Strona 116 z 223 PierwszyPierwszy ... 16 66 106 114 115 116 117 118 126 166 216 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,301 do 2,320 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #2301

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Changi Zobacz posta
    Szczęśliwy finał... po rocznej batalii Emirates przelał nam na konto pieniądze... w momencie, gdy już się "poddali"- nie odwoływali sie od decyzji, wszystko poszło szybko... prosba o wypełnienie druku zwrotu i po tygodniu kwota się pojawiła. Teraz czas pieniądze spożytkowac na kolejny wyjazd
    A po czym się poddali?

  2. #2302

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Coś mi się zdaje, że przegapili czas na odwołanie się od decyzji... i gdy czas na odwołanie minął, gdy dowiedziałem się w ULC, że z ich strony nic nie wpłyneło, to napisałem do customer, co zamierzaja z tym zrobic- odpowiedz była, że analizują. Na mojego maila, że czas minął juz nie przeciągali sprawy...

  3. #2303

    Dołączył
    Jul 2014

    Domyślnie Do Simon07

    Do Simon07

    Witam,
    Ja byłam pasażerką lotu z Rodos do Wrocławia 23/06/2014 czyli ten sam samolot który miał Was przywieść na Rodos, na miał zabrać do domu.
    Czekaliśmu od 13:00 do 01:00 dnia następnego, były kanapki, woda, ale informacji co się stało żadnej.Nie wiedzieliśmy czy to usterka, pogoda, czy inna przyczyna. Info, że leci po nas inna maszyna dostaliśmy po kontakcie z amabasadą Polską w Grecjii. Dziś wysyłam skargę do ULC, bo Eurolot na moja reklamacje nie raczył odpowiedzieć.
    Będę wdzieczna na informację od Pana czy prawnicy dają tej sprawie jakąkolwiek szanse na powodzenie??
    Z pozdrowieniami
    W.Dziadosz




    Cytat Zamieszczone przez simon07 Zobacz posta
    Witam
    23.06.2014 mieliśmy wylecieć na wczasy do Rodos z Katowic z biura podroży SUN&Fun wylot zaplanowany byl na 10:45 linii Eurolot k26221, samolot wyleciał zgodnie z rozkładem nad Koszycami zawrócił (drobna usterka) po wylądowaniu usterka okazała się poważniejsza (podobno pęknięta szyba i coś z podwoziem i silnikiem) nowy samolot Euro-lot podstawił o 20:50 wylądowaliśmy o 23:30.
    Ponadto samolot i pierwszy i drugi byl wynajęty przez Eurolot w YanAir.

    Na lotnisku podali nam obiad i wodę i kanapki

    Niestety nie mam kart pokładowych przez te 12 godzin kilkakrotnie nam je podbijano przekreślano i się zniszczyły, mam natomiast vouchery na lot z biura podroży.

    Czy są jakieś szanse na odszkodowanie walczyć sam czy dać kancelarii adwokackiej?

  4. #2304

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    wdziadosz i Simon@ Szkoda pieniędzy i energii na prawników

    To jest banalna sprawa - piszecie reklamację do Eurolotu, potem skargę do ULC, ULC zbada sprawę, wszystko za darmo. Albo się należy, albo nie - jeśli usterka, to co do zasady się należy. Gdy ULC stwierdzi, że się nie należy, wtedy warto tutaj napisać jeszcze raz i ktoś z forumowiczów nakieruje co dalej...

  5. #2305

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    KrakĂłw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Witam. Potrzebuję Waszej pomocy.

    Wczoraj miał się odbyć mój lot Katowice- Tel Aviv (15:55) z WizzAir. Chwilę po przybyciu na lotnisko (14:10) dowiedziałam się, że lot został odwołany. Nie wiedziałam co mam ze sobą zrobić, bo do Katowic przyjechałam specjalnie z Rzeszowa. W Informacji kazano mi iść do biura zmiany rezerwacji lotów. Stałam w kolejce do godziny 16:00. Powiedziano mi, że lot został odwołany z "przyczyn operacyjnych" (??).. zakładam, że nie mieli wystarczającej liczby pasażerów, więc nie opłacało im się lecieć... W Tel-Avivie miałam być koniecznie dzisiaj, z powodu ważnego spotkania. Powiedziano mi, że najbliższy lot jest za 3 dni (wtorek 5 sierpnia). Nie wspomniano mi o żadnych przysługujących mi prawach pasażera do opieki jak hotel, wyżywienie, transport. Pan raczej chciał mnie zbyć. Bilet musiałam przebookować na wtorek. Obecnie jestem w Krakowie i wszelkie koszty przejazdu i oczekiwania na następny lot muszę ponosić z własnej kieszeni.. Chcę wypełnić formularz reklamacyjny, ale potrzebuję porady osób, które mają w tej kwestii doświadczenie. W jaki sposób ująć moją prośbę, żeby mnie nie zbyli, choć domyślam się, że ich standardowa odpowiedź brzmi "lot nie odbył się z przyczyn technicznych, więc nie mają obowiązku do odszkodowania"... Dla mnie jest to jednak czyste złamanie praw pasażera.

    Jeszcze pytanie: czy jest jakiś termin, w którym mogę wysyłać wniosek? Nie wiem, jakie będę miała możliwości śledzenia sprawy, po wyjeździe.

  6. #2306
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Przeszukaj ten temat. Znajdziesz tu wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania. Dyrektywa unijna EU261 określa wyraźnie, że należy się odszkodowanie (i nie tylko) jeśli opóźnienie lub odwołanie powstało z przyczyn zależnych od przewoźnika.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  7. #2307
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    Z pytankiem w sprawie dela 4,5h na trasie MUC->ORD.

    Na samym początku zaznaczyli, że opóźniony wylot z MUC, to przez francuzów i ich strajk, ale jak zerknąłem na flightaware nie było lotu nad Francją. Do tego przecież wiedzieli od wczoraj, że Francuzi strajkują. Myślę, że główną przyczyną dela był przylot do MUC, który też był delowany o ponad 1h.
    Start z prawie 2h delem plus lądowanie w NYC (Newark) bo załodze się godziny skończyły. W NYC ponad godzina spadła, a lądowanie na ORD z goAround.

    Jak się wszystko zliczy to mamy 4,5h w plery. No i pytanie zasadnicze. Co można z tego wyciągnąć od United, kiedy od początku krzyczą, że to nie ich wina??
    Napisałem do United i odesłali formularz do uzupełnienia w sprawie wypłaty (jak sami napisali "należnej") 1200€. Proponują też zamianę 1200€ na voucher o wartości 2000$ na bilety United Airlines.
    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 03-08-2014 o 20:07
    pawi81 and tartal like this.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  8. #2308

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    KrakĂłw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    Przeszukaj ten temat. Znajdziesz tu wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania. Dyrektywa unijna EU261 określa wyraźnie, że należy się odszkodowanie (i nie tylko) jeśli opóźnienie lub odwołanie powstało z przyczyn zależnych od przewoźnika.
    Czytałam co nieco w tym temacie, ale chodzi mi raczej o to, jakich błędów nie popełnić podczas uzupełniania formularza, żeby nie wyszło na moją niekorzyść, czyli czy np. powinnam zaznaczyć, że lot odwołany, jak mówili "z przyczyn operacyjnych", czy w ogóle tego nie wspominać, żeby pod to nie podciągnęli problemów technicznych (choć i tak pewnie taka będzie ich odpowiedź).

  9. #2309
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Problemy techniczne są problemami Wizz-a a nie Twoimi. Linia lotnicza nie odpowiada za np. warunki atmosferyczne lub strajki (zewnętrzne). Pierwsze pisz do Wizz-a. Jak oleją to pisz skargę do ULC-u.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  10. #2310

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Witam
    Po mojej reklamacji LOT dostałem odmowną odpowiedź z LINKIEM .Czy ktoś zna podstawy tego dokumentu .Z tego co jest tam napisane jest to projekt dotyczący interpretacji zmian jakie mają nastąpić w regulacji do rozporządzenia (WE) 261/2004). Z tego co czytałem rozporządzenie to ma zostać w niedługim czasie przebudowane .Czy LOT może się podpierać tym dokumentem w sprawie reklamacji skoro prawnej mocy ten dokument nie posiada.Jak dla mnie ważny jest pkt 25 z tej listy z powodu odwołania lotu z przyczyn techniczych.

  11. #2311

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voltek Zobacz posta
    Witam
    Po mojej reklamacji LOT dostałem odmowną odpowiedź z LINKIEM .Czy ktoś zna podstawy tego dokumentu .Z tego co jest tam napisane jest to projekt dotyczący interpretacji zmian jakie mają nastąpić w regulacji do rozporządzenia (WE) 261/2004). Z tego co czytałem rozporządzenie to ma zostać w niedługim czasie przebudowane .Czy LOT może się podpierać tym dokumentem w sprawie reklamacji skoro prawnej mocy ten dokument nie posiada.Jak dla mnie ważny jest pkt 25 z tej listy z powodu odwołania lotu z przyczyn techniczych.
    Pisz do ULC / stosownej KOPP.

    Jak napisano na 1 stronie:
    "Uwaga pierwsza: Nadzwyczajna okoliczność jest definiowana poprzez generalną zasadę: dane zdarzenie musi spełniać trzy warunki, a mianowicie: musi być nieprzewidywalne, niemożliwe do uniknięcia oraz zewnętrzne. "

  12. #2312

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Otrzymałem ok. 3 tygodni temu decyzję ULC podjętą na początku lipca o przyznaniu mi racji z powodu odwołania lotu przez LOT, nakaz wypłaty odszkodowania przez linię lotniczą i karę pieniężną dla LOT.
    Do tej pory brak odzewu ze strony PLL LOT. Jaka jest teraz kolejność? To ja powinienem się kontaktować z nimi czy dalej czekać.
    W piśmie jest wzmianka o usunięciu nieprawudłowości w ciągu 14 dni przez linię lotniczą.

  13. #2313

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gibson007 Zobacz posta
    Otrzymałem ok. 3 tygodni temu decyzję ULC podjętą na początku lipca o przyznaniu mi racji z powodu odwołania lotu przez LOT, nakaz wypłaty odszkodowania przez linię lotniczą i karę pieniężną dla LOT.
    Do tej pory brak odzewu ze strony PLL LOT. Jaka jest teraz kolejność? To ja powinienem się kontaktować z nimi czy dalej czekać.
    W piśmie jest wzmianka o usunięciu nieprawudłowości w ciągu 14 dni przez linię lotniczą.
    Poczekaj. Na tym etapie nie powinno być z LOT problemu.

  14. #2314
    etoos22
    Goście

    Domyślnie

    Witam wszystkich forumowiczów,
    to mój pierwszy post i zgłaszam się ze standardowym problemem.
    W trzy osoby wykupiliśmy wakacje na Rodos. Lot obsługiwały linie Eurolot, ale lecieliśmy samolotem linii YanAir.
    Podróż powrotna przebiegła w sporych komplikacjach.
    Planowo RHO-KTW odlot o 22: 35.
    Po dotarciu na lotnisko koło 20, rezydentka poinformowała nas, że lot sie opóźnił i prawdopodobnie polecimy dopiero o 1:30, jednak przy nadawaniu bagażu poinformowano nas, że planowana godzina to 4:00. Dostaliśmy kartki z naszymi prawami, z czego wynikało, że należy nam się hotel, obiad, przekąski itd. Dostaliśmy bułkę z wodą (pani w restauracji poinformowała nas, że eurolot dał limit 5EUR na pasażea) i odmówiono nam dalszych posiłków. W biurze na lotnisku, firma obsługująca też eurolot poinformowała nas, że hotelu nie dostaniemy, a reklamacje możemy zgłaszać po przylocie. W tym czasie praktycznie wszystkie loty normalnie sie odbywały, zarówno do Katowic jak i do Warszawy (o tym później).
    Dopiero około godziny 5 nad ranem wsiedliśmy na pokład (tu już 6,5h opóźnienia). Poinformowano nas, że opóźnienie spowodowane było zbyt późnym dostarczeniem samolotu i złymi warunkami w Warszawie (nie bardzo wiem, co to ma do rzeczy, może stamtąd przyleciał samolot). Po doleceniu do Katowic okazało się, że lądować nie możemy przez złe warunki atmosferyczne i musimy lecieć do Warszawy, gdzie byliśmy koło godziny 6 30 czasu polskiego już.
    W Warszawie nie chciano wypuścić nas z samolotu, ale po buncie pasażerów, po około godzinie wpuszczono nas na lotnisko. Tam kazano czekać na samolot do Katowic. Odmówiono nam po raz kolejny jakichkolwiek posiłków, twierdząc, że nam się nie należą. Około godziny 11 byliśmy w Katowicach.
    Czy mamy prawo domagać się odszkodzowania? Pomijam kwestie lądowania w Warszawie, bo tego przewidzieć nie mogli no i wiadomo, że człowiek chce bezpiecznie wylądować. Ale opóźnienie 6,5h startu? Brak posiłów i hotelu? Byli ludzie z małymi dziećmi, to była jakaś tragedia.
    Dzięki z góry za jakieś opinie.

  15. #2315
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Noooooo panie, jak byli małe dzieci to się należy !!!
    Prawa pasażera czytał czy tylko se poogladał.
    Pitterek

  16. #2316
    etoos22
    Goście

    Domyślnie

    Chcesz coś napisać, to napisz, a nie zgrywasz cwaniaka. Zapytałem kulturalnie, a jak ciebie nie stać na to, żeby odpowiedzieć kulturalnie i bez protekcjonalnego tonu, to nie pisz w ogóle. Bo na pewno nie chodzi ci w tym momencie żeby mi coś wyjaśnić, czy pomóc.

  17. #2317
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Chciałem Cię kolego zmobilizować do tego, żebyś poradził sobie sam - z jak to napisałeś standardowym problemem.
    Jakbyś zatem przeczytał informację o swoich prawach, a nie ją tylko pooglądał to byś się dowiedział o tym, że:
    1 - odszkodowanie, Ci się należy - jeśli opóźnienie nie było związane z siłą wyższą. Pogoda jest siłą wyższą - ale nie wynika z tego co wyżej napisałeś, że była przyczyną początkowego opóźnienia 6,5h. (pomijając lądowanie w WAW)
    2a - składaj reklamację do organizatora wycieczki o odszkodowanie za wycieczkę (dostaniesz zwrot do 20% jeśli jesteś dobrym negocjatorem - ale poczytaj troszkę o negocjacjach, co to jest BATNA i takie tam - ryby nie dam)
    2b - składaj reklamację do przewoźnika o odszkodowanie z UE 261 o 250 Euro dla każdego pasażera - w K2 możesz emailem - wzoru emaila nie dam :P Krótko bez opisu o dzieciach :P (kto, co chce - rekompensate (bo to rekompensata nie odszkodowanie), za co - za opóźnienie lotu, kiedy - data).
    Mam nadzieję, że pomogłem choć częściowo.
    Leniu jeden :P - wszystko to jest napisane w tym wątku
    pozdrawiam bez protekcjonalizmu, z delikatną nutką złośliwości
    egon.olsen, sinus and 12wit like this.
    Pitterek

  18. #2318
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    A jak ktoś sobie życzy poprowadzenia za rączkę, to zawsze są kancelarie prawnicze, które to zrobią za odpowiednią opłatą oczywiście
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  19. #2319

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    2b - składaj reklamację do przewoźnika o odszkodowanie z UE 261 o 250 Euro dla każdego pasażera - w K2 możesz emailem - wzoru emaila nie dam :P Krótko bez opisu o dzieciach :P (kto, co chce - rekompensate (bo to rekompensata nie odszkodowanie), za co - za opóźnienie lotu, kiedy - data).
    400 EUR.

  20. #2320
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    byłem tak pewny, że nie sprawdziłem odległości 1070milasów (1722km) > niż 1500 km - oczywiście, że 400 EUR.
    Pitterek

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •