Strona 65 z 223 PierwszyPierwszy ... 15 55 63 64 65 66 67 75 115 165 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,281 do 1,300 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #1281

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez fhorala Zobacz posta
    Witam serdecznie,

    LOT zaproponował mi 125eur/250 eur w MCO w zamian za odwołany lot FRA-POZ 10.09.2011r.

    Pytanie jest takie, czy w takiej sytuacji brać co dają, czy pisać kolejne pisma o pełną kwotę odszkodowania czyli 250eur?
    Czy LOT wie, że jest na przegranej pozycji i próbuje jeszcze zaoszczędzic 125eur przez zawartą ugodę w której zrzekam się wszelkich dalszych roszczeń?

    Cytując list "Przeprowadzenie opisanego postępowania dowodowego zwykle jest skomplikowane i czasochłonne, a decyzja niekorzystna dla pasażera, definitywnie zwalnia przewoźnika od wypłaty rekompensaty".
    Spienięż MCO a potem napisz skargę do ULC że LOT wypłacił Ci tylko połowę należnej stawki Ryczałtu zrzec się nie można, w przeciwieństwie do USA.

  2. #1282

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamuto Zobacz posta
    Na stronie LOT-u jest info. Możesz zawsze napisać do ULC-u, oni już dokładnie sprawdzą, o której lądowanie miało miejsce. Skargę na brak posiłku możesz wnieść, jeśli uważasz, że to, co Ci zaproponowano jest niewspółmierne do czasu oczekiwania.
    Nie chodzi o niewspolmiernosc z czasem oczekiwania, a z dieta i przekonanami.
    Moj tata od ponad 30 lat jest wegetarianinem, kazdy bilet jaki mu kupuje wybieram posiłek "wegetarianski, bezmleczny: - (swoja droga dziwne ze nie ma innych wegetarianskich opcji). Wiec dosc duzym nietaktem ze strony Opiekuna było oferowanie kanapk iz szynką i prponowanie wyjęcia jej, było powiedzmy niestosowne. Dzwonienie na linie LOTu w celu zapytania do kogo sie mozna zwrocic z problemem nic nie pomogło.


    to jest jakies oficjalne??

    FlightAware > Lot - Polskie Linie Lotnicze (LO) #3941 > 16. I 2012 > EPWA-EPPO Flight Tracker

  3. #1283

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Sugestia "wyjęcia s'e szynki" rzeczywiście powala, choć sugerowałbym raczej pisanie do działu reklamacji niż skargi do ULC. Dziwne zresztą że tylko z szynką było, wędliny są drogim produktem, jeszcze na noc...

  4. #1284

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Zaproponowanie wyjęcia szynki faktycznie miłe nie było choc zaproponowanie kanapki z szynką za nietakt zdecydowanie bym nie uznał (zwlaszcza ze to lot krajowy wiec wiekszosc i tak nie ma info o posiłkach, bo takowych w krajówkach nie ma). Ale co do samego problemu braku: czy oczekiwanie zaoferowania dodatkowo specjalnych kanapek wgetarianskich w ramach posiłku zastępczego po północy to nie jest za duzo? przepraszam, ale zawsze mam problem z wegetarianami tzw ortodoksyjnymi (oczywiscie nie posądzam o to Twojego taty)

  5. #1285

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wczorajszy LO 3941 WAW-POZ został odwołany z powodu mgły nad Poznaniem i tym samym nie odbył się dzisiejszy LO 3942 POZ-WAW, którym miał leciec mój ojciec.

    W tym samym czasie miał w POZ lądować WizzAir z Barcelony W6 1964 (22.35), który przez złe warunki pogodowe został przekierowany do WAW, ale po około 2 godzinach z kompletem pasażerów wylądował w POZ bez problemu. Całą historię możecie przeczytac na oficjalnym profilu Ławicy na facebooku Finał zimowej przygody w Andorze | Facebook

    Z tego wnioskuję, że w nocy na Ławicy były warunki do bezpiecznego lądowania, dlatego ATR obsługujący loty 3941/3942 mógł przylecieć do POZ po pasażerów porannego lotu. Czy w takiej sytuacji jest sens o ubieganie się o 250eur odszkodowania? Oczywiście wraz ze zwrotem za bilet na EIC "LECH" do Warszawy i pyszne śniadanie w WARSie zjedzone przez Tatę

  6. #1286

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Jest sens.

  7. #1287
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Odwołano mi lot MIA-MAD. Air Europa (przewoźnik z UE oczywiście) zarzeka się że nie wypłaci odszkodowania bo na wylotach z USA obowiązują przepisy amerykańskiego Aviation Consumer Protection and Enforcement. Szykuję skargę do hiszpańskiego ULC, ale chciałem się upewnić - obowiązują przepisy EU 261/2004 w moim przypadku?

  8. #1288

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Przepisy EU 261/2004 nie obowiązują tylko w zakresie, w jakim pomoc pasażerowi została wedle cudzego prawodawstwa udzielona.

  9. #1289

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WAW/NRT

    Domyślnie

    mam 2 oddzielne bilety. Ta sama linia lotnicza, jeden glowny lot oraz "dolot". Jakie mam szanse na odzyskanie kasy zarowno za "dolot" jak i lot "glowny" w przypadku anulowania lotu "glownego"? (lub jego przesuniecia, ale wtedy mam problem z wykupionym dolotem).

    Jest mozliwosc odzyskania kasy za oba?

  10. #1290

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mario_s Zobacz posta
    mam 2 oddzielne bilety. Ta sama linia lotnicza, jeden glowny lot oraz "dolot". Jakie mam szanse na odzyskanie kasy zarowno za "dolot" jak i lot "glowny" w przypadku anulowania lotu "glownego"? (lub jego przesuniecia, ale wtedy mam problem z wykupionym dolotem).

    Jest mozliwosc odzyskania kasy za oba?

    wydaje mi sie ze jesli linia sie nie 'zlituje' to szans nie masz...jeden bilet to jeden bilet, a dwa osobne to dwa rozne

  11. #1291

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Witam
    Mam pytanie do Was.
    Leciałem z Beauvais do Sztokholmu (Ryanair) a ze Sztokholmu miałem zaplanowany lot do Warszawy (tu już Wizzair). Niestety ten pierwszy lot został opóźniony około 6 godzin, nie odbył się on ze względu na zły stan pogody. Po około 3 godzinach oczekiwania na lotnisku w Beauvais zostaliśmy wsadzeni do autokarów i przewiezieni do lotniska Charleroi ( o czym zostaliśmy poinformowani wsiadając już do autokarów ). Po przybyciu na belgijskie lotnisko, podszedłem do stanowisko ryanair i zapytałem się jakie prawa mi przysługują i czy mogę zrezygnować z lotu. Na to pytanie pani w okienku odpowiedziała, że nie wie o co mi w ogóle chodzi ( wydawało mi się że w porządku komunikuje się w języku angielskim ) i dała mi kserokopie kartki z adresem na które należy wysyłać zażalenia. Nic, zero informacji o jakichkolwiek prawach. Jako że na lot przesiadkowy ze Sztokholmu już bym nie zdążył, nie wsiadłem na pokład i udałem się stopem do Kolonii, po czym autobusem do Polski. I teraz pytania?
    Taki był mój stan faktyczny. Wysłałem skargę do francuskiego urzędu lotnictwa cywilnego i po paru miesiącach otrzymałem taką oto odpowiedź

    Objet : votre litige avec le transporteur aęrien Ryanair
    Madame, Monsieur
    Vous avez appelę l'attention de la direction gęnęrale de l'aviation civile sur le litige qui vous oppose au transporteur aęrien Ryanair
    Je vous informe que j'ai demandę ą ce transporteur aęrien de ręexaminer votre requete, et de me communiquer la ręsponse qui vous sera adressęe
    Je vous prie de croire, Madame, Monsieur, en l' assurance de ma considęration distinguęe


    Jako, że nie posługuję się j. francuskim, posiłkowałem się google translatorem.

    Czy jeśli francuski urząd lotnictwa wystosował zapytanie do Ryanair dotycząca sprawy to czy stwierdził zasadność postawionych przeze mnie zarzutów? Czy jest to jedynie pytanie kontrolne aby poznać opinię drugiej strony? Ile taka procedura rozpatrywania wniosku może potrwać? I czy można spodziewać się odszkodowania w przypadku pomocy w zakresie informacji?

    Dzięki za odpowiedź

  12. #1292

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A czego żądałeś? Pisałeś najpierw cokolwiek do FR? Bo rozumiem, że FR się w tej sprawie w ogóle nie wypowiadał (nie pamiętam sprawy)?

    Czy dostałeś od FR zwrot kasy za niewykorzystany lot? (w zw. z opóźnieniem?)

    Na razie jeszcze żadne naruszenie nie zostało stwierdzone.

    Odszkodowanie Ci nie przysługuje, tylko zwrot pieniędzy za niewykorzystany lot, a ponadto ewentualnie kara dla FR za niedopełnienie obowiązku informacyjnego.

  13. #1293
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    MUC/KRK

    Domyślnie

    I chyba ewentualnie jakiś zwrot za posiłki/napoje/telefony na lotnisku, co wynikałoby z obowiązku zapewnienia opieki przez FR. Choć obawiam się, że wywalczenie tego od FR nie będzie łatwe, przyjemne i nie przyniesie zbyt dużego profitu.



  14. #1294

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    A czego żądałeś? Pisałeś najpierw cokolwiek do FR? Bo rozumiem, że FR się w tej sprawie w ogóle nie wypowiadał (nie pamiętam sprawy)?

    Czy dostałeś od FR zwrot kasy za niewykorzystany lot? (w zw. z opóźnieniem?)

    Na razie jeszcze żadne naruszenie nie zostało stwierdzone.

    Odszkodowanie Ci nie przysługuje, tylko zwrot pieniędzy za niewykorzystany lot, a ponadto ewentualnie kara dla FR za niedopełnienie obowiązku informacyjnego.
    Do Ryanaira wysłałem wniosek o odszkodowanie z tytuły opóźnienia lotu oraz braku zapewnienia jakiejkolwiek pomocy (pomijam przewóz do Charleroi) - żadnych informacji, kanapek, czegokolwiek, totalne olanie sprawy. Pismo do nich wysyłane faxem dwa razy - bez żadnej odpowiedzi z ich strony.

    We wniosku do francuskiego urzędu akcentowałem właśnie te sprawy tj. opóźnienie lotu, brak informacji i zapewnienie opieki oraz brak jakiegokolwiek kontaktu z Ryanem. Załączyłem wszystkie dokumenty jakie miałem Wiecie orientacyjnie ile może coś takiego potrwać?

  15. #1295

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Moi Drodzy! Mój tata miał/ma zakupiony bilet z Warszawy do Toronto na najbliższą niedzielę, tj.29 stycznia. Właśnie teraz (27 stycznia) otrzymał informację z biura podróży, że lot ten jest odwołany i niejako "automatycznie" przebookowany na poniedziałek. Na razie nie poznaliśmy przyczyny odwołania, ale wydaje się, iż skoro nie są to warunki pogodowe albo innego rodzaju sytuacje wymienione w rozporządzeniu WE należałoby się odszkodowanie w wysokości 600 euro, prawda? Skarga powinna zostać złożona do przewoźnika... w jakiej formie - mailowej/pisemnej? Dziękuję za pomoc!

  16. #1296

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin. Zobacz posta
    Moi Drodzy! Mój tata miał/ma zakupiony bilet z Warszawy do Toronto na najbliższą niedzielę, tj.29 stycznia. Właśnie teraz (27 stycznia) otrzymał informację z biura podróży, że lot ten jest odwołany i niejako "automatycznie" przebookowany na poniedziałek. Na razie nie poznaliśmy przyczyny odwołania, ale wydaje się, iż skoro nie są to warunki pogodowe albo innego rodzaju sytuacje wymienione w rozporządzeniu WE należałoby się odszkodowanie w wysokości 600 euro, prawda? Skarga powinna zostać złożona do przewoźnika... w jakiej formie - mailowej/pisemnej? Dziękuję za pomoc!
    Przyczyną jest awaria maszyny SP-LPG (nie jesteś pierwszą osobą którą ten problem tu dotyka )

    Najpierw skontaktuj się z przewoźnikiem, który powinien przebukować Tatę na połączenie alternatywne, wcześniejsze, do Toronto, z przesiadką, np. we Frankfurcie.

    Dopiero gdy przewoźnik odmówi, będzie można dochodzić odszkodowania, choć kwestia tego, czy mamy do czynienia z odwołaniem/opóźnieniem jest dyskusyjna .

  17. #1297

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin. Zobacz posta
    Moi Drodzy! Mój tata miał/ma zakupiony bilet z Warszawy do Toronto na najbliższą niedzielę, tj.29 stycznia. Właśnie teraz (27 stycznia) otrzymał informację z biura podróży, że lot ten jest odwołany i niejako "automatycznie" przebookowany na poniedziałek. Na razie nie poznaliśmy przyczyny odwołania, ale wydaje się, iż skoro nie są to warunki pogodowe albo innego rodzaju sytuacje wymienione w rozporządzeniu WE należałoby się odszkodowanie w wysokości 600 euro, prawda? Skarga powinna zostać złożona do przewoźnika... w jakiej formie - mailowej/pisemnej? Dziękuję za pomoc!
    Cześć,

    jestem w identycznej sytuacji (dokładnie ten sam lot tego samego dnia) i dzisiaj przez infolinię lotu bez większego problemu (po kulturalnym, lecz stanowczym stwierdzeniu, że nie odpowiada mi wylot 24h później - bo logicznie to była ich pierwsza propozycja) przebukowali mnie dokładnie tak jak chciałem.

  18. #1298

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Dziękuję Wam za szybki odzew! Jeszcze dokładnie nie wiem jak ta sprawa się rozwiąże. Tata kupował bilet przez biuro podróży i informację o odwołaniu dostał właśnie przez biuro a nie od LOT-u. Na 99 proc. padnie propozycja przebookwania na poniedziałek, zatem, jeśli tata zgodzi się na to, to w tej sytuacji nie przysługuje rzeczone odszkodowanie? Wydaje mi się, że jest to nadal aktualne...?

    A swoją drogą... co się stało z SP-LPG?

  19. #1299

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin. Zobacz posta
    Dziękuję Wam za szybki odzew! Jeszcze dokładnie nie wiem jak ta sprawa się rozwiąże. Tata kupował bilet przez biuro podróży i informację o odwołaniu dostał właśnie przez biuro a nie od LOT-u. Na 99 proc. padnie propozycja przebookwania na poniedziałek, zatem, jeśli tata zgodzi się na to, to w tej sytuacji nie przysługuje rzeczone odszkodowanie? Wydaje mi się, że jest to nadal aktualne...?

    A swoją drogą... co się stało z SP-LPG?
    Jeśli Tata się zgodzi, możliwość odszkodowania przepada.

  20. #1300

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeśli lot jest odwołany to bez względu na alternatywę odszkodowanie przysługuje. Może to jednak być 300 euro zamiast 600 przy określonych warunkach (por. Rozporządzenie 261/2004 WE).

Strona 65 z 223 PierwszyPierwszy ... 15 55 63 64 65 66 67 75 115 165 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •