Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Awatar tom634

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPTO :D

    Domyślnie BZG-STN-BZG z Ryanair


    Polecamy

    Witam,
    swoją relację będę chciał urozmaicić zapisem z GPS-a przekonwertowanym do Google Earth. Od razu uprzedzam- im gęściej są te pionowe żółte kreski na trasie przelotu- tym bardziej dokładny zapis parametrów lotu. Brak takich kresek oznacza, że w tych punktach moduł GPS nie zapisał punktów (z powodu braku zasięgu satelit). Brak możliwości odebrania sygnału z satelit najczęściej był powodowany zmianą wysokości lub zmianą kursu. Nie wiem czemu, ale problemy z złapaniem zasięgu były również nad morzem znajdującym się między Holandią, a Anglią. Program Google Earth automatycznie połączył punkty nieciągłości trasy, co spowodowało, że w niektórych miejscach zakręty są zbyt ostre. W takich sytuacjach zaznaczyłem na czerwono prawdopodobną trasę przelotu.
    1. Odlot z EPBY. Można zauważyć, że podczas wznoszenia GPS rzadko zapisywał punkty.

    2. A to moja trasa przelotu- można zauważyć, że kiedy wysokość jest stała i lot odbywa się bez zmian kierunku, GPS częściej zapisuje punkty.

    3. Tak jak pisałem- nad morzem, nie wiedzieć czemu, nie zapisał żadnego punktu. W chwili zaznaczonej na obrazku jako END wyłączyłem GPS-a, bo nie było zasięgu, a jak złapał (już nad lądem), to włączyłem.
    4. Podejście do EGSS- na czerwono zaznaczyłem najbardziej prawdopodobną trasę przelotu.

    5. To teraz przedstawię zrzuty z ekranu przedstawiające powrót. Na początek cała trasa widziana od góry.
    6. Odlot z EGSS, tu również zaznaczyłem na czerwono prawdopodobną trasę przelotu.

    7. Tu widać, że przy wznoszeniu GPS punktowo zapisywał parametry. Dobre i to

    8. Na wysokości przelotowej już działał jak powinien. Pod koniec trasy są widoczne punkty nieciągłości spowodowane zmniejszaniem wysokości.
    9. Zniżanie.
    10. Łapanie ścieżki ILS-a. Jako, że siedziałem po prawej stronie samolotu, mogłem zauważyć Toruń.

    Teraz opowiem o internecie na lotniskach. Na lotnisku w Bydgoszczy jest co najmniej dwóch dostawców internetu bezprzewodowego. Orange i PLB (prawdopodobnie Port Lotniczy Bydgoszcz). Orange jest płatny, ale można mieć za darmo przez 24h, jeżeli się poda swój numer telefonu. PLB oferuje internet za darmo, ale zauważyłem, że YouTube było zablokowane. Sprawdziłem TAF dla lotniska docelowego- nie zapowiadał się ciekawie, ale na miejscu okazało się, że była jednak ładna pogoda. Zatem nie przejmujcie się TAFem za bardzo Również miało być deszczowo w Londynie przez kilka dni, a okazało się, że tylko raz padał deszcz przez jakieś 20 minut.
    Na lotnisku Stansted było kilku dostawców internetu bezprzewodowego- lecz wszyscy byli płatni, zatem nie skorzystałem.

    Zdjęcia mam w RAWach, a wróciłem z podróży wczoraj. Zatem jeszcze nie mam możliwości pokazania Wam zdjęć. Jeżeli jednak ktoś jest chętny- proszę mnie męczyć na priv.

    Jeżeli ktoś jest chętny uzyskaniem zapisu lotu- również proszę dać znać na privie. Dostępne formaty to XML, CSV i GPX.
    Pozdrawiam.

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Haaaa.... niecodzienny sposób zrelacjonowania swojego wypadu. Fajne :-)

  3. #3
    Photo Screener
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    To ja przy okazji podpytam.
    Mam w swojej nawigacji funkcję zapisywania trasy. Jeśli plik z trasą wypakuję na komputer to będę mógł wrzucić to do Google Earth czy trzeba wgrać jakiś dodatek w GPSa?

  4. #4
    Awatar tom634

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPTO :D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Fajne :-)
    Dziękuję.
    Cytat Zamieszczone przez Canon Zobacz posta
    Jeśli plik z trasą wypakuję na komputer to będę mógł wrzucić to do Google Earth czy trzeba wgrać jakiś dodatek w GPSa?
    Nie wiem jakie masz dokładnie urządzenie, nie wiem w jakim formacie masz pliki. Wstępnie proponuję zajrzeć tu: Używanie urządzeń GPS z programem Google Earth - Przewodnik użytkownika programu Google Earth Dla sprawdzenia proponuję przejść pieszo pewien kawałek i sprawdzić w praktyce. Wgrywanie dodatku do GPS-a moim zdaniem jest niecelowe, ponieważ pliki można konwertować na format czytelny dla Google Earth przy pomocy różnych programów działających w systemie operacyjnym. Ale można też bezpośrednio na stronie internetowej, takiej jak ta: http://www.gpsvisualizer.com/map_input?form=googleearth
    I tu mam pytanie- czy ktoś zna tego typu program bardziej profesjonalny od Google Earth? Chodzi mi głównie o możliwość generowania wykresów, np. wysokości w funkcji odległości, albo prędkości w funkcji wysokości. Oprócz tego wyświetlanie punktów nawigacyjnych na mapie również jest mile widziane.
    Ostatnio edytowane przez tom634 ; 16-08-2009 o 21:26

  5. #5
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Hehe naoglądałem się dziś wielu relacji,ale ta mimo braku zdjęć mnie zaintrygowała
    Jakiego GPSa używasz?


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  6. #6
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Canon Zobacz posta
    To ja przy okazji podpytam.
    Mam w swojej nawigacji funkcję zapisywania trasy. Jeśli plik z trasą wypakuję na komputer to będę mógł wrzucić to do Google Earth czy trzeba wgrać jakiś dodatek w GPSa?
    Swego czasu każdy niemal lot zapisywałem na GPSie. Ale to jest urządzenie zasilane baterią, zatem jego używanie w trakcie startu i lądowania nie do końca spełnia wymogi ogłaszane w komunikacie bezpieczeństwa
    Moim zdaniem sygnał na trasie STN-BZG został zagubiony podczas wykonywania skrętu w lewo przy wznoszeniu (zatem domyślam się że siedziałeś na fotelu A). Natomiast na kierunku BZG-STN prawdopodobnie na fotelu F i stąd zaniki sygnału. Ja korzystałem z Automapy na Mio P550 i w zasadzie tylko w trakcie przechyłu po starcie na skrzydło po mojej stronie sygnał potrafił zniknąć (kiedy nie był jeszcze ustabilizowany). Mam jakieś 20 śladów na trasach (niestety część niekompletna), ale nigdy nie znalazłem wystarczająco dużo zapału, żeby je przekonwertować. Jeśli ktoś chciałby sla testu sobie poćwiczyć link do śladów na PW.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •