Strona 93 z 215 PierwszyPierwszy ... 43 83 91 92 93 94 95 103 143 193 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,841 do 1,860 z 4297
Like Tree734Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #1841

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Hej,
    dzisiaj a właściwie już wczoraj otrzymałam list od ULC.
    Sprawa moja opisana jest tu na forum na stronie 67.
    Zrobiłam tak jak polecaliście, najpierw reklamacja do Ryanair oczywiście odmowa, więc napisałam skargę do ULC. Pisałam tutaj na forum jak mam zrobić, skoro korespondencję z przewoźnikiem prowadziłam ja, a rezerwacja opiewała na dwie osoby. Niestety dopiero po miesiącu jak już skarga poszła, porzucił ktoś pomysł z przeedytowaniem dokumentu PDF.
    Natomiast ja zrobiłam tak wypełniłam tą skargę jako ja, na bodajże ostatniej stronie jest punkt gdzie jest dużo miejsca na dodatkowe uwagi czy informacje, opisałam tam całą sytuację od A-Z czyli od opóźnienia do korespondencji z Ryanair i zaznaczyłam, iż domagam się od przewoźnika wypłacenia 500 EUR gdyż rezerwacja była na dwie osoby w nawiasie podałam dane drugiego pasażera (czyli obecnie mojego męża).
    Na stronie ULC pisało, że skarga ma być podpisana przez wszystkich wnoszących, więc mąż także się podpisał czytelnie pod moim podpisem.
    Pierwszy list od ULC - potwierdzenie iż przyjęli skargę ode mnie i będzie postępowanie wyjaśniające, jakoś z początkiem października kolejny list iż zostały zgromadzone potrzebne dokumenty w związku z moją skargą i skargą innego pasażera tego lotu itp i teraz kolejny nakładający na przewoźnika 1500 zł kary grzywny za brak wypłacenia odszkodowania które mi się należy ALE nic nie jest wspomniane o drugim pasażerze z rezerwacji. Pisze tak
    STWIERDZAM
    "naruszenie przez przewoźnika lotniczego Ryanair postanowień art.7. 1 lit. a w zw. z art.5 ust. 1 rozporządzenia, w stosunku do pasażera Pani Klaudii XXXXX polegające na niewypłaceniu odszkodowania w wysokości 250EUR, w związku z odwołaniem lotu FR2435 z Krakowa do Stansted w dniu 21 grudnia 2011r.
    USTALAM
    termin usunięcia ww. nieprawidłowości w ciągu 14 dni od dnia uprawomocnienia się decyzji."

    Dalej czytam
    " Pani Klaudia XXXXXX miała potwierdzoną rezerwację na rejs przewoźnika lotniczego Ryanair nr FR2435 z KRK do STN, w dniu 21.12.2011 na godzinę 16:40. Rejs ten był najpierw opóźniony z powodu usterki technicznej, a następnie odwołany, a pasażerce zmieniono rezerwację na kolejny rejs..."
    Dalej
    "Prezes urzędu stwierdza zatem naruszenie przez przewoźnika Ryanair art.7 ust.1 lit.a w związku z art.5 ust. 1 rozporządzenia, a tym samym potwierdza obowiązek wypłaty na rzecz ww. pasażera odszkodowania w wysokości 250EUR."

    I teraz moje pytanie, gdzie w tym wszystkim jest mój mąż (wymieniony w skardze i sam się czytelnie podpisał)?
    Czy mam pisać pismo do ULC? Boję się, iż Ryanair będzie kombinował i będzie chciał wypłacić tylko 250 euro dla mnie (bo tylko to jest wspomniane w decyzji) o ile w ogóle nie będzie się od tego odwoływać, choć i tak jest na straconej pozycji (usterka wodno-kanalizacyjna, stwierdzona 4h przed planowaną godziną odlotu).

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 14-02-2013 o 07:53 Powód: Stansted to STN a nie STD :)

  2. #1842
    Awatar pablitoo

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pablitoo Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez Grzechu1970 Zobacz posta
    "....
    LBA acts as the German complaint and enforcement body according to Regulation (EC) No 261/2004, but only within the scope of administrative supervision according to trade law. That means in order to enforce and comply with the regulations, LBA investigates the issue and has the possibility of imposing administrative fines against air carriers according to the law of administrative offences. The aim is to prevent infringements in the future.
    For your civil claims according to the Regulation (EC) No 261/2004 we must inform you that we are not in the position to enforce your possible claims legally. You can only assert your claims according to the procedures provided for in the respective applicable law.
    ..."
    Dokładnie mi to samo odpisali prawie 2 miesiące temu i od tej pory cisza. Nie wiem jak Ty, ale ja już uzbroiłem się w cierpliwość, bo mam przeczucie, że sprawy z niemieckim LBA z reguły ciągną się miesiącami, mimo że np. moja sprawa ewidentna - usterka, wylot 7 godzin później, na miejscu 12 godzin później. Wprawdzie to był Condor, a nie LH, ale jak dla mnie to wygląda na "ochronę" swoich. Pozdrawiam
    Dwa dni temu pozwoliłem sobie LBA przypomnieć o mojej sprawie zgłoszonej na początku listopada. Dziś dostałem odpowiedź od nich. To najważniejsza część:
    "We acknowledge receipt of your inquiry addressed to the Federal Aviation Office Luftfahrt-Bundesamt (LBA) and would like to inform you that, in your case, the opening of administrative offence proceedings has not yet been initiated.
    Due to the considerable number of complaints, it is not foreseeable when such a decision can be taken."


    Ja rozumię, że niemiecki rynek lotniczy jest ogromny i zapewne mają dużo na głowie, ale żeby przez prawie 3 miesiące nic nie zrobić. No cóż trzeba być cierpliwym. A tak przy okazji czy jest możliwość przedwanienia?? Pozdrawiam

  3. #1843

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    20 stycznia z powodu mrozu nie wyleciałem do DUB przez FRA. W kasach nie chcieli mi zmienić na nic rannego w poniedziałek (Lufa nie miała już miejsc bo inni zajęli ale i tak nie wyleciała, na Air france przez Paryż lub KLM przez Amsteradam się nie zgodzili). Paryż mówili, że odwołany będzie, a KLM, że z AMS leci Airlingusem, a oni umów nie mają.
    Ma ktoś możliwość sprawdzić czy te połączenie ranne 21-go stycznia WAW-AMS- DUB zadziałało. Szukam czy mam podstawe do wystąpienia z roszczeniami.
    Szczęście, że nie było miejsc na LH poranne bo znów by byly 3-4h w kolejce do zmiany biletu.

  4. #1844

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Czy lot się odbył możesz sprawdzić na flightstats.com

  5. #1845

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland

    Domyślnie

    Gdzie jestem w stanie sprawdzić rzeczywisty czas przylotu czarteru LLP 8913 2 lipca 2012 z KRK do BOJ? Może ktoś z forumowicz ma dostęp do takich danych? Planowany czas to była 1730, ale z relacji rodziny wiem, że ostatecznie dolecieli późnym wieczorem. Chciałbym się upewnić przed podjęciem jakikolwiek kroków. Z tego, co wiem, popsuł się jeden z samolotów Small Planet Airlines, wykonujący wcześniejsze połączenie i nastąpił efekt domina na pozostałych lotach tego przewoźnika w tym dniu. Sprawdzałem flightaware, flightradar24 i flightstats, ale nie ma dostępu do danych z tego okresu albo brak danych dla tej linii.

  6. #1846

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kluska23 Zobacz posta
    Witam wszystkich!
    Dawno tutaj nie zaglądałem, ale chciałem podzielić się z Wami tym jak wygląda moja sprawa w walce o odszkodowanie od Enter Air o którym pisałem kilka miesięcy temu. Chodzi o: Sprawa z Enter Air cz.1 oraz Sprawa z Enter Air cz.2.

    Od mojego ostatniego postu minęło ponad 8 miesięcy. W tym czasie Enter Air ponownie czyli 3 razy odwołał się od decyzji ULC. ULC oczywiście podtrzymał swoją decyzję. Enter Air w związki z tym, że była to ostateczna decyzja ULC wykorzystał ostatnią możliwą szanse na przedłużenie sprawy i złożył 27 lipca odwołanie od decyzji ULC do Sądu Administracyjnego.
    Urzędnicy z ULC byli tym troszkę zaskoczeni. Ponoć zwykle po ostatecznej decyzji ULC jest po sprawie, ale nie w tym przypadku. Enter Air cały czas upiera się przy swoim.
    Jak to w przypadku sądów bywa, oczekiwanie na rozprawę trochę potrwało bo 6 miesięcy, ale na szczęście jest już termin. Rozprawa wyznaczona jest na styczeń 2013 roku.
    Sprawa ciągnie się już prawie o 1,5 roku i ciekawe ile jeszcze potrwa...

    Witam ponownie!
    Chciałem podzielić się z Wami informacją. Jesteśmy (ja i ULC) po rozprawie w Sądzie Administracyjnym, która miała miejsce 30.01.2013. Sąd zamknął sprawę i oddalił skargę przewoźnika Sęk w tym że wyrok nie jest jeszcze prawomocny i czekamy teraz na stanowisko Enter Air, który może odwołać się od wyroku I instancji do Naczelnego Sądu Administracyjnego.
    Mam nadzieję, że sprawa w końcu znajdzie swój koniec i to koniec pozytywny, bo jak na razie wszystko idzie w dobrym kierunku

  7. #1847

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wlkp.

    Domyślnie

    Mam trochę skomplikowaną sprawę : znajomy leciał z DXB przez PRG do WAW (EK i LO). Bilet został zakupiony w bydgoskim biurze LOTu - nie wiem na podstawie jakich umów, ale wszystko więc było na jednym bilecie. Niestety przez opóźnienie lotu z Dubaju do Pragi, spóźnił się na samolot do WAW. Wizyta w biurze LOTu na lotnisku skończyła się tak, że musiał kupić nowy bilet z 1300zł, aby dolecieć do stolicy... Nikt mu tego nie przebookował na swój koszt. Domagając się zwrotu kosztów za bilet w biurze bydgoskim, otrzymał tylko odpowiedź "to mógł pan kupić sobie bilet z dłuższą przesiadką"...

    Po to chyba była jedna rezerwacja, aby w razie jakichkolwiek opóźnień nie musiał się martwić czy zdąży się przesiąść czy też nie. Pytanie teraz, kogo ścigać o zwrot kosztów - EK czy LO...

  8. #1848

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Czy aby na pewno miał to wszystko na jednej rezerwacji...? Bo aż wierzyć mi się nie chce, że w takiej sytuacji odmówiono bezpłatnego przebukowania, przecież to jest absolutny standard, a nie coś o co należy w jakiś szczególny sposób zabiegać.
    Stawiam na to, że albo były 2 oddzielne rezerwacje, albo znajomy czegoś nie ogarnął...
    tartal likes this.

  9. #1849

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wlkp.

    Domyślnie

    Dla mnie to też jakaś paranoja. Mam przed sobą wszystkie papiery - jedna rezerwacja, jeden numer rezerwacji...

  10. #1850
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Ponizej moja reklamacja przeslana do LO po animozji Drimka do BUD (kopia z innego watku):

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    Kilka uwag co do sposobów rozwiązania przez LS/LOT problemu piątkowego rejsu do BUD (LO531):


    1. Planowana godzina odlotu z Warszawy rejsu LO531 to 18:05 na samolocie typu Dreamliner B787. Z przyczyn technicznych w owym samolocie spędziliśmy ~1,5godz, zanim podstawiono pod maszynę autobusy, które odwiozły nas z powrotem do terminalu. W tym czasie zamiast przygotowywać B734 liczyli chyba Państwo na cud iż SP-LRB jednak poleci. Po przejściach, które opiszę nieco dalej samolot (B734) ostatecznie wystartował ok. godz. 22.55, jak nie trudno policzyć dotarcie do Portu docelowego nastąpiło ze znacznie dłuższym opóźnieniem aniżeli 120min. Dziwie się, że zorganizowanie samolotu zastępczego zajęło tak długo… tym bardziej że B787 w wydaniu PLL LOT cierpi na niekończącą się chorobę wieku dziecięcego praktycznie od początku.
    2. Obsługa w LOT Transfer Center: skandaliczna. Ja rozumiem, że tną Państwo koszty do maximum ale jakieś namiastki obsługi należy zachować. Po pierwsze odmówiono mi przebookownia rejsu na inny – mimo, iż bilet nabyłem w promocji Szalona Środa - Dreamilner. „Se Pan zapłaci po aktualnej cenie, a później se Pan będzie odzyskiwał w ramach reklamacji” Gratuluje poziomu wypowiedzi... Ogólna nieudolność – szczególnie jednej Pani w wieku 30-35lat. Niestety nie raczyła się przedstawić, długie, proste włosy koloru kasztan/rudy brąz, w okularach. Na zmianie ok. godz. 21szej. Nie trudno dojsć o kogo chodzi – siedziały jeszcze 2 brunetki dużo bardziej zorientowane w temacie. Na każde pytanie moje jak i innych osób owa feralna „zawodniczka” odpowiadała iż „nie wie”, „to nie moja sprawa”, „to nie do mnie”. Na moje pytanie co należy zatem do jej obowiązków nie była w stanie nic konstruktywnego odpowiedzieć. I te piękne ambitne rozmowy pomiędzy Paniami: „ależ to należy do Ciebie” … Co do owej Pani jeszcze - odmawiała przyjęcia pisemnych reklamacji gdyż LOT Transfer Center … nie posiada ksera. Po naleganiu z mojej strony wystawiono mi zaświadczenie o opóźnieniu samolotu (już wówczas było grubo ponad 2 godz.).
    3. Obsługa w Gate: jeden wielki chaos, tak przy wydawaniu kart jak i posiłków. Poraża brak informacji. Po naleganiach moich jak i drugiego pasażera ktoś raczył powiedzieć coś przez megafon. Ot tyle, że rejs jest opóźniony, a godzina odlotu cytuje: „na chwile obecną samolotem zastępczym w ogóle nieznana”. Sami z siebie – NIC nie zapowiedzieli. Coby uniknąć kłębienia się tłumów nikt nie zapowiedział iż systematycznie będą drukowane karty pokładowe, nic tylko klimaty mocno-wschodnie: wytworzyć sztuczny tłum pod gate i … z góry wiadomo, że się nie będzie nad nim w stanie zapanować. Jeden chłopak uwijał się niczym w ukropie i próbował ogarnąć sytuację. 2 panie z LS jedynie z boku się przyglądały. Wówczas gdy „tłum” zdopingował je do pracy „coś” zaczęły robić. Jedna z Pań osobom usilnie domagającym się wydawała „spod lady” ulotki o prawach pasażera. Nikt nie ogłosił przez megafon iż takowe można pobrać… po co – im mniej osób zna swoje prawa tym łatwiej pozamiatać sprawę pod dywan. Zresztą samych ulotek o prawach pasażera w sumie może miała ze 20szt. A B734 mieści grubo ponad 100 osób na pokładzie. Zgodnie z przysługującym mi prawem poprosiłem o krótką rozmowę telefoniczną lub email do hotelu. Chciałem poinformować tubylców, iż przybędę do celu znacznie później. Zarówno rozmów jak i emaila ODMÓWIONO MI! Powiedziałem, iż to moje podstawowe prawa pasażera – Pani stwierdziła iż ona nie ma możliwości technicznych i to mój problem. Sposób organizacji wydawania posiłków-pożal się Boże … i to nerwowe bieganie do tych co już dostali coby postawić 2 kreski na karcie pokładowej. Dopiero później smarowano długopisem kreski na kartach na bieżąco w ramach wydawania kanapek + wody.
    4. Boarding: rozpoczęty o godzinie 21.30, start samolotu ok 22.50. Nie wiem kto rozsądny zaczyna takowy podczas gdy ˝ osób nie posiada przedrukowanych kart pokładowych. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć dlaczego tak długo to trwało? Do ok. 22.20 wsiadali ostatni pasażerowie, później stan z systemu nie zgadzał się z liczbą pasażerów na pokładzie. Liczne wzywania przez system głośnomówiący w samolocie konkretnych osób z prośbą o zgłoszenie się. W połowie akcji dalej bałagan. W końcu z wydrukowaną lista z gate wędrówka obsługi po pokładzie i odfajkowywanie poszczególnych nazwisk. Na koniec i tak stany się nie zgadzały … Po naciskach z mojej strony od Szefa Pokładu przy wejściu wymusiłem wpisanie godziny rozpoczęcia boardingu do samolotu na uprzednio wymuszonym zaświadczeniu z Transfer Center. Wówczas nie sądziłem nawet iż przyjdzie siedzieć mi blisko 1,5h w ciasnym B734 zanim wystartujemy … Dodam, iż LS przy gate odmówił mi wpisania na zaświadczeniu godziny boardingu lub wydania swojego zaświadczenia.
    5. Jako przyczynę opóźnienia półszeptem na pokładzie powiedziano mi, iż był brak cateringu. Nie wytrzymałem i zapytałem, czy są w trakcie wypiekania Złotych Talarków specjalnie dla pasażerów niedoszłego rejsu LO531 na DreamLinerze … Gorszej wymówki nie można było zapodać…
    6. Swoim postępowaniem skrócili Państwo mój pobyt w Budapeszcie o 5godzin … w jaki sposób zamierzają Państwo zrekompensować powyższy fakt? Miałem lecieć 2 krotnie Dreamilnerem, leciałem nędznym, powycieranym, CIASNYM Boeingiem 737-400 wypchanym do szczytów możliwości … Dodam, iż bilet zakupiony był w ramach specjalnej Szalonej Środy – dedykowanej tylko na rejsy Boeingiem 787 … Co mają mi Państwo do zaoferowania? To czym leciałem nie jest tym co zamawiałem – polecam reklamę/zrzut ekranu z Państwa strony internetowej w załączeniu.
    7. Przylatując o tak później porze pozbawili mnie Państwo sposobności dotarcia do centrum komunikacją publiczną, skazany byłem na dużo droższą taksówkę. Z litości dla Państwa nie chcę domagać się rekompensaty za takową.
    8. I jeszcze na koniec: jak zamierzają Państwo przekonać do powrotu na pokład swoich samolotów pasażerów klasy biznes? Z tego co wiem ze 2 osoby posiadały wykupione miejsca w klasie C i nie był to darmowy up-grade z Państwa strony w ramach Dreamtour. Osoby te usadzone zostały w pierwszych rzędach B734, od klasy Y oddzielała te osoby szmaciana kotarka … coby było śmieszniej z pourywanymi żabkami. Czyt. Kawałek wiszącej niechlujnie szmatki … Aha – oczywiście B734 zapełniony prawie na full, wobec tego miejsca współpasażerów z klasy C obok zajęte. Naprawdę – piękny obraz dla pax – są naprawdę pod dobrymi skrzydłami … W zasadzie to już powinny być w drodze butelki dobrego wina z przeprosinami ale to Państwa problem jak będziecie próbować wyjść z twarzą z tejże sytuacji.


    Podsumowując: Państwa Dream-tour to jedno wielkie pasmo porażek … Marketingowo więcej szkody aniżeli pożytku, podjęte przez Państwa/Waszego Agenta działania raczej zachęcają do szukania alternatywnych przewoźników aniżeli wsiadania na pokłady PLL LOT.
    Dzis dostalem odpowiedz, prawde mowiac spodziewalem sie odmowy wyplaty 250EUR ale liczylem, ze zrobia to "w bialych rekawiczkach". Niestety przyszedl gniot. Proponuja mi jako rekompensate zabookowanie kolejnej podrozy WYLACZNIE W BIURZE LOTu, na rejs europejski, z 50% znizka liczonej od ceny biletu. Oczywiscie podatki i oplaty nie sa objęte rabatem.

    Podsumowujac:
    - przeszlo 5h poslizgu i odmawiaja wyplaty odszkodowania,
    - nie poinformowano mnie o przyslugujacych mi prawach,
    - odmowiono mi dostepu do telefonu/faxu/emaila.

    Zamiast pozamiatac pod dywan coby skarga do ULC nie poszla tak w przypadku pkt. 2 i 3 narodowy bedzie musial raczej sie wytlumaczyc ...

    No ale chytry placi 2 razy ...
    aisle seat likes this.

  11. #1851

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    KTW

    Domyślnie Problem z LOTem

    Witam po dłuższej przerwie,
    sprawa wygląda tak:

    21 grudnia 2012 r. miałem zaplanowany poranny lot z POZ do WAW. Dzień wcześniej, około 22, 23 otrzymałem informację, że lot został odwołany. Jako, że musiałem być w stolicy rano zrezygnowałem z lotu, pojechałem PolskimBusem. LOT po 14 dniach zwrócił mi wpłaconą sumę na konto karty kredytowej.
    Napisałem reklamację, chcą otrzymać odszkodowanie 250e. Po 30 dniach otrzymałem odpowiedź
    W nawiązaniu do otrzymanego zgłoszenia dotyczącego Pana podróży rejsem LO3942 z Poznania do Warszawy w dniu 21 grudnia 2012 uprzejmie informujemy, że jest nam niezmiernie przykro z powodu opisanych niedogodności.
    Zdajemy sobie sprawę, że pasażerowie oczekują od nas niezawodności i dokładamy wszelkich starań, aby każdy rejs odbył się zgodnie z rozkładem. Niekiedy jednak występują okoliczności, których wcześniej nie można przewidzieć, powodujące zakłócenia zaplanowanych połączeń.
    Uprzejmie informujemy, że nieregularność rejsu LO3942 w dniu 21 grudnia 2012 wynikała z przyczyn niezależnych od przewoźnika.
    Zapewniamy, że zdajemy sobie sprawę jak uciążliwe dla pasażerów są nieregularności w przewozie. Jesteśmy świadomi, że odwołanie stanowiło dla Pana dyskomfort.
    Jednocześnie wyjaśniamy, że ze względu na przyczyny odwołania rejsu odszkodowanie nie przysługuje. W związku z powyższym nie jest niestety możliwe uznanie Pana roszczenia.
    W ramach rekompensaty pragniemy zaoferować Panu 3.000 mil bonusowych, które zostaną naliczone na Pana konto w programie Miles&More.
    Jeszcze raz serdecznie przepraszamy za niedogodności i wyrażamy nadzieję, że następne podróże przebiegną bez zakłóceń.

    Odpisałem, że nie zgadzam się z takim uzasadnieniem i proszę o ponowne rozpatrzenie reklamacji, postraszyłem ULC.
    Dziś otrzymałem ponownego maila podtrzymującego decyzję, o treści:Szanowny Panie,

    W nawiązaniu do prowadzonej korespondencji uprzejmie informujemy, że jest nam niezmiernie przykro, że nasza odpowiedź nie jest dla Pana satysfakcjonująca.
    Pragniemy zapewnić, że każda sprawa reklamacyjna wpływająca do naszej sekcji jest wnikliwie badana, niestety nie zawsze możliwe jest podjęcie decyzji zgodnej
    z oczekiwaniami pasażera.
    Jak informowaliśmy, ww rejs został odwołany z przyczyn niezależnych od przewoźnika. Rejs LO3942 w dniu 21 grudnia 2012 został odwołany w wyniku usterki. Usterka, ta była nietypowa w swej naturze i częstotliwości występowania, co wskazuje na wystąpienie nadzwyczajnych okoliczności, o których jest mowa w motywie 14 Rozporządzenia WE 261/2004.
    Dlatego też, odszkodowanie wynikające z rozporządzenia 261/2004 niestety nie przysługuje.
    Jeszcze raz serdecznie przepraszamy za niedogodności.


    Co mam z tym fantem zrobić? Da się jakoś sprawdzić, czy to była usterka? Jak reagować ?
    Nie chce im odpuścić. Dwa razy już to zrobiłem...
    Proszę o pomoc.

  12. #1852

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    wysyłasz skargę do ULC i to oni sprawdzają - pytanie tylko czy nalezy Ci sie odszkodowanie jesli zrezygnowales z lotu i dostałes zwrot pieniedzy za bilet?

  13. #1853

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Zanim ULC trzeba było się powołać na orzecznictwo ETS w sprawie 'nadzwyczajnych okoliczności' - Trybunał wyjaśnia, co nimi jest, a co nie. Poszukaj tego orzeczenia, jeśli nie znajdziesz to napisz, ja mam to gdzieś w swoich papierach. W każdym razie wg. ETS 'nadzwyczajne okoliczności' to na pewno nie usterka. Miałem analogiczną sprawę i wygrałem odszkodowanie bez ingerencji ULC

  14. #1854

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    KTW

    Domyślnie

    dziekuje. wyslalem pisma do ULC. Nie ma sensu korespondowac z LOTem, ktore kaze czekac miesiac i wysyla gotowce.

  15. #1855

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Wczoraj leciałem SASem z DUB do WAW przez CPH. DUB-CPH opóźniony (strajk), ale WAW miał czekać, ostatecznie jednak go odwołali. Została nocka w CPH. Do kogo uderzać w tej sytuacji będę (poza SASem) duński ULC, polski czy Irlandzki?

  16. #1856

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Aerofłot
    Czy ktoś z Was kiedykolwiek występował do SU o odszkodowanie za odwołany rejs?
    W odpowiedzi na reklamację i żądanie odszkodowania zgodnie z dyrektywą przysłali mi jakieś pisemko z gryfem DRAFT z 2005 roku swiadczące wg nich o wyłączeniu Aerofłotu z obowiązywania dyrektywy. Rejs zaczynał się w EU KRK-SVO odwołany na dzień przed wylotem, zaproponowana alternatywna trasa mi nie pasowala więc oddałem bilet i dostałem zwrot ceny ale nie odszkodowanie.

  17. #1857

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Oczywiście, że EU261 Aerofłot w tym wypadku też obowiązuje, bo dotyczy wszystkich przewoźników latających do portów znajdujących się w Unii Europejskiej.

  18. #1858
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Poki co nikt nie dzwonil z info ale widze na profilu MiM, ze wycieli TLL od kwietnia w soboty. Naiwniacy przesuneli mi wylot na dzien wczesniej ... liczac, ze mi spasi. Sorry - ale nie spasi. Oczywiscie typuje, ze mam prawo odmowic zarowno zaproponowanej zmiany jak i przyjecia zwrotu gotowki. Szukam teraz rozsadnej opcji alternatywnej ale w soboty malo co lata :/ Jasny gwint! srednio mi sie usmiecha SAS o 6.20 rano, pierwotnie mialem leciec o 11tej :> To subtelna roznica majac na uwadze, ze jeszcze z RZE musze sie doturlac.

  19. #1859
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Zalatwione:
    - przede wszystkim Call Center pracuje w niedziele o tak poznej porze wbrew temu co napisal jeden z bardzo lubianych tutaj portali lotniczych
    - poczatkowo zdziewka Konsultanta, iz zaproponowana zmiana mi nie pasuje [dzien wczesniej, a nie pare godzin w ta czy w tamta ale to szczegol],
    - proba przebookowania z ich strony na Air Baltic ale sorry nie chce ryzykowac czy dotrwaja do kwietnia i bawic sie w powtorke z rozrywki,
    - suma sumarow poprosilem o przelot Lufa via FRA. Wyglada najrozsadniej. Rozne opcje bralem pod uwage ale niestety np z CPH dla SK lata Estonian - do tych zdaje sie, ze EU sie przykrochmala w zwiazku z wpompowaniem kasy.
    - Done! Nowy etix na emailu, zmiany widoczne na profilu MiM.

    Podsumowujac: call center zdalo egzamin na 5, no moze z malym musikiem

  20. #1860
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    Sven, wycięli Ci TLL na kwiecień, dając w zamian Lufę, a Ty dajesz tylko 5- ?
    Tzn. do czego pijesz? Przeczytaj raz jeszcze calosc ... Lufa to w zasadzie sugestia z mojej strony, AirBaltic byl najtanszy ale wylot o 6.50 tymze kontra pierwotny rejs o 11.00 + koniecznosc mojego dojazdu z RZE to chyba tak srednio. Tak wiec sorry - ale jednak LH z wylotem o 9.55 byla najstrawniesza dla wszystkich ... no moze poza kosztem dla LO (nowy bilet w eco H.

    W skali 1-5 ocena 5 chyba nie jest najgorsza? Sorry ale nie mam jeszcze swoich wrzeszczurów wiec sloneczka czy inne kwiatuszki w dzienniczku ucznia jako skala ocen sa mi obce. A minus to za zdziewke, ze wylot 24h wczesniej srednio mi pasuje ...

Strona 93 z 215 PierwszyPierwszy ... 43 83 91 92 93 94 95 103 143 193 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 02:00
  2. 20-08-2018, 10:19
  3. 20-10-2016, 15:57
  4. 16-08-2016, 08:40
  5. 10-07-2016, 16:48
  6. 27-06-2016, 20:10
  7. 06-05-2016, 14:15
  8. 13-10-2015, 17:37
  9. 20-07-2015, 07:21
  10. 04-07-2015, 20:34
  11. 24-06-2015, 11:32
  12. 22-06-2015, 16:35
  13. 22-06-2015, 16:22
  14. 13-06-2015, 08:00
  15. 01-06-2015, 17:54
  16. 07-05-2015, 08:49
  17. 07-05-2015, 08:46
  18. 09-04-2015, 17:10
  19. 30-03-2015, 12:33
  20. 13-02-2015, 23:23
  21. 10-12-2014, 23:47
  22. 08-12-2014, 00:28
  23. 01-12-2014, 14:51
  24. 08-11-2014, 08:10
  25. 05-11-2014, 12:02
  26. 03-11-2014, 23:46
  27. 12-10-2014, 16:07
  28. 09-10-2014, 17:24
  29. 06-10-2014, 14:24
  30. 02-10-2014, 20:34
  31. 02-10-2014, 06:13
  32. 01-10-2014, 22:29
  33. 01-10-2014, 12:39
  34. 30-09-2014, 15:29
  35. 28-09-2014, 17:33
  36. 22-09-2014, 20:57
  37. 22-09-2014, 00:35
  38. 21-09-2014, 11:17
  39. 18-09-2014, 06:58
  40. 15-09-2014, 16:54
  41. 08-09-2014, 17:26
  42. 06-09-2014, 08:28
  43. 05-09-2014, 09:12
  44. 02-09-2014, 11:53
  45. 02-09-2014, 11:06
  46. 01-09-2014, 07:28
  47. 30-08-2014, 20:23
  48. 27-08-2014, 21:55
  49. 27-08-2014, 21:28
  50. 27-08-2014, 21:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •