Może się tak tłumaczyć i ponoć był przypadek (przypadki?) że ULC to łyknął.
Witam,
krótka i chyba prosta sprawa, ale wolę się upewnić - dzisiaj poinformowano mnie, że odwołany jest lot 11 września WAW (22.25) - BZG (23.30) i przerzucono mnie na lot w tym samym dniu w godzinach 16.25 - 17.25. Rozumiem, że są mniej niż 2 tygodnie do odlotu i 250 euro się należy? Czy też LOT może próbować tłumaczyć się, że skoro doleciałem kilka godzin wcześniej, to odszkodowanie nie należy się?
Kiedy najpóźniej można zgłosić reklamację za taki opóźniony lot?
2 lata to termin przedawnienia roszczeń pasażera wobec przewoźnika.
Oznacza to, że najpóźniej przed upływem 2 lat od daty planowanego lotu trzeba pozwać przewoźnika przed sądem cywilnym o zapłatę.
Jeśli przed upływem 2 lat przewoźnik nie zapłaci - nieważne, czy była decyzja Prezesa ULC czy nie - powinno się już iśc do sądu![]()
Witam. Miałem mieć wylot kilka miesięcy temu z Poznania liniami Ryanair. Najpierw na tablicach lot był opóźniony o 2 godziny a potem został odwołany (z powodu silnego wiatru nie wyleciał z innego lotniska). Lot został mi przebukowany bez dodatkowych opłat na inny ponad tydzień później. Jakie mam szanse by uzyskać odszkodowanie z powodu odwołania lotu od ryanair (trasa ponad 1600km). Pozdrawiam.
@czajek: wszystko zależy jaka była rzeczywista przyczyna odwołania rejsu ; pisz reklamcję a potem po 30 dniach do ULC, które sprawę powinno wyjaśnić (czy rzeczywiście pogoda, czy przewoźnik zrobił wszystko aby lotu nie odwołac itd) bo pewnie od FR nie doczekasz się odpowiedzi. Jeśli jednak lot był odwołany z podowu pogody odszkodowanie Ci nie przysługuje.
Postanowiłem jednak poprosić o parę groszy, dokładnie 3 x 400E (3 bilety, opóźnienie 9 godzin) plus zwrot kosztów hotelu za pierwszą noc, którą przez opóźnienie straciłem. Oto odpowiedź linii:
*****
Dear Michal Buciak
First of all we do offer you our sincerest apologies for the inconvenience caused by the delay. We understand that delays cause inconvenience and we truly regret that.
The delay was caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. We stress that all reasonable measures are taken when a technical failure occur. Safety of passengers is always a priority with Iceland Express.
As under the EU regulation, obligations on operating air carriers should be limited or excluded in cases where an event has been caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. We do believe that the air carrier is not liable for compensations in this case.
However we are willing to offer you to receive a voucher from Iceland Express for the value of 400.-EUR, valid for 1 year and can be used online.
Please advise if you accept our offer for compensations and we will send the voucher back via email.
***
Oczywiście traktuję to jako żart, gdyż IMHO do "extraordinary circumstances" można raczej zaliczyć tylko kiepską pogodą, ograniczenia ATC, czy siły wyższe, nie problemy techniczne (poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie). Poza tym jak ja mam ten wołczer wykorzystać? Przejechałem ponad 4.000km wokół wyspy, zobaczyłem praktycznie wszystko i nie mam po co tam wracać.
Poprosiłem o lepszą ofertę zanim przekażę sprawę do ULC (wspomniałem o takiej możliwości).
Mnie podobnie rozśmieszył Icelandair. Wprawdzie nie trzy bilety, a tylko jeden - za to w biznesie. Opóźnienie z przyczyn "niezależnych" - niby opóźniony powrót samolotu z maintenance. A o tym "opóźnionym powrocie" widzieli 5 dni przed lotem. Prawda była taka, że z powodu małych bookingów wszystkich z lotu o 19:00 przenieśli na lot o 22:00, a ten pierwszy zniknął, choć jeszcze w dzień wylotu dało się go zabukować. Lot o 22:00 też był wypełniony max w 50%. Tobie przynajmniej voucher 400 EUR zaproponowali, mi nie zaproponowali nic. A najśmieszniejsze, że duński ULC ich stanowisko... niemal potwierdził. Niemal - bo ULCowi tłumaczyli się w inny sposób ("zmiana rozkładu, do której mają prawo"), a ULC uznał te ich racje, mimo że były sprzeczne z argumentami, jakie były w odpowiedzi do mnie. Ot, i burdelmam jeszcze pół roku, żeby ewentualnie się kopnąć do small claims w Kopenhadze (teraz przynajmniej mam FR z Wrocławia do Malmo). Próbowałem kilka razy wysłać coś w rodzaju odwołania, ale pani z Danii całkowicie ignoruje moje pisma. Takie porządki w tej Islandii
![]()
A jak to u nas, jest szansa na wyszarpnięcie należnych 250€ od Eurolotu? Ktoś dostał?
Udało mi się uzyskać 250€ po 6 godzinnym opóźnieniu samolotu z przyczyn technicznych KRK-GDN.
Oczywiście nie od razu, tylko po postraszeniu skarga do ULC po emailu odmownym wypłaty odszkodowania.
Czy jeżeli pierwszy lot jest opóźniony z przyczyn pogodowych (można jakoś sprawdzić czy to była prawdziwa przyczyna opóźnienia?), pasażer nie jest w stanie przesiąść się na kolejny, wieczorny lot w ramach tego samego biletu i zostaje mu zaoferowany lot poranny, to czy linia jest zobligowana do zapewnienia jakiegoś noclegu? Niby przyczyną są warunki pogodowe, ale z drugiej strony, czy gdy linia sprzedaje bilet na lot z przesiadką to nie powinna zapewniać wygodnej podróży na całym odcinku (LGW-FRA-KTW)?
Jest zobligowana, przyczyny pogodowe dotyczą Art.7, czyli odszkodowania.
Ty nie sprawdzisz, ale ULC może.
witam , otóż mam prośbę koleżanka prosiła mnie o pomoc ( nie ma chwilowo netu) ponieważ znów podprowadzili papierosy z bagażu , tym razem na trasie łódź liverpool . Szukałem w internecie i pytam na przyszłość , oczywiście bagaż otworzyła w domu i okazało się że brakuje 2 kartonów papierosów i markowych perfum. Poprzednie zdarzenie miało miejsce w grudniu gdy ktoś przywłaszczył jeden karton papierosów. Przykładowo ląduje na lotnisku i sprawdzam zawartość bagażu : okazuje się że czegoś brakuje , jaką czynność wówczas należy wykonać , czy jest szansa na odzyskanie dóbr? , do kogo należy zwracać się w takim przypadku? , równie dobrze mogli wyjąć w uk bo papierosy nie za tanie tam. Gdzie pisać skargę lub zażalenie . Czy jest możliwość założenia kłódki do bagażu ?? jak na to będzie patrzyła SC lub instytucja odpowiadająca SC w uk. Czy takie zdarzenia są dość częste?? jak się zabezpieczać przed "lepkimi łapkami" obsługi naziemnej
Zakładki