Pytanie od kolegi spoza forum:
lot OS 631 VIE-WAW w dniu 21.04 z powodu alarmu bombowego był przekierowany na Krakowa. Dotarł do Warszawy po 6 godzinach gdy dawno już było po locie WAW-SZZ. Oczywiście takie sytuacje nie upoważniają do uzyskania odszkodowania, jednak miał ubezpieczoną podróż i towarzystwo ubezpieczeniowe chce potwierdzenia sytuacji o przekierowaniu lotu na inne lotnisko i późniejszym dotarciu do Warszawy. Kolega zwrócił się do LH z prośbą o wystawienie zaświadczenia czy opisu sytuacji przez LH jednak miesiąc mija i nic. Otrzymał tylko numer sprawy i jak kamień w wodę.
Czy tylko linia może wystawić takie zaświadczenie? On niczego od LH nie chce. Żadnego odszkodowania. Tylko papier dla ubezpieczyciela.
A stricte z OS próbował się kontaktować? W końcu to oni obsługiwali lot, może LH nie chce się wcinać.
.................Don't let me die, I want to fly
Ja bym udał się do Austriana, albo pokazał powyższy screen z FR24
Dziwne, poradziłbym szukać adresów/form mocniej tak by sprawka wylądowała u OS
.................Don't let me die, I want to fly
Ostatnimi czasy LH baaaardzo wolno odpisuje. Chyba zmniejszyli team w Togo, czy gdzie oni tam mieli osoby odpowiadające na reklamacje
Mieli lecieć 05.06 w niedzielę lotem W65061, KRK-FCO. Na początku był opóźniony 1.5h, później odwołali. Chcieli przenieść wylot na 06.06, ale nie było już wolnych miejsc. Więc zrezygnowali z wyjazdu.
Kolega miał mieć powrót 08.06 w środę, lotem W65062, FCO-KRK. Napisał mi chwilę temu, cytuję: "ten drugi widniał wszędzie jako cancelled az do następnego dnia (albo nawet dłużej). później go przywrócili.". Bilety kupował przez esky.
Przysługuje im prawo do zwrotu biletu oraz odszkodowanie też, 250€ za osobę.
Nie ma znaczenia, gdzie/jak był bilet kupiony, za wypłatę odszkodowania odpowiada linia lotnicza wykonująca feralny lot. WizzAir (też EeasyJet, Ryanair) mają w tej chwili po kilka spółek zależnych (przez Brexit), i jest loteria która spółka wykonuje który lot - strony takie jak FlightRadar24 zbierają informacje, które wysyłają samoloty, więc czasem może być lot pokazany jako zdublowany - jeden wykonywany przez WizzAir (W6), drugi wykonywany przez WizzAir UK (W9)... i stąd to zamieszanie.
Mam pytanie do bardziej doświadczonych w temacie. Czy w przypadku opoźnień lub odwołań które mogę doświadczyć w lipcu z powodu wciąż nierozwiązanych a wręcz nasilających się kłopotów na lotniskach w Europie mógłbym starać się o odszkodowanie, jeśli by nie było strajku załóg lub ATC tylko niedoboru personelu naziemnego?
Wydaje mi się, że nie, ponieważ nie ma tu winy linii lotniczych, ale w sumie to nie jestem pewien.
Wkurza mnie to już bezgranicznie, brak winy pasażera a dostaje się finansowo na każdym kroku po tyłku.
Ostatnio zaliczyłem wtopę wracając z Abu Dhabi Wizzairem i przy powrocie nie udało mi się odprawić na lot z powodu jakiś kłopotów z systemem. Odprawa blokowała mi się w momencie przejścia do wyboru miejsc. Próbowałem czyszczenia cookies, różne przeglądarki i nic. Na lotnisku mimo prób obrony wymusili od nas 2x po 170 Dirhamów. Inni pasażerowie też mieli problemy, ale tylko z otrzymaniem kart pokładowych więc nic nie płacili.
Złożyłem reklamację, ale nie mam jak udowodnić że próbowałem i jestem sceptyczny co do sukcesu.
Coraz mniej frajdy z tych podróży...
Witam,
W dniu dzisiejszym otrzymałem maila z informację o anulowaniu rejsu z Frankfurtu do Poznania - Lufthansa -( trasa: Budapeszt-Frankfurt-Poznań) lot na tą sobotę tj. 18.06.2022 r.
Zawsze w treści maila proponowana była trasa alternatywna - tym razem nie ma takiej propozycji.
Jak powinienem się zachować ? Czy w takim przypadku należy się odszkodowanie ?
Odszkodowanie zależy od powodu anulowania i tego, czy linia zaproponowała nowe połączenie, które: 1) wyleci nie wcześniej niż 1h przed wylotem lub 2) doleci nie więcej niż 3h po originalnym czasie przylotu.
Zakładam, że anulowanie jest z powodu braku kadry, co nęka wszystkich przewoźników w tej chwili - więc odszkodowanie się należy. Jeśli wyślesz mi wiadomość we czwartek/piątek, to mogę w ExpertFlyer sprawdzić, co LH wpisało w statusie lotu.
W tym wypadku masz trzy opcje:
- zrezygnować z podróży, wziąć zwrot kosztów + 250€ odszkodowania (za osobę)
- zadzwonić do Lufthansy i przebookować lot - z tego co widzę, są loty LO (z przesiadką w Warszawie) oraz LH (z przesiadką w MUC lub FRA) + 250€ odszkodowania (za osobę)
- zmienić lot na nowy termin (w przyszłości) + 250€ odszkodowania (za osobę)
Zakładki