Strona 1 z 157 1 2 3 11 51 101 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 3134
Like Tree297Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #1
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    50

    Domyślnie Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne


    Polecamy

    Poniżej przedstawiam linki do podstawowych praw konsumenta:

    http://www.konsument.gov.pl/pl/uslug...zne/index.html
    http://lotnictwo.net.pl/files/vademecum_konsumenta.pdf
    Cytat Zamieszczone przez Tabela Frankfurcka
    Tabela Frankfurcka, choć jest to nieoficjalny dokument, to zyskuje coraz większą popularność. Określono w niej procentowo możliwości obniżenia ceny za poszczególne nieprawidłowości.

    Kolorem czerwonym zaznaczone są wartości w procentach.

    I. NOCLEG

    1) Różnica w odniesieniu do zarezerwowanego obiektu 10 – 25 (w zależności od odległości.)
    2) Różnica w miejscowym położeniu (odległość od plaży) 5 – 15
    3) Różnica w sposobie zakwaterowania w zarezerwowanym hotelu (hotel zamiast bungalowów, inne piętro) 5 – 10
    4) Różnica w rodzaju pokoi: (decyduje to, czy zostały umieszczone razem osoby z tej samej rezerwacji, czy osoby nieznane)
    a) 2-os. Zamiast 1-os. 20
    b) 3-os. Zamiast 1-os. 25
    c) 3-os. Zamiast 2-os. 20 – 25
    d) 4-os. Zamiast 2-os. 20 – 30
    5) Wady w wyposażeniu pokoju:
    a) za mała powierzchnia 5 – 10
    b) brak balkonu 5 – 10
    c) brak widoku na morze 5 – 10
    d) brak (własnej) łazienki / WC 15 – 25
    e) brak (własnego) WC 15
    f) brak (własnego) prysznica 10
    g) brak klimatyzacji 10 – 20
    h) brak radia / TV 5
    i) zbyt mała liczba mebli 5 – 15
    j ) uszkodzenia (pęknięcia, wilgoć, itp.) 10 - 50
    k) robactwo 10 - 50
    6) Awaria urządzeń zasilających:
    a) toaleta 15
    b) łazienka / bojler ciepłej wody 15
    c) awaria prądu / gazu 10 – 20
    d) woda 10
    e) klimatyzacja 10 – 20 (w zależności od pory roku)
    f) winda 5 – 10 (w zależności od piętra)
    7) Obsługa:
    a) całkowity brak 25
    b) złe sprzątanie 10 – 20
    c) niewystarczająca zmiana pościeli, ręczników 5 – 10
    8) Niedogodności:
    a) hałas w dzień 5 – 25
    b) hałas w nocy 10 – 40
    c) przykre zapachy 5 – 15
    9) Brak (potwierdzonych) czynników uzdrowiskowych (kąpiele termalne, masaże) 20 – 40 / w zależności od rodzaju potwierdzenia projektu (np. urlop uzdrowiskowy).

    II. WYŻYWIENIE

    1) Całkowity brak 50
    2) Wady treściowe:
    a) monotonny jadłospis 5
    b) niewystarczająca liczba ciepłych posiłków 10
    c) zepsute (nie nadające się do spożycia) posiłki. 20 - 30
    3) Obsługa:
    a) samoobsługa (zamiast kelnera) 10 – 15
    b) długie czasy oczekiwania 5 – 15
    c) jedzenie zmianowe 10
    d) zabrudzone stoły 5 – 10
    e) zabrudzone naczynia, sztućce 10 – 15
    4) Brak klimatyzacji w stołówce 5 – 10 (w przypadku potwierdzenia).

    III. POZOSTAŁE

    1) Brak basenu lub zabrudzony basen odkryty 10 – 20 (w przypadku potwierdzenia.)
    2) Brak basenu krytego: (w przypadku potwierdzenia o ile korzystanie możliwe jest ze względu na porę roku)
    a) w przypadku istniejącego basenu odkrytego 10
    b) w przypadku braku basenu odkrytego 20
    3) Brak sauny 5 (w przypadku potwierdzenia)
    4) Brak kortu tenisowego 5 – 10 (w przypadku potwierdzenia)
    5) Brak pola do mini golfa 3 – 5 (w przypadku potwierdzenia)
    6) Brak szkoły żeglarskiej, szkoły surfingu,szkoły nurkowania 5 – 10 (w przypadku potwierdzenia)
    7) Brak możliwości jazdy konnej 5 – 10 (w przypadku potwierdzenia)
    8) Brak opieki nad dziećmi 5 – 10 (w przypadku potwierdzenia)
    9) Brak możliwości kąpieli w morzu 10 – 20 (w zależności od opisu projektu
    i przewidywalnych rozbieżności)
    10) Zanieczyszczona plaża 10 – 20
    11) Brak leżaków plażowych, parasoli
    przeciwsłonecznych 5 – 10 (w przypadku potwierdzenia)
    12) Brak snackbaru lub baru plażowego 0 – 5 (w zależności od zastępczych
    możliwości)
    13) Brak plaży dla naturystów 10 – 20 (w przypadku potwierdzenia)
    14) Brak restauracji lub supermarketu: (w przypadku potwierdzenia/ w zależności od możliwych rozbieżności)
    a) przy wyżywieniu w hotelu 0 – 5
    b) przy samodzielnym wyżywieniu 10 – 20
    c) przy podróżach studyjnych z naukowym przewodnictwem 20 – 30 (w przypadku potwierdzenia)
    15) Brak instytucji rozrywkowych
    (dyskoteka, klub nocny, kino, animatorzy) 5 – 15 (w przypadku potwierdzenia)
    16) Brak butików lub deptaków 0 – 5 (w zależności od możliwych rozbieżności.)
    17) Brak wycieczek na ląd przy podróżach statkiem 20 – 30 (udziałowej ceny podróży na dzień wycieczki na ląd)
    18) Brak pilota wycieczki:
    a) zwykła organizacja 0 – 15
    b) przy wycieczkach ze zwiedzaniem 10 – 20
    c) przy podróżach studyjnych z naukowym przewodnictwem 20 – 30 (w przypadku potwierdzenia)
    19) Strata czasu przez konieczną przeprowadzkę: (udziałowa cena podróży)
    a) w tym samym hotelu za 1/2 dnia
    b) do innego hotelu za 1 dzień.

    IV. TRANSPORT

    1) Odlot przesunięty w czasie o ponad 4 godziny 5 (udziałowej ceny podróży za jeden
    dzień za każdą kolejną godzinę)
    2) Wady wyposażenia:
    a) niższa klasa 10 – 15
    b) znaczna rozbieżność od normalnego stand. 5 – 10
    3) Obsługa:
    a ) wyżywienie 5
    b) brak powszechnej w danej klasie
    lotu rozrywki (radio, film, itd.) 5
    4) Zamiana środka transportu - udziałowa cena podróży przypadająca na opóźnienie w transporcie.
    5) Brak transferu z lotniska (dworca) do hotelu - koszty zastępczego środka transportu
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  2. #2
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Komisja Ochrony Praw Pasażerów (przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego) - KOPP
    You Can Fly

  3. #3
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    50

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lamer
    że to nie ty decydujesz jaką maszynę podstawią a jak sam wiesz "ichnie" floty są mieszane...
    nie zgodzę się z Tobą. Przeczytaj sobie o przysługujących Tobie prawach.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A mozna jakies cytaty z powyzszych linkow bo tak szczerze to nie wiem wg ktorego przepisu mozna sobie wybrac typ samolotu, ktorym sie bedzie leciec...

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MESCHIASH
    Cytat Zamieszczone przez lamer
    że to nie ty decydujesz jaką maszynę podstawią a jak sam wiesz "ichnie" floty są mieszane...
    nie zgodzę się z Tobą. Przeczytaj sobie o przysługujących Tobie prawach: http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=2658
    Gdzie tam jest mowa, że masz gwarancję typu samolotu i organizator/przewoźnik nie może jej zmienić?

  6. #6
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    50

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    A mozna jakies cytaty z powyzszych linkow bo tak szczerze to nie wiem wg ktorego przepisu mozna sobie wybrac typ samolotu, ktorym sie bedzie leciec...
    chodzi o to, że jeżeli podmienią Tobie maszynę przed odlotem to nie masz obowiązku do niej wsiadać. Nie masz też obowiązku wsiadać do samolotu jeśli uznasz, że lot może być niebezpieczny.
    Jeśli chcesz wiedzieć więcej to przeczytaj dokładnie sobie jakie są prawa konsumenta i jakie są obowiązki operatora. Jeśli nie znajdziesz tam wyczerpującej odpowiedzi to zawsze możesz zadzwonić do federacji konsumentów. Sam się o tym kiedyś przekonałem więc to co piszę nie jest z kapelusza.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MESCHIASH
    chodzi o to, że jeżeli podmienią Tobie maszynę przed odlotem to nie masz obowiązku do niej wsiadać. Nie masz też obowiązku wsiadać do samolotu jeśli uznasz, że lot może być niebezpieczny.
    Nie chce robic OT w tym temacie ale o tym czy samolot jest bezpieczny czy nie decyduje to co jest w jego papierach, mechanik, ktory je podpisal no i dowodca statku powietrznego. Oczywiscie mozna "strzelic focha", miec zle przeczucie, informacje od znajomego mechanika itp i nie wsiasc ale jezeli w papierach sie wszystko zgadza i samolot jest wg nich zdatny do lotu to nie sadze zebys cos zawojowal w tej sprawie - no chyba, ze wykupiles "wycieczke" w biurze podrozy na pierwszy lot A380 i podstawili cos innego - to wtedy sprawa jest jasna.
    Co do wyboru typu maszyny to tez ciekawa teoria - czyli np jak LOT z Krakowa do Warszawy zamiast E70 podstawi B737 to co? Mozna odmowic LOT'u i domagac sie odszkodowania?
    W dokumentach ktore podales w tabelce jest tylko mowa o "zmianie srodka transportu" czyli np zamiana samolotu na pociag.
    Nie pisze tego, zeby sie klocic tylko nigdy nie slyszalem, ze przewoznik ma Cie przewiezc dokladnie wyznaczonym typem maszyny i tez nie znam dokumentow ktore to reguluja.

  8. #8
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    50

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    czyli np jak LOT z Krakowa do Warszawy zamiast E70 podstawi B737 to co? Mozna odmowic LOT'u i domagac sie odszkodowania?
    możesz wnosić o zwrot kosztów a nie o odszkodowanie (ale nie jestem pewien czy dotyczy to lotów rejsowych).
    Cytat Zamieszczone przez thewho
    tylko nigdy nie slyszalem, ze przewoznik ma Cie przewiezc dokladnie wyznaczonym typem maszyny i tez nie znam dokumentow ktore to reguluja.
    Zanim Federacja Konsumentów nie zmieniła szaty graficznej strony, było to opisane. Dziś po szczegółowe informacje dotyczące jaki przepis to reguluje można zdobyć dzwoniąc do nich.
    Cytat Zamieszczone przez thewho
    czy samolot jest bezpieczny czy nie decyduje to co jest w jego papierach, mechanik, ktory je podpisal no i dowodca statku powietrznego. Oczywiscie mozna "strzelic focha", miec zle przeczucie, informacje od znajomego mechanika itp i nie wsiasc ale jezeli w papierach sie wszystko zgadza i samolot jest wg nich zdatny do lotu to nie sadze zebys cos zawojowal w tej sprawie
    Raz po raz właśnie strzelenie focha wystarczy do tego, żebyś mógł podjąć decyzję lecę / nie lecę. Można powiedzieć tak. Znajomi 2 lata temu mieli lecieć Centralem z EPWA do Grecji. Opóźnienie samolotu było 10 godzinne ze względu na awarię, po usunięciu której pojawiła się kolejna awaria. Przedstawiciel turoperatora wyraźnie zaznaczył pax-om, że mogą zrezygnować z przelotu, jeśli nie czują się bezpiecznie.

    edit:
    Cytat Zamieszczone przez ULC
    Wyjazdy zorganizowane

    W przypadku naruszenia przepisów dotyczących wyjazdów zorganizowanych, mogą Państwo dochodzić swoich praw na drodze sądowej. Pasażer może wnieść roszczenie o odszkodowanie przeciwko organizatorom wyjazdu za niewykonanie usług przewidzianych w umowie zawartej w jednym z krajów UE, bez względu na docelowe miejsce podróży. Prawa te obowiązują w przypadku niezapewnienia odpowiedniego przelotu przewidzianego w umowie zawartej między organizatorem wyjazdu a pasażerem. Ponadto jeżeli organizator nie wywiąże się z umowy w odniesieniu do znaczącej części zorganizowanego wyjazdu, jest zobowiązany do zapewnienia alternatywnych świadczeń, łącznie z przewozem, bez żadnych dodatkowych kosztów dla uczestnika wyjazdu.
    Z czego wynika, że to co zawrzesz w umowie to masz. Ja zawsze staram się zawrzeć w umowie następujące dane:
    - operator lotniczy
    - godziny rejsów
    - typ samolotu

    Z tego wynikają, możliwości domagania się swoich praw.

    edit2:
    Cytat Zamieszczone przez Federacja Konsumentów
    Jakie informacje i w jakiej formie powinien otrzymać konsument?

    Wszelkie broszury, katalogi i foldery powinny zawierać zrozumiałą i nie wprowadzającą w błąd informację, w szczególności o:

    * cenie usługi turystycznej (albo o sposobie jej ustalenia)
    * miejscu pobytu lub planowanej trasie
    * rodzaju, klasie, kategorii lub charakterystyce środka transportu
    * położeniu, rodzaju i kategorii obiektu zakwaterowania np. hotelu
    * ilości i rodzaju posiłków
    * ewentualnym programie zwiedzania i innych atrakcjach turystycznych
    * obowiązujących przepisach wizowych, paszportowych i sanitarnych

    Jeszcze przed zawarciem umowy, organizator turystyki ma obowiązek poinformować konsumenta o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej, przepisach paszportowych i wizowych, możliwości zawarcia umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej, o zakresie ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków itp.

    Sama umowa powinna zawierać obszerne i wyczerpujące informacje na temat wycieczki - powinna określać:

    1. organizatora turystyki, numer jego zezwolenia oraz dane osoby, która w jego imieniu podpisała umowę
    2. miejsce pobytu lub trasę wycieczki
    3. czas trwania
    4. program całej imprezy (w tym rodzaj, jakość i termin oferowanych usług) np. informacje o środku transportu, o obiekcie hotelowym, programie zwiedzania, posiłkach
    5. cenę całej imprezy (wraz z wyszczególnieniem wszelkich koniecznych należności, podatków i opłat, jeżeli nie zostały zawarte w cenie) oraz określenie okoliczności które mogą spowodować podwyższenie ceny
    6. sposób zapłaty
    7. informacje o ubezpieczeniu
    8. sposób składnia reklamacji
    9. termin powiadomienia o ewentualnym odwołaniu imprezy z powodu braku zgłoszeń.

    Co ważne organizator ma obowiązek niezwłocznie powiadomić konsumenta, jeżeli przed rozpoczęciem realizacji usługi turystycznej zmuszony jest, z przyczyn od siebie niezależnych, do zmiany istotnych warunków umowy z klientem (tj. takimi postanowieniami są m.in. cena, hotel, termin). W takiej sytuacji konsument może przyjąć proponowana zmianę umowy lub odstąpić od umowy ze zwrotem wszystkich wniesionych świadczeń i bez obowiązku zapłaty kary umownej.

    Należy pamiętać, że w przypadku rezygnacji przez konsumenta z umowy (z powodu okoliczności leżących po jego stronie, niezależnie czy są to okoliczności zawinione przez konsumenta czy nie) zobowiązany jest on do zapłaty umówionej ceny. Dlatego też zawierając umowę o usługę turystyczną należy rozważyć zawarcie umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Zadzwonilem na numer z tej strony i Pani nie potrafila podac zadnego przepisu, ktory by to regulowal.
    Na zacytowane przeze mnie slowa "rodzaju, klasie, kategorii lub charakterystyce środka transportu" - nie za bardzo potrafila wyjasnic dokladne definicje i powiedziala rowniez, ze nie zna przepisow ktore by definicje regulowaly. Powiedziala, ze teoretycznie istnieje mozliwosc dochodzenia swoich praw w przypadku zamiany typu samolotu (pod warunkiem, ze byl WYRAZNIE wskazany w umowie) ale praktyczne szanse sa bliskie zeru - zwlaszcza jezeli podstawiony samolot mial mniej wiecej takie same charakterystyki - czyli np nie byl to ATR za 747 i nie lecialo sie 10h zamiast 4h.

  10. #10
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    50

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    pod warunkiem, ze byl WYRAZNIE wskazany w umowie
    więc jest tak jak opisałem
    Cytat Zamieszczone przez ja
    edit:
    Cytat Zamieszczone przez ULC
    Wyjazdy zorganizowane

    W przypadku naruszenia przepisów dotyczących wyjazdów zorganizowanych, mogą Państwo dochodzić swoich praw na drodze sądowej. Pasażer może wnieść roszczenie o odszkodowanie przeciwko organizatorom wyjazdu za niewykonanie usług przewidzianych w umowie zawartej w jednym z krajów UE, bez względu na docelowe miejsce podróży. Prawa te obowiązują w przypadku niezapewnienia odpowiedniego przelotu przewidzianego w umowie zawartej między organizatorem wyjazdu a pasażerem. Ponadto jeżeli organizator nie wywiąże się z umowy w odniesieniu do znaczącej części zorganizowanego wyjazdu, jest zobowiązany do zapewnienia alternatywnych świadczeń, łącznie z przewozem, bez żadnych dodatkowych kosztów dla uczestnika wyjazdu.
    Z czego wynika, że to co zawrzesz w umowie to masz. Ja zawsze staram się zawrzeć w umowie następujące dane:
    - operator lotniczy
    - godziny rejsów
    - typ samolotu

    Z tego wynikają, możliwości domagania się swoich praw.

    edit2:
    Cytat Zamieszczone przez Federacja Konsumentów
    Jakie informacje i w jakiej formie powinien otrzymać konsument?

    Wszelkie broszury, katalogi i foldery powinny zawierać zrozumiałą i nie wprowadzającą w błąd informację, w szczególności o:

    * cenie usługi turystycznej (albo o sposobie jej ustalenia)
    * miejscu pobytu lub planowanej trasie
    * rodzaju, klasie, kategorii lub charakterystyce środka transportu
    * położeniu, rodzaju i kategorii obiektu zakwaterowania np. hotelu
    * ilości i rodzaju posiłków
    * ewentualnym programie zwiedzania i innych atrakcjach turystycznych
    * obowiązujących przepisach wizowych, paszportowych i sanitarnych

    Jeszcze przed zawarciem umowy, organizator turystyki ma obowiązek poinformować konsumenta o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej, przepisach paszportowych i wizowych, możliwości zawarcia umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej, o zakresie ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków itp.

    Sama umowa powinna zawierać obszerne i wyczerpujące informacje na temat wycieczki - powinna określać:

    1. organizatora turystyki, numer jego zezwolenia oraz dane osoby, która w jego imieniu podpisała umowę
    2. miejsce pobytu lub trasę wycieczki
    3. czas trwania
    4. program całej imprezy (w tym rodzaj, jakość i termin oferowanych usług) np. informacje o środku transportu, o obiekcie hotelowym, programie zwiedzania, posiłkach
    5. cenę całej imprezy (wraz z wyszczególnieniem wszelkich koniecznych należności, podatków i opłat, jeżeli nie zostały zawarte w cenie) oraz określenie okoliczności które mogą spowodować podwyższenie ceny
    6. sposób zapłaty
    7. informacje o ubezpieczeniu
    8. sposób składnia reklamacji
    9. termin powiadomienia o ewentualnym odwołaniu imprezy z powodu braku zgłoszeń.

    Co ważne organizator ma obowiązek niezwłocznie powiadomić konsumenta, jeżeli przed rozpoczęciem realizacji usługi turystycznej zmuszony jest, z przyczyn od siebie niezależnych, do zmiany istotnych warunków umowy z klientem (tj. takimi postanowieniami są m.in. cena, hotel, termin). W takiej sytuacji konsument może przyjąć proponowana zmianę umowy lub odstąpić od umowy ze zwrotem wszystkich wniesionych świadczeń i bez obowiązku zapłaty kary umownej.

    Należy pamiętać, że w przypadku rezygnacji przez konsumenta z umowy (z powodu okoliczności leżących po jego stronie, niezależnie czy są to okoliczności zawinione przez konsumenta czy nie) zobowiązany jest on do zapłaty umówionej ceny. Dlatego też zawierając umowę o usługę turystyczną należy rozważyć zawarcie umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MESCHIASH
    Cytat Zamieszczone przez thewho
    pod warunkiem, ze byl WYRAZNIE wskazany w umowie
    więc jest tak jak opisałem
    Nie za bardzo bo przepisy nie definuja co to jest kategoria rodzaj klasa itd i tak jak powiedziala, jest to martwy przepis. Musialyby byc duze rozbieznosci zeby w ogole mozna bylo czegokolwiek dochodzic a PRAKTYCZNE szanse na cokolwiek sa rowne zeru.
    Zreszta jak dokladny mialby byc podzial? Na 737 z wersjami na na 600,700 itd... te przepisy to niestety fikcja...

  12. #12
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    50

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Nie za bardzo bo przepisy nie definuja co to jest kategoria rodzaj klasa itd i tak jak powiedziala, jest to martwy przepis. Musialyby byc duze rozbieznosci zeby w ogole mozna bylo czekokolwiek dochodzic.
    Zreszta jak dokladny mialby byc podzial? Na 737 z wersjami na na 600,700 itd... te przepisy to niestety fikcja..
    Jak dla mnie nie są fikcją. Jak masz czas i chęci to możesz dochodzić swoich praw przed sądem. Mnie się udało.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MESCHIASH
    Jak masz czas i chęci to możesz dochodzić swoich praw przed sądem. Mnie się udało.
    Możesz to rozwinąć? Co osiągnąłeś i za co?

  14. #14
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    50

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lamer
    Możesz to rozwinąć? Co osiągnąłeś i za co?
    Jeśli w umowie (czy też na dokumencie sprzedaży) będziesz posiadał parametry usługi to możesz o to walczyć jako konsument. Nie piszę tu o tym czy B738 czy B733. Chodzi o np. sytuację B738 a MD82. Masz prawo do tego, aby powiedzieć nie lecę tym samolotem bo kryterium wyboru usługi turystycznej była maszyna. Ja miałem tak jak leciałem z HRG do WAW. Pomimo, że jestem z POZ to wybrałem lot z WAW ponieważ POZ obsługiwał MD82 AMC a z WAW był lot B757 Fisza. W drogę powrotną miałem lecieć też B757 Fisza a podstawili nam A321 Air Cairo twierdząc, że turoperator rozwiązał umowę z Fiszem. Ja powiedziałem, że nie lecę bo z "brudasami" nie latam. W końcu po długiej rozmowie wyraziłem zgodę na lot ale pod warunkiem zwrotu kosztów za przelot w jedną stronę. Zwrócili, wiedząc, że gdybym pozostał w HRG musieliby ponieść spore koszty (tabela Frankfurcka i ewentualne koszty za niewywiązanie się umowy).
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MESCHIASH
    W końcu po długiej rozmowie wyraziłem zgodę na lot ale pod warunkiem zwrotu kosztów za przelot w jedną stronę.
    Wiesz co? Jesteś tutaj gospodarzem a ja jedynie gościem ale muszę to skomentować tak jak to widzę: to co osiągnąłeś to po prostu cwanie zdobyta korzyść majątkowa... Rozmawialiśmy wcześniej o bezpieczeństwie czarterów z Egiptu. Więc albo czułeś, że ten przelot jest niezbyt bezpieczny i baaardzo tanio wyceniłeś swoje życie (zwrot kosztów za przelot...) w co nie wierzę albo po prostu chodziło tobie wyłącznie o "wyrwanie kasy"... Jest się niby czym chwalić?
    787-8 likes this.

  16. #16
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Daj spokój, dlaczego to niby konsument idący na ugodę z usługodawcą który łamie umowę miałby być naciągaczem? To, że Mesjasz poleciał traktuję jako gest dobrej woli, są kraje, gdzie taka sytuacja pozwoliłaby wyciągnąć znacznie więcej od przewoźnika niż zwrot za bilet.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie

    ATCO! Z całym szacunkiem... Domaganie się odszkodowania za nienależycie wykonane usługi to jedno (nie jest to naciąganie) ale mówimy tu (i od tego się zaczęło - wydzielono ten wątek z postu o awaryjnym lądowaniu AMC) o bezpieczeństwie! Gdybym przeczytał, że MESCHIASH "postawił na swoim", nie poleciał złomem, wrócił rejsowym samolotem i wygrał sprawę o zwrot kosztów i odszkodowanie z biurem turystycznym to byłby sukces. Natomiast wykorzystanie sytuacji zmiany przewoźnika (a tak to widzę - subiektywnie) do wyrwania zwrotu kosztów przelotu nie jest niczym chlubnym!

  18. #18
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czy linia lotnicza dotrzymała umowy? Nie dotrzymała. Mógł siedzieć nie wiadomo jak długo na jakimś zadupiu? Mógł, ale nie chciał. Tę niedogodność obie strony wyceniły na daną kwotę i wszyscy są zadowoleni.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie

    Czy linia lotnicza dotrzymała umowy? Nie dotrzymała. Mógł siedzieć nie wiadomo jak długo na jakimś zadupiu? Mógł, ale nie chciał. Tę niedogodność obie strony wyceniły na daną kwotę i wszyscy są zadowoleni.
    Oczywiście! Ale nie przytaczajmy tego w kontekście bezpieczeństwa!

  20. #20
    Awatar pilpania

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Zadzwonilem na numer z tej strony i Pani nie potrafila podac zadnego przepisu, ktory by to regulowal.
    Na zacytowane przeze mnie slowa "rodzaju, klasie, kategorii lub charakterystyce środka transportu" - nie za bardzo potrafila wyjasnic dokladne definicje i powiedziala rowniez, ze nie zna przepisow ktore by definicje regulowaly. Powiedziala, ze teoretycznie istnieje mozliwosc dochodzenia swoich praw w przypadku zamiany typu samolotu (pod warunkiem, ze byl WYRAZNIE wskazany w umowie) ale praktyczne szanse sa bliskie zeru - zwlaszcza jezeli podstawiony samolot mial mniej wiecej takie same charakterystyki - czyli np nie byl to ATR za 747 i nie lecialo sie 10h zamiast 4h.

    Pani powiedziała co wiedziała... Nie istnieją żadne przepisy odnoszące się do wyboru statku powietrznego. Tak jak pasażer zawierając umowę przewozu NIE WYKUPUJE MIEJSCA W SAMOLOCIE, TAK TEŻ NIE ZAWIERA UMOWY NA PRZEWÓZ OZNACZONYM CO DO GATUNKU STATKIEM POWIETRZNYM.

Strona 1 z 157 1 2 3 11 51 101 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 20-10-2016, 16:57
  2. 16-08-2016, 09:40
  3. 10-07-2016, 17:48
  4. 27-06-2016, 21:10
  5. 06-05-2016, 15:15
  6. 13-10-2015, 18:37
  7. 20-07-2015, 08:21
  8. 04-07-2015, 21:34
  9. 24-06-2015, 12:32
  10. 22-06-2015, 17:35
  11. 22-06-2015, 17:22
  12. 13-06-2015, 09:00
  13. 01-06-2015, 18:54
  14. 07-05-2015, 09:49
  15. 07-05-2015, 09:46
  16. 09-04-2015, 18:10
  17. 30-03-2015, 13:33
  18. 14-02-2015, 00:23
  19. 11-12-2014, 00:47
  20. 08-12-2014, 01:28
  21. 01-12-2014, 15:51
  22. 08-11-2014, 09:10
  23. 05-11-2014, 13:02
  24. 04-11-2014, 00:46
  25. 12-10-2014, 17:07
  26. 09-10-2014, 18:24
  27. 06-10-2014, 15:24
  28. 02-10-2014, 21:34
  29. 02-10-2014, 07:13
  30. 01-10-2014, 23:29
  31. 01-10-2014, 13:39
  32. 30-09-2014, 16:29
  33. 28-09-2014, 18:33
  34. 22-09-2014, 21:57
  35. 22-09-2014, 01:35
  36. 21-09-2014, 12:17
  37. 18-09-2014, 07:58
  38. 15-09-2014, 17:54
  39. 08-09-2014, 18:26
  40. 06-09-2014, 09:28
  41. 05-09-2014, 10:12
  42. 02-09-2014, 12:53
  43. 02-09-2014, 12:06
  44. 01-09-2014, 08:28
  45. 30-08-2014, 21:23
  46. 27-08-2014, 22:55
  47. 27-08-2014, 22:28
  48. 27-08-2014, 22:13
  49. 27-08-2014, 17:09
  50. 22-08-2014, 13:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •