Strona 160 z 223 PierwszyPierwszy ... 60 110 150 158 159 160 161 162 170 210 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,181 do 3,200 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #3181
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Gabriel Zobacz posta
    Dlaczego?
    Bo oryginalna klasa rezerwacyjna to Economy.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #3182

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jeśli przewoźnik przebukowuje lastminute na nowy lot a finalnie okazuje się że nie ma miejsc, to brak potwierdzonej rezerwacji - zapewne waitlist - wówczas w ogóle się ten niepotwierdzony lot pomija.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  3. #3183

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Ale wyobraźmy sobie sytuację, przewoźnik oferuje albo biznes o porze dla niego odpowiedniej albo economy lotem ktory ja wolę. Oferta lotu w biznes jest przekonywująca a koniec końców lecę w economy. Nadal nie rozumiem dlaczego mając bilet na lot w biznes mogą sobie dowolnie to zmienić.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  4. #3184

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Mogą, bo kupiles bilet w klasie Y?
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

  5. #3185

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabriel Zobacz posta
    Ale wyobraźmy sobie sytuację, przewoźnik oferuje albo biznes o porze dla niego odpowiedniej albo economy lotem ktory ja wolę. Oferta lotu w biznes jest przekonywująca a koniec końców lecę w economy. Nadal nie rozumiem dlaczego mając bilet na lot w biznes mogą sobie dowolnie to zmienić.
    Kupiłeś bilet w economy? to masz bilet na lot w economy bez względu na to, gdzie linia cie posadzi.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  6. #3186

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Panowie, skąd ten ton? Normalnie obsługa PRLowska się włączyła.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  7. #3187

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabriel Zobacz posta
    Panowie, skąd ten ton? Normalnie obsługa PRLowska się włączyła.
    Bo masz nie-realistyczne oczekiwania?
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  8. #3188

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabriel Zobacz posta
    Panowie, skąd ten ton? Normalnie obsługa PRLowska się włączyła.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
    hm. Koledzy cos Ci wyjaśniają, to Ty zachowujesz się dziwnie. Zawsze możesz skorzystać z usług kancelarii prawniczej.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  9. #3189

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Dlaczego dziwnie? Coś co wydaje się logiczne, nie musi być zgodne z prawem. Stąd też moje dociekanie.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  10. #3190
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    Mogą, bo kupiles bilet w klasie Y?
    Kupił też bilet na konkretny rejs, który się nie odbył, więc?

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Bo masz nie-realistyczne oczekiwania?
    Co w tym nierealistycznego niby?


  11. #3191

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Co w tym nierealistycznego niby?
    Oczekiwanie, że linia zapłaci odszkodowanie za "downgrade" z C do Y, gdy klient miał kupiony bilet Y, a miejsce w C było proponowane jako zastępcze z powodu IRROPS.

    Popatrzmy co mówi regulacja - pasażerowi należy się 75% ceny, którą zapłacił za swój bilet w klasie, z której został zdegradowany do niższej. Pasażer zapłacił za Y, za C zapłacił 0 (bo linia wrzuciła pasażera tam z powodu IRROPS), potem został zdegradowany z C do Y, czyli pasażerowi się należy 75% tego, co zapłacił za bilet w C. 0 * 75% = 0. Jakby nie liczyć, pasażerowi się nic nie należy.

    W przypadku IRROPS spowodowanych pogodą pasażerowi się należy "right to care", czyli jedzenie/picie oraz hotel, jeśli lot jest następnego dnia. Obowiązkiem linii jest jak najszybsze dostarczenie pasażera do portu docelowego - jeśli pasażer jest grzeczny, to może dostanie upgrade do klasy wyższej albo poleci wcześniej lotem konkurencji. Awanturujący się i roszczeniowi pasażerowie zwykle dostają najmniej.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  12. #3192

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Awanturujący się i roszczeniowi pasażerowie zwykle dostają najmniej.
    Z tym jednym się nie zgodzę - roszczeniowi pasażerowie są zwykle jedynymi którzy dostają 😊

    Gdyby roszczeniowi dostawali najmniej, a nieroszczeniowi wszystko co im się należy, wszyscy europejscy przewoźnicy by raczej dawno zbankrutowali...
    olekorlo, Carlito_ and sornat like this.

  13. #3193
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Popatrzmy co mówi regulacja - pasażerowi należy się 75% ceny, którą zapłacił za swój bilet w klasie, z której został zdegradowany do niższej. Pasażer zapłacił za Y, za C zapłacił 0 (bo linia wrzuciła pasażera tam z powodu IRROPS), potem został zdegradowany z C do Y, czyli pasażerowi się należy 75% tego, co zapłacił za bilet w C. 0 * 75% = 0. Jakby nie liczyć, pasażerowi się nic nie należy.
    Według Twoich wyliczeń pasażer leciał za darmo?


  14. #3194

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Według Twoich wyliczeń pasażer leciał za darmo?
    Pasażer zapłacił za bilet w Y, za bilet w C pasażer zapłacił 0 PLN.
    Odszkodowanie się liczy jako 75% kosztu, który pasażer zapłacił za lot w kabinie, z której został zdegradowany do niższej.
    W tym wypadku pasażer zapłacił 0 PLN za lot w C, więc należy mu się 0 * 75% = 0. Pasażer zapłacił za lot w Y i w tej klasie poleciał.
    pasazernagape likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  15. #3195

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Z tym jednym się nie zgodzę - roszczeniowi pasażerowie są zwykle jedynymi którzy dostają 

    Gdyby roszczeniowi dostawali najmniej, a nieroszczeniowi wszystko co im się należy, wszyscy europejscy przewoźnicy by raczej dawno zbankrutowali...
    Nie zbankrutują, bo mają wykupione ubezpieczenie na wypadek opóźnień/etc. Koszt obsługi tego ubezpieczenia jest wkalkulowany w cenę.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  16. #3196
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Pasażer zapłacił za bilet w Y, za bilet w C pasażer zapłacił 0 PLN.
    Odszkodowanie się liczy jako 75% kosztu, który pasażer zapłacił za lot w kabinie, z której został zdegradowany do niższej.
    W tym wypadku pasażer zapłacił 0 PLN za lot w C, więc należy mu się 0 * 75% = 0. Pasażer zapłacił za lot w Y i w tej klasie poleciał.
    Czyli jakby leciał jednak w C to mógłby wystąpić o zwrot kosztów za bilet Y którego nie wykorzystał według Ciebie?

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Nie zbankrutują, bo mają wykupione ubezpieczenie na wypadek opóźnień/etc. Koszt obsługi tego ubezpieczenia jest wkalkulowany w cenę.
    A kto według Ciebie płaci za ubezpieczenie?


  17. #3197

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Czyli jakby leciał jednak w C to mógłby wystąpić o zwrot kosztów za bilet Y którego nie wykorzystał według Ciebie?
    Nie wiem, skąd taki wniosek wyciągnąłeś. W przypadku IRROPS linia posadzi pasażera tam, gdzie ma wolne miejsce.

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    A kto według Ciebie płaci za ubezpieczenie?
    Zacytuję samego siebie:
    Koszt obsługi tego ubezpieczenia jest wkalkulowany w cenę.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  18. #3198
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Nie wiem, skąd taki wniosek wyciągnąłeś.
    Z Twoich wypowiedzi. Próbujesz liczyć zarówno odszkodowanie jako procent wartości biletu jak i od różnicy w cenie biletów w dwóch kabinach, zależnie do tego co konkretnie chcesz udowodnić.

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Zacytuję samego siebie:
    To może jeszcze raz. Kto płaci koszt ubezpieczenia wkalkulowanego w cenę?


  19. #3199

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Z Twoich wypowiedzi. Próbujesz liczyć zarówno odszkodowanie jako procent wartości biletu jak i od różnicy w cenie biletów w dwóch kabinach, zależnie do tego co konkretnie chcesz udowodnić.
    Pasażer uważa, że mu się należy odszkodowanie - więc wyjaśniam, czemu to odszkodowanie mu się nie należy. Pasażer kupując bilet w Y wszedł z linią w kontrakt na przewóz z A do B w kabinie Y. Linia z powodów operacyjnych może pasażera posadzić w wyższej klasie - to nie powoduje, że raptem pasażer ma bilet w wyższej klasie. W przypadku pasażera linia wrzuciła go na waiting list w klasie C, ale miejsca nie było, więc w końcu pasażer poleciał w kabinie za którą zapłacił. Pasażerowi nie należy się żadne odszkodowanie od linii lotniczej. EOT.

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    To może jeszcze raz. Kto płaci koszt ubezpieczenia wkalkulowanego w cenę?
    Pasażer (lub ktokolwiek płaci za bilet pasażera).
    Rafal and 1x2lupus like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  20. #3200
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Pasażer uważa, że mu się należy odszkodowanie - więc wyjaśniam, czemu to odszkodowanie mu się nie należy. Pasażer kupując bilet w Y wszedł z linią w kontrakt na przewóz z A do B w kabinie Y. Linia z powodów operacyjnych może pasażera posadzić w wyższej klasie - to nie powoduje, że raptem pasażer ma bilet w wyższej klasie. W przypadku pasażera linia wrzuciła go na waiting list w klasie C, ale miejsca nie było, więc w końcu pasażer poleciał w kabinie za którą zapłacił. Pasażerowi nie należy się żadne odszkodowanie od linii lotniczej. EOT.
    Nie mówię, że mu się należy, bo tego nie wiem (w przepisach brakuje procedur na tą i inne okoliczne sytuacje).
    Neguję Twoją logikę gdzie z jakiegoś powodu bilet w Y jest warty 0 PLN, choć podczas wcześniejszej rozmowy z linią był wart siedzenie w C.

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Pasażer (lub ktokolwiek płaci za bilet pasażera).
    A wcześniej?


LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •