Strona 112 z 223 PierwszyPierwszy ... 12 62 102 110 111 112 113 114 122 162 212 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,221 do 2,240 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #2221

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez katiqq Zobacz posta
    Dziękuję. Czy można prosić o podstawę prawną? Z żądaniem należy zwrócić się do biura podróży? Z Egiptu wraca do Polski, to jest zdecydowanie powyżej 1500 km.
    Ta co zawsze. Kwoty reguluje Rozporządzenie EU 261/04. Do linii lotniczej (w zakresie reklamacji z tytułu wspomnianego Rozporządzenia).

  2. #2222
    Awatar sandokan1966

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Śląsk

    Domyślnie

    Ile czasu ma Wizz na odpowiedz na reklamację ? Złożona 19 lutego - do teraz cisza

  3. #2223

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sandokan1966 Zobacz posta
    Ile czasu ma Wizz na odpowiedz na reklamację ? Złożona 19 lutego - do teraz cisza
    30 dni, więc nie ma się co denerwować.

  4. #2224

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WAW/NRT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    standard z Lufthansa - tez tak miałem, a mojemy znajomemu odpisali jeszcze ciekawiej "choć nie mamy obowiązku to jednak zdecydowaliśmy wypłacić" - walcz o wszystko co Ci się należy - Ty i oni doskonale wiedzą ze dostaniesz
    odszkodowanie wplynelo na konto. Odwolywal ktos skarge do ULC? nie moge znalezc zadnego formularza w tej sprawie. Skoro Lufa wyplacila.. to moglbym anulowac skarge.

  5. #2225

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mario_s Zobacz posta
    odszkodowanie wplynelo na konto. Odwolywal ktos skarge do ULC? nie moge znalezc zadnego formularza w tej sprawie. Skoro Lufa wyplacila.. to moglbym anulowac skarge.
    Napisz im maila z numerem sprawy.

  6. #2226
    W_4
    W_4 jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie

    Witajcie!

    Po wysłaniu dwóch listów do szwajcarskiego odpowiednika ULC, dzisiaj na moim koncie pojawiło się 266 EUR od Swiss'a!!!
    Żadnej odpowiedzi nie dostałem, ale kasa jest.

    Dziwi mnie tylko kwota, bo spodziewałem się 250 EUR, ale nie będę narzekał.
    Jak widać warto listy słać.

    Pozdrawiam
    shiver and tartal like this.

  7. #2227
    Awatar Olson

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    ja wczoraj dostałam pismo od ULC, że czekają na dowody, które przedstawi im LOT w tej sprawie, a ostateczny termin rozwiązania sprawy określili do 31.05.2014.

    chociaż myślałam, że LOT przeleje mi pieniądze tuż po tym jak wysłałam im kopię skargi do ULC i informację, że jednak domagam się odszkodowania...
    Pozdrawiam, Ola

  8. #2228
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mario_s Zobacz posta
    odszkodowanie wplynelo na konto. Odwolywal ktos skarge do ULC? nie moge znalezc zadnego formularza w tej sprawie. Skoro Lufa wyplacila.. to moglbym anulowac skarge.
    Tak Pan z ULC w rozmowie ze mną zapytał, czy może uznać sprawę za załatwioną skoro dostałem odszkodowanie. Coś tam mówił o papierologii, wspaniałomyślnie przystałem na to, ale tylko telefonicznie
    Najwyżej LH dostanie jakąś karę drugie 250Eur. za 39' :P
    Pitterek

  9. #2229

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WAW/NRT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Napisz im maila z numerem sprawy.
    tak też zrobiłem. Dzieki za sugestie.

    Btw. koledzy na oddzielnych rezerwacjach rowniez zlozyli reklamacje powolujac sie na "werdykt" w mojej reklamacji. Luthansa odpisala im odrazu z prosba o podanie nr konta.

  10. #2230

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    czy pasażera w wieku 1,5 roku tez wlicza się do odszkodowania (tzn czy takiemu pasażerowi tez przysługuje standardowe odszkodowanie z 261?

  11. #2231

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPBA / KHWD

    Domyślnie

    Pytanie póki co teoretyczne i mam nadzieję, że takie pozostanie. W FAQ opublikowanym przez Lufthansę w związku ze strajkiem pilotów znajduje się taka informacja:

    Am I entitled to compensation?
    There is no entitlement to additional compensation. Cancellations and delays due to strike or poor weather conditions are based on extraordinary circumstances as defined by the EU Regulation. Thus, Lufthansa can exonerate from the duty of compensation payments.
    Praktyka własna wykazała, że wcale tak nie jest - cytując uzasadnienie ULC w sprawie odwołanego mi przez strajk lotu Aer Lingus kilka lat temu:

    Bez wątpienia strajk zorganizowany przez personel lotniczy zatrudniony u danego przewoźnika nie można uznać za zdarzenie o charakterze zewnętrznym, jest wręcz przeciwnie, zdarzenie to wpisuje się w ramy normalnego wykonywania przez przewoźnika lotniczego działalności jako pracodawcy zatrudniającego pracowników. Poza tym to przewoźnik jako pracodawca obarczony jest ryzykiem ponoszenia negatywnych konsekwencji za niedyspozycyjność swojego personelu.
    ULC powoływał się przy tym na wyrok sprawy C-549/07.

    Kilka pytań w związku z tym:

    1. Czy Lufa łże w żywe oczy, czy też coś się od czasu mojej sprawy (2010-11) zmieniło i doprecyzowano, co się zalicza do okoliczności nadzwyczajnych?
    2. Jeśli strajk nie jest wyszczególniony jako okoliczność nadzwyczajna, to czy interpretacja przepisów może się różnić się pomiędzy odpowiednikami ULC/KOPP w poszczególnych krajach?
    3. Jeśli ULC/KOPP właściwy dla kraju wylotu wyda decyzję niekorzystną dla pasażera, czy pasażer może się od niej odwoływać powołując się na sprawę C-549/07 czy też cytat z uzasadnienia ULC które podałem powyżej?

  12. #2232

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    @stnm - coś na temat strajków było ostatnio mówione, gdzieś mi dzwoni, ale nie wiem w którym kościele, że strajki nawet personelu linii (a nie tylko ATC, handlingu) mogą być zaliczone do nadzwyczajnych. Choć to na logikę bzdura.

    Natomiast w ramach ciekawostki dodam, że szwajcarska KOPP czyli FOCA przysłała bratowej odpowiedź, po której ręce opadają - kolejny zawód w stosunku do tych urzędów. Przypadek bratowej był przypadkiem utraconej przesiadki we FRA, czyli precedens jak w Folkerts C 11/11. Natomiast FOCA stwierdziła, że ona może orzekać jedynie w sprawach wynikających wprost z EU 261/04 i co prawda zwraca pasażerowi uwagę na tę sprawę (Folkerts) i możliwość cywilnego dochodzenia roszczeń, ale "my sami nic nie możemy". Oto sprawność instytucji UE.

  13. #2233
    Awatar letowniak

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UK/Aviation Valley

    Domyślnie

    Panowie a co w przypadku jeśli samolot z powodów warunków atmosferycznych został przekierowany na inne lotnisko, i transport na lotnisko docelowe został podstawiony po 6 godzinach oczekiwania... a w wyniku tego cała podróż została opóźniona o około 10h?

  14. #2234

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez letowniak Zobacz posta
    Panowie a co w przypadku jeśli samolot z powodów warunków atmosferycznych został przekierowany na inne lotnisko, i transport na lotnisko docelowe został podstawiony po 6 godzinach oczekiwania... a w wyniku tego cała podróż została opóźniona o około 10h?
    nie jestem pewien ale na zdrowy rozum, nie należy się odszkodowanie.... ale....

  15. #2235

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Witam
    sprawa jest trochę skomplikowana i jezeli ktoś wie co można zrobić dalej to prosze o pomoc.
    W październiku zeszłego roku wysłałem skargę do ULC na Malcie (lot: MALTA- MRS) w sprawie odszkodowania za opóźnienie.
    w lutym przyszła odpowiedź że RYANAIR zgadza się na zapłate (odszkodowanie oraz niezapewnienie swiadczeń: One week ago this office was informed by Ryanair that it shall be sending you payment amounting to € 296.49. Have you received payment or further information from Ryanair?
    Regards,George Pace Office for Consumer Affairs Malta Competition and Consumer Affairs Authority)

    od tego czasu trwa zabawa: ULC wysyła do mnie emaile czy RYNAIR zapłacił; RYANAIR nie płaci więc poprosiłem o interwencję ULC z MALTY.
    oto odpowiedź z marca: I fully understand your position. Yesterday I informed Ryanair that in the interest of consumer confidence this office has the legal power to issue a public warning statement regarding their delays in reimbursements. In the meantime please keep this office updated with any developments regarding the cheque.

    Czy coś można zrobić? Czy odpuścić?
    pozdr
    michal klakus

  16. #2236

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    @Stoarn pomóż albo ktokolwiek... Chorwacka KOPP żąda 3 EUR (20 kun) za otwarcie sprawy przeciwko przewoźnikowi, który nie wypełnił EU 261/04. Pomijając niewielką wysokość tej kwoty - czy mogą? Na podstawie czego?

  17. #2237

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Witam,

    Ponieważ nie mam doświadczenia w postępowaniu przy składaniu reklamacji do linii lotniczych, liczę na poradę bardziej doświadczonych w tym temacie użytkowników.

    Opis zdarzenia:
    Pod koniec listopada 2013 mieliśmy zarezerwowany lot liniami Air Berlin do Abu Dhabi (WWA - BER - ABU DHABI) na zawody sportowe których byliśmy uczestnikami. Ponieważ aby dostać się na terytorium ZEA Polacy (nie tylko) potrzebowali wiz wjazdowych to organizator zapewnił wystąpił w imieniu uczestników o takie wizy i po ich otrzymaniu rozesłał je do zainteresowanych. Z wyjaśnień jakie otrzymałem później od organizatora takich wiz było ponad 140 i nikt nie miał z nimi najmniejszych problemów. Nikt oprócz kadry Polski (5 osób) - bo my podczas odprawy w W-wie na stanowisku check-in uzyskaliśmy informację od urzędnika, że nasze wizy są niekompletne (nie może znaleźć na nich terminu ważności), że jest specjalistą od wiz do ZEA bo czasami odprawia również pasażerów linii Emirates i w związku z tym On nas nie może wpuścić na pokład samolotu. Podobno tez konsultował się z centralą w Berlinie i ta utwierdziła go w słuszności takiej decyzji. Argumenty, że jest to "wiza specjalna" (co było tłustym drukiem napisane na dokumencie) i że 140 osób z całego świata na podstawie takich samych dokumentów bez problemu dostaje się do Abu Dhabi było jak rzucanie pereł między wieprze. Dla jasności muszę zaznaczyć, że nie był to pracownik Air Berlin, tylko firmy / lotniska który jest podnajmowany do obsługi na lotnisku pasażerów różnych linii.
    Nie będę opisywał całej naszej gehenny, ale faktem jest że:
    1. Nie polecieliśmy tego dnia
    2. Całą sytuacją zostaliśmy zmuszeni do przebukowania biletów na dzień następny (koszt dopłaty do jednego biletu był większy niż sam bilet)
    3. Następnego dnia po wielkich bojach i uruchamianiu i wykorzystaniu wszelkich możliwych kontaktów (łącznie z ambasadą ZEA) polecieliśmy Z TYMI SAMYMI DOKUMENTAMI z jakimi stawiliśmy się do odprawy dzień wcześniej i bez żadnych problemów przekroczyliśmy granicę ZEA


    Ponieważ byłem organizacyjnie odpowiedzialny za całość wyjazdu to niezwłocznie po powrocie napisałem mailowo reklamację (zwykły mail, nie żaden formularz) i wysłałem do polskiego przedstawicielstwa AirBerlin. W odpowiedzi dostałem informację, że reklamacje należy kierować do centrali w Berlinie (dostałem adresy email) i to jedynie w języku angielskim lub niemieckim. Trochę mnie to zdziwiło, ale przetłumaczyłem cały swój elaborat i wysłałem do Berlina. Od tego czasu minęło prawie 5 miesięcy i pomimo maili ponaglających nie dostałem ŻADNEJ odpowiedzi.

    Ponieważ chciałbym odzyskać pieniądze za przebukowanie 5 biletów, które moim zdaniem zostały od nas wymuszone, chciałbym zmotywować linię lotniczą do rozpatrzenia mojej sprawy.
    W związku z tym mam kilka pytań co do strategii jaką teraz powinienem przyjąć:
    1. Czy jeszcze raz wysyłać do AirBerlin reklamację np listem poleconym i na druku na jakim składa się skargę do ULC, czy do razu do ULC ?
    2. Jeżeli do ULC to do Polskiego czy Niemieckiego ?
    3. Jeżeli do Niemieckiego to jak rozumiem muszę podać dane pełnomocnika do spraw doręczeń który mieszka na terenie Niemiec ?
    4. Czy oprócz zwrotu pieniędzy za konieczność przebukowania biletu mogę domagać się też odszkodowania ? Jeżeli tak to w jakiej wysokości ? (wg biletu elektronicznego trasa ta to 3204 mile, a opóźnienie jakie nam zafundowano to 24 godziny plus konieczność noclegu w hotelu w Wwie)
    5. Czy mogę napisać reklamację w imieniu całej grupy, czy każdy z uczestników musi pisać ją osobno ?
    6. A może powinienem podjąć jakieś inne działania ? Jeżeli tak to byłbym wdzięczny za wskazówki.


    Przepraszam, za nieco przydługi post i pozdrawiam.

  18. #2238

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Od razu mówię, że nie wiem czy pracownik miał rację czy nie.
    1. Do polskiego ULC. Brak odpowiedzi na reklamację w ciągu 30 dni (zakładając, że wysłałeś ją prawidłowym kanałem) upoważnia Cię do tego.
    2. j.w.
    3. n/d.
    4. W moim odczuciu, jeśli dokumenty były poprawne, był to denied boarding - oprócz zwrotu kosztów przysługuje odszkodowanie zryczałtowane za dystans WAW-AUH.
    5. Skargi w zasadzie są imienne. Nie wiem jak z wyjazdami grupowymi. Możesz wypełnić X razy ten sam druk jakby co. Albo wypełnić raz i w dodatkowych informacjach napisać listę skarżących.
    6. Upewniłbym się, że prawidłowo wysłałeś reklamację oraz że wiza / promesa, którą mieliście rzeczywiście upoważniała do podróży.

  19. #2239

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Wizy były jak najbardziej OK, bo przecież w końcu na ich podstawie wyjechaliśmy zarówno my, jak i 140 osób z całego świata. Większy problem jest z prawidłowością kanału jakim powinna pójść reklamacja. Jak wczoraj przejrzałem dokładnie stronę airberlin to znalazłem głęboko ukryte wskazówki dla pasażerów o możliwych sposobach składania reklamacji. Niestety nie było tam informacji o przesłaniu na adres email (tak jak mi podano w polskim przedstawicielstwie linii). Więc złożyłem ją raz jeszcze tym razem za pośrednictwem formularza internetowego i załączyłem między innymi maila z reklamacją jaką wysyłałem do nich prawie 5 miesięcy temu.
    Przy okazji dokładnie zapoznałem się z treścią rozporządzenia 261 i wytknąłem im, że nie dostosowali się do jego postanowień zawartych w punktach 1 i 2 Artykułów 9 i 14. Dodatkowy "prztyczek w nos" z pewnością nie zaszkodzi
    Teraz poczekam co odpowiedzą, ale jak znam życie pewnie trzeba będzie do ULC pisać...
    Dziękuję za udzielone wskazówki - bardzo mi się przydały.

  20. #2240

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    napisz od razu do ULC ale pewnie i tak to wszystko się skończy w sądzie...

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •