Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Awatar kelcon

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie LWO-KBP-ODS-KBP-LWO (VIII 2008)


    Polecamy

    Wybaczcie, że publikuję nieomal po roku, ale zawsze brakowało czasu, aby zredagować to do końca. Przyjąłem więc inną strategię. Raport opublikuję odcinkami. Na początek LWO-KBP

    ----

    LWO-KBP: Wizzair

    Do lwowskiego lotniska dojeżdzamy rozklekotanym, ciężkim trollejbusem. Przez szybę widzimy już budynek terminalu. Pierwsze wrażenie jest niesamowite. Budynek wygląda jak skrzyżowanie dworca kolejowego z latarnią morską. W żaden sposób nie przypomina szklano-stalowych, często zimnych, postmodernistycznych terminali z zachodu.

    Wysiadamy. Idę się zorientować co dalej. Hala odlotów zatłoczona. Dwie ogromne kolejki - jedna w lewo, druga w prawo. Tłok, ścisk, próbuje się w tym wszystkim zorientować. Szukam tablicy odlotów. Jest - analogowa, taka tradycyjna, z przypinanymi literkami. Patrzę, patrzę, ale nie mogę odnaleźć na niej swojego lotu. W rogu dostrzegam „Informację”. Wchodzę. Pomieszczenie urządzone w stylu późnego Gierka. Panie jakby żywcem wyrwane ze stołówki zakładowej. Pytam o lot. Pomocne „konsultantki” kierują mnie do terminalu trzeciego (albo drugiego, już nie pamiętam). W każdym razie mam wyjść z budynku i udać się na lewo.

    Trafiamy do „terminalu”. To barak, w którym czuć jest świeżo pomalowaną farbę. Na szybie przeklejona karta „Wizzair” wydrukowana na kolorowej igłówce. Kolory jakieś wyblakłe, druk z charakterystycznymi paskami. Mniejsza o to. Znaleźliśmy. Teraz czekanie. Obok knajpka z piwkiem i pszczołami. Czas mija miło.

    Przychodzi czas odprawy. Metoda: analogowa. Wykreślają nas długopisem z kartki. Trzeba zdać bagaż. Waga - a jakże - też analogowa. Z ogromną podziałką i i sporawą strzałką. Dostajemy karty pokładowe. Bagaże trzeba wziąć ze sobą. Kontrola bezpieczeństwa już tradycyjna. Uff. Sprawna i dokładna. Po skończeniu bagaże leżą na podłodze. Rozglądam się zdezorientowany. Oficer z uśmieszkiem pokazuje mi drzwi z napisem bagaż. No cóż. Trzeba dźwigać. Otwieram drzwi, a tam płyta lotniska. Kompletnie znudzeni bagażowi pokazują „zostaw tutaj” pokazując na ziemię. No to zostawiam i idziemy do poczekalni.

    Ponieważ odprawiliśmy się jako piersi, to sporo się w poczekalni nasiedzieliśmy (a wrócić na zewnątrz nie pozwolą). Śmieszna scenka utkwiła mi w pamięci. Bohaterowie: oficer, żołnierz i piesek. Oficer poważny, profesjonalny, żołnierz rosły, potężnie zbudowany, prowadzą małego, kudłatego pieska po płycie lotniska. Komicznie to wyglądało. Wyglądało to tak: piesek pędzi i ciągnie, rosły szeregowy za nim, a malutki oficer próbuje za dwójką nadążyć kroku. Kto tu kogo prowadzi?

    Nudzimy się jak mopsy. W końcu nadlatuje A320. Czekanie, czekanie. W końcu podjeżdża autobus. Czekanie, czekanie. Wsiadamy. Znowu czekanie. Wreszcie podjeżdzamy. Wchodzimy po schodkach. Wreszcie w środku. Pierwsze wrażenie: „wow”. Samolot nówka. Plastiki białe. Fotele czyściutkie. Wszystko pachnie nowością. Widać, że to jeden z pierwszych lotów. Stewardessy uśmiechnięte, zadowolone, toż to nowa praca. Na pokładzie trochę pustawo. Widać, że początki. Sam lot jak to lot. Widziałem już środkową Ukrainę z ziemi. Z powietrza robi mniejsze wrażenie. Nie czuje się tego ogromu. Zapamiętałem tylko nieuregulowany Dniepr. Z samolotu wygląda wygląda przepięknie.

    Lotnisko w Boryspolu obfituje w arcyciekawe maszyny. Ponieważ zarówno kołowanie, jak i dojazd do terminalu krajowego chwile trwa, to naoglądałem się, chłonąc widoki.

    Na koniec tej części raportu ogromna pochwała dla obsługi lotniska. Po dojechaniu do terminalu bagaże już były. Taśma śmieszna, krótka, ale to bez znaczenia. Po raz pierwszy zdarzało mi się nie czekać. Bagaże odebraliśmy i poszliśmy odprawić się na kolejny lot.

    cdn. (przygody z jakami)
    Ostatnio edytowane przez kelcon ; 26-07-2009 o 10:33
    AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
    A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
    Warsaw Piper Group | CAVOK | Pytania Lotnicze PPL EASA + FAA

  2. #2
    Awatar Zelek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Dobry raport, przydało by się tylko trochę zdjęć. Czekam na kolejne części.

  3. #3
    Awatar soccerinho

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWROcław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kelcon Zobacz posta
    Ponieważ odprawiliśmy się jako piersi
    Fajna literówka

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie


    Polecamy

    Ah, czytalo sie pieknie, bo lezka w oku sie kreci, jak wspomne moje wrazenia z pierwszego WU. Ta sama trasa i te same wrazenia. Czekam na ciag dalszy!

    Pozdrawiam z Kiszyniowa, po ostatnich przejazdzkach po lotniskach w KBP i ODS (ale na antku, a nie jaku).

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •