Strona 89 z 223 PierwszyPierwszy ... 39 79 87 88 89 90 91 99 139 189 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,761 do 1,780 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #1761

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Liczy się opóźnienie wg godziny przylotu, zaś wystąpienie "nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć" będzie musiał wykazać Ryanair. Więc pisz jeśli masz ochotę, ja nie mam pojęcia czy taka usterka daje nadzieję. Możesz się o tym przekonać poświęcając pół godziny czasu i za cenę znaczka pocztowego (bo Ryanair Ci odmówi, pytanie co na to powie ULC). Dla mnie fakt, że w Bremie stały inne maszyny Ryanair daje pewną nadzieję (opóźnienia można było uniknąć lub jego skalę zmniejszyć wykorzystując dostępny sprzęt).

    @egon.olsen pozdrawiam - też się przychylam na 95% do "nie" ale na miejscu ag-a nie ukrywam powiedziałbym "sprawdzam".

  2. #1762

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    A propos bagażu, ja podzielę sie swoim doświadczeniem. Nadany bagaż w WAW ok godziny przed odlotem, po przylocie na lotnisko docelowe bagaż jechał na taśmie jeszcze zanim zdążyliśmy dojść z rękawa. Po odebraniu zauważyłem brak plomby, którą zawsze stosuję, i tym samym brak skórzanej kurtki, butów i kosmetyczki. Sprawę natychmiast zgłosiłem dostając PNR, plus zadzwoniłem do handlinga w WAW i powiedziałem co się stało - bo wręcz jestem pewny że stało sie to w WAW. Z tego co wiem przeglądano monitoring, była policja, ale niestety nic nie znaleźli.
    Co do meritum, po złożeniu reklamacji u przewoźnika wraz z opisem zdarzenia, rachunkami za brakujące rzeczy (ja takie rzeczy zachowuje:P) dostałem zwrot ok. 75% wartości - w uzasadnieniu (uwaga!) potwierdzono, że waga bagażu po nadaniu była o 2,4kg większa niż przy odbiorze... więc jednak sprawdzić sie da

  3. #1763

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie Opoznienie bagazu

    Witam,

    Chcialbym zasiegac porady w sytacji ktora ostatnio mi sie przydarzyla.
    Lecialem KLM z przesiadka i w Amsterdamie nie zdazyli mi przepakowac bagazu do samolotu do Warszawy.

    Bagaz dotarl wieczorem, a kurer doatarczyl mi go do domu nastepego dnia rano (czyli ~18h pozniej). Z bagazem wszystko bylo w porzadku, dostalem tez bon 25 EUR na znizke na bilety KLM/Air France/Delta.

    Teraz pytanie. Czy za taka sytaucje nalezy sie odszkodowanie? W tym przypadku szkody byly niewielkie bo wracalem ale chcialbym wiedziec jak te sprawy sa regulowane prawnie. Zeby w przyszlosci nie byc zaskoczonym.

  4. #1764

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    brunno - wydaje mi się, że należy Ci się do wysokości zabezpieczenia, ale musisz udowodnić stratę. Np jechałeś na spotkanie biznesowe i garnituru Ci nie dostarczyli, więc kupiłeś. Pewnie jednak nie byłoby to łatwe do odzyskania.

  5. #1765

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Witam wszystkich!
    Dawno tutaj nie zaglądałem, ale chciałem podzielić się z Wami tym jak wygląda moja sprawa w walce o odszkodowanie od Enter Air o którym pisałem kilka miesięcy temu. Chodzi o: Sprawa z Enter Air cz.1 oraz Sprawa z Enter Air cz.2.

    Od mojego ostatniego postu minęło ponad 8 miesięcy. W tym czasie Enter Air ponownie czyli 3 razy odwołał się od decyzji ULC. ULC oczywiście podtrzymał swoją decyzję. Enter Air w związki z tym, że była to ostateczna decyzja ULC wykorzystał ostatnią możliwą szanse na przedłużenie sprawy i złożył 27 lipca odwołanie od decyzji ULC do Sądu Administracyjnego.
    Urzędnicy z ULC byli tym troszkę zaskoczeni. Ponoć zwykle po ostatecznej decyzji ULC jest po sprawie, ale nie w tym przypadku. Enter Air cały czas upiera się przy swoim.
    Jak to w przypadku sądów bywa, oczekiwanie na rozprawę trochę potrwało bo 6 miesięcy, ale na szczęście jest już termin. Rozprawa wyznaczona jest na styczeń 2013 roku.
    Sprawa ciągnie się już prawie o 1,5 roku i ciekawe ile jeszcze potrwa...

  6. #1766

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kluska23 Zobacz posta
    Witam wszystkich!
    Dawno tutaj nie zaglądałem, ale chciałem podzielić się z Wami tym jak wygląda moja sprawa w walce o odszkodowanie od Enter Air o którym pisałem kilka miesięcy temu. Chodzi o: Sprawa z Enter Air cz.1 oraz Sprawa z Enter Air cz.2.

    Od mojego ostatniego postu minęło ponad 8 miesięcy. W tym czasie Enter Air ponownie czyli 3 razy odwołał się od decyzji ULC. ULC oczywiście podtrzymał swoją decyzję. Enter Air w związki z tym, że była to ostateczna decyzja ULC wykorzystał ostatnią możliwą szanse na przedłużenie sprawy i złożył 27 lipca odwołanie od decyzji ULC do Sądu Administracyjnego.
    Urzędnicy z ULC byli tym troszkę zaskoczeni. Ponoć zwykle po ostatecznej decyzji ULC jest po sprawie, ale nie w tym przypadku. Enter Air cały czas upiera się przy swoim.
    Jak to w przypadku sądów bywa, oczekiwanie na rozprawę trochę potrwało bo 6 miesięcy, ale na szczęście jest już termin. Rozprawa wyznaczona jest na styczeń 2013 roku.
    Sprawa ciągnie się już prawie o 1,5 roku i ciekawe ile jeszcze potrwa...
    super....

  7. #1767

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza

    Domyślnie

    szybkie pytanie:
    Jeśli chce złożyć skarge do Ryana o zwrot pieniędzy za obiad i niewykorzystany opłacony hotel w miejscu docelowym (lot odwołany), oraz o odszkodowanie 250€ to robie to wszystko na jednym formularzu? np tym z ULC ( Urząd Lotnictwa Cywilnego - ZłoĹźenie skargi ), czy osobno składam o hotel i obiad na wniosku online na stronie Ryana ( https://schchng.ryanair.com/eu261?lg=PL ), a osobno o 250€ na wniosku ULC.
    Czy wniosek ULC wypełniam po angielsku? Czy wysyłam go do Ryana zwykłą pocztą na ten irlandzki adres?

    Z góry dziekuję za odpowiedzi.

  8. #1768

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez prezes Zobacz posta
    szybkie pytanie:
    Jeśli chce złożyć skarge do Ryana o zwrot pieniędzy za obiad i niewykorzystany opłacony hotel w miejscu docelowym (lot odwołany), oraz o odszkodowanie 250€ to robie to wszystko na jednym formularzu? np tym z ULC ( Urząd Lotnictwa Cywilnego - ZłoĹźenie skargi ), czy osobno składam o hotel i obiad na wniosku online na stronie Ryana ( https://schchng.ryanair.com/eu261?lg=PL ), a osobno o 250€ na wniosku ULC.
    Czy wniosek ULC wypełniam po angielsku? Czy wysyłam go do Ryana zwykłą pocztą na ten irlandzki adres?

    Z góry dziekuję za odpowiedzi.
    Najpierw piszesz skargę do linii - nie wiem jaka formę ma Ryan, ale masz prawo pisac we własnym jezyku (jak kogos nie lubie zawsze pisze po Polsku) - zwykle pismo z opisem i tym czego sie domagasz. Jesli dostaniesz odmowę lub w ciągu 30 dni nie dostaniesz odpowiedzi to dopiero kierujesz pismo do ULC, na wskazanym formularzu (wszystko na jednym). Musisz zachowac kolejnosc zgloszen. Przy okazji co oznacza ze domagasz sie zwrotu za niewykorzystane noclegi - skoro odwolali Ci lot to powinni Cie przbookowac na inny lub innej lini

  9. #1769

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPSC/goleniów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kluska23 Zobacz posta
    Witam wszystkich!
    Dawno tutaj nie zaglądałem, ale chciałem podzielić się z Wami tym jak wygląda moja sprawa w walce o odszkodowanie od Enter Air o którym pisałem kilka miesięcy temu. Chodzi o: Sprawa z Enter Air cz.1 oraz Sprawa z Enter Air cz.2.

    Od mojego ostatniego postu minęło ponad 8 miesięcy. W tym czasie Enter Air ponownie czyli 3 razy odwołał się od decyzji ULC. ULC oczywiście podtrzymał swoją decyzję. Enter Air w związki z tym, że była to ostateczna decyzja ULC wykorzystał ostatnią możliwą szanse na przedłużenie sprawy i złożył 27 lipca odwołanie od decyzji ULC do Sądu Administracyjnego.
    Urzędnicy z ULC byli tym troszkę zaskoczeni. Ponoć zwykle po ostatecznej decyzji ULC jest po sprawie, ale nie w tym przypadku. Enter Air cały czas upiera się przy swoim.
    Jak to w przypadku sądów bywa, oczekiwanie na rozprawę trochę potrwało bo 6 miesięcy, ale na szczęście jest już termin. Rozprawa wyznaczona jest na styczeń 2013 roku.
    Sprawa ciągnie się już prawie o 1,5 roku i ciekawe ile jeszcze potrwa...
    Dobrze że są tacy jak Ty, bo trrzeba walczyć o swoje nienawidze kiedy dla firmy jesteś "super klientem" kiedy masz wpłacić kasę a jak usługa nie zostaje wykonana zgodnie z umową i żądasz odszkodowania zgodnie z prawem to już jesteś "BE", to samo dzieje się w Polsce na mniejszą skalę np reklamacje towarów w zwykłych sklepach, nie mówiąc już o reklamacjach samochodów (turbo kamera w tvn) nie wiem czy to tylko w Polsce tak jest?Czy my jesteśmy gorszymi klientami?Trzymam kciuki.

  10. #1770

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Najpierw piszesz skargę do linii - nie wiem jaka formę ma Ryan, ale masz prawo pisac we własnym jezyku (jak kogos nie lubie zawsze pisze po Polsku) - zwykle pismo z opisem i tym czego sie domagasz. Jesli dostaniesz odmowę lub w ciągu 30 dni nie dostaniesz odpowiedzi to dopiero kierujesz pismo do ULC, na wskazanym formularzu (wszystko na jednym). Musisz zachowac kolejnosc zgloszen. Przy okazji co oznacza ze domagasz sie zwrotu za niewykorzystane noclegi - skoro odwolali Ci lot to powinni Cie przbookowac na inny lub innej lini
    Dzięki, przebookowali mnie na następny dzień ale straciłem 1 opłacony niewykorzystany nocleg w miejscu docelowym. dla kilku osób wiec trochę sie uzbiera... a własnie, dla każdej osoby piszę osobną skargę czy razem ??
    Jeszcze jesli ktoś się orientuje w jakiej formie to słać do Ryana to prosze pisać. Prześle najwyzej na tym formularzu z ULC do Ryana, pisze na nim: "NA NINIEJSZYM FORMULARZU MOŻNA ZŁOŻYĆ SKARGĘ DO LINII LOTNICZEJ LUB DO KRAJOWEGO ORGANU". więc chyba ok.

  11. #1771
    Awatar pablitoo

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    NEBy jedynie stwierdzają naruszenie rozporządzenia przez przewoźnika, jeśli mimo to linia nie wypłaca odszkodowania (nie wiem jaka jest polityka Condora) konieczne jest pójście z tym do sądu. Te sprawy nadają się do europejskiego postępowania w sprawie drobnych roszczeń, więc jest to znacznie uproszczone.


    Czekaj na rozstrzygnięcie niemieckiego urzędu. Ta sprawa potrwa, ale nie rezygnuj, nie masz nic do stracenia.[/QUOTE]

    Dzięki pax maruda za odpowiedź. Od otrzymania odpowiedzi od NEBu nic nie robiłem w tej sprawie, ale teraz mam trochę wolnego czasu więc wracam do mojej sytuacji. Czy powinienem pisać do NEBu z pytaniami o swoją sprawę czy po prostu uzbroić się w cierpliwość i potulnie czekać na ich działanie?? Ogólnie to nastawiłem się na wielomiesięczne czekanie i w związku z tym mam pytanie o przedawnienie?? Po jakim czasie mi to grozi?? I czy w ogóle?? Pozdrawiam

  12. #1772

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Przy okazji kłopotów Dreamlinera naszego. Dużo osoób pewnie kupiło lot po to żeby lecieć dreamlinerem a to gdzie miało pewnie mniejsze znaczenie. Jak może wyglądać procedura reklamacyjna? Powinno się z lotu wogóle zrezygnować, czy jak już się wsiądzie to "po ptokach" (wsiądzie do podstawionego nie-dreamlinera).

  13. #1773

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabriel Zobacz posta
    Przy okazji kłopotów Dreamlinera naszego. Dużo osoób pewnie kupiło lot po to żeby lecieć dreamlinerem a to gdzie miało pewnie mniejsze znaczenie. Jak może wyglądać procedura reklamacyjna? Powinno się z lotu wogóle zrezygnować, czy jak już się wsiądzie to "po ptokach" (wsiądzie do podstawionego nie-dreamlinera).
    Reklamacyjna czego? Bo niezależnie od intencji rezerwacji, typ maszyny nie jest gwarantowany i dochodzenie roszczeń (odszkodowania) z tego tytułu nie ma podstaw jeśli przewóz z pkt A do B został zaoferowany. O tym co LOT powinien zrobić ("moralnie", marketingowo, PRowo) to już pisaliłem tu ja i kilka innych osób.

  14. #1774

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Reklamacyjna czego? Bo niezależnie od intencji rezerwacji, typ maszyny nie jest gwarantowany i dochodzenie roszczeń (odszkodowania) z tego tytułu nie ma podstaw jeśli przewóz z pkt A do B został zaoferowany. O tym co LOT powinien zrobić ("moralnie", marketingowo, PRowo) to już pisaliłem tu ja i kilka innych osób.
    Problem w tym, że LOT reklamował lecenie Dreamlinerem, a nie samo lecenie dokądś.

  15. #1775

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Doskonale rozumiem, odpisałem na priv.

  16. #1776

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Witam,
    Chciałbym się zorientować czy jest szansa na dostanie €250 od Ryanair z powodu opóźnienia spowodowanego późną decyzją przekierowania samolotu.
    Przekierowanie było spowodowane zamknięciem ATC w Budapeszcie 7.12.2012. Lot FR8365(BUD-GSE) wyleciał do Goteborga zaraz zanim lotnisko zostało zamknięte. Lot powrotny FR8366 (którym ja podróżuję) planowy odlot 12.40/przylot 14.45 został opóźniany do ok 16.00 zanim zapadła decyzja że samolot leci do Bratysławy i pasażerowie dojadą autobusem do Budapesztu. Czekaliśmy na autobus 2 godziny. W Budapeszcie byliśmy o 23.00. Ryanair przeprasza i przyznaje się do 3h40m opóźnienia ...

    Czy przysługuje mi odszkodowanie wg EU261?
    Czy przekierowanie lotu do Bratysławy automatycznie odwołuje lot FR8366 do Budapesztu i powstaje nowy? Wtedy rozumiem że mogą zwalić na nadzwyczajną okoliczność i nie wypłacać żadnych odszkodowań jak to opisują w regułach EU261 dotyczących odwołanych lotów.

    Próbuję wypełnić formularz (https://schchng.ryanair.com/eu261) ale nie akceptuje mojego numeru rezerwacji.
    Czy powinienem się skontaktować z Ryanairem normalnym formularzem kontaktowym w tej sytuacji?

    Dziękuję i pozdrawiam

  17. #1777

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    MAD

    Domyślnie

    Witajcie!

    Dziś, na godzinę przed odlotem dostałem sms'em informację, się że nasz lot FR z WMI do BUD został odwołany (jako jedyny, bo reszta odbywa/ła się "z wiadomych przyczyn" z LCJ i WAW). W związku z tym, zdecydowaliśmy się odpuścić sobie święta na Węgrzech i skorzystać z zaproponowanej opcji zwrotu kasy. Po krótkiej analizie EU261, art.: 5 i 7 zastanawiam się, czy można spróbować powalczyć o odszkodowanie. Ktoś z Was miał kiedyś podobną sytuację i może podzielić się swoimi doświadczeniami. Byłbym wdzięczny.

    Pozdrawiam
    Błażej

  18. #1778

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Pralka@ Odszkodowania nie dostaniesz - okoliczności nadzwyczajne skutkowały nie tylko opóźnieniem, ale i nadzwyczajnymi nieprzewidzianymi warunkami zapewniania dodatkowych świadczeń (=organizowanie busów etc trwa)...

    polozy@ Zamknięte lotnisko to okoliczność nadzwyczajna. Opcja z dowózką busem do innego lotniska wywołuje opóźnienie kolejnego lotu, i kolejnych i kolejnych - szybciej jest więc wrócić na pusto. Próbuj, ale....

  19. #1779

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polozy Zobacz posta
    Witajcie!

    Dziś, na godzinę przed odlotem dostałem sms'em informację, się że nasz lot FR z WMI do BUD został odwołany (jako jedyny, bo reszta odbywa/ła się "z wiadomych przyczyn" z LCJ i WAW). W związku z tym, zdecydowaliśmy się odpuścić sobie święta na Węgrzech i skorzystać z zaproponowanej opcji zwrotu kasy.
    Błażej
    Jezeli wziales zwrot pieniedzy to juz takze chyba po zabawie

  20. #1780

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    MAD

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Jezeli wziales zwrot pieniedzy to juz takze chyba po zabawie
    Jeszcze nie... i nawet jeśli bym chciał to zrobić, to nie mogę, bo system przetwarzający mój wniosek o zwrot kasy wywala, że lot wcale nie jest odwołany

    Czeski film!

Strona 89 z 223 PierwszyPierwszy ... 39 79 87 88 89 90 91 99 139 189 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •