Strona 79 z 223 PierwszyPierwszy ... 29 69 77 78 79 80 81 89 129 179 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,561 do 1,580 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #1561
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Egoon Zobacz posta
    Odpisali, że zwrócą mi 100% jak im odeślę koszule i inne rzeczy...


    Dziwna postawa, w sumie.

  2. #1562

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    przy okazji.. mialem lot odwolany KTW-WAW, przybylem dokladnie 3h po rozkladowym czasie. 250 Euro LOT przyznal, po pierwszym mailu (3 tyg czekania)

  3. #1563
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Bez żadnych protestów? Czyżby próbowali skopiować biznesplan OLTu polegający na braku negocjacji przy każdym wydatku?

  4. #1564

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    bez slowa protestu. Ale sprawa byla mysle ewidentna, lot wieczorny odwolany z przyczyn technicznych, to lot poranny sie nie odbyl. Zawalili tez sprawe ze nawet mnie o tym nie poinformowali wieczorem, i nie przebukowali np na lot z KRK o mniej wiecej tej samej godzinie. Wiec o 5 rano na lotnisku, kiedy zaczeli o tym myslec dopiero, to nie mieli zbyt wielu opcji, kazda i tak sie konczyla opoznieniem 3h lub wiecej.

  5. #1565

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    lot mam na grudnia, z przesiadkami, zmiany godziny lotów w wyniku których zamiast 1 godziny mam 3 godziny na przesiadkę, dzwoniłem do linii lotniczych aby zmienić dzień lotu na jeden wcześniej ( lot tą samą linią) - nie ma takiej możliwości. w takim razie zasugerowałem rezygnację z lotu z prośbą o zwrot pieniędzy za bilet - w ciągu 7 dni dadzą mi odpowiedź czy jest możliwy zwrot a jeśli tak to z jakim potrąceniem kosztów ?
    czy to tak jest ? tzn czy to tak może być ?
    z góry dzięki za jakieś... porady w tej kwestii.

  6. #1566

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    lot mam na grudnia, z przesiadkami, zmiany godziny lotów w wyniku których zamiast 1 godziny mam 3 godziny na przesiadkę, dzwoniłem do linii lotniczych aby zmienić dzień lotu na jeden wcześniej ( lot tą samą linią) - nie ma takiej możliwości. w takim razie zasugerowałem rezygnację z lotu z prośbą o zwrot pieniędzy za bilet - w ciągu 7 dni dadzą mi odpowiedź czy jest możliwy zwrot a jeśli tak to z jakim potrąceniem kosztów ?
    czy to tak jest ? tzn czy to tak może być ?
    z góry dzięki za jakieś... porady w tej kwestii.
    Jaki przewoźnik, jakie loty? Nie powinni stosować żadnych potrąceń...

  7. #1567

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    a przewoźnik to JET AIRWAYS ( Indie )
    lot w Code z AF i to AF zmienił godziny ale mnie chodzi o zmianę daty lotu JET a AF zostaje bz.
    bilet wystawiony przez JET

  8. #1568

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cześć
    Miałem taki przypadek.
    Wracałem wczoraj przez wiedeń do krakowa (ok 20.30)
    Bilet sprzedany przez LH, ale fizycznie miał lecieć LOT (eurolot)
    Lot został anulowany, ponieważ samolot z krakowa nie doleciał.
    W biurze Austraina powiedzieli że załoga LOT nie stawiła się.

    Sprawdzilem pogodę i wygląda na to że w godzinie wylotu tego samolotu z Krakowa do Wiednia była burza (18.00)
    Być może to był powód, iż powrotny lot nie mógł się odbyć.

    Czy w takim przypadku mogę się domagać odszkodowania?
    W godzinie planowanego lotu zarówno w krakowie jak i w wiedniu były normalne warunki
    Teoretycznie mogli zorganizować ten lot w jakiś sposób

    Pozdrawiam

  9. #1569

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Wczoraj były burze w Krakowie, pierwsza ok. 17, druga po 18, ale już przed 19 lotnisko normalnie przyjmowało samoloty (nie wiem czy między burzami też, przerwa między nimi była ok. półgodzinna). Inne maszyny czekały w powietrzu albo poleciały np. do KTW jak rejs K2 z Amsterdamu ale potem wrócił do Krakowa po pasażerów do GDN. Natomiast LOT jak tylko wystąpiła pierwsza burza z automatu odwołał rejsy: 3923 z WAW, całą wieczorną rotację KRK-VIE i dzisiejszy poranny 3904 do WAW. Kwestia jest dyskusyjna, ale na pierwzy rzut moim zdaniem zbyt daleko idące było to odwołanie choćby z racji tego że burza jest zjawiskiem typowo przejściowym i rzadko kiedy trwa dłużej. Decyzję o odwołaniu 3923 podjęto w każdym razie o 17.04 czyli niespełna 20 minut po rozkładowym czasie wylotu. Pytanie czy przewoźnik zrobił wszystko by zabezpieczyć realizację kolejnych rejsów? Można rozważyć dlaczego np. nie opóźnił rejsu albo nie puścił go KTW i stamtąd przebazował maszynę do Krakowa na Wiedeń po ustaniu burzy. Kuriozalne jest tu zwłaszcza odwołanie porannego lotu do Warszawy z powodu godzinnej burzy popołudniu dzień wcześniej. Ale nie znam szczegółów operacyjnych więc to tylko otwarte pytania.

    Spróbuj napisać reklamację, uzasadnią odmowę na pewno pogodą i pisz do ULC, który powinien przyjrzeć się sprawie.

  10. #1570
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    OK, zazwyczaj nie jątrzę, ale dzisiaj zaliczyłem wnerwa. Planowany wyjazd z rodziną na wakacje do Islandii Iceland Express HCC278 @ 15:45, właśnie dostałem SMS, że przesunięty na 21:45. 3 pełnopłatnebilety do wykorzystania. Jest o co walczyć, czy ich SMS załatwia sprawę?

    Wiem, że może pytanie lame, latam jak głupi, ale z odszkodowań nigdy nie korzystałem. Może czas zacząć...

  11. #1571

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Butik Zobacz posta
    OK, zazwyczaj nie jątrzę, ale dzisiaj zaliczyłem wnerwa. Planowany wyjazd z rodziną na wakacje do Islandii Iceland Express HCC278 @ 15:45, właśnie dostałem SMS, że przesunięty na 21:45. 3 pełnopłatnebilety do wykorzystania. Jest o co walczyć, czy ich SMS załatwia sprawę?

    Wiem, że może pytanie lame, latam jak głupi, ale z odszkodowań nigdy nie korzystałem. Może czas zacząć...
    Nie napisałeś kiedy ten termin lotu, ale wnioskuję, że już, a to by znaczyło że kwalifikuje się pod odszkodowanie.

  12. #1572

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Witam
    Już po powrocie ze Stanów więc dzięki za odzew „Amadeusz” i „bgdn” (dotyczy: Chodzi o przelot z MEX do JFK liniami Delta - 28 lipca (8.00 - 13.55) dla naszej grupy znajomych- 15 osob; zwrot za bilety dwa dni przed wylotem i „radźcie sobie sami bo wasze bilety sprzedaliśmy drożej”; post 1552) i oto szczegóły umowy i okoliczności:
    -umowa zawierała numer rezerwacji, szczegóły przelotu (trasa, godzina, lotniska), cenę oraz warunki płatności i podania nazwisk (na miesiąc przed wylotem).
    -z naszej strony warunki były spełnione i płatności dokonane w terminie
    -dwa dni przed odlotem kasa za bilety wróciła na nasze konto a Pani z infolinii DELTY w szczerości poinformowała że mają takie obłożenie samolotu że udało im się sprzedać bilety drożej i…anulowali nam rezerwację i tyle.
    Czy pasażerowie są chronieni w jakiś sposób przed takimi praktykami? Na co powoływać się w reklamacji?

  13. #1573

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Dzień dobry,
    Czy ktoś wie ile czasu ma ULC na rozpatrzenie skargi na odwołany przez przewoźnika lot? Odpowiadają zawsze na przesłaną listem poleconym skargę czy tylko w przypadku jej uwzględnienia?

  14. #1574
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ulisses Zobacz posta
    Odpowiadają zawsze na przesłaną listem poleconym skargę czy tylko w przypadku jej uwzględnienia?
    Mi nawet odpowiedzieli poleconym, że przekazują sprawę do ULCa duńskiego.

  15. #1575

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Wczoraj były burze w Krakowie, pierwsza ok. 17, druga po 18, ale już przed 19 lotnisko normalnie przyjmowało samoloty (nie wiem czy między burzami też, przerwa między nimi była ok. półgodzinna). Inne maszyny czekały w powietrzu albo poleciały np. do KTW jak rejs K2 z Amsterdamu ale potem wrócił do Krakowa po pasażerów do GDN. Natomiast LOT jak tylko wystąpiła pierwsza burza z automatu odwołał rejsy: 3923 z WAW, całą wieczorną rotację KRK-VIE i dzisiejszy poranny 3904 do WAW. Kwestia jest dyskusyjna, ale na pierwzy rzut moim zdaniem zbyt daleko idące było to odwołanie choćby z racji tego że burza jest zjawiskiem typowo przejściowym i rzadko kiedy trwa dłużej. Decyzję o odwołaniu 3923 podjęto w każdym razie o 17.04 czyli niespełna 20 minut po rozkładowym czasie wylotu. Pytanie czy przewoźnik zrobił wszystko by zabezpieczyć realizację kolejnych rejsów? Można rozważyć dlaczego np. nie opóźnił rejsu albo nie puścił go KTW i stamtąd przebazował maszynę do Krakowa na Wiedeń po ustaniu burzy. Kuriozalne jest tu zwłaszcza odwołanie porannego lotu do Warszawy z powodu godzinnej burzy popołudniu dzień wcześniej. Ale nie znam szczegółów operacyjnych więc to tylko otwarte pytania.

    Spróbuj napisać reklamację, uzasadnią odmowę na pewno pogodą i pisz do ULC, który powinien przyjrzeć się sprawie.
    Cześć,

    napisałem pismo i w ciągu 2dni dostałem odpowiedź iż uznają reklamacje.
    Dzięki za pomoc

  16. #1576

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cześć,

    Po miesiącu dostałem odpowiedź od LOTu. Uznali reklamację.

    Dzieki za pomoc.


    Cytat Zamieszczone przez pt_flying Zobacz posta
    Cześć.
    Dalszy ciąg jest taki:
    1. Wysłałem do LOTU mailem
    2. minęło 17 dni
    3. przypomniałem sie wczoraj i zasugerowałem iż nierozstrzgnięcie sprawy w ciągu 14 dni oznacza dla mnie iż jest rozstrzygnięta pozytywnie
    4. dostałem odpowiedż iż na załatwienie sprawy mają 4 tygodnie.

    Czy faktycznie mają 4 tygodnie? Czekać czy pisać do ULC?
    Na razie staram się omijać LOT z daleka..
    Sl

  17. #1577
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Nie napisałeś kiedy ten termin lotu, ale wnioskuję, że już, a to by znaczyło że kwalifikuje się pod odszkodowanie.
    Przepraszam, ale byłem poza netem

    Termin lotu w niedzielę 5.08 teoretycznie o 15:30, tego samego dnia rano ok 8 dostałem SMS o opóźnieniu do 21:45. Wylecieliśmy koniec końców 01:15 w nocy. Gdybym nie śledził Flightradar i innych serwisów to pewnie kwitnąłbym na lotnisku dodatkowe kilka godzin.

  18. #1578

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Butik Zobacz posta
    Przepraszam, ale byłem poza netem

    Termin lotu w niedzielę 5.08 teoretycznie o 15:30, tego samego dnia rano ok 8 dostałem SMS o opóźnieniu do 21:45. Wylecieliśmy koniec końców 01:15 w nocy. Gdybym nie śledził Flightradar i innych serwisów to pewnie kwitnąłbym na lotnisku dodatkowe kilka godzin.
    Ekspertem jest tutaj Stoarn, ale sprawa wygląda na oczywistą. W związku z tym że zostałeś poinformowany na mniej niż 2 tygodnie przed planowaną datą lotu należy Ci się odszkodowanie (400 EUR za osobę w związku z dystansem 2806 km, jak mi net podpowiada). Napisz reklamację do przewoźnika. Szczegóły znajdziesz w rozporządzeniu 261/04 Parlamentu Europejskiego i Rady (+ orzecznictwo ETS, iż opóźnienie na przylocie >3h powinno być traktowane na równi z odwołaniem lotu). W przypadku odrzucenia / braku odzewu przewoźnika po miesiącu, skarga do ULC (myślę że spokojnie polskiego, wylot z Polski).

  19. #1579

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Otrzymałem dziś odpowiedź o następującej treści:

    "Szanowny Panie,

    W nawiązaniu do reklamacji dotyczącej Pana podróży, serdecznie przepraszamy za niedogodności związane z anulowaniem naszego rejsu LO 314 z Rzymu do Warszawy w dniu 8 lipca 2012r.

    Zdajemy sobie sprawę, że pasażerowie oczekują niezawodności w zakresie świadczonych przez nas usług i dokładamy wszelkich starań, aby zaplanowane połączenia były realizowane zgodnie z rozkładem. Niekiedy jednak występują okoliczności, których wcześniej nie można było przewidzieć ani im zapobiec.

    Rozumiemy, że zaistniała sytuacja spowodowała utrudnienia i jest nam bardzo przykro
    z tego powodu. Z dostępnych nam danych wynika, iż dołożono wszelkich starań,
    aby zapewnić Panu odbycie podróży w jak najszybszym terminie.

    Jak wynika z historii Pana rezerwacji a także posiadanych przez nas informacji zaproponowano Panu przelot do Warszawy pierwszym dostępnym połączeniem via Bruksela w dniu następnym. Oferta została przyjęta a podróż zrealizowano.

    Bardzo żałujemy, ale w tej sytuacji brak jest niestety możliwości rozpatrzenia sprawy zgodnie z Pana oczekiwaniami.

    Biorąc jednak pod uwagę wszystkie zaistniałe okoliczności, pragniemy zaoferować Panu w ramach rekompensaty 6 000 mil bonusowych, które zostaną dopisane do Pana konta w programie Miles & More.

    Raz jeszcze serdecznie przepraszamy za zakłócenia w podróży i wyrażamy nadzieję, że następne podróże LOT-em pozostawią wyłącznie miłe wrażenia.

    Z poważaniem,
    Tomasz Lisowski
    Sekcja Reklamacji Pasażerskich"


    Czy to już koniec drogi? Znajomy mi podpowiada, że i tak mi się należy ale nie potrafi mi podsunąć sugestii co dalej.




    Cytat Zamieszczone przez arvind Zobacz posta
    Witam wszystkich,
    Zostałem tu skierowany przez kolegę, a skierował mnie bo..

    Zakupiłem jakiś czas temu bilety do Włoch w ramach akcji "Szalone Środy". Zakupiłem bilet dla dwóch osób w dwie strony z datami :
    • Wylot 3 Lipca 2012, godzina 13:10 (numer lotu: LO 313)
    • Powrót 8 lipca 2012, godzina 16:20 (numer lotu: LO 314)


    Podróż w tamtą stronę bezbłędna. Powrót - koszmar.
    Godzina 16:30 i dowiadujemy się, że coś jest nie tak i musimy poczekać na to, co będzie dalej.
    Godzina 17:30 na ekranie monitorka w bramce pojawia się, żę odlot o godzinie 18:00 jednak obsługa mówi, że jest coś nie tak z jakąś częścią i muszą ją wymienić.
    Godzina 18:30 na ekranie monitorka nadal godzina 18. Zero nowych informacji.
    Do mniej więcej godziny 21 (początek meczu finałowego Polska - USA w Siatkówkę) co chwilę słuchaliśmy informacji, że czekają na decyzję lotu. Część zapasowa się znalazła, ale nie miała "autoryzacji" do sprzętu z innego kraju a osoba, która takową może udzielić jest niedostępna bo to w końcu niedziela itd.

    Godzina 21:10, dostajemy info, że lot jest odwołany, mamy się udać do bramki 11 (tak pamiętam), zgarnąć stamtąd nasze walizki i udać się do "ARE 3" gdzie mieli nam powiedzieć co dalej.

    Walizki jak się okazało pokazały się w innej bramce (tak to nazywam, to gdzie wypluwa bagaże) więc ok 30 minut spędziliśmy na czekaniu. Na miejscu jednak jak się okazało kolejka się nie rusza. Na 3 komputery mieli jedną drukarkę (pozostałe nie miały do niej sieciowo dostępu więc były bezużyteczne).

    Na pierwszy rzut wzięto osoby, które miały z Warszawy polecieć dalej do Moskwy. Wiadomo, dwa loty to większa starat niż jeden więc priorytetem przydzielili hotel Hilton + lot direct z rana osobom, które lecą dalej. Następnie rodziny z dziećmi a potem już jak leci, jedni dostali Monachium, inni zurych.

    Ok godziny 01:00 dostaliśmy w końcu informację, że tu oto mamy papier do hotelu a o 8 rano musimy się stawić na lotnisku bo lecimy ok 10:00 do Brukseli. Tam będziemy ok godziny 12 i blisko 3h czekamy na wylot do Warszawy. Były opóźnienia ale mniej więcej taką podróżą nam się udało dotrzeć do domu.

    Teraz pytanie, czy możemy walczyć o odszkodowanie? Od godziny 14 w niedzielę czekaliśmy na lotnisku, tanio tam nie jest - przyjemnie tego dnia też nie było. Następnego dnia 3 godziny czekania w przesiadce w Bruskeli, też coś trzeba było zjeść.

    Dodatkowo, lot który otrzymaliśmy był "inny" niż ten, który nam odwołano.
    Pomożecie? Przeleciałem w życiu z pół świata ale takiej sytuacji jeszcze nie miałem.

  20. #1580

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie


    Polecamy


Strona 79 z 223 PierwszyPierwszy ... 29 69 77 78 79 80 81 89 129 179 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •