Strona 138 z 223 PierwszyPierwszy ... 38 88 128 136 137 138 139 140 148 188 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,741 do 2,760 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #2741

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Voucher na tyle, ile wynegocjujesz

  2. #2742

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    dzieki

  3. #2743

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Pierwszy raz mam taką sytuację, dlatego piszę z prośbą o podpowiedzi.

    Miałem zaplanowaną jednodniową wizytę na targach w Stuttgarcie i wykupione loty Eurowings/Germanwings:
    1. SXF - STR numer 4U2013 odlot 8:30
    2. STR - SXF numer 4U2018 odlot 18:00
    Otrzymaliśmy informację, że samolot mający wystartować z Berlina ma uszkodzoną oponę i będzie opóźnienie ok. 60 minut.
    Następnie odlot został przesunięty na 11:45 i znowu na 12:25 (otrzymaliśmy voucher 5 euro na kanapki).
    Około południa lot został odwołany.
    W związku z tym, że moja podróż do STR okazała się bezcelowa zrezygnowałem z dotarcia do celu. Pracownicy Eurowings proponowali i pomagali dostać się do STR lotem z TXL o 15:00 - ja odmówiłem.
    W związku z tym pytania:
    1. Należy mi się zwrot za oba niewykorzystane bilety?
    2. Czy odszkodowanie należy się także za lot powrotny?
    3. Czy mogę wystąpić także o zwrot opłaty za parking (18 euro)?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  4. #2744

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    1. Tak, jeśli oba bilety były na jednej rezerwacji.
    2. Nie.
    3. W trybie reklamacyjnym próbuj.
    4. Jeśli opona została uszkodzona na skutek kolizji z obiektem zewnętrznym, to odszkodowania nie będzie nawet za lot do STR.
    5. Niemiecki odpowiednik ULC (LBA) generalnie olewa pasażerów.
    żyrafa likes this.

  5. #2745

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie Odszkodowanie?

    Dzień dobry. Chciałbym się dowiedzieć czy w sytuacji poniżej opisanej mogę ubiegać się o odszkodowanie.
    Wypoczywaliśmy na Teneryfie z jednym z biur podróży. Polecieliśmy lowcostem Norwegian i tym samym mieliśmy wracać. Wylot z TFS zaplanowany był na godz 7.40. Po przejściu odprawy paszportowej i celnej stojąc przy gejcie, o godz 7.30 (10 min przed planowanym wylotem) dowiedzieliśmy się, że lot został odwołany gdyż "jeden z pilotów nie pojawił się w pracy i nie ma z nim kontaktu". Przewoźnik zaoferował nam vouchery 6EUR na kanapkę w bufecie. Po czterogodzinnym oczekiwaniu przewieziono nas i zakwaterowano w hotelu (na koszt Norwegiana) i kazano czekać na informacje. Tego samego dnia ok godz 22.30 zadzwonił pan z biura podróży i poinformował, że biuro wykupiło dla nas bilety na trasie Warszawa - Berlin na następny dzień na godz 8.00, a z lotniska odbierze nas wynajęty przez biuro autokar, który przewiezie nas do Warszawy.Co też nastąpiło. Reasumując, na miejsce dotarliśmy o godz 22.30 następnego dnia czyli z opóźnieniem około 32 godzin.
    Czy w tej sytuacji mogę wystąpić o odszkodowanie do przewoźnika?
    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

  6. #2746

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Oczywiście że tak, 400 EUR na głowę...

  7. #2747

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Czy należy złożyć reklamację na stronie przewoźnika? Czy przesłać pismo mailem domagając się odszkodowania?

  8. #2748

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Reklamację na stronie, po 30 dniach albo po odmowie jeszcze raz mailem, po następnych 30 dniach skargę do hiszpańskiego ULC

  9. #2749

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

  10. #2750

    Dołączył
    Feb 2016

    Domyślnie opóżniony united

    Witajcie, prośba o pomoc -leciałem ostatnio z Berlina do Miami przez Newark. Wylot opóźniony z przyczyn technicznych i dotarliśmy do NY z ponad 3h opóźnieniem; oczywiście nie zdążyliśmy na przesiadkę i United przeniósł nas na kolejny lot za parę godzin (opóźnienie w dotarcie do celu oczywiście ponad 4h). Przejrzałem wątek i wychodzi że mogę ubiegać się o odszkodowanie z tytułu opóźnienia (600E). Na stronie United nie mogę znaleźć żadnego linka do formularza w tej sprawie więc pewnie wyśle mailem. Może macie jakieś doświadczenia w kontakcie z nimi lub z niemieckim ULC. Dodatkowo zastanawiam się czy nie skorzystać z jakiegoś Airhelp czy innego odpowiednika - możecie coś polecić? Z góry dzięki za pomoc.

  11. #2751

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Wysyłać mailem. Niemieckie LBA kiepskie jest.

    Airhelp i podobne odradzam, wystarczy powołać się na orzeczenie ws. C-11/11 Folkerts.
    klemenko likes this.

  12. #2752

    Dołączył
    Feb 2016

    Domyślnie

    Witam,

    to mój pierwszy post na tym forum chociaż przeglądam je od ponad roku.

    Moja historia w skrócie:

    W piątek 26.02 wracałem z Barcelony przez Wiedeń do Warszawy. Na jednym numerze rezerwacji miałem następujące loty:

    15.10 BCN -> VIE (Eurowings dla Austrian)
    19.30 VIE -> WAW (LOT)

    Austrian (Eurowings) przyleciał do Barcelony opóźniony o 2h, wylecieliśmy z niej o 1730 i lądowaliśmy w Wiedniu o 1930 mijając nasz samolot do Warszawy na płycie lotniska. Był to ostatni lot do Warszawy tego dnia. Na lotnisku dostaliśmy hotel oraz przebukowany bilet LOTu na sobotę 935. W Warszawie pojawiłem się dnia następnego około godziny 11 (zamiast w piątek o 2050).

    Pilot pierwszego lotu podał nam informację, że opóźnienie wynikło z powodu zmiany samolotu na lotnisku w Wiedniu.

    Czy mogę w takim przypadku uzyskać jakieś odszkodowanie? Jaka może być jego wysokość? Czy ktoś składał reklamację na Austrian Airlines przez ich stronę?

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

  13. #2753

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    400 Euro, z powołaniem się na wyrok ws Folkerts.

  14. #2754

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez żyrafa Zobacz posta
    Miałem zaplanowaną jednodniową wizytę na targach w Stuttgarcie i wykupione loty Eurowings/Germanwings:
    1. SXF - STR numer 4U2013 odlot 8:30
    2. STR - SXF numer 4U2018 odlot 18:00
    Otrzymaliśmy informację, że samolot mający wystartować z Berlina ma uszkodzoną oponę i będzie opóźnienie ok. 60 minut.
    Następnie odlot został przesunięty na 11:45 i znowu na 12:25 (otrzymaliśmy voucher 5 euro na kanapki).
    Około południa lot został odwołany.
    W związku z tym, że moja podróż do STR okazała się bezcelowa zrezygnowałem z dotarcia do celu. Pracownicy Eurowings proponowali i pomagali dostać się do STR lotem z TXL o 15:00 - ja odmówiłem.
    W związku z tym pytania:
    1. Należy mi się zwrot za oba niewykorzystane bilety?
    2. Czy odszkodowanie należy się także za lot powrotny?
    3. Czy mogę wystąpić także o zwrot opłaty za parking (18 euro)?
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    1. Tak, jeśli oba bilety były na jednej rezerwacji.
    2. Nie.
    3. W trybie reklamacyjnym próbuj.
    4. Jeśli opona została uszkodzona na skutek kolizji z obiektem zewnętrznym, to odszkodowania nie będzie nawet za lot do STR.
    5. Niemiecki odpowiednik ULC (LBA) generalnie olewa pasażerów.
    Równo po 30-stu dniach otrzymałem odpowiedź Eurowings.
    Jest tak jak napisał Stoarn, czyli dostanę zwrot za oba bilety i nic poza tym, bowiem w odpowiedzi na reklamację napisano, że samolot zaplanowany na ten lot został uszkodzony przez obcy obiekt.
    Czy jest sens próbować walczyć dalej o odszkodowanie?

  15. #2755

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nie :/

  16. #2756

    Dołączył
    Mar 2016

    Domyślnie odszkodowanie za opóźnienie w dotarciu do celu

    Proszę o radę.

    Podróżowaliśmy na trasie Chicago-Bruksela-Berlin.
    Planowo wylot mielismy z Chicago o godz. 17:45, przylot do Brukseli o godz. 08:50 i o godz. 09:40 wylot do Berlina gdzie mieliśmy być o godz. 11:05.
    Odcinek Chicago-Bruksela operator lotu United Airlines i Bruksela-Berlin operator lotu Brussels Airlines (mimo że na bilecie jest napisane United Airlines).
    O godz. 17:58 w dniu wylotu zostaliśmy powiadomieni smsem, że samolot ma opóźnienie z powodu „aircraft preperation” i planowany wylot aktualnie o godz. 18:05 i przylot do Brukseli o godz. 09:03.
    Kiedy wylądowaliśmy w Brukseli o godz. 09:04 otrzymaliśmy smsa, że na nasz lot o godz. 11:05 Bruksela-Frankfurt zmieniono gate. Byliśmy zdziwieni i myśleliśmy, że to pomyłka, ponieważ nie mieliśmy lotu do Frankfurtu a do Berlina.
    Po wyjściu z samolotu w rękawie czekał pracownik Lufthansy, który wręczył nam boarding passy Luftahnsy informując, że nasz samolot ODLECIAŁ i mamy lot Bruksela-Frankfurt o godz. 11:05 (w Frankfurcie 12:10), a następnie lot Frankfurt-Berlin o godz. 13:45 (w Berlinie 14:55).
    W wyniku tych zmian dotarliśmy do miejsca docelowego tj. Berlina o prawie 4 h później niż planowo (3h 50min), nie mówiąc już o tym że w Brukseli siedzieliśmy na lotnisku 2h i w Frankfurcie 1h 35min.

    Mam pytania:
    1- Czy należy nam się rekompensata/odszkodowanie? (operatorem odcinku Chicago-Bruksela był United Airlines a Bruksela-Berlin Brussels Airlines, a ostateczni lecieliśmy Lufthansa)?
    2- Jeśli tak to w jakiej wysokości?
    3- Do kogo się zwrócić i w jakiej formie?

    Będę wdzięczny za pomoc.

  17. #2757

    Dołączył
    Dec 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Futrzasty Zobacz posta
    Witam,

    wracałem ostatnio do domu, trasa FRA-RZE. Mniej więcej w połowie drogi zostaliśmy poinformowani przez załogę, że z powodu usterki technicznej będziemy musieli zawrócić do FRA. LH przebookowało mi bilet na dzień następny. Oczywiście zapewnili hotel + posiłki. Pytanie, czy w takim przypadku należy się odszkodowanie jak za lot odwołany? Wszędzie spotykam się jedynie z lotem opóźnionym/odwołanym a nie mogę znaleźć informacji o locie zawróconym. Jeśli tak to może orientuje się ktoś jaki jest czas na złożenie reklamacji. Z góry dziękuję.
    Odpowiedź Lufy w ciągu 24h. Oczywiście nadzwyczajne okoliczności, mimo powołania się na C-257/14. W końcu się zebrałem i przed chwilą wysłałem skragę do LBA. Żeby nie było miło to kolejny lot (z lutego) i kolejna ciekawa sytuacja.

    Podróż miała przebiegać (całość na jednym bilecie):
    CAK-ORD - United
    ORD-FRA - Lufthansa
    FRA-WAW - Lufthansa
    WAW-RZE - LOT.
    Rzeczywistość okazała się odmienna. Pierwszy lot opóźniony o 3 godziny w wyniku czego już na lotnisku w CAK było wiadome, że nie zdążę na ORD-FRA. United przebookowało mi więc na ORD-WAW (LOT), WAW-RZE (LOT). Podczas dokonywania zmiany rezerwacji poinformowałem pracownika United, że na trasie ORD-FRA mam klasę premium economy (R - rezerwacja robiona za mile przez biuro podróży - jakaś umowa między moją firmą a biurem...) Pani spytała, czy zapłaciłem za upgrade, na co zgodnie z prawdą poinformowałem ją, że upgrade jest za mile. W efekcie czego dostałem zmianę rezerwacji i tyle. O tym, że jest to Y mogłem dowiedzieć dopiero na ORD (Pani z United nie była wstanie wydrukować mi karty pokładowej w CAK). Wraz z upgradem przepadł mi również posiłek bezglutenowy. Podczas zmiany rezerwacji usłyszałem jedynie, że jak chcę to mogę przedzwonić do LOTu i poprosić samemu, bo oni nie są w stanie nic zrobić... Było 7h do loty, więc na infolinii odprawiono mnie z kwitkiem. Na otarcie łez do RZE dotarłem 3h później niż planowałem...

    Pytanie, czy jestem w stanie coś zdziałać (skargę do United i tak napiszę), bo nie mam pojęcia jak Prawo Europejskiej ma się do United w tej sytuacji, gdzie oni wykonywali lot tylko na jednym odcinku.

  18. #2758

    Dołączył
    Mar 2016

    Domyślnie UNITED

    "Odpowiedź Lufy w ciągu 24h. Oczywiście nadzwyczajne okoliczności, mimo powołania się na C-257/14. W końcu się zebrałem i przed chwilą wysłałem skragę do LBA. Żeby nie było miło to kolejny lot (z lutego) i kolejna ciekawa sytuacja."

    Futrzasty

    Czy skraga do UNITED coś daje gdy lot był spoza UE czyli z ORD do kraju gdzie linia lotnicza nie jest zarejestrowana w Europie?

    Przeczytaj moją sprawę

  19. #2759

    Dołączył
    Mar 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Futrzasty Zobacz posta
    Witam,

    wracałem ostatnio do domu, trasa FRA-RZE. Mniej więcej w połowie drogi zostaliśmy poinformowani przez załogę, że z powodu usterki technicznej będziemy musieli zawrócić do FRA. LH przebookowało mi bilet na dzień następny. Oczywiście zapewnili hotel + posiłki. Pytanie, czy w takim przypadku należy się odszkodowanie jak za lot odwołany? Wszędzie spotykam się jedynie z lotem opóźnionym/odwołanym a nie mogę znaleźć informacji o locie zawróconym. Jeśli tak to może orientuje się ktoś jaki jest czas na złożenie reklamacji. Z góry dziękuję.
    Futrzasty,
    przypuszczam, że to lot z 27 listopada. Miałam lecieć tego dnia z RZE do FRA, ale w związku z zawróceniem samolotu na trasie FRA-RZE linia skasowała mój lot na kilka minut przed planowanym odlotem i zaproponowali lot na następny dzień. Jestem ciekawa czy coś ugrałeś w Lufthansie albo w ULC? Ja złożyłam skargę do ULC bo LH oczywiście odmówiła wypłaty odszkodowania tłumacząc się usterką nadzwyczajną, ale ciągle czekam na jakąś odpowiedź ze strony ULC.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  20. #2760

    Dołączył
    Dec 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Iwona1207 Zobacz posta
    Futrzasty,
    przypuszczam, że to lot z 27 listopada. Miałam lecieć tego dnia z RZE do FRA, ale w związku z zawróceniem samolotu na trasie FRA-RZE linia skasowała mój lot na kilka minut przed planowanym odlotem i zaproponowali lot na następny dzień. Jestem ciekawa czy coś ugrałeś w Lufthansie albo w ULC? Ja złożyłam skargę do ULC bo LH oczywiście odmówiła wypłaty odszkodowania tłumacząc się usterką nadzwyczajną, ale ciągle czekam na jakąś odpowiedź ze strony ULC.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Tak, dokładnie to ten lot. Do ULC-u nie pisałem tylko do LBA, bo wylot był z Niemiec. Dzisiaj dostałem telefon z Lufy, że wypłacą mi odszkodowanie w kwocie 400E (w PLN oczywiście), ponieważ to była kontynuacja podróży. Co ciekawe minęło raptem 4 dni od przesłania skargi do LBA. Ciekawe, czy ULC też będzie działał tak sprawnie
    Stoarn and Iwona1207 like this.

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •