Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Post Wlkp_Spotters: WAW-DUB-JFK + NYC + JFK-DUB-WAW z Aer Lingus

Już parę osób wypowiedziało się na temat swojej podróży związanej z super promocją Aer Lingus na lot do US i A Teraz przyszła kolej na mnie tylko od czego tu zacząć ?

Może od początku. Start był w Warszawie. Wstawiliśmy się na EPWA grupowo na 2h przed odlotem do DUB. Check-in zawalony po brzegi co było zwiastunem wypchania samolotu do ostatniego miejsca. Zamiast stać w zawijającej się kolejce poczekaliśmy zatem aż ostatni chętni będą się zbliżać do odprawy. To zabrało nam 30 minut a bording-pass dostaliśmy wyłącznie na przelot WAW-DUB.
    Następnie kontrola SG, która zajęła blisko 30 minut co znacznie skróciło czas pobytu w strefie. Szybka bezcłowa i pędem do samolotu na wezwanie obsługi Gate-u.

Siadamy do A321 na przelot WAW-DUB. Samolot jak samolot ale widać, że stylizowany jest na LC. Prezentację procedur bezpieczeństwa przez obsługę można porównać do ruchów osoby z niedowładem kończyn. Twarze z minami typu "dlaczego" same przez siebie mówią, że CC jest bardzo "miła".
    Jeszcze przed startem parę osób dostaje przysłowiowe opr za używanie aparatu fotograficznego. Po starcie też parę spięć z załogą nadają jej finalnie negatywną opinię. Zupełnie niezrozumiały jest totalny zakaz używania aparatu, kamery i czegokolwiek elektronicznego podczas całego pobytu w samolocie ale cóż, z tym się nie dyskutuje. Lot bez większych przygód turbulencyjnych a lądowanie w miarę miękkie.

Przylot do DUB planowy. Terminal całkiem spory i przyjazdy dla ludzi. Bagażu nie musieliśmy odbierać ponieważ został on przekierowany automatycznie na przelot WAW-DUB-JFK. W okienku AerLingusa załatwiliśmy boarding-pass na dalszą część przelotu oraz otrzymaliśmy dwa kwity, które oddaje się na imigracyjnej w USA.

Szybki Burger King, zakupy butelek na bezcłowej i do samolotu.

Nasz A330-300 EI-EAV to jedna z nowszych maszyn we flocie Aer Lingusa. Po wejściu na pokład widać było, że maszyna jest zupełnie nowa. System rozrywki pokładowej w oparciu fotela zawierał sporo atrakcji, których nie da się zobaczyć przez cały lot na tej trasie.
    Na pokładzie znów zakaz używania sprzętu foto. Nie wiem jak to ująć ale na dość sporą ilość lotów to pierwszy raz się z czymś takim spotkałem.

Start szybki i przyjemny. Samolot Szybko wszedł na przelotową ale niestety parametrów lotu nie mogliśmy oglądać bo mapka się zawiesiła gdzieś na połowie Irlandii i tak było już do końca.
    Napoje alkoholowe płatne a katering zjadliwy i sprawnie podany. Przelot bez turbulencji w czasie bliskim 7,5h.

Lądowanie na JFK z małymi kółkami w holdingu i szybko na stanowisko.
    Wysypujemy się z samolotu i stajemy w 1,5h kolejce do imigracyjnego. Przy okienkach okazuje się, że dane nam druki w DUB są ważne ale brakuje trzeciego świstka, po który odsyłają nas do "stoliczka". Całe szczęście, że powrót z kompletem dokumentów jest możliwy bez ponownego stania w kolejce.
    Przy okienku szybka wymiana zdań po co i dlaczego do USA, odciski palców, fotka i jesteśmy po ich stronie.
    Wspólnie bierzemy busa i udajemy się do hotelu, który mamy na Manhattanie koło Medison Square.

Spacerek wieczorny i pierwsze wrażenia. Jakie ? Nijakie. W TV wygląda to lepiej i tyle.

Kolejnego dnia wybieramy się na Empire State i tam wjeżdżamy na 86 piętro. A tam już widzimy to:

Z Empire State udaliśmy się w kierunku muzealnego lotniskowca, gdzie znajdują się ciekawe maszyny łącznie z Concoredem, który już nie stoi na barce a postawiony został tuż obok lotniskowca Intrepid.

Na lotniskowcu stoi parę ciekawych eksponatów w tym nasz własny, prywatny, niezapomniany Mig

Wnętrze, wyposażenie okrętu prezentuję na poniższych zdjęciach.

Na dolnym pokładzie w hangarze pojawia się informacja o historii okrętu oraz prezentacja w dziedzinie astronautyki.

Dalszą część zwiedzania wykonaliśmy poza lotniskowcem a w pierwszej kolejności udaliśmy się w kierunku Concorda.

Chwila odpoczynku i wizyta w łodzi podwodnej. Przyznam szczerze, że osoby odbywające służbę na tym okręcie musiały mieć silną psychikę i musiały być pozbawione wszelkich fobii.

Na tym zakończyła się nasza wizyta na pływającym muzeum. Najbardziej niewiarygodny jest fakt, że dziś pływające lotniskowce są 2x większe a ten już był ogromny.

Dalszą część dnia spędziliśmy na wycieczkach po NYC. Zwiedziliśmy okolice WTC ground 0, heliport (ale bez wiatraków), Wall-Street i parę okolicznych ulic. Poniżej parę zdjęć z centrum miasta.

Kolejnego dnia wybraliśmy się na lotnisko LGA gdzie był zamiar focenia. Przez stan najwyższej gotowości AT lepiej było aparatu nie wyciągać. W dodatku nie lubię się prosić, ukrywać itp po to aby wykonywać czynności związane z przyjemnością spotterską.

Z LGA pojechaliśmy się na Time Sqare aby wypić kawę w Starbucks Cafe oraz schować się przed sporą ulewą, która spotkała nas tuż przy wyjściu z metra.

Kolejny dzień to dzień powrotu. Po śniadaniu i ostatnich zakupach jedziemy na JFK celem wykonania obowiązku spotterskiego. Pakujemy się do NYC TAXI i siu na lotnisko.

Na lotnisku jesteśmy 6h przed czasem odlotu. Przez pierwsze 2h szukamy miejscówek, o które na samym terenie lotniska ciężko. Wiemy, że robienie zdjęć infrastruktury lotniskowej może się dla nas skończyć przedłużeniem wizyty w US i A.

Wykonaliśmy 2 rundy wokół lotniska przez korzystając z AirTrain i znaleźliśmy sobie miejscówkę z w miarę czystymi szybami.
    Tam ustrzeliliśmy parę ciekawych i monotematycznych ptaszków, które prezentuję poniżej. Niestety nie było nam dane ulokować się w okolicy pasa, gdzie wykonywane były operacje dużych maszyn ale coś się ustrzeliło.

Powróciliśmy do terminala 4, tam szybka odprawa i bording-pass na przelot JFK-DUB-WAW
    Specyficzne okazało się nadanie bagażu ponieważ odprawia się go przy stanowisku check-in ale nadaje się osobiście do prześwietlenia.

Przejście do strefy obliguje do totalnej rozbiórki. Standardem jest zdjęcie butów i wyjęcie każdej monety z kieszeni ponieważ bramki mają maksymalną z możliwych czułość.
    W strefie parę fotek do czasu, gdy pewna pani z ochrony z wielkim okrzykiem zakazała fotografowania pod groźbą aresztowania.
    Nie mając zamiaru przedłużania wizyty posłusznie aparaty powędrowały do plecaków.

Pod GATEm stał nasz A330-300 EI-EAV. Zgodnie z czasem boardingu udaliśmy się do maszyny, która po wypchnięciu stanęła 4 w kolejce. Szybki start o czasie i miła wiadomość od kapitana: "mamy wiatr w plecy co skróci nasz przelot o 25 minut" Takie informacje są zawsze mile widziane.

Wracając do samolotu to znów nówka a załoga tym razem była zdecydowanie milsza i nie robiła problemu z aparatami. Jedzenie bez wodotrysków, zestawienie muzycznej playlisty i do spania.
    Podczas lotu często pojawiały się delikatne turbulencje, które kończyły się komunikatem zapięcia pasów. Z całego przelotu na 6h35 minut przespałem ponad połowę drogi.

Lądowanie w DUB przyjemne i szybki podjazd pod Gate.

W Dublinie mieliśmy 3h czasu więc kawka w Starbucks Cafe i zakupy na bezcłowym.

Przelot do WAW realizowany był znów na A321. Start o czasie i znów informacja o szybszym przelocie
    Załoga kabinowa miła i tym razem w składzie CC była polka. Jedzenie i picie w 100% płatne co potwierdza LC politykę firmy.
    Lot spokojny a lądowanie z małym bujaniem na pasie 29. Po wylądowaniu musieliśmy odczekać 5 minut aż nasz rękaw będzie wolny. Fotki w kokpicie się nie udało wykonać ale tego można było się spodziewać.

Moje osobiste wrażenia z całej 4,5 dniowej podróży są następujące.
    • USA nie powala na nogi
    • drapacze chmur na filmach wydają się większe
    • NYC jako miasto jest specyficzne co ma swój urok. Niestety jest brudnym miastem pod wieczór a od rana wysprzątanym.
    • kontrola imigracyjna nie jest taka straszna
    • podoba mi się, że jest białe i czarne - nie ma szarego czyli sztuka wyboru a nie kompromisu (to tak jak moje życie ) W tym kraju na wszystko jest przepis i wszystko jest opisane
    • za poszanowanie dla flagi i wartości kraju jestem pełen słów uznania
    • zobaczyć pracującego białego w sklepie, barze itp to mało prawdopodobne
    • numeracja ulic powoduje, że poruszanie się po mieście jest miłe i przyjemne a po jednym dniu miasto się zna jak własną kieszeń, która jest opróżniana na każdym rogu

Mam nadzieję, że podoba się Wam ta relacja. Liczę też, że koledzy, z którymi miałem przyjemność być w US i A dopiszą to co mnie umknęło oraz opowiedzą o swoich odczuciach. Liczę też na inne fotki ponieważ mnie się aparatu za często wyjmować nie chciało
    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 11-10-2009 o 10:37

"Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”

Awatar Gabec

KRK

Jaki lf na "długich" lotach?
    no risk, no fun ;D

Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Jaki lf na "długich" lotach?
    DUB-JFK można było znaleźć rząd z 4 wolnymi i się glebnąć. Wyglądało na ok 80%. Powrót bardziej wypełniony ale pojawiały się puste fotele w na dwójkach.

Awatar Nagano

LCJ/EPLL - Łódź

Porządna relacja. Mnóstwo ciekawych fotek (nie tylko lotniczych), więc na +. Concorde piękna maszyna, miałem również okazję zbadać ją dokładnie na zewnątrz i w środku. Szkoda, że nie zrobiłeś zdjęcia okien od środka. Można byłoby porównać jaka dzieli je przepaść do okien 787

PS. Nie "Starbugs" tylko "Starbucks" Amerykanie też mają taką "manię" chodzenia do tych kawiarni, że są zawsze wypełnione po brzegi?
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch

Awatar Witek

POZ

Jeszcze raz dzięki za rewelacyjna relacje.

Wiedzieliśmy, że w TV wygląd USA jest pokolorowany... ale nie spodziewaliśmy się, że aż tak bardzo.
    Mimo to uważam, że warto zobaczyć ten kraj. Nam 2,5 dnia starczyło na zobaczenie może tylko 20% tego co chcielibyśmy tam (NY) zobaczyć. Jest to coś innego niż u nas w Europie.
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

Awatar mapa

WRO

Swietnie sie czytalo, zdjecia tez super Kurcze, alez Wam zazdroszcze tych biletow, mi w owym czasie zabraklo 2 godzin

Relacja bardzo fajna
    Tomek, czym robiłeś te "rybie widoczki"? Pytam Ciebie, bo Witka chyba widać w jednej z taryf ;-)

Awatar Gabec

KRK

Hmm.... 2,5 dna 20% - ja w 5,5 dnia tyle nie widziałem, więc macie niezłe tempo.
    Dla mnie NYC jest kolorowy za dni i w nocy, dla podróżnika jest to miasto do którego chciałoby się przyjeżdżać częściej niż co 4-5 lat, natomiast nie wiem czy chciałbym tam na stałe mieszkać.

PS. Witek, nie ma Cie na fbk więc nie widziałeś kilku fotek z ciekawych eventów w których brałem udział - podeślę Ci na PW link do prywatnej picassy, ciekaw jestem czy nadal NYC będzie Ci się jawił w tak ponurych barwach jak pogoda na która trafiliście
    no risk, no fun ;D

Cytat Zamieszczone przez Staford Zobacz posta
    Tomek, czym robiłeś te "rybie widoczki"?
    Rybka to Canon EF 15mm f/2.8 a Witka tam faktycznie widać

Cytat Zamieszczone przez Blank Zobacz posta
    Jesteś Tomku kolejną osobą, która skutecznie leczy mnie z chęci krajoznawczej wycieczki za dużą kałużę. Większość osób twierdzi ze "Ameryka" z TV a "Ameryka" live to dwie różne historie... Trzeba obrać kierunek na wschód i wybrać się za wielki mur. Jeszcze raz dzięki za rewelacyjna relacje.
    Pomimo takiej opinii uważam, że warto tam polecieć ponieważ poznanie tego kraju dało mi dużo. Utwierdziłem się w przekonaniu, że największą wartością dla nich jest bezwzględny szacunek do flagi, którego osobiście im zazdroszczę.

Awatar worn22

Meschiash świetna relacja przypominają mi się tegoroczne wakacje w NYC Ciekawym miejscem jest jeszcze muzeum historii naturalnej, które mi osobiście przypadło do gustu jest

Pozdrawiam.
    Bartek

KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

Ambush Country

Jeszcze raz dzięki za rewelacyjna relacje.
    Wybacz ale NYC to nie Ameryka - byłem w US kilkanaście razy a nigdy w NYC bo nie wiem po co miałbym tam jechać - są setki o wiele ciekawszych miejsc.
    Oczywiście nie jest to żaden zarzut do autorów relacji bo wycieczkę za te pieniądze urządzili sobie super...
    KZ

Awatar egon.olsen

Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    There is NYC, LA and America jak mawiają Amerykanie.
    Krzysztof Moczulski

Awatar voyager747

A ja z kolei byłem kilka razy w USA i Nowym Jorku też i uważam, że to całkiem interesujące miasto i na pewno każdy znajdzie tam dla siebie coś ciekawego.
    W dodatku za bilet nie płaciłem 500 pln tylko 1800 i nie żałuję

Awatar Rob_Sad

Poznań

Jeszcze raz dzięki za rewelacyjna relacje.
    NY zdecydowanie nie jest ładnym miastem, ale ma klimat który warto poznać. Dla mnie był nawet lekkim szokiem, bo wcześniej widziałem Miami i San Francisco, gdzie było akurat czysto. Szczególnie San Francisco pozytywnie mnie zaskoczyło, bo wyglądało lepiej niż na filmach !!! Różnica między San Francisco, a NY jest dla mnie taka jak między Szwajcarią, a Białorusią - aż ciężko uwierzyć, że to 2 miasta w tym samym kraju. Absolutnie nie pakowałbym całych stanów do tego samego worka z NY.

Awatar Witek

POZ

Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Może po prostu chciałeś więcej zobaczyć

Mi tam się w NY podobało, mam satysfakcję z tego co widziałem i niedosyt z tego czego nie zdążyłem zobaczyć. Nie zmienia to jednak faktu, że spodziewałem się troszkę czegoś innego... widziałem już miasta które bardziej mnie zachwyciły.
    Nie wyobrażam sobie tam mieszkać - no może gdzieś na obrzeżach
    Na pewno jednak będę co jakiś czas odwiedzał NY, trzeba tylko uważnie przeglądać system rezerwacyjny EI

Opinie części z Was zachęcają mnie do zobaczenia innych miast w USA. Teraz jednak celuje w zwiedzenie Moskwy.
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    Na pewno jednak będę co jakiś czas odwiedzał NY
    ja też dlatego w marcu 2010 lecę kolejny raz

Awatar soccerinho

Jun 2009
    EPWROcław

Chyba błąd w tytule jest. Aer Lingus. Literówka Tylko się na mnie nie obrażaj, nie chcę podpaść adminowi