Odpisz, że wycofasz zarzuty jeśli wypłacą w określonym terminie. Dla nich to zysk w postaci braku kary od ULC, więc może się zgodzą.
Po wszczęciu postępowania przez ULC nagle Small Planet przysłał maila, że przyznają mi pełne odszkodowanie (250 euro/osoba), byle tylko podpisać ugodę i wycofać zarzuty. Myślicie, że lepiej na to przystać, bo wtedy szybciej prześlą pieniądze (bez przedsądowych wezwać do zapłaty)? Czy i tak i tak pójdzie to u nich tym samym procesem i wypłacą, kiedy wypłacą?
Odpisz, że wycofasz zarzuty jeśli wypłacą w określonym terminie. Dla nich to zysk w postaci braku kary od ULC, więc może się zgodzą.
Do mnie z ULC dzwonili po wypłacie odszkodowania z LOT - czy mogą umorzyć sprawę. Troszkę mnie przy tym oszukali bo skasowali mi bilet, który rzekomo mogłem wykorzystać (był cancel). Skoro przewoźnik ucieka się do zmuszania do pisania po ULCach w sprawach, w których liczą na to, że odpuścisz to bądź konsekwentny. Kara musi mieć charakter wychowawczy. Jak każdy będzie odpuszczał to będą tak robić zawsze. Ale jeśli będzie bat w postaci dodatkowej kary to może się nauczą (wiem, nie ma idealnego świata)
Pitterek
Pisałeś/dzwoniłes do Ryanaira?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Ja mam już decyzję o tym, że Ryan odszkodowanie przyznaje. Nie mam tylko pieniędzy. Więc jeśli chodzi o lot, sprawa jest rozstrzygnięta.
Nie wiem tylko czy kwestia unikania samej płatności, bez poddawania w wątpliwość jej zasadności podchodzi już pod ULC, czy nadal jest to ta sama "hiszpańska" sprawa ?
Jest najnowsze orzeczenie TS UE, ws. C-315/15 Peskova and Peska:
1. Bridstrike JEST okolicznością nadzwyczajną.
2. W przypadku gdy przyczyną opóźnienia jest kombinacja okoliczności egzoneracyjnych i innych, należy obliczyć, ile godzin opóźnienia wyniknęło z okoliczności egzoneracyjnych i odjąć ten czas od opóźnienia w przylocie. Jeśli nadal min. 3h - odszkodowanie się należy.
CURIA - Documents
Witam,
W weekend majowy tj. 03.05.2017 byłem pasażerem lotu EasyJet z Salonik do Berlina. Lot był opóźniony 9 godzin na skutek awarii samolotu.
złożyłem na stronie EasyJet wniosek odnośnie odszkodowania zgodnie z (EC) No.261/2004 i w dniu dzisiejszym otrzymałem taką oto odpowiedź:
"We’ve reviewed your claim and are pleased to say that you are eligible for EU261 Compensation.Your flight was delayed by 8hours and 23 minutes was due to technical issue. This delay was within our control and is considered a non-extraordinary circumstance under EU law.
We’ll transfer 3151.41 PLN (1050.47 PLN per passenger) to the bank account details you gave us. Please allow at least 7-10 days for this to arrive in your account.
Once again we’re sorry for the delay of your flight and look forward to welcoming you on board again soon.
Kindly note your case reference number.: 1021xxxx for further assistance.
Claim Reference.:ERxxxxxx-4606-001
Regards
Deepesh
easyJet Customer Services"
Biorąc pod uwagę powyższe przyznano nam (3 pasażerów) odszkodowanie po 250 euro natomiast zgodnie z rozporządzeniem na takiej trasie tj. pow 1500 km należy się 400 euro za pasażera.
Czy zachowanie przewoźnika jest prawidłowe? Jak zachować się w tej sytuacji ?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
C-302/16 Krijgsman, wyrok TS UE sprzed kilku godzin:
Na potrzeby widełek, za termin poinformowania pasażera uważa się termin, w którym informacja dotarła do pasażera a nie do agenta/pośrednika/OTA Jeśli OTA pasażera nie zawiadomi w terminie, przewoźnik musi wypłacić odszkodowanie, a zwrotu kosztów może żądać od OTA.
Pytanie: czy warunkiem koniecznym, do złożenia reklamacji, jest posiadanie karty pokładowej lub rezerwacji? Czy stanowia o tym jakieś przepisy?
Kupiłem bilety nagrodowe United na trasie PVG-GUM-SPN-GUM-YAP-GUM-TPE-PVG.
Eva Air właśnie mi odwołała lot GUM-TPE i mam problem, bo nie mam jak się dostać na Tajwan z Guam.
Zadzwoniłem do United i proponują przekierowanie przez Japonię i 16h podróży. Trochę mi się to nie uśmiecha.
Miałem kiedyś podobną sytuację z Austrianem na trasie MLE-VIE i powołując się na rozporządzenie unijne Austrian przebookował mnie na MLE-IST-WAW w klasie B. Bilet też był wtedy wystawiony przez United i infolinia United nie chciała przebookować na TK.
Problem mam w tym, że GUM-TPE nie leżą w EU, więc ich rozporządzenie nie obowiązuje.
Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Na trasie GUM-TPE lata jeszcze China Airlines z Sky Teamu, ale na to mnie nie przebookują, choć chciałbym :-)
1500 zł x3 osoby to mi się średnio opłaca, bo YAP-GUM-TPE robię za 7.5k mil
Zakładki