przy okazji.. mialem lot odwolany KTW-WAW, przybylem dokladnie 3h po rozkladowym czasie. 250 Euro LOT przyznal, po pierwszym mailu (3 tyg czekania)
przy okazji.. mialem lot odwolany KTW-WAW, przybylem dokladnie 3h po rozkladowym czasie. 250 Euro LOT przyznal, po pierwszym mailu (3 tyg czekania)
bez slowa protestu. Ale sprawa byla mysle ewidentna, lot wieczorny odwolany z przyczyn technicznych, to lot poranny sie nie odbyl. Zawalili tez sprawe ze nawet mnie o tym nie poinformowali wieczorem, i nie przebukowali np na lot z KRK o mniej wiecej tej samej godzinie. Wiec o 5 rano na lotnisku, kiedy zaczeli o tym myslec dopiero, to nie mieli zbyt wielu opcji, kazda i tak sie konczyla opoznieniem 3h lub wiecej.
lot mam na grudnia, z przesiadkami, zmiany godziny lotów w wyniku których zamiast 1 godziny mam 3 godziny na przesiadkę, dzwoniłem do linii lotniczych aby zmienić dzień lotu na jeden wcześniej ( lot tą samą linią) - nie ma takiej możliwości. w takim razie zasugerowałem rezygnację z lotu z prośbą o zwrot pieniędzy za bilet - w ciągu 7 dni dadzą mi odpowiedź czy jest możliwy zwrot a jeśli tak to z jakim potrąceniem kosztów ?
czy to tak jest ? tzn czy to tak może być ?
z góry dzięki za jakieś... porady w tej kwestii.
a przewoźnik to JET AIRWAYS ( Indie )
lot w Code z AF i to AF zmienił godziny ale mnie chodzi o zmianę daty lotu JET a AF zostaje bz.
bilet wystawiony przez JET
Cześć
Miałem taki przypadek.
Wracałem wczoraj przez wiedeń do krakowa (ok 20.30)
Bilet sprzedany przez LH, ale fizycznie miał lecieć LOT (eurolot)
Lot został anulowany, ponieważ samolot z krakowa nie doleciał.
W biurze Austraina powiedzieli że załoga LOT nie stawiła się.
Sprawdzilem pogodę i wygląda na to że w godzinie wylotu tego samolotu z Krakowa do Wiednia była burza (18.00)
Być może to był powód, iż powrotny lot nie mógł się odbyć.
Czy w takim przypadku mogę się domagać odszkodowania?
W godzinie planowanego lotu zarówno w krakowie jak i w wiedniu były normalne warunki
Teoretycznie mogli zorganizować ten lot w jakiś sposób
Pozdrawiam
Wczoraj były burze w Krakowie, pierwsza ok. 17, druga po 18, ale już przed 19 lotnisko normalnie przyjmowało samoloty (nie wiem czy między burzami też, przerwa między nimi była ok. półgodzinna). Inne maszyny czekały w powietrzu albo poleciały np. do KTW jak rejs K2 z Amsterdamu ale potem wrócił do Krakowa po pasażerów do GDN. Natomiast LOT jak tylko wystąpiła pierwsza burza z automatu odwołał rejsy: 3923 z WAW, całą wieczorną rotację KRK-VIE i dzisiejszy poranny 3904 do WAW. Kwestia jest dyskusyjna, ale na pierwzy rzut moim zdaniem zbyt daleko idące było to odwołanie choćby z racji tego że burza jest zjawiskiem typowo przejściowym i rzadko kiedy trwa dłużej. Decyzję o odwołaniu 3923 podjęto w każdym razie o 17.04 czyli niespełna 20 minut po rozkładowym czasie wylotu. Pytanie czy przewoźnik zrobił wszystko by zabezpieczyć realizację kolejnych rejsów? Można rozważyć dlaczego np. nie opóźnił rejsu albo nie puścił go KTW i stamtąd przebazował maszynę do Krakowa na Wiedeń po ustaniu burzy. Kuriozalne jest tu zwłaszcza odwołanie porannego lotu do Warszawy z powodu godzinnej burzy popołudniu dzień wcześniej. Ale nie znam szczegółów operacyjnych więc to tylko otwarte pytania.
Spróbuj napisać reklamację, uzasadnią odmowę na pewno pogodą i pisz do ULC, który powinien przyjrzeć się sprawie.
OK, zazwyczaj nie jątrzę, ale dzisiaj zaliczyłem wnerwa. Planowany wyjazd z rodziną na wakacje do Islandii Iceland Express HCC278 @ 15:45, właśnie dostałem SMS, że przesunięty na 21:45. 3 pełnopłatnebilety do wykorzystania. Jest o co walczyć, czy ich SMS załatwia sprawę?
Wiem, że może pytanie lame, latam jak głupi, ale z odszkodowań nigdy nie korzystałem. Może czas zacząć...
Witam
Już po powrocie ze Stanów więc dzięki za odzew „Amadeusz” i „bgdn” (dotyczy: Chodzi o przelot z MEX do JFK liniami Delta - 28 lipca (8.00 - 13.55) dla naszej grupy znajomych- 15 osob; zwrot za bilety dwa dni przed wylotem i „radźcie sobie sami bo wasze bilety sprzedaliśmy drożej”; post 1552) i oto szczegóły umowy i okoliczności:
-umowa zawierała numer rezerwacji, szczegóły przelotu (trasa, godzina, lotniska), cenę oraz warunki płatności i podania nazwisk (na miesiąc przed wylotem).
-z naszej strony warunki były spełnione i płatności dokonane w terminie
-dwa dni przed odlotem kasa za bilety wróciła na nasze konto a Pani z infolinii DELTY w szczerości poinformowała że mają takie obłożenie samolotu że udało im się sprzedać bilety drożej i…anulowali nam rezerwację i tyle.
Czy pasażerowie są chronieni w jakiś sposób przed takimi praktykami? Na co powoływać się w reklamacji?
Dzień dobry,
Czy ktoś wie ile czasu ma ULC na rozpatrzenie skargi na odwołany przez przewoźnika lot? Odpowiadają zawsze na przesłaną listem poleconym skargę czy tylko w przypadku jej uwzględnienia?
Przepraszam, ale byłem poza netem
Termin lotu w niedzielę 5.08 teoretycznie o 15:30, tego samego dnia rano ok 8 dostałem SMS o opóźnieniu do 21:45. Wylecieliśmy koniec końców 01:15 w nocy. Gdybym nie śledził Flightradar i innych serwisów to pewnie kwitnąłbym na lotnisku dodatkowe kilka godzin.
Ekspertem jest tutaj Stoarn, ale sprawa wygląda na oczywistą. W związku z tym że zostałeś poinformowany na mniej niż 2 tygodnie przed planowaną datą lotu należy Ci się odszkodowanie (400 EUR za osobę w związku z dystansem 2806 km, jak mi net podpowiada). Napisz reklamację do przewoźnika. Szczegóły znajdziesz w rozporządzeniu 261/04 Parlamentu Europejskiego i Rady (+ orzecznictwo ETS, iż opóźnienie na przylocie >3h powinno być traktowane na równi z odwołaniem lotu). W przypadku odrzucenia / braku odzewu przewoźnika po miesiącu, skarga do ULC (myślę że spokojnie polskiego, wylot z Polski).
Otrzymałem dziś odpowiedź o następującej treści:
"Szanowny Panie,
W nawiązaniu do reklamacji dotyczącej Pana podróży, serdecznie przepraszamy za niedogodności związane z anulowaniem naszego rejsu LO 314 z Rzymu do Warszawy w dniu 8 lipca 2012r.
Zdajemy sobie sprawę, że pasażerowie oczekują niezawodności w zakresie świadczonych przez nas usług i dokładamy wszelkich starań, aby zaplanowane połączenia były realizowane zgodnie z rozkładem. Niekiedy jednak występują okoliczności, których wcześniej nie można było przewidzieć ani im zapobiec.
Rozumiemy, że zaistniała sytuacja spowodowała utrudnienia i jest nam bardzo przykro
z tego powodu. Z dostępnych nam danych wynika, iż dołożono wszelkich starań,
aby zapewnić Panu odbycie podróży w jak najszybszym terminie.
Jak wynika z historii Pana rezerwacji a także posiadanych przez nas informacji zaproponowano Panu przelot do Warszawy pierwszym dostępnym połączeniem via Bruksela w dniu następnym. Oferta została przyjęta a podróż zrealizowano.
Bardzo żałujemy, ale w tej sytuacji brak jest niestety możliwości rozpatrzenia sprawy zgodnie z Pana oczekiwaniami.
Biorąc jednak pod uwagę wszystkie zaistniałe okoliczności, pragniemy zaoferować Panu w ramach rekompensaty 6 000 mil bonusowych, które zostaną dopisane do Pana konta w programie Miles & More.
Raz jeszcze serdecznie przepraszamy za zakłócenia w podróży i wyrażamy nadzieję, że następne podróże LOT-em pozostawią wyłącznie miłe wrażenia.
Z poważaniem,
Tomasz Lisowski
Sekcja Reklamacji Pasażerskich"
Czy to już koniec drogi? Znajomy mi podpowiada, że i tak mi się należy ale nie potrafi mi podsunąć sugestii co dalej.
Zakładki