dzieki
Pierwszy raz mam taką sytuację, dlatego piszę z prośbą o podpowiedzi.
Miałem zaplanowaną jednodniową wizytę na targach w Stuttgarcie i wykupione loty Eurowings/Germanwings:
1. SXF - STR numer 4U2013 odlot 8:30
2. STR - SXF numer 4U2018 odlot 18:00
Otrzymaliśmy informację, że samolot mający wystartować z Berlina ma uszkodzoną oponę i będzie opóźnienie ok. 60 minut.
Następnie odlot został przesunięty na 11:45 i znowu na 12:25 (otrzymaliśmy voucher 5 euro na kanapki).
Około południa lot został odwołany.
W związku z tym, że moja podróż do STR okazała się bezcelowa zrezygnowałem z dotarcia do celu. Pracownicy Eurowings proponowali i pomagali dostać się do STR lotem z TXL o 15:00 - ja odmówiłem.
W związku z tym pytania:
1. Należy mi się zwrot za oba niewykorzystane bilety?
2. Czy odszkodowanie należy się także za lot powrotny?
3. Czy mogę wystąpić także o zwrot opłaty za parking (18 euro)?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Dzień dobry. Chciałbym się dowiedzieć czy w sytuacji poniżej opisanej mogę ubiegać się o odszkodowanie.
Wypoczywaliśmy na Teneryfie z jednym z biur podróży. Polecieliśmy lowcostem Norwegian i tym samym mieliśmy wracać. Wylot z TFS zaplanowany był na godz 7.40. Po przejściu odprawy paszportowej i celnej stojąc przy gejcie, o godz 7.30 (10 min przed planowanym wylotem) dowiedzieliśmy się, że lot został odwołany gdyż "jeden z pilotów nie pojawił się w pracy i nie ma z nim kontaktu". Przewoźnik zaoferował nam vouchery 6EUR na kanapkę w bufecie. Po czterogodzinnym oczekiwaniu przewieziono nas i zakwaterowano w hotelu (na koszt Norwegiana) i kazano czekać na informacje. Tego samego dnia ok godz 22.30 zadzwonił pan z biura podróży i poinformował, że biuro wykupiło dla nas bilety na trasie Warszawa - Berlin na następny dzień na godz 8.00, a z lotniska odbierze nas wynajęty przez biuro autokar, który przewiezie nas do Warszawy.Co też nastąpiło. Reasumując, na miejsce dotarliśmy o godz 22.30 następnego dnia czyli z opóźnieniem około 32 godzin.
Czy w tej sytuacji mogę wystąpić o odszkodowanie do przewoźnika?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Czy należy złożyć reklamację na stronie przewoźnika? Czy przesłać pismo mailem domagając się odszkodowania?
Bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Witajcie, prośba o pomoc -leciałem ostatnio z Berlina do Miami przez Newark. Wylot opóźniony z przyczyn technicznych i dotarliśmy do NY z ponad 3h opóźnieniem; oczywiście nie zdążyliśmy na przesiadkę i United przeniósł nas na kolejny lot za parę godzin (opóźnienie w dotarcie do celu oczywiście ponad 4h). Przejrzałem wątek i wychodzi że mogę ubiegać się o odszkodowanie z tytułu opóźnienia (600E). Na stronie United nie mogę znaleźć żadnego linka do formularza w tej sprawie więc pewnie wyśle mailem. Może macie jakieś doświadczenia w kontakcie z nimi lub z niemieckim ULC. Dodatkowo zastanawiam się czy nie skorzystać z jakiegoś Airhelp czy innego odpowiednika - możecie coś polecić? Z góry dzięki za pomoc.
Witam,
to mój pierwszy post na tym forum chociaż przeglądam je od ponad roku.
Moja historia w skrócie:
W piątek 26.02 wracałem z Barcelony przez Wiedeń do Warszawy. Na jednym numerze rezerwacji miałem następujące loty:
15.10 BCN -> VIE (Eurowings dla Austrian)
19.30 VIE -> WAW (LOT)
Austrian (Eurowings) przyleciał do Barcelony opóźniony o 2h, wylecieliśmy z niej o 1730 i lądowaliśmy w Wiedniu o 1930 mijając nasz samolot do Warszawy na płycie lotniska. Był to ostatni lot do Warszawy tego dnia. Na lotnisku dostaliśmy hotel oraz przebukowany bilet LOTu na sobotę 935. W Warszawie pojawiłem się dnia następnego około godziny 11 (zamiast w piątek o 2050).
Pilot pierwszego lotu podał nam informację, że opóźnienie wynikło z powodu zmiany samolotu na lotnisku w Wiedniu.
Czy mogę w takim przypadku uzyskać jakieś odszkodowanie? Jaka może być jego wysokość? Czy ktoś składał reklamację na Austrian Airlines przez ich stronę?
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Równo po 30-stu dniach otrzymałem odpowiedź Eurowings.
Jest tak jak napisał Stoarn, czyli dostanę zwrot za oba bilety i nic poza tym, bowiem w odpowiedzi na reklamację napisano, że samolot zaplanowany na ten lot został uszkodzony przez obcy obiekt.
Czy jest sens próbować walczyć dalej o odszkodowanie?
Proszę o radę.
Podróżowaliśmy na trasie Chicago-Bruksela-Berlin.
Planowo wylot mielismy z Chicago o godz. 17:45, przylot do Brukseli o godz. 08:50 i o godz. 09:40 wylot do Berlina gdzie mieliśmy być o godz. 11:05.
Odcinek Chicago-Bruksela operator lotu United Airlines i Bruksela-Berlin operator lotu Brussels Airlines (mimo że na bilecie jest napisane United Airlines).
O godz. 17:58 w dniu wylotu zostaliśmy powiadomieni smsem, że samolot ma opóźnienie z powodu „aircraft preperation” i planowany wylot aktualnie o godz. 18:05 i przylot do Brukseli o godz. 09:03.
Kiedy wylądowaliśmy w Brukseli o godz. 09:04 otrzymaliśmy smsa, że na nasz lot o godz. 11:05 Bruksela-Frankfurt zmieniono gate. Byliśmy zdziwieni i myśleliśmy, że to pomyłka, ponieważ nie mieliśmy lotu do Frankfurtu a do Berlina.
Po wyjściu z samolotu w rękawie czekał pracownik Lufthansy, który wręczył nam boarding passy Luftahnsy informując, że nasz samolot ODLECIAŁ i mamy lot Bruksela-Frankfurt o godz. 11:05 (w Frankfurcie 12:10), a następnie lot Frankfurt-Berlin o godz. 13:45 (w Berlinie 14:55).
W wyniku tych zmian dotarliśmy do miejsca docelowego tj. Berlina o prawie 4 h później niż planowo (3h 50min), nie mówiąc już o tym że w Brukseli siedzieliśmy na lotnisku 2h i w Frankfurcie 1h 35min.
Mam pytania:
1- Czy należy nam się rekompensata/odszkodowanie? (operatorem odcinku Chicago-Bruksela był United Airlines a Bruksela-Berlin Brussels Airlines, a ostateczni lecieliśmy Lufthansa)?
2- Jeśli tak to w jakiej wysokości?
3- Do kogo się zwrócić i w jakiej formie?
Będę wdzięczny za pomoc.
Odpowiedź Lufy w ciągu 24h. Oczywiście nadzwyczajne okoliczności, mimo powołania się na C-257/14. W końcu się zebrałem i przed chwilą wysłałem skragę do LBA. Żeby nie było miło to kolejny lot (z lutego) i kolejna ciekawa sytuacja.
Podróż miała przebiegać (całość na jednym bilecie):
CAK-ORD - United
ORD-FRA - Lufthansa
FRA-WAW - Lufthansa
WAW-RZE - LOT.
Rzeczywistość okazała się odmienna. Pierwszy lot opóźniony o 3 godziny w wyniku czego już na lotnisku w CAK było wiadome, że nie zdążę na ORD-FRA. United przebookowało mi więc na ORD-WAW (LOT), WAW-RZE (LOT). Podczas dokonywania zmiany rezerwacji poinformowałem pracownika United, że na trasie ORD-FRA mam klasę premium economy (R - rezerwacja robiona za mile przez biuro podróży - jakaś umowa między moją firmą a biurem...) Pani spytała, czy zapłaciłem za upgrade, na co zgodnie z prawdą poinformowałem ją, że upgrade jest za mile. W efekcie czego dostałem zmianę rezerwacji i tyle. O tym, że jest to Y mogłem dowiedzieć dopiero na ORD (Pani z United nie była wstanie wydrukować mi karty pokładowej w CAK). Wraz z upgradem przepadł mi również posiłek bezglutenowy. Podczas zmiany rezerwacji usłyszałem jedynie, że jak chcę to mogę przedzwonić do LOTu i poprosić samemu, bo oni nie są w stanie nic zrobić... Było 7h do loty, więc na infolinii odprawiono mnie z kwitkiem. Na otarcie łez do RZE dotarłem 3h później niż planowałem...
Pytanie, czy jestem w stanie coś zdziałać (skargę do United i tak napiszę), bo nie mam pojęcia jak Prawo Europejskiej ma się do United w tej sytuacji, gdzie oni wykonywali lot tylko na jednym odcinku.
"Odpowiedź Lufy w ciągu 24h. Oczywiście nadzwyczajne okoliczności, mimo powołania się na C-257/14. W końcu się zebrałem i przed chwilą wysłałem skragę do LBA. Żeby nie było miło to kolejny lot (z lutego) i kolejna ciekawa sytuacja."
Futrzasty
Czy skraga do UNITED coś daje gdy lot był spoza UE czyli z ORD do kraju gdzie linia lotnicza nie jest zarejestrowana w Europie?
Przeczytaj moją sprawę
Futrzasty,
przypuszczam, że to lot z 27 listopada. Miałam lecieć tego dnia z RZE do FRA, ale w związku z zawróceniem samolotu na trasie FRA-RZE linia skasowała mój lot na kilka minut przed planowanym odlotem i zaproponowali lot na następny dzień. Jestem ciekawa czy coś ugrałeś w Lufthansie albo w ULC? Ja złożyłam skargę do ULC bo LH oczywiście odmówiła wypłaty odszkodowania tłumacząc się usterką nadzwyczajną, ale ciągle czekam na jakąś odpowiedź ze strony ULC.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Tak, dokładnie to ten lot. Do ULC-u nie pisałem tylko do LBA, bo wylot był z Niemiec. Dzisiaj dostałem telefon z Lufy, że wypłacą mi odszkodowanie w kwocie 400E (w PLN oczywiście), ponieważ to była kontynuacja podróży. Co ciekawe minęło raptem 4 dni od przesłania skargi do LBA. Ciekawe, czy ULC też będzie działał tak sprawnie
Zakładki