Domyślnie BHX-FRA-KTW-MUC-BHX

Nadszedł czas na dwutygodniową przerwę wielkanocną, więc trzeba było wybrać się do domu. Jako, że po ostatnich perypetiach postanowiłem sobie, że jak tylko będzie taka możliwość, to moja nago na pokładzie LCC nie postanie, to z braku większego wyboru wybrałem lot Lufthansą. Każdy odcinek mojej podróży obsługiwany był przez innego przewoźnika: Birmingham-Frankfurt (Lufthansa), Frankfurt-Katowice (Cirrus Airlines), Katowice-Monachium (LOT) i wreszcie Monachium-Birmingham (CityLine).

4 kwietnia 2009

O godzinie 8 rano stawiłem się w terminalu 1 na lotnisku w Birmingham. Lotnisko to jest już mi znane z poprzednich lotów i muszę przyznać, że bardzo je lubie. Niezbyt duże, ale wygodne. Na lot odprawiłem się przy pomocy kiosków self check-in, bezpośrednio do Katowic. Po odprawie zjadłem śniadanko i przeszedłem kontrole bezpieczeństwa, by po krótkich zakupach udać się na pokład samolotu Boeing 737-500 Lufthansy. Lot do Franlkurtu trwal około 1:20h więc stosunkowo krótki. W klasie ekonomicznej na rejsach europejskich Lufthansa serwuje swoim pasażerom kanapkę (z szynką lub serem) oraz dwa napoje (zimny i gorący). Kanapka okazala się być zupełnie zjadliwa a stewardessy dokonywały wszelkich starań by pasażerom podróż upłynęła w miłej atmosferze. Lądowanie we Frankfurcie wyjątkowo delikatne i po strasznie długim kolowaniu zatrzymaliśmy sie przy stanowisku z rękawem, z którego jednak nie skorzystaliśmy . Trasy autobusów na tym lotnisku przypominaly mi ruch w centrum Katowic w godzinach szczytu! Mnóstwo pojazdów, skrzyżowania itp. Podróżowaliśmy dobrze ponad 10 minut zanim mogliśmy wysiąść i weść do budynku. Jako że na odlot do Katowic mialem czekać 4:20h nie udałem się bezpośrednio do gate'u, a postanowiłem pozwiedzać lotnisko. Musze przyznać, że zrobiło na mnie ogromne wrażenie! Wszystko świetnie zorganizowane a do tego elegancko i estetycznie. Cztery godziny zleciały mi tam bardzo szybko, więc udalem się do gate'u C1 gdzie stał już zaparkowany, ku mojemu zdziwieniu przy rękawie, Embraer 170 należący do Cirrus Airlines, które to wykonują dla Lufthansy loty na trasie Frankfurt Katowice. Catering taki sam jak na locie do Birmingham, jednak muszę obiektywnie przyznać, że obsługa i samolot zdecydowanie przewyższły "główna" Lufthansę. W samolocie była grupa pasażerów podróżujących z Norwegii, a oni nie różnili się niczym od stereotypowych pasażerów LCC własne whiskey i jest impreza... w Katowicach wylądowaliśmy o czasie i po krótkim oczekiwaniu na bagaż, udalem się do domu.

19 kwietnia 2009

Około godziny 18 stawiłem się na lotnisku w Katowicach, w terminalu B, by udać się rejsem PLL LOT do Monachium. Po bardzo sprawnej odprawie bagażowej (w danym momencie byłem jedynym odprawiającym się pasażerem, wraz z rodziną udałem się na taras widokowy by podziwiać odlot Lufthansy do Frankfurtu oraz jakiegoś WizzAira... nie wiem dokad. Po przejściu kontroli bezpieczeństwa okazalo się, że Monachium jest jedynym lotem obsługiwanym w danym momencie w terminalu B, więc hulaj dusza zakupy i posiadowka w Voyage minęły stosunkowo szybko i obsługa zaprosiła nas do samolotu. Jako że loty na tej trasie obsługuje mały Embraer 145 to większy bagaż podręczny trzeba zostawić obsłudze przy wejściu do samolotu i odebrać go po przylocie do Monachium, a do samolotu powinno się zabrać tylko niewielka torbę. Sam lot musze przyznac, że był najprzyjemniejszy ze wszystkich w całej podróży. LOT wywarł na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Obsługa moim zdaniem była milsz niż w LH a kanapka była smaczniejsza (i dla stenusa - bez papryki ). Jako, że każdy odcinek z mojej trasy trwał niewiele ponad godzinę, ten równiez zlecial mi bardzo szybko. W Monachium miałem czas tylko na przejście s gate'u do gate'u więc o lotnisku za wiele powiedzieć nie mogę. Bylem jednym z ostatnich pasażerów wsiadających do CRJ 900 należącego do Lufthansy CityLine. Musze przyznać, że jak na jego ogólną wielkość, to jest to bardzo długi samolot. Moje miejsce znajdowało sie w tylniej części kabiny więc przejście od frontowych drzwi trochę zajmowalo . Serwis taki sam jak na pozostalych lotach LH (w sumie w LO był praktycznie taki sam) jednak stewardessy były wyjątkowo sztuczne... poruszały sie troche jakby były z wosku. Po przylocie do Birmingham bagaże pojawiły sie na taśmie dokładnie w momencie, w którym tam dotarłem, więc nie było żadnego czekania.

Podsumowując, loty oceniam bardzo dobrze. Obsługa była generalnie miła i sympatyczna, i nikt mnie nie chciał bić

Obłożenie:
    BHX-FRA około 80%
    FRA-KTW 56 osób
    KTW-MUC 26 osób
    MUC-BHX pojedyńcze puste miejsca.

Najlepszy był moim zdaniem odcinek obsługiwany przez LO, zaraz potem usadowil się Cirrus, potem Lufthansa ("główna"), a na końcu LH CityLine.

Jeżeli ktoś to przeczytał to dziękuję bardzo

CTR warszawa

Jeszcze jakbyś podał jakieś ceny to byłoby kompletne i dobre sprawozdanie z podróży.

Awatar alfsky

Oct 2007
    Zywiec, Poland

Bardzo fajna relacja, tylko brakuje mi zdjęć
    W sumie ma podobne odczucia jeśli chodzi o porównanie LH i LOT-u.
    Lotowskie jedzenie smaczniejsze, obsługa też jakby milsza(choć do LH faktycznie nie ma się do czego przyczepić - i faktycznie nie biją ).
    Gdyby tak jeszcze wymienić E145 i 737 na E70, albo przynajmniej odnowić wnętrze w 737 to byłoby super. Gdybym miał możliwość wybierałbym LOT.
    Niestety połączeń z KTW jak na lekarstwo stąd zarabia Lufa.

L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

Feb 2009
    w lesie

Cytat Zamieszczone przez Katowiczanin Zobacz posta
    Jako że na odlot do Katowic mialem czekać 4:20h nie udałem się bezpośrednio do gate'u, a postanowiłem pozwiedzać lotnisko. Musze przyznać, że zrobiło na mnie ogromne wrażenie! Wszystko świetnie zorganizowane a do tego elegancko i estetycznie. Cztery godziny zleciały mi tam bardzo szybko[...]
    I właśnie w tym problem we FRA - na ganiankach po korytarzach, kontrolach itp takie 4h całkiem szybko mija. Gorzej jak mamy 30 minut na przesiadkę :-)
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 22-04-2009 o 10:08 Powód: ort!

Katowice

Lot kosztował mnie niecałe 900 zł. Co do zdjęć to takich faktycznie niestety nie posiadam, bo ich nie umiem robić Co do połączeń LO to bardzo mi brakuje połączeń w sobotę, bo jak mogę to wolę latać przez MUC ale niestety do Katowic się nie da... nie wspominając już o tym, że najchętniej bym latał przez WAW do LHR ale niestety LO skutecznie mi to uniemożliwia

Awatar alfsky

Oct 2007
    Zywiec, Poland

Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    E tam w 20 min się przesiadałem przy KTW-FRA-NCE.
    A - B tunelem żadnych kontroli po drodze, tylko po schodach trochę biegania, na windę mi się czekać nie chciało
    W zeszłym roku z T1(A) z odbiorem bagażu dalej kolejką do T2(D) i kontrolą jakieś 45min.

Zbanowany
    Jul 2008
    WAWA

kurcze to na krotkich trasach czlowiek nie poje i nie popije....

Zbanowany
    Włocławek

Cytat Zamieszczone przez Katowiczanin Zobacz posta
    Tzn. zrobiły jakiś "mały performensik"?

Katowice

No aż tak miłe nie były, ale kilka razy przechodziły i pytały czy mogą coś podać, zawsze miłe i uśmiechnięte itp.