Strona 207 z 223 PierwszyPierwszy ... 107 157 197 205 206 207 208 209 217 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,121 do 4,140 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #4121

    Dołączył
    May 2020

    Domyślnie


    Polecamy

    Cześć lew3k, dostałem dzisiaj odpowiedź od mBanku w związku z moim zgłoszeniem o chargeback - moja reklamacja została odrzucona, ze względu na:
    Agent rozliczający transakcje odrzucił je i przesłał nam odpowiedź w Pana sprawie. Wynika z niej, że sprzedawca zobowiązał się do pełnego zwrotu środków w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Zwroty są procesowane zgodnie z kolejnością zgłoszeń. Przykro mi, nie możemy zatem brać udziału w tym sporze. Roszczenia finansowe powinien Pan skierować wobecs przedawcy. Kopię przekazuję w załączeniu.
    Dodatkowo, w załączonym dokumencie znalazłem taką informację dla Polski:
    Package travel (Package Travel Directive)
    The Polish Parliament has adopted an Act that allows refunds to be postponed. In particular:
    • The right to a refund is postponed by 180 days. The Act reads: withdrawal from the contract or termination of the contract [...] is effective by virtue of law 180 days from the date of notification."
    • The delay applies regardless of whether the travel is cancelled by the customer or the organizer.
    Także wygląda na to, że nic z tym nie mogę zrobić... Czy to oznacza, że w takim razie oni sobie mogą trzymać tą kasę "ile chcą"? Czy jest jeszcze jakaś szansa na wyegzekwowanie zwrotu?

  2. #4122

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cześć!
    A więc miałem rezerwacje na loty powrotne 11.07 (ponad 2 tyg od wczoraj) Malaga-Frankfurt-Kraków. Ostatni odcinek odwołano. Był to lot późno w nocy, przebookowałem go na 12.07 na rano. Czy linia ma obowiązek zapewnić nam hotel w związku z przebudowaniem na kolejny dzień? Pani na infolinii powiedziała, że nie wystawiają w tym miejscu voucherów na hotele i mogę próbować na lotnisku ale ona wątpi, że to się uda, albo załatwić to w dziale reklamacji. Co sugerujecie zrobić? Czy jest podstawa prawna do zwrócenia nam kosztów noclegu w hotelu przylotniskowym?

  3. #4123
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Art 9. ust. 1b. (eu261 ...)

    + jak to LH nie wystawia hoteli we FRA? XD

    Tak czy inaczej jest podstawa prawna do zwrotu kosztu noclegu we FRA bądź uzyskania vouchera na lotnisku na hotel.

  4. #4124

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    W tym miejscu* miałem na myśli, że na infolinii, źle napisałem ^^
    Dzięki za odpowiedź!

  5. #4125

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Dzień dobry,

    kupiłem na początku roku bilet POZ-YYZ-POZ na marzec przez pośrednika. Z oczywistych względów przesunąłem loty na październik. Dziś zauważyłem, że kilka lotów w tej rezerwacji zostało anulowanych i przesunęły mi się godziny odlotów/przylotów o 3-4 godziny. Chciałbym kompletnie zrezygnować z podróży. Czy w tej sytuacji należy mi się całkowity zwrot pieniędzy czy tylko śmieszne vouchery? Bilet Air Canady kupowany przez pośrednika.

  6. #4126

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT Horní Slezsko

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Souter Zobacz posta
    Dzień dobry,

    kupiłem na początku roku bilet POZ-YYZ-POZ na marzec przez pośrednika. Z oczywistych względów przesunąłem loty na październik. Dziś zauważyłem, że kilka lotów w tej rezerwacji zostało anulowanych i przesunęły mi się godziny odlotów/przylotów o 3-4 godziny. Chciałbym kompletnie zrezygnować z podróży. Czy w tej sytuacji należy mi się całkowity zwrot pieniędzy czy tylko śmieszne vouchery? Bilet Air Canady kupowany przez pośrednika.
    Pośrednik pobierze opłatę, w zależności jaki i ile. LO ma brzydką praktykę, że do 5h zmiany nie uprawnia do zwrotu.

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
    Souter likes this.

  7. #4127

  8. #4128

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez misiek2865 Zobacz posta
    Cześć!
    A więc miałem rezerwacje na loty powrotne 11.07 (ponad 2 tyg od wczoraj) Malaga-Frankfurt-Kraków. Ostatni odcinek odwołano. Był to lot późno w nocy, przebookowałem go na 12.07 na rano. Czy linia ma obowiązek zapewnić nam hotel w związku z przebudowaniem na kolejny dzień? Pani na infolinii powiedziała, że nie wystawiają w tym miejscu voucherów na hotele i mogę próbować na lotnisku ale ona wątpi, że to się uda, albo załatwić to w dziale reklamacji. Co sugerujecie zrobić? Czy jest podstawa prawna do zwrócenia nam kosztów noclegu w hotelu przylotniskowym?
    Mam podobny problem. Trasa ta sama, KRK-FRA-AGP-FRA-KRK wylot 17 sierpnia, powrót 2 września.
    Pierwsza zmiana była jakieś trzy tyg. temu i dotyczyła lotu powrotnego. Przylot do KRK zamiast pierwotnie około 18:00, zmienił się na 22:35.
    Dziś kolejny mail już dotyczący zmian w obu lotach, na dodatek oba z noclegiem we FRA. Jeśli zapewniliby spanie to nie ma problemu. W przeciwnym razie chyba szkoda się potem kopać o zwrot kosztów hotelu.
    Najbardziej w tej chwili odpowiadałby mi chyba zwrot tych biletów gdyby oczywiście był możliwy w pełnej kwocie.


  9. #4129

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gryni Zobacz posta
    Mam podobny problem. Trasa ta sama, KRK-FRA-AGP-FRA-KRK wylot 17 sierpnia, powrót 2 września.
    Pierwsza zmiana była jakieś trzy tyg. temu i dotyczyła lotu powrotnego. Przylot do KRK zamiast pierwotnie około 18:00, zmienił się na 22:35.
    Dziś kolejny mail już dotyczący zmian w obu lotach, na dodatek oba z noclegiem we FRA. Jeśli zapewniliby spanie to nie ma problemu. W przeciwnym razie chyba szkoda się potem kopać o zwrot kosztów hotelu.
    Najbardziej w tej chwili odpowiadałby mi chyba zwrot tych biletów gdyby oczywiście był możliwy w pełnej kwocie.
    Right to care działa, więc Lufthansa musi zapewnić nocleg/posiłki itp.
    Gryni and lew3k like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  10. #4130

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez misiek2865 Zobacz posta
    Cześć!
    A więc miałem rezerwacje na loty powrotne 11.07 (ponad 2 tyg od wczoraj) Malaga-Frankfurt-Kraków. Ostatni odcinek odwołano. Był to lot późno w nocy, przebookowałem go na 12.07 na rano. Czy linia ma obowiązek zapewnić nam hotel w związku z przebudowaniem na kolejny dzień? Pani na infolinii powiedziała, że nie wystawiają w tym miejscu voucherów na hotele i mogę próbować na lotnisku ale ona wątpi, że to się uda, albo załatwić to w dziale reklamacji. Co sugerujecie zrobić? Czy jest podstawa prawna do zwrócenia nam kosztów noclegu w hotelu przylotniskowym?
    Jeszcze muszę się dopytać, nie wiem
    czemu o tym nie napisałem wcześniej. Co w przypadku gdy napisali mi, że „Na skutek trwającego kryzysu spowodowanego rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Lufthansa wciąż jest zmuszona do anulacji rejsów. Ma to wpływ również na Twoją rezerwację. Najnowsze informacje dotyczące jej statusu można znaleźć”? Wiadomo, ze jest to rzecz nie z winy lini lotniczej. Będą się tym bronić?

  11. #4131
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    del

  12. #4132

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Chciałbym się Was poradzić.
    11 czerwca zarezerwowałem lot SZZ-WAW-ZRH (LO3931 i LO411) na 6 lipca.
    17 czerwca PLL Lot anulował mój lot WAW-ZRH (de facto opóźnili wznowienie tej trasy o 2 tygodnie).
    18 czerwca dodzwoniłem się na infolinię i "przebukowano" mnie na LO5413 (LX1349).
    22 czerwca wieczorem na stronie SWISS zobaczyłem, że nie można już kupić biletu na trasie WAW-ZRH (również opóźnili wznowienie lotów na tej trasie).
    23 czerwca udało mi się dodzwonić do SWISS, gdzie potwierdziłem iż mój lot się nie odbędzie.
    23 czerwca wystawca biletu (PLL Lot) poinformował mnie, że lot LO5413 został anulowany.
    Musiałem zakupić bilet na lot z Berlina do Zurychu 12 dni przed odlotem (cena około 400 euro)
    Złożyłem wniosek o odszkodowanie do Lotu - odpowiedzieli:
    "Uprzejmie wyjaśniamy, że odwołany rejs miał być wykonywany przez linie lotnicze Swiss International Air Lines. W związku z tym, w celu rozpatrzenia Pana prośby o odszkodowanie, sprawę przekazujemy do szwajcarskiego przewoźnika, który skontaktuje się z Panem bezpośrednio"
    No i dzisiaj SWISS mi odpowiedział:
    "The cancellation of your flight is based on the current situation due to the worldwide spread of the coronavirus. The drastic consequences of this, as well as the global impact on air traffic, make a flight schedule reduction unavoidable.
    In view of these exceptional circumstances, we must deny your claim for compensation in application of regulation EC261/2004."
    Fakty są takie, że Swiss anulował mi lot WAW-ZRH na 12 dni przed planowanym odlotem?
    Nie było już wtedy żadnych restrykcji na tej trasie (oprócz noszenia maseczek).
    Musiałem zakupić nowy drogi bilet i polecieć z Berlina via FRA.
    Czy mogą się w powyższej sytuacji tłumaczyć koronawirusem czy powinni wypłacić odszkodowanie czyli de facto zrekompensować mi zakup nowego drogiego biletu.
    Z góry dziękuję za pomoc!

  13. #4133

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    Chciałbym się Was poradzić.
    11 czerwca zarezerwowałem lot SZZ-WAW-ZRH (LO3931 i LO411) na 6 lipca.
    17 czerwca PLL Lot anulował mój lot WAW-ZRH (de facto opóźnili wznowienie tej trasy o 2 tygodnie).
    18 czerwca dodzwoniłem się na infolinię i "przebukowano" mnie na LO5413 (LX1349).
    22 czerwca wieczorem na stronie SWISS zobaczyłem, że nie można już kupić biletu na trasie WAW-ZRH (również opóźnili wznowienie lotów na tej trasie).
    23 czerwca udało mi się dodzwonić do SWISS, gdzie potwierdziłem iż mój lot się nie odbędzie.
    23 czerwca wystawca biletu (PLL Lot) poinformował mnie, że lot LO5413 został anulowany.
    Musiałem zakupić bilet na lot z Berlina do Zurychu 12 dni przed odlotem (cena około 400 euro)
    Złożyłem wniosek o odszkodowanie do Lotu - odpowiedzieli:
    "Uprzejmie wyjaśniamy, że odwołany rejs miał być wykonywany przez linie lotnicze Swiss International Air Lines. W związku z tym, w celu rozpatrzenia Pana prośby o odszkodowanie, sprawę przekazujemy do szwajcarskiego przewoźnika, który skontaktuje się z Panem bezpośrednio"
    No i dzisiaj SWISS mi odpowiedział:
    "The cancellation of your flight is based on the current situation due to the worldwide spread of the coronavirus. The drastic consequences of this, as well as the global impact on air traffic, make a flight schedule reduction unavoidable.
    In view of these exceptional circumstances, we must deny your claim for compensation in application of regulation EC261/2004."
    Fakty są takie, że Swiss anulował mi lot WAW-ZRH na 12 dni przed planowanym odlotem?
    Nie było już wtedy żadnych restrykcji na tej trasie (oprócz noszenia maseczek).
    Musiałem zakupić nowy drogi bilet i polecieć z Berlina via FRA.
    Czy mogą się w powyższej sytuacji tłumaczyć koronawirusem czy powinni wypłacić odszkodowanie czyli de facto zrekompensować mi zakup nowego drogiego biletu.
    Z góry dziękuję za pomoc!
    aktualna dyrektywa mówi, że do 31 sierpnia linie mogą anulować loty bez konsekwencji.

    LOT miał rację przekazując twój wniosek o odszkodowanie do Swiss jako że zgodnie z regulacją 261/2004 odszkodowanie wypłaca linia obsługująca lot, nie wystawca biletu. Odszkodowanie się nie należy, bo linie są zwolnione z wypłat odszkodowania.

    Co powinieneś zrobić przed lotem, to wymusić na LO by cię przebookował na wybrany przez ciebie lot (zgodnie z artykułem 8). Po fakcie niestety niewiele wskórasz.
    lew3k likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  14. #4134

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Jaka to dyrektywa mówi, że do 31 sierpnia linie mogą anulować loty bez konsekwencji? Czy właśnie dlatego (przez tą dyrektywę) odszkodowanie się nie należy, bo linie są zwolnione z wypłat odszkodowania?

    Na infolinii robiłem co mogłem - moje propozycje były SZZ-WAW-BUD Lotem i dalej SWISSem do ZRH albo SZZ-WAW-VIE Lotem i dalej Austrianem do ZRH.
    Odpowiedz była taka sama: nie możemy Pana przenieść na loty innych przewoźników, zaś gdy wskazałem iż wcześniej tak zrobiono Pan powiedział: "Koleżanka wcześniej nie powinna tego robić - najprawdopodobniej się pomyliła". Również Swiss nie chciał mnie zabrać bezpośrednim lotem TXL-ZRH, bo nie był wystawcą biletu, a poza tym zmiana trasy.
    Reasumując odwołano mi lot mniej niż 2 tygodnie przed odlotem, musiałem "awaryjnie" wydać sporo kasy i nic się nie da się z tym zrobić? :-/

  15. #4135

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    Jaka to dyrektywa mówi, że do 31 sierpnia linie mogą anulować loty bez konsekwencji? Czy właśnie dlatego (przez tą dyrektywę) odszkodowanie się nie należy, bo linie są zwolnione z wypłat odszkodowania?
    Tutaj news z btn: https://www.businesstravelnews.com/G...-Cancellations - generalnie COVID-19 jest traktowany jako "siła wyższa".


    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    Na infolinii robiłem co mogłem - moje propozycje były SZZ-WAW-BUD Lotem i dalej SWISSem do ZRH albo SZZ-WAW-VIE Lotem i dalej Austrianem do ZRH.
    Odpowiedz była taka sama: nie możemy Pana przenieść na loty innych przewoźników, zaś gdy wskazałem iż wcześniej tak zrobiono Pan powiedział: "Koleżanka wcześniej nie powinna tego robić - najprawdopodobniej się pomyliła". Również Swiss nie chciał mnie zabrać bezpośrednim lotem TXL-ZRH, bo nie był wystawcą biletu, a poza tym zmiana trasy.
    Reasumując odwołano mi lot mniej niż 2 tygodnie przed odlotem, musiałem "awaryjnie" wydać sporo kasy i nic się nie da się z tym zrobić? :-/
    Linie zostały zwolnione z wypłat odszkodowania, ale pozostałe artykuły regulacji 261/2004 pozostają w mocy, w tym:
    Article 8

    Right to reimbursement or re-routing

    1.
    Where reference is made to this Article, passengers shall
    be offered the choice between:
    (a) — reimbursement within seven days, by the means
    provided for in Article 7(3), of the full cost of the ticket
    at the price at which it was bought, for the part or
    parts of the journey not made, and for the part or parts
    already made if the flight is no longer serving any
    purpose in relation to the passenger's original travel
    plan, together with, when relevant,
    — a return flight to the first point of departure, at the
    earliest opportunity;
    (b) re-routing, under comparable transport conditions, to their
    final destination at the earliest opportunity; or
    (c) re-routing, under comparable transport conditions, to their
    final destination at a later date at the passenger's conveni-
    ence, subject to availability of seats.
    Dla ciebie ważne tu są podpunkty (b) oraz (c) - nie ma tu wyjątku, że linia musi mieć umowy z przewoźnikiem. Jeśli twój lot został anulowany, to jest twój wybór czy chcesz zwrot kasy (a), czy re-routing (b) i (c). Zauważ, regulacja mówi o "comparable transport conditions", a to znaczy, że jeśli miałeś lot SZZ-WAW-ZRH, to LOT powinien zapłacić za pociąg + lot TXL-ZRH.

    Argumenty pracowników infolinii, że LOT nie ma umowy z kimkolwiek są niezgodne z prawem. Miałem kilka razy tak, że do póki nie powołałem się na artykuł 8 regulacji 261/2004, do póty pracownicy różnych linii twierdzili, że nie ma opcji re-routingu.

    Co możesz w tej chwili zrobić to wysłać rachunek do LO za nowy bilet na pociąg + samolot (lub różnicę, jeśli zwrócili ci koszt oryginalnego). Szanse, że LO zaakceptuje taki claim są niskie, niestety. Powodzenia!
    lew3k likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  16. #4136

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    jak np Norwegia wpisze Polaków na obowiązkową kwarantannę po przyjeździe to wtedy np wizz może zawiesić loty i jeśli odwoła loty to będzie się należało odszkodowanie z rozporządzenia EU ?

  17. #4137
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Móc może zawsze. Ale obowiązek kwarantanny nie jest zakazem wykonywania lotów w związku z czym nie ma, pod tym względem, przeciwwskazań do wykonania rejsów. Więc W6 raczej nie zawiesi swoich połączeń, ale jakby, to odszkodowanie powinno się należeć.
    tartal likes this.

  18. #4138

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Right to care działa, więc Lufthansa musi zapewnić nocleg/posiłki itp.
    No i klapa. Odbiłem się wczoraj we FRA w okienku serwisowym. Ani hotel ani refundacja kwoty za hotel nie przysługuje. Wszystko ze względu na obecną sytuację. Normalnie tak, ale na obecną chwilę idź Pan stąd.


  19. #4139

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gryni Zobacz posta
    No i klapa. Odbiłem się wczoraj we FRA w okienku serwisowym. Ani hotel ani refundacja kwoty za hotel nie przysługuje. Wszystko ze względu na obecną sytuację. Normalnie tak, ale na obecną chwilę idź Pan stąd.
    Hm... bardzo nieładnie się Lufthansa zachowała. Jeśli masz rachunek za hotel, wyślij im reklamację z żądaniem zapłaty na podstawie artykułu 9 regulacji EC261/2004. Powodzenia.

    PS. ostatnio znajomy dostał zwrot od BA za hotel w WAW, gdy mu anulowali lot i musiał zostać dzień dłużej.
    mcxmcx and lew3k like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  20. #4140
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Móc może zawsze. Ale obowiązek kwarantanny nie jest zakazem wykonywania lotów w związku z czym nie ma, pod tym względem, przeciwwskazań do wykonania rejsów. Więc W6 raczej nie zawiesi swoich połączeń, ale jakby, to odszkodowanie powinno się należeć.
    Głupoty opowiadasz. Przeczytaj sobie specustawę.

    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-d...8966440/art-14

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Hm... bardzo nieładnie się Lufthansa zachowała. Jeśli masz rachunek za hotel, wyślij im reklamację z żądaniem zapłaty na podstawie artykułu 9 regulacji EC261/2004. Powodzenia.

    PS. ostatnio znajomy dostał zwrot od BA za hotel w WAW, gdy mu anulowali lot i musiał zostać dzień dłużej.
    Zgadzam się z megalomanem - prawo do opieki działa i tyle. To, że linie zwodzą i zmyślają to inna sprawa. Jak nie oddadzą za rachunki to do sądu.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 17-08-2020 o 15:07
    Symbian and megaloman like this.

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •