Strona 197 z 223 PierwszyPierwszy ... 97 147 187 195 196 197 198 199 207 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,921 do 3,940 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #3921

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Na złą pogodę remedium jest własne ubezpieczenie.

  2. #3922

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    A ja mam pytanie dotyczące obecnej sytuacji Swissa. Większość lotów z WAW do ZRH odwołanych z powodu zleconej inspekcji silników A220. Przebookowanie na lot dopiero po 29h (...), który na dodatek również był opóźniony.

    1) Czy Swiss może się powołać, że była to okoliczność nadzwyczajna? Decyzja o inspekcjach silników była ich własną, a nie zleconą przez regulatora (EASA).
    2. Czy przy opóźnionym locie, na który jesteśmy przebookowani odszkodowanie również się należy, czy odszkodowanie z pierwszego odwołania wyłącza prawo do roszczeń wynikających z opóźnienia drugiego samolotu >2h?

  3. #3923
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    1. Tak
    2. Nie

    Sent from my SM-J730F using Tapatalk
    Pitterek

  4. #3924

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalJ Zobacz posta
    Jakie są właściwie prawa pasażera w sytuacji takiej, jaka się ostatnio przytrafiła na Islandii (lot odwołany z powodu złej pogody, propozycja przebookowania na za tydzień)?
    Jeśli linia lata na Islandię raz na tydzień i są dostępne w sprzedaży bilety innych linii, które pozwolą poszkodowanemu dotrzeć wcześniej, linia powinna zaoferować przebookowanie na te loty.

    W obu przypadkach hotel/jedzenie w czasie opóźnienia (nawet tygodniowego) opłaca linia lotnicza.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  5. #3925
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PM Zobacz posta
    Informacyjnie, dla czekających na odpowiedź od LOTu na zgłoszenie wysłane za pośrednictwem formularza na ich stronie. Do mnie odezwali się po przeszło dwóch miesiącach, ale za to bez żadnych fochów przyznali 250€ rekompensaty.

    Także cierpliwości
    Aktualizacja: 5 dni po wysłaniu formularza z numerem konta dostałem kasę. W mailu od LOTu podali info, że może trwać to nawet do 4 tygodni. LOT naprawdę pozytynie mnie zaskoczył

  6. #3926
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PM Zobacz posta
    Aktualizacja: 5 dni po wysłaniu formularza z numerem konta dostałem kasę. W mailu od LOTu podali info, że może trwać to nawet do 4 tygodni. LOT naprawdę pozytynie mnie zaskoczył
    To zazdroszczę czasu odpowiedzi.
    Ja odnoszę wrażenie po swojej reklamacji i po tym co w tym wątku jest napisane w postach że z jednej strony LOT się rozwija, są nowe kierunki, nowe samoloty, wzrasta liczba pasażerów ale nie idzie za tym wzrost liczby osób w dziale reklamacji pasażerskiej czy jak on się tam nazywa. Może jestem w błędzie ale niestety takie odnoszę wrażenie.

  7. #3927
    Awatar paulus

    Dołączył
    Jan 2014
    Mieszka w
    EPGD/EPWA

    Domyślnie

    Ja po ponad trzech miesiącach otrzymałem swoją odpowiedź, oczywiście negatywną. Odmowa uzasadniona rzekomą okolicznością nadzwyczajną: "ograniczenia lotniskowe". Pytania do fachowców: co to jest w rzeczywistości i czy można te "ograniczenia lotniskowe" jakoś zweryfikować oraz czy jest to rzeczywiście okoliczność nadzwyczajna? I rozumiem, że jak chciałbym się z nimi trochę pobawić prawnie, to zostaje mi już tylko droga postępowania cywilnego, bo dotychczasowa droga postępowania administracyjnego z ULC i wojewódzkim sądem administracyjnym przeszła do historii od kwietnia 2019? Dziękuję z góry za cenne uwagi i pozdrawiam
    "Człowiek musi sobie od czasu do czasu polatać"

  8. #3928

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT Horní Slezsko

    Domyślnie

    Kluczowe jest rozwinięcie "ograniczeń lotniskowych i kod opóźnienia...

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/IATA_delay_codes


    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

  9. #3929
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Na jedną z reklamacji do LOTu otrzymałem odpowiedź:

    "Uprzejmie informujemy, że odwołanie rejsu LO 027 nastąpiło z przyczyn niezależnych od przewoźnika.
    Jednocześnie wyjaśniamy, że w związku z ujawnieniem wady projektowej silników samolotu zaplanowanego do wykonania tego połączenia, przewoźnik zmuszony był podjąć działania wynikające z instrukcji producenta tj. firmy Rolls-Royce. Konieczne było odesłanie silnika do producenta w celu wymiany wadliwego elementu.
    Zapewniamy, że przewoźnik podjął wszelkie środki zmierzające do zminimalizowania nieregularności, niestety nie dysponował innym statkiem powietrznym, który mógłby wykonać przedmiotowy rejs. Przewoźnik podejmował również próby leasingu samolotu, wystosował kilkadziesiąt zapytań, niestety nie udało się pozyskać zastępczej maszyny.
    Dodatkowo pragniemy podkreślić, iż wada projektowa ujawniona w silnikach producenta Rolls-Royce jest problemem globalnym. Z powodu braku części, w tej chwili wyłączonych z eksploatacji jest kilkadziesiąt samolotów różnych przewoźników. Producent silników jest monopolistą w tym zakresie, więc nie ma również możliwości skorzystania z usług innego producenta. W świetle Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 są to okoliczności nadzwyczajne, które zwalniają przewoźnika z obowiązku wypłaty odszkodowania."
    Kłócić się? Ktoś ma jakieś doświadczenia z "silnikowym" odwołaniem 789? Sprawa nie jest przecież nowa.

    Inna rekompensata zmniejszona do 300 eur. Powód:
    "Uprzejmie przekazujemy, że podjęliśmy decyzję o przyznaniu XXXXXXXXXXXXXXXXX odszkodowania w kwocie 300 EUR na osobę. W tym miejscu pragniemy wyjaśnić, że rejs LO 006 dotarł do miejsca docelowego z opóźnieniem poniżej 4 godzin. Według Art. 7 Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 i wyroków Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, w takiej sytuacji przewoźnik może pomniejszyć kwotę odszkodowania o 50%."
    Wydawało mi się, że 4h dotyczy opóźnienia wylotu a nie przylotu (przylot 3:30 po czasie, więc ponad 3h).

  10. #3930

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Na jedną z reklamacji do LOTu otrzymałem odpowiedź:



    Kłócić się? Ktoś ma jakieś doświadczenia z "silnikowym" odwołaniem 789? Sprawa nie jest przecież nowa.
    Imho to winna linii, że nie zapewniła zastępczego samolotu - problem z silnikami jest od 2 lat?


    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Inna rekompensata zmniejszona do 300 eur. Powód:

    Wydawało mi się, że 4h dotyczy opóźnienia wylotu a nie przylotu (przylot 3:30 po czasie, więc ponad 3h).
    Odszkodowanie się liczy za opóźnienie w dotarciu do celu podróży, czyli tu LOT ma rację.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  11. #3931

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Odpowiadając na pytanie o ostatniego Swissa - Swiss powołał się na okoliczności nadzwyczajne, czego się akurat spodziewałem.

    Your flight LX1349 on 15 October 2019 unfortunately had to be cancelled. On behalf of SWISS and its cooperation partners, I apologize for the inconvenience you had as a result.

    As you may know, SWISS had to cancel many of its flights on that day, including yours, following the discovery of a defect affecting the engine of one
    aircraft of type C-series/A220. As a consequence all C-series/A220 had to undergo immediate technical inspections and be temporarily removed from further operations.

    Safety is SWISS’ first priority. We consider the described flight cancellation necessary and the irregularity to be extraordinary circumstances. These could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.

    Furthermore, considering the fact that this situation affected a great part of our fleet simultaneously, replacement aircrafts were not available in a timely manner. Therefore, I must deny your claim for compensation in application of regulation EC261/2004.

    Although I realise the inconvenience you had, I count on your understanding that I am unable to give you a different answer. Please consider this message as to be our final position in this matter.
    Jest sens się odwoływać?
    Mimo wszystko mnie takie wytłumaczenie jak najbardziej przekonuje

  12. #3932
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    To nie jest wada fabryczna. Normalny problem techniczny, nikt im nie kazał uziemiać całej floty. Tak dla Twojej wiadomości to oni zawsze odpisują to samo, że się nie należy, nawet jak się należy

  13. #3933
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    No ale jeśli jesteś przekonany, to chyba nie masz się co z nimi bawić
    Przekonywać ich skoro sam nie jesteś przekonany, że nie mają racji? Why do?

  14. #3934

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Wczoraj o tym przeczytalem w 20 Minuten. Rozbawilo mnie do lez jak szwajcarska Lufthansa spuszcza na bambus 10 tysiecy ludzi.
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

  15. #3935

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Akurat Swiss nie przyjmuje taktyki odpisywania zawsze tego samego, nawet jak nie ma racji
    W każdym razie widzę różnicę pomiędzy sytuacją LOTu, który na odwołane loty po 2 latach świadomości o problemach z silnikami RR odpisuje iż jest to "siła wyższa" a sytuacją Swissa, w której z godziny na godzinę uziemiają 1/4 floty. I z tej perspektywy wydaje mi się trudnym do podważenia fakt, iż na rynku była do wyleasingowania wystarczająca liczba samolotów by pokryć siatkę w sytuacji uziemienia - więc z punktu widzenia linii bardzo proste do udowodnienia jest to, że zrobili wszystko co było w ich mocy by rozwiązać tą sytuację.

    A sam case jest po prostu ciekawy
    Odwołanie do naszego ULCu czy szwajcarskiego odpowiednika?

  16. #3936
    Awatar paulus

    Dołączył
    Jan 2014
    Mieszka w
    EPGD/EPWA

    Domyślnie

    Zamieszczone przez Symbian:

    Kluczowe jest rozwinięcie "ograniczeń lotniskowych i kod opóźnienia...

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/IATA_delay_codes




    Tylko skąd zdobyć takie informacje - oczywiście przy założeniu, że to prawda, bo niejako powątpiewam? I jak daleko ewentualnie sięga taka przyczyna - tylko rejsu przylotowego do portu, gdzie czekałem, czy sięga dalej i obejmuje całą kaskadę opóźnień np. z poranka?
    "Człowiek musi sobie od czasu do czasu polatać"

  17. #3937

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez paulus Zobacz posta
    Zamieszczone przez Symbian:

    Kluczowe jest rozwinięcie "ograniczeń lotniskowych i kod opóźnienia...

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/IATA_delay_codes




    Tylko skąd zdobyć takie informacje - oczywiście przy założeniu, że to prawda, bo niejako powątpiewam? I jak daleko ewentualnie sięga taka przyczyna - tylko rejsu przylotowego do portu, gdzie czekałem, czy sięga dalej i obejmuje całą kaskadę opóźnień np. z poranka?
    Z tego co pamiętam www.expertflyer.com podaje taką informację, niestety tylko dla lotów do 7 dni wstecz. Potrzebna subskrypcja.
    paulus likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  18. #3938
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez paulus Zobacz posta
    tylko rejsu przylotowego do portu, gdzie czekałem, czy sięga dalej i obejmuje całą kaskadę opóźnień np. z poranka?
    Sprawdź sobie delay code 93

  19. #3939
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ze SWISS to walka z wiatrakami. Mieli u mnie ewidentne opóźnienie operacyjne i odrzucili reklamacje. Złożyłem do szwajcarskiego ULC, przyznali mi rację, nałożyli na LX grzywnę. Trwało to 8 miesięcy. Napisałem do SWISS by mi wypłacili to odszkodowanie po wyroku i spuścili mnie na drzewo. Pisałem nawet do szwajcarskiego airhelp, ale powiedzieli, że SWISS jest totalnie niewspółpracujący.
    Nastepny etap to sąd, ale raczej mi się nie chce.
    lew3k likes this.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  20. #3940

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Ze SWISS to walka z wiatrakami. Mieli u mnie ewidentne opóźnienie operacyjne i odrzucili reklamacje. Złożyłem do szwajcarskiego ULC, przyznali mi rację, nałożyli na LX grzywnę. Trwało to 8 miesięcy. Napisałem do SWISS by mi wypłacili to odszkodowanie po wyroku i spuścili mnie na drzewo. Pisałem nawet do szwajcarskiego airhelp, ale powiedzieli, że SWISS jest totalnie niewspółpracujący.
    Nastepny etap to sąd, ale raczej mi się nie chce.
    Airhelp nie ma prawników w Szwajcarii, żeby za prowizję to zrobić?

    Sent from my SM-G970F using Tapatalk

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •