Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 44
  1. #1
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie Grenlandia 2009 | OSL-CPH-SFJ-JAV-JQA-UMD-BGUT-UMD-JQA-JAV + JNS-UAK-RKV|KEF-CPH-OSL


    Polecamy

    Nano-opis lotów z mojej wyprawy na Grenlandię w lipcu 2009, z pico-zdjęciami. Spędziłem 15 dni na Grenlandii, plus 3 w Islandii, zrobiwszy ponad 10.000 zdjęć, z których do reportażu poszło prawie 3.000 na 33 stronach-tasiemcach, ale gdzie indziej, w innym języku, i bynajmniej nie o profilu lotniczym.

    Nie nadaję się do pisania raportów lotniczych, tym bardziej po polsku, więc nie wiedziałem czy coś w ogóle tu powinienem pisać. W końcu wybrałem 36 zdjęć o tematyce lotniczej, plus 8 widoczków, wszystko oczywiście poddane miniaturyzacji. Spróbuję raz, pierwszy i pewnie ostatni... Enjoy

    -------------------------
    Gryplan

    Trasa 2009/07/02-2009/07/20:

    • SK | OSL-CPH
    • GL | CPH-SFJ-JAV-JQA-UMD-(BGUT)-UMD-JQA-JAV
    • GL | JNS-UAK
    • RC | UAK-RKV
    • FI | KEF-CPH
    • SK | CPH-OSL


    Pomiędzy JAV a JNS płynąłem statkiem flagowym Grenlandii, transportowo-pocztowo-pasażersko-promowym Arctic Umiaq.

    Dyliżansy:

    • 1x A321 | SK
    • 2x 757 | FI, GL
    • 3x Dash-7 | GL
    • 4x Bell 212 | GL
    • 1x Sikorsky S-61N | GL
    • 1x 737 | SK


    -------------------------
    Tam i z powrotem, w skrócie więcej niż telegraficznym

    Jeśli obrazki z Google Picasa się nie ładują, proszę zajrzeć do albumu stworzonego wyłącznie na potrzeby tego wpisu:

    http://picasaweb.google.com/lofoten.GL/GL2009



    CPH | GL Boeing 757-200


    Bilety rezerwować zacząłem w listopadzie 2008, pięć miesięcy po powrocie z pierwszej wyprawy na Grenlandię. Rezerwacje skończyłem w marcu 2009. SAS sprawił sobie nowe betonowe buty, zaczął tonąć, po czym na przełomie roku skasował mój poranny lot 3/VII OSL-CPH, zmuszając mnie do przebukowania na dzień wcześniej i co za tym idzie, spania na lotnisku. Niecały miesiąc później
    skasował połączenie CPH-SFJ w ramach Core SAS. Na szczęście to SAS a nie jakiś tam Fizz Air, więc zostałem automatycznie przebukowany na lot Air Greenland tego samego dnia. Latem są dwa rejsy dziennie, jeden wykonywany A330, drugi zaś 757. Mogłem w ogóle nie polecieć, ponieważ mowa była o uziemieniu Airbusów po katastrofie Air France nad Atlantykiem. Jak się okazało, to był fałszywy alarm, a poza tym południowy lot odbywał się 757-200. Na dwa tygodnie przed wyprawą cabin crew Air Greenland zaczęło straszyć strajkiem. Groziło to uziemieniem wszystkich lotów GL poza helikopterami lokalnymi. Na stronie Air Greenland mogłem poczytać, że jeśli im się nie uda dojść do porozumienia, to mogę sobie wszystkie moje bilety w ramki oprawić. Na tydzień przed wylotem strajk odwołano. Alleluja.


    CPH-SFJ | GL783 | obiadek


    Po nocy spędzonej w barach Kopenhagi wróciłem na lotnisko, po czym musiałem się handryczyć przy odprawie. Baba Jaga zmusiła mnie do przepakowania mojego 80-litrowego terkuma, i przeniesienia 3kg (miałem w sumie 23) do bagażu podręcznego. Suszony pemmican z łosia powędrował więc do plecaczka. 757 stary, odrapany, z monitorami z XIX wieku wiszącymi co kilka miejsc. W dodatki jakieś romansidło z Meg Ryan nie zachęcało do oglądania. Czas spędziłem gawędząc z sąsiadem Niemcem, którego wiekowa lepsza połówka co jakiś czas dawała mu
    kuksańce, żeby się co prędzej zamknął. 10 lat bez wyroku, tak chyba musiałem wyglądać dla poczciwej staruszki Obiadek pyszny. Poprawiłem kawą z czymś mocniejszym, ponieważ nieprzespana noc dawała mi się we znaki. Lot do Kangerlussuaq trwa około 4 godzin. Trasę znam już na pamięć


    SFJ | GL Boeing 757-200 | silnik pozuje do zdjęć


    Na lotnisku trzaskałem zdjęcia, jedno za drugim, wspominając pierwszą ekspedycję na lądolód przez tundrę i bezdroża.


    Kangerlussuaq | SFJ | GL Bombardier Dash-6 Twin Otter 300 | w starym malowaniu


    Pokrzepiwszy się hamburgerem z piżmowca, zasnąłem na magicznej, czarnej sofie w terminalu. Ostrzegam -- kto usiądzie, ten nie ma żadnych szans.


    Kangerlussuaq | SFJ | GL Sikorsky S-61N | w starym malowaniu


    Następnego lotu nie przespałem, ponieważ opóźnił się o 3 godziny.


    SFJ-JAV | GL1514 | GL Dash-7 100 | ujęcie lodowego fjordu Ilulissat Kangerlua do zatoki Disko


    Lot z Kangerlussuaq do Ilulissat niósł mnie w nieznane. Lecąc nad morzem brzemiennym w góry lodowe zastanawiałem się, czy znając siebie, moje 56 GB pamięci wystarczy na zdjęcia, które planowałem zrobić. Na szczęście wyrobiłem się w 46...


    Ilulissat | JAV | GL Dash-7 100 | Na imię ma Minniki


    W Ilulissat spędziłem tylko jedną noc nad brzegiem zatoki Disko. Następny lot miałem nieco przed południem 4/VII, lecąc dalej i dalej na północ.


    Ilulissat | JAV | NY Dash-8 106 | Air Iceland, lot dzień po inauguracji trasy KEF-JAV


    Gdybym wiedział w listopadzie, że Air Iceland otworzy połączenie do Ilulissat, zaoszczędziłbym sobie zachodu, pieniędzy, i czasu na telepanie się przez Kopenhagę i Kangerlussuaq.


    Ilulissat | JAV | GL Sikorsky S-61N | A witamy, witamy


    Air Greenland zarabia głównie na trasie CPH-SFJ, i rozwożeniu pasażerów z Kangerlussuaq do Nuuk i Ilulissat, dwóch 'metropolii' Grenlandii. Na trasie SFJ-JAV można tylko nabyć bilety flex.


    JAV-JQA | GL1110 | Jezioro Sarqap Tassersuaq w sercu półwyspu Nuussuaq


    Półwysep Nuussuaq, jeden z największych w Grenlandii, oddziela zatokę Disko od systemu fjordów Uummannaq. W połowie pokryty lodowcami, jest praktycznie zamieszkany. Kilka miiaturowych osad na wybrzeżach tonie w masie dzikiej północnej przyrody. Kiedyś się wybiorę na słynny trawers półwyspu. Ekspedycja, z której bardzo łatwo można nie wrócić...


    Qaarsut | JQA | Terminal


    Lotnisko w Qaarsut wybudowano tylko dlatego, że na Uummannaq, stolica północnej Grenlandii, jest położony na skalistych zboczach ogromnej góry, i można tam z powietrza dostać się wyłącznie helikopterem. Mimo, że we wszelakich dokumentach występuje jako JQA, Qaarsut Airport, wliczając w to bilety, na samym terminalu przylepili napis: Uummannaq. Wyłącznie na pożytek tzw. paczkiersonów, czyli 'package tourists', którzy podrózują luksusowymi statkami, śpią w hotelach, i
    wodzeni są za nos przez przewodników typu "Gubałówka".


    JQA-UMD | GL670 | Góry lodowe, Uummannaq Fjord


    Góry lodowe są mniejsze w Uummannaq Fjord, ale za to widzę je z góry, lecąc helikopterem, zresztą pierwszy raz w życiu.


    UUmmannaq | UMD | GL Bell 212 | Insekt!


    Po dziesięciu latach marzeń, w końcu wylądowałem w najpiękniejszym miejscu na ziemi, moim prywatnym raju -- Uummannaq. Spędziłem tam 3 cudowne dni.


    UMD-BGUT | GL9201 | Autoportret w polarze


    Są cztery typy lotów oferowanych przez Air Greenland:

    1. loty dużymi maszynami, CPH-SFJ i CPH-UAK
    2. loty Dash-7 pomiędzy miastami, główna siatka
    3. loty łąxcznikowe helikopterami, głównie dalekie południe i północ
    4. loty do daleko położonych osad, tzw. settlement flights


    UMD-BGUT | GL9201 | Pilot


    O ile z rezerwacją 1-3 nie ma problemu, o tyle #4 to zupełnie inna para kaloszy. Zarezerwować lot z Uummannaq do Ukkusissat zarezerwowałem. Jak mnie jednak oświeciło przy odprawie w Uummannaq, settlement flights mają inne zasady...


    Ukkusissat | BGUT | Rozładowywanie


    A. Albo lot się odbędzie, albo nie
    B. Jak lot się odbędzie, może się odbyć o dowolnej porze dnia, niezależnie od tego, co jest w planie
    C. Jeśli nie może się odbyć danego dnia, odbędzie się jak najszybciej się da
    D. Jeśli odbędzie się, trzeba być na helistopie 20 minut przed lądowaniem, niezależnie od tego, czy się wie, kiedy wyląduje, czy nie


    Ukkusissat | BGUT | Mój terkum i walizka współpasazerki jadą traktorem-koparką do osady


    Helistop jest na szcycie górki, więc traktor jedzie z prędkością 4km/h z naszymi betami. Poza mną leciała jedna Grenlandka, w odwiedziny do rodziny. Sama osada ma około 100 osób.


    Ukkusissat | GL Bell 212 | Lekko do góry...


    Wytrzaskałem w tym momencie ze 100 zdjęć. Oto jedno z nich.


    Ukkusissat | GL Bell 212 | Ważka na tle lodowcowych gór


    I odlatuje w przestworza... Mam nadzieję, ze dwa dni później po mnie jednak przyleci


    Ukkusissat | BGUT | Dojechaliśmy pod górkę po głazach. Terkum na szufelce, Helikopter nadlatuje


    Ukkusissat... tony cyfrowego papieru zapełniłem pisząc reportaże z 2 dni tam spędzonych. Przed samym wylotem zjadłem śniadanie z Grenlandczykami, szlifując mój kulejący Kalaallisut.


    BGUT-UMD | GL9203 | Salleq, zatopiony szczyt


    Przyleciał, jednak, trzy godziny przed czasem. W połowie lotu do Uummannaq zakręcilismy dwa kólka nad kaszalotem, którego było bardzo dobrze widać, ponieważ sunął sobie zaraz pod powierzchnią fjordu.


    BGUT-UMD | GL9203 | Wschodnia ściana Uummannaq, czyli Góry Serca


    Łażąc po tej cudownej górze przypominały mi się dawne tatrzańskie lata i zimy. Kilkaset zdjęć ścian Uummannaq Twin tu, kilkaset tam. Teraz mogłem ją podziwiać z powietrza.


    Qaarsut | JQA | Wygramolilem sie właśnie po zakończeniu GL673 UMD-JQA


    Za mną dwa, a przede mną jeszcze jeden lot tego dnia.


    Qaarsut | JQA | GL Bell 212


    Piękna maszyna.


    Qaarsut | JQA | GL Bell 212


    "Profil tylny".


    Qaarsut | JQA | GL Dash-7 100 lecący z Aasiaat wlaśnie wylądował


    Dzień ósmy wyprawy, a przede mną ostatni lot przed długa przerwą.


    JQA-JAV | GL198 | Lodowce półwyspu Nuussuaq i ogromnej wyspy Qeqertarsuaq


    Zimowy raj. Nie dla mnie teneryfy czy inne majorki...


    Ilulissat | JAV | Beech SuperKing Air B200


    Wynalazek z Islandii.


    Narsaq | JNS | GL Sikorsky S-61N


    Po tygodniu spędzonym łazikowaniem w jednym bucie nad lodowym fjordem Ilulissat Kangerlua (potwór świsnął mi moją scarpę pewnej nocy) i podróży statkiem flagowym wzdłuż zachodniego wybrzeża Grenlandii, znalazłem się na samym południu, w Narsaq, gdzie spędziłem jeszcze jeden dzień łażąc po górach.


    JNS-UAK | GL Sikorsky S-61N | Usadowiłem sie na samym końcu


    Wielki ten helikopter w porównaniu z Bell 212. Rzucało nim porządnie, wiatry w okolicach Narsarsuaq są dość mocne.


    Narsarsuaq | UAK | Piper


    Muchynek general aviation.


    Narsarsuaq | UAK | Terminal


    2009/07/17 to mój ostatni dzień na Grenlandii.


    Narsarsuaq | UAK | Nanoq duty free


    A co!


    Narsarsuaq | UAK | RC Avro RJ85


    Cienka ta linia. Mam do nich też pytanie -- jak mam jeść serwowane masło bez
    pieczywa? Wyssać z pojemniczka?


    UAK-RKV | RC406 | Nunataki na skraju lądolodu


    Sermersuaq, stary przyjaciel.


    Keflavik | KEF | Podoba mi sie ta... reklama


    Na Islandii spędziłem 3 dni objeżdżając ją dookoła, i na wertepach serca wyspy, przez pustynię wulkaniczną i rzeki bez mostów. Z Keflavik wracałem Icelandair. Tragedia, naprawdę! Ostatni mój lot to CPH-OSl ze staruszkiem SAS-em. Oslo. Nareszcie w domu...

    ---------------------------------
    Tak na okrasę...

    Nie wypada tak zostawić bez niczego, więc poniżej 8 miniaturek nielotniczych.


    Uummannaq


    Uummannaq


    Ciesnina Sarqarput


    Uummannaq, gora serca, z koleby


    Wyspa Saanerut, Morze Labrador


    1.5-km sciany polwyspu Pellerfiup, Ukkkusissat


    30-pietrowa gora lodowa, Ilulissat Kangerlua


    Lodowy fjord Ilulissat Kangerlua


    Zatoka Disko


    Zachod slonca na Morzu Labrador


    Mam nadzieję, że czytacze/oglądacze nie żałują spędzonego w tym wątku czasu

    </>
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 31-08-2009 o 10:09
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  2. #2
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Relacja świetna, tylko się fotki nie otwierają!!!
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  3. #3
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom_EPKK Zobacz posta
    Relacja świetna, tylko się fotki nie otwierają!!!
    Nie otwierają == w ogóle zdjęć nie widać? To są miniaturki, nie podlinkowane do niczego.
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  4. #4
    Miłosz
    Goście

    Domyślnie

    Gdzie można znaleźć resztę Twoich zdjęci ( niekoniecznie o tematyce lotniczej)
    Widoki niesamowite

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Nie mam słów, które mogłyby opisać moje wrażenia po przeczytaniu tego raportu! Pięknie! Brawo! I czekamy jednak na więcej!

  6. #6
    Awatar puchat

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Po prostu genialne! Mam nadzieję, że to dopiero początek jeśli chodzi o raporty. Z niecierpliwością czekam na kolejne!

    Dzięki za napisanie!!
    Pozdrawiam, Maciek.


  7. #7

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Egzotyczny wręcz raport. Bardzo fajnie się czyta, jednak co do fotek, to nie widać nawet miniaturek. Początkowo kilka się pokazało, ale po wciśnięciu F5 już nie było żadnej. Dołączam się do prośby o jakiegoś linka. Przede wszystkim o te nielotnicze mi chodzi, ponieważ również nie zaliczam się do spotterskiej braci.

  8. #8
    Awatar kilun

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    BZG

    Domyślnie

    Jestem pod wielkim wrażeniem , aż dech zapiera.
    Czekam na fotki (nic nie widać) , czy pokryją się z moimi wyobrażeniami i ... kolejne raporty
    pzdr.seb.


  9. #9
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Miłosz Zobacz posta
    Gdzie można znaleźć resztę Twoich zdjęci ( niekoniecznie o tematyce lotniczej) Widoki niesamowite
    Zdjecia są na prywatnym serwerze, który spełnia kilka funkcji, przy czym jedna z głównych wyklucza pełny akces szerokiej publiki ze względów technicznych, w które nie warto wchodzić. To, że znajdują się tam też zdjęcia to nie tyle przypadek, co zwykłe moje lenistwo, a może też brak skłonności do autoreklamy. Nie wypada więc podawać odsyłaczy do czegoś, co większości 'działać' nie będzie

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Nie mam słów, które mogłyby opisać moje wrażenia po przeczytaniu tego raportu! Pięknie! Brawo! I czekamy jednak na więcej!
    Dziękuję waszeci Może zachęci ten raport do podróży na kraniec świata, jakkolwiek krótki by nie był...

    Cytat Zamieszczone przez puchat Zobacz posta
    Po prostu genialne! Mam nadzieję, że to dopiero początek jeśli chodzi o raporty. Z niecierpliwością czekam na kolejne!

    Dzięki za napisanie!!
    Ślicznie dziękuję! Zastanawiałem się 50 razy, zanim to napisałem, i miło mi, że się czytelnikom spodobało

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Egzotyczny wręcz raport. Bardzo fajnie się czyta, jednak co do fotek, to nie widać nawet miniaturek. Początkowo kilka się pokazało, ale po wciśnięciu F5 już nie było żadnej. Dołączam się do prośby o jakiegoś linka. Przede wszystkim o te nielotnicze mi chodzi, ponieważ również nie zaliczam się do spotterskiej braci.
    Zdjęcia z mojego serwera zminiaturyzowałem, wrzuciłem na google picasa (czy jak się ta usługa nazywa − musiałem sobie u nich konto założyć) i hotlinkuję stamtąd. Zbiór miniaturek tutaj wrzucony można zobaczyć na tym googlowatym wynalazku:

    Picasa Web Albums - lofoten.GL - GL2009

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Dołączam się do prośby o jakiegoś linka. Przede wszystkim o te nielotnicze mi chodzi, ponieważ również nie zaliczam się do spotterskiej braci.
    Jak wspominiałem na początku tego wpisu, nie mogę wklejać publicznie odnośników do zbyt wymagającej strony... Zapraszam na pm

    Cytat Zamieszczone przez kilun Zobacz posta
    Jestem pod wielkim wrażeniem , aż dech zapiera.
    Czekam na fotki (nic nie widać) , czy pokryją się z moimi wyobrażeniami i ... kolejne raporty
    Widzę, że jednak hotlinkowanie z google wielu nie działa... Przepraszam w ich imieniu Proszę spojrzeć bezpośrednio:

    Picasa Web Albums - lofoten.GL - GL2009
    Ostatnio edytowane przez lofoten ; 28-08-2009 o 22:26 Powód: one more reply
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  10. #10
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Zdjęć nie widać. Tak po prostu
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta
    Dziękuję waszeci Może zachęci ten raport do podróży na kraniec świata, jakkolwiek krótki by nie był...

    Zachęcony to ja już jestem od dawna, a wyraża się to tym, że latem przyszłego roku chce zrobić sobie oblot Wideroe, SAS + Norwegian po Norwegii, a może także zahaczyć jednak o Grenlandię i Islandzkie wyspy.

  12. #12
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    Zdjęć nie widać. Tak po prostu
    Przykro mi, nic na to już nie poradzę. Można w takim wypadku spróbować innej przeglądarki, albo narzekać w Google Inc.

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Zachęcony to ja już jestem od dawna, a wyraża się to tym, że latem przyszłego roku chce zrobić sobie oblot Wideroe, SAS + Norwegian po Norwegii, a może także zahaczyć jednak o Grenlandię i Islandzkie wyspy.
    "Moje" tereny Jakbym coś mógł pomóc w kwestiach grenlandzkich, to proszę pytać, chętnie odpowiem.

    Cytat Zamieszczone przez gretel_ehrlich
    Maria gazed at me pityingly. She stopped pouring mid-cup and looked into my eyes: "It's too bad for you when you visit Greenland, because then you have to come back."
    Ostrzegam jednakowoż przed uzależnieniem się
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta
    "Moje" tereny Jakbym coś mógł pomóc w kwestiach grenlandzkich, to proszę pytać, chętnie odpowiem. Ostrzegam jednakowoż przed uzależnieniem się
    Jak widzisz na moim flightmemory, to te tereny są szarą plamą. Zatem sam rozumiesz mój pęd lotniczy na te tereny. Będę pytał z pewnością, jak tanio kupić fajne kółeczka z Wideroe.

  14. #14
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Jak widzisz na moim flightmemory, to te tereny są szarą plamą. Zatem sam rozumiesz mój pęd lotniczy na te tereny.
    Rozumiem, jak najbardziej. Czego nie rozumiem, to tego jak doleciałeś do TOS żeby dalej polecieć na Svalbard − czy też 'analogowo' autobusem/pociągiem z Kiruny? Kiedyś był taki wynalazek jak Barents Airlink z trasą KRN-TOS, ale się z nią zwinęli.

    Próbowałem używać flightmemory, ale się zniechęciłem − loty wpisane w przyszłość stawały się niewidoczne dopóki po odbytym już locie nie zmieniłem _czegokolwiek_ w szczegółach lotu, które to działanie przywracało lot z niebytu. Poza tym wolę swoje ręcznie pisane w SVG schematy lotów, są dużo bardziej czytelne niż ich bohomazy. Chociaż w przypadku siatki twoich lotów europejskich to chyba nawet "ręczny" software nie dał by rady

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Będę pytał z pewnością, jak tanio kupić fajne kółeczka z Wideroe.
    Z naciskiem na *fajne*
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta
    Rozumiem, jak najbardziej. Czego nie rozumiem, to tego jak doleciałeś do TOS żeby dalej polecieć na Svalbard − czy też 'analogowo' autobusem/pociągiem z Kiruny? Kiedyś był taki wynalazek jak Barents Airlink z trasą KRN-TOS, ale się z nią zwinęli.
    Oj, to była niezwykle "analogowa" wyprawa. Samochód z Gdańska do Tromso i takowyż powrót. Był to 1995 rok, my studenci, zatem o budżety trzeba był bardzo dbać. Rejsy OSl-LYR-OSL był zdecydowanie już poza naszymi możliwościami finansowymi ....

    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta
    Próbowałem używać flightmemory, ale się zniechęciłem − loty wpisane w przyszłość stawały się niewidoczne dopóki po odbytym już locie nie zmieniłem _czegokolwiek_ w szczegółach lotu, które to działanie przywracało lot z niebytu. Poza tym wolę swoje ręcznie pisane w SVG schematy lotów, są dużo bardziej czytelne niż ich bohomazy. Chociaż w przypadku siatki twoich lotów europejskich to chyba nawet "ręczny" software nie dał by rady
    Właśnie twoje flightmemory było jednym z moich ulubionych....

  16. #16
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Oj, to była niezwykle "analogowa" wyprawa. Samochód z Gdańska do Tromso i takowyż powrót. Był to 1995 rok, my studenci, zatem o budżety trzeba był bardzo dbać. Rejsy OSl-LYR-OSL był zdecydowanie już poza naszymi możliwościami finansowymi ....
    No, benzyna w krainie wikingów też nie należy do najtańszych. Aczkolwiek warto się przejechać przez całą Norwegię. Jak mniemam, skróciliście sobie trasę jadąc przez szwedzkie lasy, lasy lasy, i lasy, lasy, lasy? Mam nadzieję, że nie...

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Właśnie twoje flightmemory było jednym z moich ulubionych....
    Niestandardowe? Cóż, krew mnie zalała, i wywaliłem moje dane stamtąd. Z zamian oferuję okrojone zrzuty moich stron z obiektami SVG:



    Noktowizor niezbędny do oglądania Rękodzieło zajmuje mnóstwo czasu, ale lepiej (moim zdaniem) wygląda, a poza tym można akwarele CSS stosować remotely, więc przemalowanie trwa sekundy.
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  17. #17
    Awatar Pawel_EPWR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Świetna relacja! Bardzo fajnie się czyta.
    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Oj, to była niezwykle "analogowa" wyprawa. Samochód z
    Gdańska do Tromso i takowyż powrót. Był to 1995 rok, my studenci, zatem o budżety trzeba był bardzo dbać. Rejsy OSl-LYR-OSL był zdecydowanie już poza naszymi możliwościami finansowymi ....
    Stenus, też mam podobne doświadczenie studenckie z dawnych czasów, tyle, że ja z kumplem wybraliśmy się Cinquecento na Nordkapp pokonując trasę Polska-Szwecja-Norwegia-Finlandia-Rosja-Estonia-Łotwa-Litwa-Polska w dwa tygodnie

  18. #18
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta
    No, benzyna w krainie wikingów też nie należy do najtańszych. Aczkolwiek warto się przejechać przez całą Norwegię. Jak mniemam, skróciliście sobie trasę jadąc przez szwedzkie lasy, lasy lasy, i lasy, lasy, lasy? Mam nadzieję, że nie...
    Tak, zależało nam na czasie, poza tym na tańszym paliwie, a Szwecja oferowała jednak to nam taniej niźli Norwegia (2 tankowania w Szwecji + 1 w Norwegii - to ostatnie przyprawiło nas o palpitacje serc).

    Jechaliśmy z Nyneshamn przez Sztokholm, Uppsala, Gävle, Syndsvall, Ume&#229;, aż do Boden, gdzie skręt na Kirunę, a potem w stronę Narwiku i dalej do Troms&#248;.

    Noclegi pod namiotami w Örnsköldsvik i Kirunie. Do dziś pamiętam szybkość z jaka rozbili przez niebotyczne stada komarów. Rano zobaczyliśmy, że wbiliśmy w pospiechu śledzie w ... asfalt.



    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta
    Niestandardowe? Cóż, krew mnie zalała, i wywaliłem moje dane stamtąd. Z zamian oferuję okrojone zrzuty moich stron z obiektami SVG:



    Noktowizor niezbędny do oglądania Rękodzieło zajmuje mnóstwo czasu, ale lepiej (moim zdaniem) wygląda, a poza tym można akwarele CSS stosować remotely, więc przemalowanie trwa sekundy.
    Zaryzykuję jednak.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    nowy targ

    Domyślnie

    wyprawa marzeń, gratuluje i zdrowo zazdroszcze :-)

  20. #20
    Awatar Mikołaj

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Lofoten miazga pozazdrościc !! szkoda ze Air Greenland jest stosunkowo droga linią wiecej fot landszaftów poprosimy. a no i oczywsta sprawa relacja rewelka
    ------Love is in the air-------



Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •