Strona 41 z 223 PierwszyPierwszy ... 31 39 40 41 42 43 51 91 141 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 801 do 820 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #801
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Niestety LOT nie zaskoczył mnie pozytywnie i postanowił odrzucić moją reklamację złożoną w związku z odwołanym rejsem. Cóż, pozostaje mi walczyć o swoje w ULC. Czy do Urzędu również można wysłać zwykłego e-maila, aby sprawa rozpoczęła tok? Czy też raczej powinienem polegać na poczcie tradycyjnej.

    I przy okazji - gdzie znajdę argumenty przemawiające za tym, że "powody techniczne" nie są podstawą odmowy wypłaty odszkodowania? Jakie to były numery i nazwiska w tych precedensowych sprawach?...
    Nazwiska i numery znajdziesz kilkadziesiąt postów wcześniej. Email wystarczy generalnie, ale ja zwykle papierowy formularz wysyłam pocztą tradycyjną - żeby wiedzieli że mi zależy i poświęciłem nieco czasu

  2. #802

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    C-549/07 Wallentin-Herrmann v. Alitalia, dictum podtrzymane w mocy w C-402/07 i C-432/07 Sturgeon & Boeck

  3. #803

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Witam! Moja historie przypominam ponizej. Zlozylem jednak reklamacje i po dluuugim oczekiwaniu... uzyskalem 300 euro od lufthansy . Odpisali w ten sposob:

    Ze wzgledu na fakt, ze doskonale rozumiemy sytuacje, w jakiej sie Pan znalazl, na zasadzie ex gratia, przekazemy Panu ryczaltowe odszkodowanie w wysokoÊci 300 EUR, tj. 1.173 PLN.
    Ww. kwota zostanie przekazana na podany przez Pana numer konta zlotówkowego w czasie do 14 dni roboczych. Prosimy jednak o wyrozumialosc, ze nie mozemy zadosçuczyniç w pelni Pana roszczeniu, gdyz powstale zdarzenie bylo konsekwencjà nieregularnoÊci w przebiegu rejsu z Warszawy do Moanchium (486 mil). Wyjasniamy równiez, ze linie lotnicze nie pokrywajà kosztów wtórnych i strat moralnych wynik∏ych z komplikacji w podró˝y. Dziekujemy za zrozumienie naszego stanowiska.

    uwazacie ze mam szanse walczac w ULC o pozostale 300 euro?

    Cytat Zamieszczone przez jan0809 Zobacz posta

    Lecialem w zeszlym tygodniu do SFO (w zalozeniu via MUC) na bilecie wystawionym przez LH. W WAW zrobili mi odprawe bez slowa o opoznieniu pierwszego odcinka, dopiero po przejsciu security, widzac opozniony przylot z MUC zguglowalem i wyszlo mi ze samolot z MUC nawet nie wystartowal, wiec juz w chwili kiedy mnie odprawiali, wiedzieli, ze opoznienie bedzie wieksze niz 2h. A na przesiadke w MUC przewidziane mialem 1h30. Krotko mowiac podejscie pt. "niech leci i w monachium sie nim martwia" (lot MUC-SFO jest jeden w ciagu dnia z tego co wiem).

    Wyszedlem w tej sytuacji ze strefy bezpieczenstwa i poszedlem robic awanture - po kilku propozycjach (m.in. taki sam lot z WAW za 24h, albo rano przez FRA) ze strony pani z LH, wybralem nocleg w MUC i siadlem czekac na lot. Gapiac sie w tablice odlotow zobaczylem za 2h LO do JFK, i uznalem ze zapytam - no wiec przebukowali mnie WAW-JFK i nastepnego dnia rano JFK-SFO (UA) z hotelem w NYC (uznalem ze to ciekawsze niz nocowanie w MUC). dodatkowo natluklem mil , bo caly bilet mialem w taryfie L, a po zmianach dostalem w pierwszym segmencie Y a potem H.. z executive bonus wyszlo 10.000

    Sorry za to przydlugie wprowadzenie - przechodze do sedna - czy przysluguje mi cos dodatkowo od LH, np. odszkodowanie za opoznione dotarcie do celu? lecialem w sumie na tydzien i stracilem prawie dobe (zamiast ladowac o 19 w czwartek dotarlem o 15 w piatek). wiec to fajnie ze mnie przebukowali, ale nadal wolalbym dostac sie w pierwotnym terminie. te reguly dot. odszkodowan sa dla mnie niestety niezrozumiale. z gory dzieki za pomoc!

  4. #804

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    I jeszcze historia nie zwiazana z powyzsza, z prosba o Wasza pomoc --

    lecialem na bilecie LH na trasie WAW-FRA-EZE, a nastepnie na kolejnym bilecie (wystawionym przez Aerolineas Argentinas) z EZE-VVI (lotnisko Viru-Viru w Santa Cruz). Lufthansa zaproponowala w wawie odprawienie bagazu do konca, co tez zrobilismy.. w efekcie nie dolecial, i dostalismy go tydzien pozniej, juz w Argentynie, na lotnisku SLA, z ktorego wracalismy do EZE.

    Pytanie pierwsze - kto odpowiada za taka sytuacje? (prawdopodobnie nie zdazyli przeladowac w EZE, a potem sie juz zupelnie z nim pogubili). Na miejscu oczywiscie lokalni szli w zaparte ze lufthansa, z kolei pytalem po powrocie na okeciu i LH twierdzi ze ostatni przewoznik... jakie mam szanse przy zlozeniu skargi do Lufthansy?

    I drugie - mamy potwierdzenia/rachunki za to za co sie dalo, ale sa tez koszty ktorych nie udowodnimy (codzienne telefony zeby wyjasnic, taxi na lotnisko z nadzieja ze juz jest itp.) - czy jest szansa na odzyskanie takich kosztow?

  5. #805

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Argentyna@ Z Art. 36 ust. 3 Konwencji Montrealskiej wynika, że za zgubienie odpowiadają solidarnie Lufthansa i ostatni przewoźnik, tzn pisz reklamacje do obu niezależnie, z powołaniem się na art. 36 ust. 3 Koszty nie do udowodnienia są nieegzekwowalne (co nie znaczy, że przewoźnik w ramach reklamacji ich nie uzna, choć szanse nikłe)

    SFO@ Kwestia opóźnienia odlotu pierwszego z szeregu lotów stanowiących część jednej podróży "tam" i jego konsekwencji jest niejasna - za jakiś czas kwestię tę będzie rozstrzygał TS UE w sprawie Folkerts (C-11/11).

    Ale próbuj pisać skargę do ULC - w sumie na skutek znacznie opóźnionego odlotu miałeś opóźnienie w przewozie prawie jedną dobę...

  6. #806
    Awatar Murdock

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Przewoźnik odwołuje lot na 3 tygodnie przed i zmieniam na lot następnego dnia. Odszkodowanie nie ma, ale reszta świadczeń (hotel i wyżywienie) nadal przysługuje? Dobrze interpretuję rozporządzenie?


  7. #807

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Wyżywienie w praktyce nie będzie przysługiwało (przysługuje w adekwatnych ilościach, jeśli jest wyprzedzenie trzytygodniowe w zawiadomieniu o odwołaniu, to moim zdaniem opieka nie musi przybierać aż takich rozmiarów jak w ostatniej chwili - i tak coś musisz jeść, i tak, a zakupy wyżywienia na ten okres nie będą się odbywały w warunkach wymuszonych, lecz wcześniej zaplanowanych). Opieka w formie wyżywienia jest uzasadniona w sytuacjach, gdy pasażer jest zmuszony godzinami wyczekiwać w strefie, w której usługi gastronomiczne są droższe niż przeciętnie (np. lotniska właśnie). Tutaj elementu oczekiwania nie będzie.

    Co do hotelu - moim zdaniem przysługuje, choć niektórzy przewoźnicy uważają, że nie w porcie rozpoczęcia podróży. Ja uważam, że hotel przy lotnisku przysługuje bez względu na domicyl pasażera.

  8. #808

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Witam,

    W marcu 2011 miałam loty na trasie Kalkuta-Dubaj-Monachium-Poznań. Kalkuta-Dubaj i Dubaj-Monachium liniami Emirates, Monachium-Poznań LOTem, wszystko na jednym bilecie. Będąc w Dubaju sprawdziłam skrzynkę i miałam maila od expedii (gdzie kupowałam bilet) wysłanego 30 minut wcześniej, że proszą o szybki kontakt, bo mój plan podróży uległ zmianie na trasie Monachium-Poznań. I nic więcej. Po godzinie na telefonie dowiedziałam się, że ostatni lot (wylot z Monachium o 21:10) został odwołany (ale nie znam przyczyn) i telefonicznie zmieniłam rezerwację na następny dzień na 11:05. Już w Monachium postarałam się o darmowy hotel. Jednak nigdzie nie otrzymałam żadnych informacji o przyszługujących mi prawach do odszkodowania itp.

    Czy w powyższej sytuacji mogę starać się o odszkodowanie 250 euro? Jeśli tak to czy skargę do LOTu wysłać mailowo czy normalną pocztą? I czy skargę składa się na jakimś formularzu czy istnieje dowolność pisania? Pytam ponieważ w internecie znalazłam taki oto formularz: http://ec.europa.eu/transport/passen...ts_form_pl.pdf

    Z góry dzięki za pomoc!

  9. #809
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Tutaj znajdziesz więcej informacji: Europejskie Centrum Konsumenckie - Podróże samolotem
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  10. #810

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    @ piccola

    Wg mnie przysługuje Ci 600 euro odszkodowania, jeśli wszystko było na jednym bilecie.

  11. #811

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piccola Zobacz posta
    Witam,

    W marcu 2011 miałam loty na trasie Kalkuta-Dubaj-Monachium-Poznań. Kalkuta-Dubaj i Dubaj-Monachium liniami Emirates, Monachium-Poznań LOTem, wszystko na jednym bilecie. Będąc w Dubaju sprawdziłam skrzynkę i miałam maila od expedii (gdzie kupowałam bilet) wysłanego 30 minut wcześniej, że proszą o szybki kontakt, bo mój plan podróży uległ zmianie na trasie Monachium-Poznań. I nic więcej. Po godzinie na telefonie dowiedziałam się, że ostatni lot (wylot z Monachium o 21:10) został odwołany (ale nie znam przyczyn) i telefonicznie zmieniłam rezerwację na następny dzień na 11:05. Już w Monachium postarałam się o darmowy hotel. Jednak nigdzie nie otrzymałam żadnych informacji o przyszługujących mi prawach do odszkodowania itp.

    Czy w powyższej sytuacji mogę starać się o odszkodowanie 250 euro? Jeśli tak to czy skargę do LOTu wysłać mailowo czy normalną pocztą? I czy skargę składa się na jakimś formularzu czy istnieje dowolność pisania? Pytam ponieważ w internecie znalazłam taki oto formularz: http://ec.europa.eu/transport/passen...ts_form_pl.pdf

    Z góry dzięki za pomoc!
    Przysługuje Ci odszkodowanie w kwocie 250 EUR, skargę wysyłaj mailowo, pisz dowolnie, w zasadzie krótko: powołaj się na numer rezerwacji lub biletu, stwierdź odwołanie, podaj godziny odlotu lotów odwołanego i nowego (razem z datą i numerem) i zażądaj odszkodowania w kwocie 250 EUR, zastrzeż, że w razie odmowy jego wypłaty skierujesz skargę do niemieckiego urzędu lotnictwa cywilnego.

  12. #812

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Stoarn@ ok 1,5 m-ca temu pisaliśmy na temat braku zwrotu opłaty paliwowej przez Lufthansa. napisałem do nich powoływując się na rozporządzenie 1008/2008 ( nie można nazywać kary umownej opłatą paliwową, a wszystko co przepada a nie ma pokrycia w faktycznych kosztach jest karą umowną.) I dostałem taką odpowiedź :

    Uprzejmie wyjaśniamy, że zgodnie z otrzymaną informacją z działu rozliczeń
    Lufthansy, wysokość zwrotu kosztów za zakupiony bilet dyktują postanowienia i
    warunki taryfy danego biletu, które Pasażer akceptuje przy jego nabyciu. Pan wybrał
    taryfę, które zezwalała wyłącznie na zwrot podatków i opłat lotniskowych.

    Lufthansa wprowadziła w dniu 08.03.2010r. zmiany w procedurze zwrotu za bilety
    lotnicze. Zwrot za podatek paliwowy jest zatem zależny od wybranej przez klienta
    taryfy biletu. Obowiązuje ogólna zasada przy nabyciu biletu, im korzystniejsza cena,
    tym mniej elastyczne warunki.

    Przy zakupie biletu lotniczego Pasażer jest informowany o podatkach, opłatach i
    dopłatach, które nie są zawarte w cenie biletu lotniczego, ale dodatkowo
    wyszczególnione na dokumencie podróży. Informujemy, że wszelkie podatki, opłaty i
    inne daniny pobierane są przez urzędy państwowe, samorządowe i inne lub przez
    przedsiębiorstwa zarządzające portami lotniczymi.

    Procedura zwrotu kosztów biletów lotniczych odbywa się według obowiązujących w danej
    taryfie warunków i zasad.

    Z poważaniem,

    hmmm i to chyba tyle w tym temacie ??? czy można coś wskurać jeszcze ???

  13. #813

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    oczywiście chodzi o rezygnacje z lotu i zwrot podatków

  14. #814

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Sprawa polega na tym, że odpisali Ci: "zgodziłeś się, bo tak było w Regulaminie".

    Moim zdaniem, taki zapis regulaminu/warunków taryfy (wzorca) jest sprzeczny z Rozporządzeniem (WE) 1008/2008 i można próbować pisać skargę do ULC i UOKiK.

  15. #815

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    hmmm myślę że chyba sie w to można troszkę "pobawić" , ale zacznę pisać w następnym tygodniu, postaram się informować na bieżąco o.. postępach.

  16. #816

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WAW/NRT

    Domyślnie

    mialem wracac z Lizbony we wtorek (03.05) TAP-em bezposrednio. Okazalo sie podczas check-in ze nie moga mi wydrukowac karty pokladowej bo jest "update systemu" (potem sie oczywiscie okazalo ze sprzedali wiecej biletow ale jednak wszyscy sie stawili i mieli problem). Kilka Polakow w tym i ja nie zostalismy wpuszczeni na poklad. TAP jednak przebookowal bilety ("stety z przesiadka" - w sumie spoko bo nowy bilet byl w M wiec LOT- dal 1250mil a TAP 750) i odrazu odszkodowanie 400 euro w formie karty prepaid visa z ktorej odrazu na lotnisku mozna bylo wyplacic pieniadze. TAP sumarycznie zachowal sie profesjonalnie i rzetelnie ale wiekszosc linii bazuje na tym ze 90% ludzie nie zna przepisow i odszkodowan jakie im przysluguja (bylo ze mna kilka osob i byli "milo" zaskoczeni rekompensata w postaci 400 euro).

  17. #817
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mario_s Zobacz posta
    mialem wracac z Lizbony we wtorek (03.05) TAP-em bezposrednio. Okazalo sie podczas check-in ze nie moga mi wydrukowac karty pokladowej bo jest "update systemu" (potem sie oczywiscie okazalo ze sprzedali wiecej biletow ale jednak wszyscy sie stawili i mieli problem). Kilka Polakow w tym i ja nie zostalismy wpuszczeni na poklad. TAP jednak przebookowal bilety ("stety z przesiadka" - w sumie spoko bo nowy bilet byl w M wiec LOT- dal 1250mil a TAP 750) i odrazu odszkodowanie 400 euro w formie karty prepaid visa z ktorej odrazu na lotnisku mozna bylo wyplacic pieniadze. TAP sumarycznie zachowal sie profesjonalnie i rzetelnie ale wiekszosc linii bazuje na tym ze 90% ludzie nie zna przepisow i odszkodowan jakie im przysluguja (bylo ze mna kilka osob i byli "milo" zaskoczeni rekompensata w postaci 400 euro).
    Dziwne mamy czasy, żeby narzucać trzeba było przepisami zachowania jak wyżej, a jeszcze dziwniejsze żeby linia która się podporządkowuje prawu była wyjątkiem... niemniej brawa dla TAPa

  18. #818
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Witam szanowne towarzystwo. Będę wdzięczny za podpowiedź. Dziś miałem sobie lecieć tak:
    LH2009 DUS-MUC 12:50 - 14:00
    LH1614 MUC-WAW 14:45 - 16:15
    Lot DUS-MUC miał być opóźniony 20 minut. Pomyślałem, że w Monachium nie zdążę na przesiadkę, więc zapytałem, czy nie mogliby mnie przebukować na jakieś inne połączenie. Helga popatrzyła w komputer i powiedziała, że MUC-WAW będzie opóźniony o pół godziny, więc na pewno zdążę. Ale nie zdążyłem. Przebukowali mnie na LOT z Monachium o 18:45, czyli wyleciałem z Monachium 4 godziny później, niż przewidywał plan podróży. Czy w takim przypadku mogę domagać się od Lufy jakiejś rekompensaty, a jeśli tak, to w jakiej wysokości i na jakie przepisy powinienem się powołać? Lot DUS-WAW był opóźniony, jak mówiły panie przy bramce, z powodu późnego przybycia maszyny. Dziś rano dużo było opóźnionych lotów, bo padł system komputerowy Lufy na całym świecie i był spory bałagan. Aha, ja przyleciałem, ale mój bagaż ze mną nie przyleciał, ale to chyba oddzielny temat.

  19. #819

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Witam,

    miałem zarezerwowany lot z Bydgoszczy do Warszawy na 28 maja i powrót z Warszawy do Bydgoszczy 29 maja. Sprawdzałem w serwisie internetowym Lotu, że niedzielny powrót został odwołany (nie poinformowano mnie dotychczas o tym w jakikolwiek inny sposób - mailem bądź telefonicznie). Tu moje pytanie - czego mogę się spodziewać ze strony Lotu a czego nie:
    - wiem że odszkodowanie 250 Euro mi się NIE należy, bo zostało co najmniej 2 tygodnie do lotu
    - czy mogę żądać, aby Lot przebukował mi bezpłatnie bilet na poniedziałek
    - czy mogę żądać od Lotu, zgodnie z rozporządzeniem 261/2004, aby zapewnił mi opiekę (hotel + wyżywienie) w nocy z 29 na 30 maja, bo nie planowałem dłuższego pozostania w Warszawie, a powiedzmy że nie mam tam rodziny i nie mam się gdzie zatrzymać
    - czy Lot może zmusić mnie do skorzystania z usług PKP bądź jakiegokolwiek innego środka transportu (o ile takie sytuacje się zgadzają), czy mogę też upierać się przy powrocie samolotem w najbliższym możliwym terminie

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

  20. #820

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    max2000@ Masz prawo do przebukowania na lot w późniejszym terminie tobie pasujący, np. na poniedziałek, w miarę wolnych miejsc, ale ofertę lotów przedstawi Ci LOT.

    Nie mają prawa Cię zmusić do skorzystania z pociągu zamiast, ale moim zdaniem będą mieli prawo odmówić Ci zwrotu kosztów noclegu, bo w Warszawie pozostałeś dłużej z własnej woli (mogłeś jechać pociągiem). Ale dochodzić w trybie reklamacji warto - niedokładna znajomość Rozporządzenia (WE) 261/2004 przez obsługę klienta czasem jest dla pasażera korzystna.

    vfrider@ Odstawiając na bok kwestie bagażu (złożyłeś reklamację?), to z Rozporządzenia (WE) 261/2004 nie przysługuje Ci nic. Reklamacje warto pisać, bo Lufthansa jest chojna jeśli chodzi o gesty dobrej woli w sytuacjach Rozporządzeniem nie przewidzianych. Może voucherek, może jakieś mile...

Strona 41 z 223 PierwszyPierwszy ... 31 39 40 41 42 43 51 91 141 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •