Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Azja południowo wschodnia -KRK-MUC-SIN,SIN-JOG,DPS-KOE-MOF,LBJ-DPS,DPS-AMI,DPS-SIN...


    Polecamy

    KRK – MUC,
    LH3335, Embraer 195 D-AEMA,

    Lot bez historii, sprawna odprawa, a potem oczekiwanie na przylot mojego Embraera. W KRK raczej nie ma co robić, wolny czas poświęciłem lekturze przewodnika po Azji i jakoś zleciało. Dostałem karty od razu na oba odcinki. Miejsce 3A – zaraz za biznesem, który jak to ma miejsce chyba nie tylko w LH jest „ruchomy”. Przesuwana zasłonka reguluje dostępność miejsc. Na tym locie biznes był pusty. Po 1h25 min wylądowaliśmy w MUC, potem autobusem do terminala, jeszcze 10 min oczekiwania na znajomych którzy mieli dolecieć z WAW i już w komplecie czekamy na kolejny lot. Lotnisko w MUC nie należy do moich ulubionych. Jest może super funkcjonalne, łatwo się przesiada.... ale jest nudne.

    MUC – SIN
    LH790, Airbus 340-300 D-AIGX “Düren”

    Lot dość nieprzyjemny, niemal przez całe 12+h rzucało, raz mniej innym razem bardziej. Plus jest taki, że było sporo wolnych miejsc i nie trudno było sobie znaleźć podwójny lub poczwórny fotel aby się wyciągnąć w miarę wygodnie do snu. Przylot do SIN po 12h25min, sprawna odprawa paszportowa i już jestem w Azji.

    SIN – JOG (Yogyakarta, Jawa)
    Air Asia Indonesia, QZ7139, Airbus 320, PK-AXG

    Dwa dni później rozpoczynamy lot do docelowego państwa naszej wyprawy – Indonezji. Jest to mój pierwszy lot liniami Air Asia. Na lotnisku w SIN mimo trzech okienek do odprawy dość długa kolejka. Na szczęście mieliśmy odrobinę zapasu czasu.
    Samolot dobrze utrzymany, trudno się dziwić skoro maszyna ma niewiele ponad rok. Oczywiście za lepsze miejsca trzeba płacić i mimo iż podczas lotu były puste to stewardesy nie pozwoliły się na nich nawet na chwilę usadowić.
    Na lotnisku w YOG dłuuuuga kolejka w oczekiwaniu na wizę. Procedura podobna do tej znanej z USA: zdjęcie, odciski + $25 które trzeba za to zapłacić

    Kolejka pomiędzy terminalami:


    Terminal w SIN:







    Terminal w JOG




    DPS (Denpasar, Bali) – KOE (Kupang) – MOF (Maumere, Flores)
    Batavia Air, 7P-757, Boeing 737-200, PK-YTV



    Po 2 dniach w Yogyakarcie i kolejnych 2 ogólnie na Javie dotarliśmy na Bali. W sumie tylko na noc i to dość krótką. Rano o 10.40 czekał na nas kolejny lot na wyspę Flores. Bilet kupiłem 2 tygodnie przed lotem. W sumie przez 2 miesiące obserwowania ceny pozostawała ona stała +- $4.
    Odlot planowany na 10.45, ale jak się później okazało złapaliśmy ok. 2,5h opóźnienia. Po 2h dostaliśmy posiłek – miły akcent ze strony linii lotniczej.



    Odprawiając się zapytałem o typ samolotu. Linia ma we flocie A319/320 oraz B737. Uzyskałem odp. że polecimy B734 – myślę sobie ok. Gdy jednak wreszcie na lotnisku pojawił się samolot przez okno ukazał się następujący widok:



    Lekka konsternacja. Z jednej strony super, takim samolotem pewnie nigdzie już nie będę mógł polecieć, z drugiej... ta maszyny jak się dowiedziałem ma 30 lat a opóźnienie związane było z problemami technicznymi. No cóż, nie ma wyjścia... lecimy. Na wszelki wypadek nie mówiłem znajomym o swoich rozterkach – dla nich to był po prostu samolot.
    Lot bardzo miły, początkowo mieliśmy przydzielone miejsca w 9. rzędzie, gdy jednak okazało się że cały pierwszy rząd jest wolny zapytałem o zmianę miejsca. Uroczy uśmiech do szefowej pokładu i już przemieszczaliśmy się na przód do miejsc 1 A-B-C. Miejsca na nogi nigdy za wiele.
    Samolot oderwał się od pasa i pozostał mi tylko delektować się lotem tym staruszkiem.
    Lot miał stop’a w Kupang. Tam 30min na wymianę pasażerów. Ci którzy tak jak my lecieli dalej, zostali na pokładzie. Szkoda było nie skorzystać z okazji zwiedzenia płyty – szybkie pytanie do jednego ze stewardów czy mogę wyjść pstryknąć kilka fotek, chłopak niezdecydowany odpowiedział że szefowa pokładu może podjąć taką decyzję, jego kolega (w sumie było 2 stewardów i jedna stewardesa – szefowa) w ogóle wykluczył taką możliwość, ale już ich przełożona po 2 sekundach zastanowienia nie widziała żadnych przeszkód na spacer wokół samolotu.
    Na płycie oprócz naszej maszyny stały jeszcze dwa Fokkery linii Merpati.







    Terminal w Kupang:


    Potem znowu, kołowanie na pas, nawrót i start z kierunku 05. Po 35minutach dolatujemy do miejsca przeznaczenia – Maumere, jeszcze oczekiwanie na bagaże i można rozpocząć podbój wyspy Flores.


    LBJ (Labuan Bajo, Flores) – DPS
    Lot na kodzie linii Trans Nusa RIU571 operowany przez Aviastar , BAe 146-200,
    PK-BRF

    Z tą linią miałem mały problem. Ponieważ nie było możliwości kupienia biletu zrobiłem tylko rezerwację (linia umożliwia takie rozwiązanie). Za bilet miałem zapłacić na lotnisku przed odlotem a samą rezerwację potwierdzić dzień-dwa przed odlotem. Jak się okazało samo potwierdzanie mailowe nic nie dawało. Gdy dzień przed odlotem udaliśmy się do biura linii okazało się, że naszej rezerwacji nie można znaleźć w systemie. 30 min „dynamicznej”rozmowy i nagle okazało się że rezerwacje jednak są i to .... dwie. Dodatkowo ceny lotu się zmieniły – oczywiście nikt nie raczył nas o tym poinformować. No ale.... bilety w ręku, obiecane miałem miejsce w pierwszym rzędzie – znów 1 A-B-C, tyle że te były przyznawane na lotnisku. Całe zamieszanie zakończyłem sympatycznym zdjęciem z pracownikami linii.
    Następnego dnia na 2h przed odlotem pojawiliśmy się na lotnisku. Z uwagi na fatalną pogodę w Denpasar wylot opóźniony o ok. 50 min. Samolot zamiast planowego turbośmigłowego Fokkera – odrzutowy BAe. Przy odprawie oczywiście miejsc 1 A-B-C nie było. Na szczęcie wcześniejszy dzień zakończyliśmy bardzo miłą pogawędką i wyczarowano dla mnie miejsca 1 D-E-F – może być


    Terminal w LBJ:




    Moja karta pokładowa:


    Nie mogłem sobie odpuścić zrobienia zdjęcia (wybaczcie jakość) tutejszego handlingu, panowie pchamy równo



    Nasz "Jet":






    Jedzonko:


    Lot niewiele ponad godzinę, potem jeszcze 15 min oczekiwania na bagaże ...


    DPS – AMI (Mataram, Lombok)
    MerpatiNusantara Airlines, MZ 6608, Boeing 737-300 PK-MDQ

    ... i biegiem do okienka linii Merpati. Pytanie czy mają bilety na lot do Mataram – mieli. Mimo iż na stronie widnieje cena 235k IDR to jednak w okienku życzą sobie 301k IDR – nie było czasu na dyskusję, samolot miał odlot za godzinę a tu jeszcze trzeba było coś zjeść, przejść przez 2 kontrole bezpieczeństwa, odprawić się, odstać swoje w kolejce do zakupu znaczka opłaty lotniskowej. To wszystko aby odbyć 20. minutowy lot.
    Tym razem nie dało się wykombinować nic z miejscami – dostaliśmy 5 A-B-C, może być J
    Na lotnisku w Mataram pada deszcz, ale ciekawostka ....



    parasole dla każdego z pasażerów. Drobna rzecz a cieszy
    Na płycie chwilę po nas wylądował B739ER linii Lion Air, którego w trakcie oczekiwania na bagaże sfotografowałem.




    Pusta płyta:



    wieża:


    terminal:




    DPS – SIN
    AirAsia QZ8492, Airbus 320 PK-AXF (119 pax)

    Pierwszy odcinek w drodze powrotnej do Polski to znowu lot AirAsia. Lot bez historii, dość luźne obłożenie, miałem dodatkowy fotel dla siebie. W sumie ok. 2,5h lotu bez historii. Po wylądowaniu oprócz wielu B777, B747 oraz jednego A380 rodzynek w postaci....









    SIN – FRA
    LH779, Boeing 747-400 D-ABVR Köln

    Lotnisko w SIN robi niesamowite wrażenie. Miałem ok. 3h ale nawet jednego terminala nie zdążyłem dokładnie zwiedzić. Kilka zdjęć:






    Sam lot taki sobie. Ze względu na chmurę która jeszcze kilka dni wcześniej paraliżowała Europę obłożenie ok. 90%. Wybrałem miejsce na samym końcu 55B – minus to straszny huk, jako rekompensata to dodatkowa ilość miejsca na nogi z racji konfiguracji 2-4-2 zamiast 3-4-3

    FRA – KRK
    LH3356, Boeing 737-500 D-ABIR

    Po 1,5 godzinki ląduję w KRK, jeszcze tylko 15 min oczekiwania na bagaż – ufff, dotarł i mogę wsiadać do czekającego na mnie samochodu, pytanie – czy będę umiał prowadzić mając kierownicę po lewej a nie prawej jak to było w Indonezji stronie. Nie było tak źle, dotarłem w jednym kawałku nie uszkadzając nikogo.

    Podsumowując:
    10 lotów, 8 typów maszyn, w powietrzu 35h 35 min, 26493km, 10 lotnisk, 5 linii lotniczych, 7 razy przy oknie po lewej stronie, 2 po prawej, i jeden lot przy przejściu. Najstarsza maszyna miała 30 lat, najmłodsza 10 miesięcy.
    Dzięki em. za pomoc przy lotach (szczególnie TransNusa) a wszystkim za poświęcony czas na przeczytanie.


    PS. Jeszcze kilka zdjęć z samego pobytu:
    Singapur:






    Jogyakarta:
    Ruch uliczny:




    Prambanan;




    Wulkan Bromo:




    Okolice Keli Mutu:




    Moni - "bieżnia" szkolna


    Ende:


    Świat do góry nogami:


    Naturalna "fabryka" alkoholu:


    Kolejny wulkan, w tle jedna z wiosek:




    Nasz autobus:


    Już niedaleko do plaży:


    Droga była baaardzo kręta, 250km pokonaliśmy w 11h


    Rinca i słynne warany:







    Wschód ...


    i zachód słońca:


    To jeszcze nie ja, ale może kiedyś...:


    I jeszcze odrobina życia podwodnego:








    Jeśli ktoś mówi że żółwie są powolne to znaczy że się nie zna




    Koniec
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 08-05-2010 o 00:24 Powód: korekta rozmiaru zdjęć
    no risk, no fun ;D


  2. #2
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Fajna relacja
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  3. #3
    Awatar Złoty

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Super relacja, nie da się podmienić zdjęć na nieco większe tak, żeby nie trzeba było się odrywać co chwile do imageshacka? Please
    Na jesieni odbyliśmy podobna podróż ale dotarliśmy "tylko" do Lomboku także zazdroszczę Wam Flores!

  4. #4
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Fajnie, sporo tych lotów.

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    No, Gabec! Dałeś radę. Lotów tylko zazdrościć! Tłukłeś się liniami jakie się filozofom nie śniły
    Zdjęcia super! Singapur nocą robi wrażenie!
    Możesz zdradzić ile miedziaków puściłeś na same przeloty?
    Widać, że choć byłeś w innej części świata, to wulkanów Ci nie brakowało

    No i standardowe pytanko ode mnie przy tego typu relacjach: te żarłeko (kurczak z ryżem?) zjadliwe?
    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Jeśli ktoś mówi że żółwie są powolne to znaczy że się nie zna
    Mam zółwia i skubaniec zapierdziela jak mały samochodzik
    P.S.
    A gdzie zdjęcie 343 Lufy

  6. #6
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    @Złoty - mówisz, masz. Flores to był trochę hardcore ale warto było się tam wybrać.

    @raffij - połowę wszystkich kosztów .Co do jedzenia, to gdyby była potrzeba miałem z sobą piersiówkę z własną mixturą pomagającą w trawieniu . Lufe masz nawet w W-wie, odpuściłem ją w każdej postaci.
    no risk, no fun ;D


  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Fajnie, że resize'owałeś zdjęcia. Kurcze, teraz dopiero dojrzałem tą "odwróconą" mapę Skąd ją wysmażyliście? A najlepszy jest ten terminal przypominający z zewnątrz nasze małe stacyjki kolejowe.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 08-05-2010 o 08:08

  8. #8
    Awatar Złoty

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    @Złoty - mówisz, masz. Flores to był trochę hardcore ale warto było się tam wybrać.
    No teraz to już czysta przyjemność

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Po prostu świetna relacja Od dawna czekałem na coś takiego z tych stron świata. Terminale mają tam naprawdę świetne

  10. #10
    Awatar kompanik83

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie, Poland, 102187606489097, Bydgoszcz, Poland

    Domyślnie

    super wiem co przeżyłeś bo w zeszłym roku byłem na podobnej wyprawie.. niektóre lotniska również zaliczyłem i większość miejsc które pokazałeś jednym słowem REWELACJA..i kto sie zastanawia nad tego typu wyprawą to niech sie decyduje...WARTO.. a jakby były jakieś pytania to chętnie również udzielę pewnych informacji.

  11. #11
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Ładnie zbudowałeś napięcie zdjęciem silnika z "B734"
    Cieszę się, że jakoś poszło z tym Merpati. Chyba niedoczytałem... ale czy w tym zarezerwowanym z problemami Merpatii to duże obłożenie było?

  12. #12
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    Ładnie zbudowałeś napięcie zdjęciem silnika z "B734"
    Cieszę się, że jakoś poszło z tym Merpati. Chyba niedoczytałem... ale czy w tym zarezerwowanym z problemami Merpatii to duże obłożenie było?
    Z problemami zarezerowalem bilet w TransNusa - oblozenie bylo chyba 100% i na kilka dni do przodu wszystkie bilety byly wykupione (lot LBJ-DPS). Z Merpati lecialem 20 min na trasie DPS-AMI i byly jeszcze jakies wolne miejsca - w sumie bilet kupilem ok godziny przed wylotem.
    no risk, no fun ;D


  13. #13
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Z problemami zarezerowalem bilet w TransNusa - oblozenie bylo chyba 100% i na kilka dni do przodu wszystkie bilety byly wykupione (lot LBJ-DPS). Z Merpati lecialem 20 min na trasie DPS-AMI i byly jeszcze jakies wolne miejsca - w sumie bilet kupilem ok godziny przed wylotem.
    Czyli Transnusa (lub tego typu modelu rezerwowania) nie wolno odkładać na ostatnią chwilę. Dzięki.

  14. #14
    Awatar Przemo747

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPEL

    Domyślnie

    No, no wycieczka do Singapuru, nic tylko pozazdrościć. Bardzo fajna relacja, przyjemnie się czyta no i dużo fotek

    Pzdr.

  15. #15
    crs
    crs jest nieaktywny
    Awatar crs

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Super relacja, zdjęcia.. a najlepszy tekst to :

    "Gdy jednak wreszcie na lotnisku pojawił się samolot przez okno ukazał się następujący widok:"


    pozdr.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Bardzo dobra relacja, a samoloty ciekawe, szczególnie 734,
    ja uwielbiam starocie a o to ciężko już u nas w Europie.
    Super zdjęcia
    Pozdrawiam

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •