Strona 14 z 223 PierwszyPierwszy ... 4 12 13 14 15 16 24 64 114 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 261 do 280 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #261

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    P.S. Jedyny formularz jaki znalazlem na stronie (link powyzej) to zwiazany z pylem wulkanicznym. Nie wiem czy mimo to wysylac na tym formularzu, czy sa gdzies jakies inne?

    Z gory dzieki

  2. #262

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    NIEE!!! Nie volcanic ash! Oni nawet na nią nie spojrzą jak zobaczą że to volcanic ash!

    Kontaktowanie się z biurem obsługi klienta

    Wyślij najlepiej faksem, nie na formularzu, na poniższy adres:

    W przypadku skarg dotyczących odwołania i opóźnienia EU261
    EU Passenger Compensation Dept
    PO Box 11451
    Swords
    Co Dublin
    Ireland
    Fax +353 1 508 1702
    Ponieważ prawie na bank nie odpowiedzą, trzymaj oryginał faksu z poświadczonym przez urząd pocztowy znakiem daty i numerem pod który to wysłano, i skarż wtedy do ULC.

  3. #263

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Czy dysponujecie adresem do biura obsługi Wizz Air? Reklamacje zgłosiłem przez formularz. Miał przyjsc email do załączników ale nie przyszedł, a chce mieć dowód wysłania jej.

  4. #264
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Mam taką sytuację: mój lot (LOT Charters, bilet zakupiony indywidualnie) został opóźniony o ok. 16 godzin. Zostałem o tym powiadomiony niecałe 9 dni przed wylotem. Przyczyna jest nieznana (jakieś zamieszanie organizacyjne, jak na moje oko - czeski film i nikt nic nie wie). Zaproponowano mi jedynie zwrot pieniędzy za bilet. No i pytanie: co teraz?

    1. Czy jest szansa na odszkodowanie wynikające z Rozporządzenia? Niby lot nie został odwołany, ale opóźnienie 16 godzin czyni go dla mnie bezużytecznym. No i powiadomiono mnie 9 dni przed wylotem, a nie 14.
    2. Przy okazji przepadł mi jeden zarezerwowany nocleg w hotelu i prawie jedna doba wypożyczonego samochodu. Czy w jakiś sposób mogę liczyć na rekompensatę?
    3. Czy moje ewentualne uprawnienia zależą od tego, czy zgodzę się lecieć tym samolotem? Bo jedyną dla mnie opcją w tej chwili jest poszukanie innego przewoźnika i kupno biletu u niego. (co może okazać się niemożliwe)

  5. #265
    xyz
    xyz jest nieaktywny
    Awatar xyz

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Podobnie jak RADIAN (tylko godzina została zmieniona na wcześniejszą), mam następujące pytania:
    1. Czy przysłanie maila z samym e-ticketem, bez żadnego komunikatu o zmianie godziny, ale ze zmienioną godziną (człowieku zauważ sam, że zmieniliśmy Ci godzinę?) jest wystarczającą formą powiadomienia?Ja jestem odpowiedzialny za to kiedy przeczytam maila, czy przewoźnik za skuteczne poinformowanie? W mailu NIE MA żadnej informacji o moich prawach. Od potwierdzania przysłanego po dokonaniu rezerwacji rózni się tylko godziną.
    2. Również nie został zachowany termin 14 dni, czy jeżeli zdecyduje się jednak polecieć - nie przysługuje mi już prawo do odszkodowania?
    3. Czy jest jakiś czas, do którego powinienem zgłosić linii ew. rezygnację?
    Bardzo proszę o możliwie szybkie udzielenie odpowiedzi.
    Z góry dziękuję!

  6. #266

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    xyz@ Przesunięcie lotu na wcześniej to jedna z największych niedoróbek Rozporządzenia 261/2004. Nie przysługuje w zasadzie nic.
    1. To co przysłali już wystarcza, bo zastrzegłeś kontakt mailowy podając maila.

    2. Nie przysługuje nic poza ewentualnie możliwością odstąpienia od podróży.

    3. Nienormowane. Zadzwoń do przewoźnika i się zapytaj co Ci zaoferują.

    radian@

    1. Zmiana aż o 16 godzin może nosić znamiona odwołania i przebukowania na lot późniejszy. Jeśli numer lotu jest inny, nie ma problemu, odwołali Ci lot i przysługuje Ci wszystko to co przysługuje w sytuacji odwołania (kasa ryczałt, zwrot za hotel na lotnisku, darmowe papu, gadka telefoniczna etc...).

    Jeśli jednak numer lotu się nie zmienił to mamy do czynienia z reschedulingiem. Możesz spróbować być pierwszym pasażerem, który wywalczy przed ETSem przełomowe orzeczenie, które stwierdziłoby, że rescheduling o kilkanaście godzin później powoduje w praktyce identyczne konsekwencje co odwołanie loty i przebookowanie na lot późniejszy. Zanim napiszesz do LOTu, prześlij draft do mnie a ja naniosę stosowne poprawki jeśli chodzi o to argumetnowanie...

    2. Jedynie droga sądowa z powództwa cywilnego.

    3. Zależą. Rezygnacja jest najwygodniejsza dla przewoźnika. Dostajesz kasę z powrotem a z resztą się możesz przysłowiowo wypchać. I dlatego przewoźnicy najbardziej kochają oddawać kasę za zwrot.

  7. #267

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT / EHAM

    Domyślnie

    Witam,

    Chciałbym się upewnić czy w moim przypadku należne jest mi odszkodowanie? W maju miałem lecieć z Moskwy do Krakowa LOTem. Niestety będąc juz w samolocie okazało się, że samolot się zepsuł a ponieważ w SVO nie ma wykwalifikowanego mechanika rejs został odwołany. Otrzymaliśmy hotel, wyzywienie itp oraz przebukowany lot na następny dzień rano. Czy w takim razie nalezy się odszkodowanie?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  8. #268

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez simen Zobacz posta
    Witam,

    Chciałbym się upewnić czy w moim przypadku należne jest mi odszkodowanie? W maju miałem lecieć z Moskwy do Krakowa LOTem. Niestety będąc juz w samolocie okazało się, że samolot się zepsuł a ponieważ w SVO nie ma wykwalifikowanego mechanika rejs został odwołany. Otrzymaliśmy hotel, wyzywienie itp oraz przebukowany lot na następny dzień rano. Czy w takim razie nalezy się odszkodowanie?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Wszystko zależy od tego, czy usterka techniczna stanowiła okoliczność nadzwyczajną, czy nie.

    Co do zasady okolicznością nadzwyczajną usterka techniczna nie jest, więc odszkodowanie Ci przysługuje.

    Pisząc reklamację do LOTu napisz, że w świetle wiążącej powszechnie wykładni ETSu zawartej w orzeczeniu C-549/07 Wallentin Herrmann, usterka techniczna nie zwalnia przewoźnika z obowiązku wypłaty odszkodowania za odwołany lot.

    Odszkodowanie jest niezależne od hotelu, jedzenia, telefonów i innych wianków.

    Jeśli reklamacji nie uznają, pisz skargę do ULC.

  9. #269
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    xyz@ Przesunięcie lotu na wcześniej to jedna z największych niedoróbek Rozporządzenia 261/2004. Nie przysługuje w zasadzie nic.
    Jak piszesz: dla zasady zgłosiłem do ULC, ale nie liczę na nic niestety... Znaleźli furtkę i z lubością wszyscy nią obchodzą Rozporządzenie.

  10. #270

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    W piątek miałem wykupiony lot RT z Katowic do Warszawy. 1,5 h przed odlotem zadzwoniła Pani, że lot został odwołany i może mi przebookować na inny termin co mi nie pasowało. Zaproponowała też przebookowanie miejsca odlotu na Kraków - żebym sobie dojechał sam do lotniska w Balicach samochodem i stamtąd się zabrał samolotem albo żebym w jedną stronę pojechał pociągiem. Poprosiłem żeby oddzwoniła za 10 min. żebym miał czas poukładać myśli i... już więcej się nie odezwała, a ja też nie zdoałałem się na inforlinię dodzwonić. Pojechałem więc na swój koszt pociągiem, a z powrotem przyleciałem samolotem. Zabrałem też zaświadczenie o odwołaniu lotu.

    Czy mam szansę na odszkodowanie 250E?
    Czy w związku z wystapieniem o reklamację nie powinienem brać zwrotu kosztów za odwołany lot?
    Czy w ramach reklamacji wraz z odszkodowaniem powienienem się domagać zwrotu kosztów za bilet PKP?

    pozdrawiam,

  11. #271

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    emalin@

    Możesz domagać się:

    1. Odszkodowania zryczałtowanego 250 EUR

    oraz

    2. Zwrotu ceny biletu na odwołany lot albo zwrotu kosztu dojazdu do Warszawy. Jedno wyklucza drugie.

  12. #272

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    emalin@

    Możesz domagać się:

    1. Odszkodowania zryczałtowanego 250 EUR

    oraz

    2. Zwrotu ceny biletu na odwołany lot albo zwrotu kosztu dojazdu do Warszawy. Jedno wyklucza drugie.
    Wielkie dzięki Stoarn - biorę się za pisanie wniosku

  13. #273
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emalin Zobacz posta
    Wielkie dzięki Stoarn - biorę się za pisanie wniosku
    Nie chcę Cię demotywować ale kolega już trzeci miesiąc walczy o podobne odszkodowanie (za odwołany KRK-VIE). Anulacja z "przyczyn operacyjnych", oczywiście na lotnisku nikt nie chciał odszkodowania płacić, LO na reklamację odpowiedziało negatywnie. Teraz sprawa jest w ULC i tylko wysyłają polecone że badają sprawę. Żenada.

  14. #274
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emalin Zobacz posta
    - biorę się za pisanie wniosku
    pisz pisz 3mam kciuki
    Pitterek

  15. #275
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sinus Zobacz posta
    Nie chcę Cię demotywować ale kolega już trzeci miesiąc walczy o podobne odszkodowanie (za odwołany KRK-VIE). Anulacja z "przyczyn operacyjnych", oczywiście na lotnisku nikt nie chciał odszkodowania płacić, LO na reklamację odpowiedziało negatywnie. Teraz sprawa jest w ULC i tylko wysyłają polecone że badają sprawę. Żenada.
    Spokojnie, ja po 10 miesiącach otrzymałem wreszcie pismo o wypłacie odszkodowania w sprawie absolutnie oczywistej! Teraz czekam na rozpatrzenie kolejnych reklamacji, ale jak i przy pierwszej walce liczę się z tym że całość może zająć rok.

  16. #276

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPBA / KHWD

    Domyślnie

    Czy mogę prosić o potwierdzenie, że należy nam się odszkodowanie od Lufthansy? Bo trochę się martwię, że strzeliłem sobie w stopę.

    Lecieliśmy CDG-MUC-KRK, z 30 minutami na przesiadkę. Do MUC dolecieliśmy kilka minut po zaplanowanym czasie, ale z powodu braku wolnego stanowiska staliśmy na płycie jeszcze ok. 20 minut. Zanim dobiegliśmy (przez niemal całą długość terminalu) do naszej bramki, samolotu do Krakowa już nie było.

    Przy okienku zaproponowano nam dopisanie do waiting list na następny, wieczorny lot do KRK, co nas średnio interesowało bo zależało nam na pewności, że dolecimy jeszcze tego samego dnia. Zapytałem, czy nie dałoby się do KTW - dało się, były wolne miejsca, i tym lotem polecieliśmy. Wylądowaliśmy o 23:10 (planowo 22:55) zamiast o planowej 16:25.

    Pytanie - czy w związku z tym, że sam zaproponowałem (ściślej: zapytałem, czy byłaby dostępna) alternatywną trasę zamiast tej sugerowanej przez panią Lufę w okienku, nadal należy mi się odszkodowanie (dla 2 pasażerów)? Jeśli tak, to dokąd się zwracać i w jakiej formie?

    A także, czy możemy się ubiegać o zwrot kosztów posiłków na lotnisku? Przy stanowisku obsługi odmówiono wydania nam kuponów krótkim "nie, bo nie", mimo że utknęliśmy na ok. 6 godzin. Dodam, że nie szaleliśmy z wydatkami.

    I z pytań nie-do-końca-poważnych-ale-może-jednak, czy fakt że z winy przewoźnika nie mogłem oddać głosu w wyborach ma dla sprawy jakiekolwiek znaczenie?

    Dziękuję.

  17. #277

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Długołęka WRO

    Domyślnie

    podobny przypadek jak u emalin'a

    Lot: WRO-WAW i WAW-GDN.
    Drugi segment został odwołany, o czym dowiedziałem się na lotnisku WRO.
    Godzinę wcześniej nagrał się pracownik LOT na komórkę ale o 4:30 rano nie miałem jej włączonej.

    Przebukowałem no inny LOT z WAW do GDN i do GDN przyleciałem ponad 3 godziny później w stosunku do pierwotnego planu.

    Złożyłem wniosek o odszkodowanie 250 EUR.

    Odpowiedź jest negatywna:
    "Uprzejmie informujemy, że lot był odwołany z powodu wystąpienia usterki technicznej samolotu.
    Zdarzenie to, jako wpływające bezpośrednio na bezpieczeństwo operacji lotniczej traktowane jest, jako okoliczność nadzwyczajna w związku z tym ogranicza odpowiedzialność przewoźnika.
    Na mocy przepisów.. (WE Nr 261/2004) w takich sytuacjach przewoźnik jest zwolniony od obowiązku dokonania rekompensaty z tytułu zakłócenia rejsu.
    ...
    Jak wynika z dokumentacji przewoźnik zaproponował Panu zmianę rezerwacji na najbliższe dostępne połączenie tego samego dnia, co zostało przez Pana zaakceptowane a podróż zrealizowana.
    ..."

  18. #278
    Awatar mleko

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    rozumiem ze chcac odszkodowanie za odwolany lot BGY-WRO W6, skarge musze zlozyc do wloskiego odpowiednika ULC ?
    MP

  19. #279
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzechu1970 Zobacz posta
    podobny przypadek jak u emalin'a

    Lot: WRO-WAW i WAW-GDN.
    Drugi segment został odwołany, o czym dowiedziałem się na lotnisku WRO.
    Godzinę wcześniej nagrał się pracownik LOT na komórkę ale o 4:30 rano nie miałem jej włączonej.

    Przebukowałem no inny LOT z WAW do GDN i do GDN przyleciałem ponad 3 godziny później w stosunku do pierwotnego planu.

    Złożyłem wniosek o odszkodowanie 250 EUR.

    Odpowiedź jest negatywna:
    "Uprzejmie informujemy, że lot był odwołany z powodu wystąpienia usterki technicznej samolotu.
    Zdarzenie to, jako wpływające bezpośrednio na bezpieczeństwo operacji lotniczej traktowane jest, jako okoliczność nadzwyczajna w związku z tym ogranicza odpowiedzialność przewoźnika.
    Na mocy przepisów.. (WE Nr 261/2004) w takich sytuacjach przewoźnik jest zwolniony od obowiązku dokonania rekompensaty z tytułu zakłócenia rejsu.
    ...
    Jak wynika z dokumentacji przewoźnik zaproponował Panu zmianę rezerwacji na najbliższe dostępne połączenie tego samego dnia, co zostało przez Pana zaakceptowane a podróż zrealizowana.
    ..."
    powołaj się w reklamacji do ULC na casus wskazany wcześniej przez Stoarna

    Cytat Zamieszczone przez mleko Zobacz posta
    rozumiem ze chcac odszkodowanie za odwolany lot BGY-WRO W6, skarge musze zlozyc do wloskiego odpowiednika ULC ?
    dobrze rozumiesz

  20. #280

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie Ryanair


    Polecamy

    Witam,
    Pierwszy raz mam (miałem) problem z Ryanairem i chciałbym prosić o pomoc ze złożeniem reklamacji.
    Przedmiotem reklamacji jest lot z 30.06.2010 z Alghero do Girony. Planowo miał się odbyć o godzinie 21:05, po kilkukrotnych opóźnieniach (w dniu wylotu, po odprawie bagażu i przejściu przez bramki) został przełożony na dzień następny na godzinę 13:30. Zmienił się numer lotu z FR 09262 na FR 9262B - jeśli ma to jakieś znaczenie.
    01.07.2010 okazało się że lot został ponownie opóźniony i ostatecznie samolot wyleciał ok. godziny 18.
    Powodem 2-dniowego zamieszania była usterka techniczna - konkretnie wymiana okna w kabinie pilotów.
    W wyniku tego opóźnienia straciłem kolejny lot (01.07.2010 GRO-GDN o 16:55) oraz rezerwację hotelu a także musiałem wykupić lot GRO-POZ oraz dodatkowy nocleg plus transport z Poznania do Gdańska.
    Czy w tym przypadku można liczyć na zryczałtowane odszkodowanie 250 euro, czy też może:
    a) zwrot kosztów noclegu z 30.06 na 01.07
    b) zwrot kosztu straconego lotu GRO-GDN
    c) zwrot kosztu nowego lotu GRO-POZ
    d) zwrot kosztu noclegu z 01.07 na 02.07

    Z góry dziękuję i pozdrawiam,
    Maciek

Strona 14 z 223 PierwszyPierwszy ... 4 12 13 14 15 16 24 64 114 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •