Strona 81 z 223 PierwszyPierwszy ... 31 71 79 80 81 82 83 91 131 181 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,601 do 1,620 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #1601

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam,
    krótka i chyba prosta sprawa, ale wolę się upewnić - dzisiaj poinformowano mnie, że odwołany jest lot 11 września WAW (22.25) - BZG (23.30) i przerzucono mnie na lot w tym samym dniu w godzinach 16.25 - 17.25. Rozumiem, że są mniej niż 2 tygodnie do odlotu i 250 euro się należy? Czy też LOT może próbować tłumaczyć się, że skoro doleciałem kilka godzin wcześniej, to odszkodowanie nie należy się?

  2. #1602

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Może się tak tłumaczyć i ponoć był przypadek (przypadki?) że ULC to łyknął.

  3. #1603
    xyz
    xyz jest nieaktywny
    Awatar xyz

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez max2000 Zobacz posta
    Witam,
    krótka i chyba prosta sprawa, ale wolę się upewnić - dzisiaj poinformowano mnie, że odwołany jest lot 11 września WAW (22.25) - BZG (23.30) i przerzucono mnie na lot w tym samym dniu w godzinach 16.25 - 17.25. Rozumiem, że są mniej niż 2 tygodnie do odlotu i 250 euro się należy? Czy też LOT może próbować tłumaczyć się, że skoro doleciałem kilka godzin wcześniej, to odszkodowanie nie należy się?
    Próbuj pisać do LOTu, który pewnie odrzuci skargę, wtedy spróbuj do ULC Napisz proszę, jeśli możesz, jak skończy się ta sprawa

  4. #1604
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez max2000 Zobacz posta
    Czy też LOT może próbować tłumaczyć się, że skoro doleciałem kilka godzin wcześniej, to odszkodowanie nie należy się?
    Jeśli odlot byłby do 2 godzin wcześniej, masz 6 godzin więc odszkodowanie 250E

  5. #1605
    Awatar Egoon

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Kiedy najpóźniej można zgłosić reklamację za taki opóźniony lot?

  6. #1606

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Egoon Zobacz posta
    Kiedy najpóźniej można zgłosić reklamację za taki opóźniony lot?
    generlanie 2 lata od daty lotu opoznionego

  7. #1607

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    2 lata to termin przedawnienia roszczeń pasażera wobec przewoźnika.

    Oznacza to, że najpóźniej przed upływem 2 lat od daty planowanego lotu trzeba pozwać przewoźnika przed sądem cywilnym o zapłatę.

    Jeśli przed upływem 2 lat przewoźnik nie zapłaci - nieważne, czy była decyzja Prezesa ULC czy nie - powinno się już iśc do sądu

  8. #1608

    Dołączył
    Sep 2012

    Domyślnie

    Witam. Miałem mieć wylot kilka miesięcy temu z Poznania liniami Ryanair. Najpierw na tablicach lot był opóźniony o 2 godziny a potem został odwołany (z powodu silnego wiatru nie wyleciał z innego lotniska). Lot został mi przebukowany bez dodatkowych opłat na inny ponad tydzień później. Jakie mam szanse by uzyskać odszkodowanie z powodu odwołania lotu od ryanair (trasa ponad 1600km). Pozdrawiam.

  9. #1609

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    @czajek: wszystko zależy jaka była rzeczywista przyczyna odwołania rejsu ; pisz reklamcję a potem po 30 dniach do ULC, które sprawę powinno wyjaśnić (czy rzeczywiście pogoda, czy przewoźnik zrobił wszystko aby lotu nie odwołac itd) bo pewnie od FR nie doczekasz się odpowiedzi. Jeśli jednak lot był odwołany z podowu pogody odszkodowanie Ci nie przysługuje.

  10. #1610
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Butik Zobacz posta
    Termin lotu w niedzielę 5.08 teoretycznie o 15:30, tego samego dnia rano ok 8 dostałem SMS o opóźnieniu do 21:45. Wylecieliśmy koniec końców 01:15 w nocy. Gdybym nie śledził Flightradar i innych serwisów to pewnie kwitnąłbym na lotnisku dodatkowe kilka godzin.
    Postanowiłem jednak poprosić o parę groszy, dokładnie 3 x 400E (3 bilety, opóźnienie 9 godzin) plus zwrot kosztów hotelu za pierwszą noc, którą przez opóźnienie straciłem. Oto odpowiedź linii:

    *****
    Dear Michal Buciak

    First of all we do offer you our sincerest apologies for the inconvenience caused by the delay. We understand that delays cause inconvenience and we truly regret that.
    The delay was caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. We stress that all reasonable measures are taken when a technical failure occur. Safety of passengers is always a priority with Iceland Express.

    As under the EU regulation, obligations on operating air carriers should be limited or excluded in cases where an event has been caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. We do believe that the air carrier is not liable for compensations in this case.

    However we are willing to offer you to receive a voucher from Iceland Express for the value of 400.-EUR, valid for 1 year and can be used online.

    Please advise if you accept our offer for compensations and we will send the voucher back via email.
    ***

    Oczywiście traktuję to jako żart, gdyż IMHO do "extraordinary circumstances" można raczej zaliczyć tylko kiepską pogodą, ograniczenia ATC, czy siły wyższe, nie problemy techniczne (poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie). Poza tym jak ja mam ten wołczer wykorzystać? Przejechałem ponad 4.000km wokół wyspy, zobaczyłem praktycznie wszystko i nie mam po co tam wracać .

    Poprosiłem o lepszą ofertę zanim przekażę sprawę do ULC (wspomniałem o takiej możliwości).

  11. #1611

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Wygląda na to że 1,2k E powinieneś dostać, w najgorszym razie z pomocą ULC-u.

  12. #1612
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Butik Zobacz posta
    Oto odpowiedź linii:
    (ciach)
    Mnie podobnie rozśmieszył Icelandair. Wprawdzie nie trzy bilety, a tylko jeden - za to w biznesie. Opóźnienie z przyczyn "niezależnych" - niby opóźniony powrót samolotu z maintenance. A o tym "opóźnionym powrocie" widzieli 5 dni przed lotem. Prawda była taka, że z powodu małych bookingów wszystkich z lotu o 19:00 przenieśli na lot o 22:00, a ten pierwszy zniknął, choć jeszcze w dzień wylotu dało się go zabukować. Lot o 22:00 też był wypełniony max w 50%. Tobie przynajmniej voucher 400 EUR zaproponowali, mi nie zaproponowali nic. A najśmieszniejsze, że duński ULC ich stanowisko... niemal potwierdził. Niemal - bo ULCowi tłumaczyli się w inny sposób ("zmiana rozkładu, do której mają prawo"), a ULC uznał te ich racje, mimo że były sprzeczne z argumentami, jakie były w odpowiedzi do mnie. Ot, i burdel mam jeszcze pół roku, żeby ewentualnie się kopnąć do small claims w Kopenhadze (teraz przynajmniej mam FR z Wrocławia do Malmo). Próbowałem kilka razy wysłać coś w rodzaju odwołania, ale pani z Danii całkowicie ignoruje moje pisma. Takie porządki w tej Islandii

  13. #1613

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Takie porządki w tej Islandii
    Dziki kraj, mówiąc krótko

  14. #1614
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Nom, po Icelandair się wiele nie spodziewałem (w CPH wyrzucono mnie z lounge 3h przed wylotem, bo "dla dwóch paxów Icelandair im się nie opłaca dłużej siedzieć", sic). Ale na pewno byłem w szoku, że ich totalnie niespójne oświadczenia potwierdził duński ULC.

  15. #1615

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    A jak to u nas, jest szansa na wyszarpnięcie należnych 250€ od Eurolotu? Ktoś dostał?

  16. #1616

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez puerto.lumbreras Zobacz posta
    A jak to u nas, jest szansa na wyszarpnięcie należnych 250€ od Eurolotu? Ktoś dostał?
    Ale może napisz w jakiej konkretnie sprawie. Mnie się udało za odwołaną krajówkę dostać od LOT-u (i to bez konieczności pisania do ULC-u) 250 E, także szansa jest.

  17. #1617
    Awatar dromack

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    IE/PL

    Domyślnie

    Udało mi się uzyskać 250€ po 6 godzinnym opóźnieniu samolotu z przyczyn technicznych KRK-GDN.
    Oczywiście nie od razu, tylko po postraszeniu skarga do ULC po emailu odmownym wypłaty odszkodowania.

  18. #1618

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Czy jeżeli pierwszy lot jest opóźniony z przyczyn pogodowych (można jakoś sprawdzić czy to była prawdziwa przyczyna opóźnienia?), pasażer nie jest w stanie przesiąść się na kolejny, wieczorny lot w ramach tego samego biletu i zostaje mu zaoferowany lot poranny, to czy linia jest zobligowana do zapewnienia jakiegoś noclegu? Niby przyczyną są warunki pogodowe, ale z drugiej strony, czy gdy linia sprzedaje bilet na lot z przesiadką to nie powinna zapewniać wygodnej podróży na całym odcinku (LGW-FRA-KTW)?

  19. #1619
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Jest zobligowana, przyczyny pogodowe dotyczą Art.7, czyli odszkodowania.
    Ty nie sprawdzisz, ale ULC może.
    Mimi likes this.

  20. #1620

    Dołączył
    Sep 2012

    Domyślnie zdarzenie ( plądrowanie bagażu)


    Polecamy

    witam , otóż mam prośbę koleżanka prosiła mnie o pomoc ( nie ma chwilowo netu) ponieważ znów podprowadzili papierosy z bagażu , tym razem na trasie łódź liverpool . Szukałem w internecie i pytam na przyszłość , oczywiście bagaż otworzyła w domu i okazało się że brakuje 2 kartonów papierosów i markowych perfum. Poprzednie zdarzenie miało miejsce w grudniu gdy ktoś przywłaszczył jeden karton papierosów. Przykładowo ląduje na lotnisku i sprawdzam zawartość bagażu : okazuje się że czegoś brakuje , jaką czynność wówczas należy wykonać , czy jest szansa na odzyskanie dóbr? , do kogo należy zwracać się w takim przypadku? , równie dobrze mogli wyjąć w uk bo papierosy nie za tanie tam. Gdzie pisać skargę lub zażalenie . Czy jest możliwość założenia kłódki do bagażu ?? jak na to będzie patrzyła SC lub instytucja odpowiadająca SC w uk. Czy takie zdarzenia są dość częste?? jak się zabezpieczać przed "lepkimi łapkami" obsługi naziemnej

Strona 81 z 223 PierwszyPierwszy ... 31 71 79 80 81 82 83 91 131 181 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •