fajna relacja
i jeszcze a340.
Jakies zdjecia by sie przydaly :P
Moja pierwsza przygoda z niemieckim przewoźnikiem, bilety rezerwowałem wcześnie, bo pod koniec kwietnia a leciałem w wakacje do rodziny.
Trasa podróży: WAW-FRA-YYZ-YEG___YEG-YYC-FRA-WAW
2 lipiec 2009-WAW-FRA-YYZ-YEG
Wylot z Warszawy o 10:05 więc wczesna pobudka bo, żeby dojechać z łodzi to trochę czasu i są też korki w Warszawie. W Warszawie byłem punktualnie dwie godziny przed odlotem, bo chciałem się odprawisz od razu do Edmonton(YEG). Wszystko poszło szybko i sprawnie bagaże nadane, do YEG więc spokój. Kontrola bezpieczeństwa bez większej kolejki, trochę czasu na duty-free. Lot z Warszawy do Frankfurtu na pokładzie Airbusa A320, bardzo miła obsługa na pokładzie kanapka napoje. Po 1 godzinie i 45 minutach we Frankfurcie. Na przesiadkę miałem prawie dwie godziny. Spokojnie kierowałem się w stronę gaetu, ale musiałem robić przerwy by popatrzeć trochę na to wielkie lotnisko i na Boeingi 747.
Lotnisko wielkie, ale bardzo dobrze oznaczone drogi. O 14: 30 dotarłem do gaetu odprawa już trwała planowany odlot 14:45. Na pokładzie przywiały mnie ładne stewardessy na każdym siedzeniu w kalskie ekonomicznej dla nas kocyk, poduszka i słuchawki. Bardo dużo miejsca na pokładzie Airbusa A340-600 bardzo ładne wnętrze widać było ze odnowione. Wystartowaliśmy z Frankfurtu o 15. Szybki start i stewardessy zaczęły rozdawać napoje po chwili podali obiad bardzo dobry kurczak duża porcja, można było się najeść. Lot bardzo spokojny bez turbulęcji. Bardzo mi się podobało schodzenie do toalety na poziom luku bagażowego. Starsza pani na pokładzie się gorzej poczuła a ja właśnie wracałem z toalety zaprowadzili ją do buisnes klasy. Po wylądowaniu w Toronto czekaliśmy aż zabierze ją karetka musieliśmy czekać 20 minut a moje szanse na przesiadkę malały miałem 2 godziny i 20 minut na przesiadkę. Ale musiałem przejść kontrole graniczną odebrać bagaż i znowu go nadać. Wszystko poszło sprawnie i nawet zdążyłem napić się kawy. Rejs z Toronto do Edmonton obsługiwała Air Canada Airbus A319. Airbus, którym leciałem widać, że był do remontu obsługa niemiła wszystko płatne po czterech godzinach lotu dotarłem do Edmonton.
3 wrzesień 2009-YEG-YYC-FRA-WAW
Na lotnisku stawiłem się wcześniej odprawiłem się w automacie, zostało mi jeszcze się pożegnać z rodzinom i w drogę do Europy. Trasa z Edmonton do Calgary(YYC) trwa 45 minut bardzo sprawna odprawa szybko kapitan wita nas na pokładzie informuje o opóźnieniu 20 minut i startujemy.
Rejs wykonywała AirCanada Jazz Ash 8 wykonywał ten rejs mały, ale fajny.
W czasie lotu stewardessa podała ciasteczka i napoje za darmo dolecieliśmy do Calgary i gdy wysiadłem z samolotu zobaczyłem kołujący samolot Lufthansy Airbus A340-300 wiedziałem ze to mój samolot. Kilku pasażerów przesiadało się na rejs do Europy od razu po wyjściu z samolotu pracownik Lufthansy czekał na nas i przeprowadził przez lotnisko. Samolot miał jedną godzinę opóźnienia, więc spokój dużo czasu na przejście przez cały terminal w Calgary. Wchodzić na pokład zaczęliśmy dopiero o 14 a nie ja planowano, o 13 ale niemartfiłem się tym opóźnieniem, bo w Frankfurcie maiłem pięć godzin na przesiadkę na samolot do polski. Z Calgary wystartowaliśmy podano od razu obiad duży można było się najeść.
Potem miałem dużo czasu na relaks, ale stewardessy podawany nam cały czas napoje i przekąski. Przelot minoł mi bardzo szybko przed lądowaniem podali ciepłe śniadanie jajecznicę we Frankfurcie wylądowaliśmy z 20 minutowym opóźnieniem. Miałem bardo dużo czasu na zwiedzanie lotniska we Frankfurcie.
Po pięciu godzinach wsiadłem do Airbusa A320 i poleciałem do Warszawy.
Moim zdaniem linie lotnicze Lufhansa bardzo dbają o pasażera.
A jakbyś był godzinę przed, to uważasz, że byś bagażu nie odprawił do Edmonton?
Takiś strachliwy?
W amerykańskich liniach to standard, że posiłki płatne. Ale bezalko też płatne?
Dash...
Nie trzeba się odprawiać raz jeszcze. Odprawa następuje w porcie odlotowym na całą trasę. W pierwszy porcie w USA lub Kanadzie musi nastąpić odbiór bagażu z powodów przepisów celnych (kontroli), a potem nie następuje już ponowna odprawa, tylko oddanie odprawionego bagażu na dalsze odcinki.
Zakładki