Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: WAW-JFK LO 006

  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie WAW-JFK LO 006


    Polecamy

    Świątecznie do Nowego Jorku

    W tym roku obowiązki wygnały mnie na Święta do Nowego Jorku. Aby nie kombinować zanadto wybrałem poczciwego 767 Lotu.
    23 Grudnia zameldowałem się na lotnisku ok. 11. O dziwo nie było praktycznie żadnych kolejek.


    Bezproblemowy check-in, przydzielone miejsce 2A.

    Jeszcze tylko kontrola bagażu, paszportu i wizyta w saloniku. Oprócz pasażerów czekających na nasz rejs było bardzo dużo Rosjan czekających na swoje odloty do Moskwy i Petersburga. Biznes na tych trasach tradycyjnie ma się dobrze. W międzyczasie wzrokiem odprowadzam kołującego do swojego ostatniego odlotu z Okęcia B762 ex SP-LOB – aż trudno uwierzyć że to już prawie 20 lat minęło odkąd te maszyny przywiozły powiew zachodu do naszego siermiężnego ówczas kraju…


    Maszyną wykonującą dzisiejszy rejs LO 006 jest SP-LPB ‘Gdańsk’.
    Boarding przebiega szybko i bezproblemowo –


    kołując do progu 33 mijamy Avro Swissa w malowaniu okolicznościowym sklepów Duty Free w Zurychu, a kilka minut przed nami startuje lekko opóźnione Toronto.


    Szybki start i standardowe wznoszenie przez Grudziądz i Darłowo.


    Dolatujemy nad Bornholm


    W biznesie leci 11 osób.





    W międzyczasie rozpoczyna się serwis – jak zwykle całkiem smaczny i dość obfity.
    Dwie stewardessy obsługujące kabinę biznes uśmiechnięte i bardzo profesjonalne. Muszę przyznać że często to właśnie ten uśmiech i profesjonalizm nadrabia braki ‘sprzętowe’ – tylko czy tak powinno być? Za mną siedzi czteroosobowa rodzina rosyjska – rodzice i dwie małe dziewczynki. Początkowo obawiałem się czy nie będą dokazywać za bardzo, ale tuż po serwisie poszły grzecznie spać. Ciekaw jestem czy ci pasażerowie skorzystali z taryfy, o której pisałem w tym wątku… Po serwisie stewardessy rozdały po butelce wody, oraz odtwarzacze video. Z tego co zauważyłem z tyłu było naprawdę sporo pasażerów tranzytowych z Bułgarii, Rumunii i ex ZSRR. Do odtwarzacza niestety nie załadowano żadnych fajnych filmów, więc otworzyłem książkę i włączyłem sobie muzykę. Podczas rejsu mieliśmy dość silny wiatr czołowy, co spowodowało że z punktu widzenia trasy przelotu lot był dość wyjątkowy

    – polecieliśmy bardzo płasko – przez Kopenhagę, Edynburg, Nowy Brunszwik i Boston, oraz bardzo wysoko – przez większą część rejsu utrzymywaliśmy FL360. Na około półtorej godziny przed przylotem podano kolację –

    bardzo pyszne krewetki w cieście i zanim się zdążyliśmy zorientować zaczęliśmy zniżanie do lotniska JFK. Gładko wylądowaliśmy na pasie 4L i po ok. 20 minutach kołowania dotarliśmy do rękawa. W sumie rejs trwał 9:50 minut.


    Gdzieś nad Nowym Brunszwikiem

    Boston

    Z ciekawostek zaobserwowałem 3 jumbo i chyba 777 BA tuż obok siebie – niezły ruch musi być między UK a USA…
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    Awatar kłantas

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    YMML/EPKT

    Domyślnie

    Mam pytanie, czy teraz obowiazuje wiza do USA Bo z tej ładnej relacji wynika, ze niespodziewanie musiales wyleciec za ocean, a na wize sie czeka troche. Ale jesli to spotkanie biznesowe czy jakos tak to firma moze zalatwic wize od tak obilo mi sie to o uszy. Ps. Bardzo miło się czyta
    Use makes mastery

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    z komputera, z EPPO

    Domyślnie

    Wizy są wymagane (niestety). Ale jeśli masz wizę z "M" (multiple entry) to nie musisz za każdym razem o nią występować.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Dzięki za komentarz

    Wiza obowiązuje - na szczęście nie musiałem wyrabiać na wariata, ale z doświadczenia kolegów wiem, że wizę da radę wyrobić w 4 dni (wliczając czas oczekiwania na spotkanie w ambasadzie).
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    nowy targ

    Domyślnie

    z tego co wiem procent odmów jest juz ponizej 20 % - jesli spadnie ponizej 10 % - automatycznie (wynika to z przepisów amerykanskich) wizy zostaną zniesione, zakladam ze mniej wiecej w ciagu roku powinno sie to wydarzyc, zainteresowanie lotami do stanow osob ktorym wizy nie byly przyznawane - to jest ewidentnie do pracy na czarno, gwałtownie zmalało, a co za tym idzie procent odmów maleje lawinowo. Zatem kto wie ,moze w 2010 juz bez wiz :-)

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Egon, to lot od startu do lądowania trwał aż 9 godzin i 50 minut?? To chyba naprawdę mocno dawało w dziób...

  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Równo 9:50 z zegarkiem w ręku. Rozmawiałem później z drugim pilotem i powiedział mi że tak niekorzystnych wiatrów to już naprawdę dawno nie było. Bardziej się opłacało polecieć trakami (i za nie zapłacić) niż górą za darmo.

    Edit:

    Odpalenie silników w WAW: 12:42
    Wyłączenie silników w JFK: 17:05
    10h20.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #8
    Awatar piter2020

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    LO ostatnio mnie zaskakuje żarciem w biznesie ,ale mogli by wymienić siedzenia w B767 i B737 no i mogli by trochę jakiś dobrych filmików dać do odtwarzaczy , które powinny być umieszczone w fotelu
    A co do raportu precyzyjnie jak zwykle aż miło się czyta
    Pozdrawiam,
    Piotr

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie


    Polecamy

    W 767 to napewno siedzenia nie beda wymienione ale w 737 ma byc przeprowadzona modernizacja wnętrz

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •