Awatar momopoznan

EPPO

Domyślnie Pierwszy Lot - WRO - TRF - POZ - 16/06/10 by WizzAir.com

Na wstępie chciałem się przywitać ponieważ to mój pierwszy, i mam nadzieje że nie ostatni, post na tym forum. Krótko o mnie - mam na imię Michał, staram się ukończyć technikum o profilu informatycznym i mam 17, w grudniu 18, lat. I obecnie mieszkam/żyje/uczę się w Poznaniu.
    Tyle o mnie przejdźmy do mojej wyprawy. Rozpoczęła się ona od dojechania na Dworzec Główny w Poznaniu, pociąg był dość wcześnie - 6:45 ale co to dla mnie, nie zmęczonego życiem młodego człowieka. Na dworcu stawiam się 6:15, kupuje bilet w kasie, do Biedronki po picie i "dawaj" na pociąg. Miejsce zajmuje na 15 minut przed odjazdem cały przedział mój, nie mogłem uwierzyć w swoje szczęście, za oknem nic nie wskazywało na to że zaraz pociąg po prostu pęknie w szwach.

No i stało się, po pięciu minutach na peron wlatuje grupa gimnazjalistów (z tego co się potem nasłuchałem wychodzi nawet że były to dwie grupy) z siostrą zakonną na czele i w tym momencie uświadomiłem sobie że sam do Wrocławia nie pojadę. Do mojego przedziału wlatuje, najpierw dwóch młodych chłopaków, rozsiedli się, po chwili przybiegają cztery zdyszane dziewczyny rozsiadły się, i wydawało by się że można jechać. Nic bardziej mylnego, fakt faktem że pociąg ruszył, o dziwo punktualnie, ale gimnazjalistą nie pasowało to że "ktoś tam" nie siedzi razem z nimi, więc rozpoczęto roszady które zakończyły się na dobre dopiero przed Lesznem - ponad godzina jazdy, a ja w między czasie zużywałem chyba 100 chusteczkę - przed wyjazdem zapomniałem zaaplikować sobie Altertec-u i skończyło się na tym że częstotliwość mojego kichania była taka jak ta z jaką na lotnisku JFK lądują samoloty. No dzieci się rozsiadły, myślę sobie będzie spokój, ale gdzie tam - rozpoczęły się zabawy z cyklu - "Gdybyś została sama na ziemi z facetem X i Y to z kim byś uprawiała sex?", i właśnie wtedy odczułem jak bardzo ważne dla podróży są słuchawki z dobrym wyciszeniem .
    No jako tako dotarłem do Wrocławia, oho pierwsza niespodzianka Wrocław szykuje się na EURO 2012 - remont dworca. Fakt że słyszałem że coś tam mają robić ale myślałem że strefa z jedzeniem bedzie otwarta (planowałem coś zjeść w Wrocławiu bo to już przed 10 a ja bez śniadania bo rano nie mogłem jeść z wrażenia ), nic bardziej mylnego, dworzec zamknięty a ja zmieniam swoje priorytety - szukam apteki. Jest i ona po drugiej stronie ulicy, wlatuje i proszę uprzejmego aptekarza żeby uratował mi życie i sprzedał Alertec. Lek otrzymałem jeszcze dostałem rade że powinienem zakropić oczy i jeśli chce polecił mi wapno. Wapna odmówiłem, a krople do oczu posiadałem przy sobie od początku wyjazdu, więc z rady skorzystałem. No to punkt pierwszy z listy rzeczy do zrobienia we Wrocławiu wykonany to teraz bym coś zjadł, pytam uprzejmą miłą panią gdzie jest najbliższe KFC, Mc Donald's albo cokolwiek gdzie mogę coś zjeść, pada odpowiedź "Galeria Dominikańska", krótkie wyjaśnienie jak tam mogę się dostać i jestem na miejscu. Nie wiem od której strony wszedłem do tej galerii (pierwszy raz we Wrocławiu komunikacja publiczną, tak to zawsze autem i najczęściej do Aqua Parku i nigdzie dalej), ale wchodzę i nie ma żadnej informacji gdzie znajduje się strefa restauracyjna. Krótkie zastanowienie - "Pewnie będzie tak jak u nas na ostatnim piętrze, żeby ludzie nim tam dojdą zobaczyli wszystkie sklepy.", i kieruje się na gore a tam nic... znalazłem się po drugiej stronie galerii jest informacja - bardzo fajny sposób, informacja w formie ekranu dotykowego u nas tego nie ma, jak na informatyka przystało zapoznałem się z interfejsem i zaraz dowiedziałem się że restauracje znajdują się na poziomie ...... -1. Zjechałem w dół udaje się do KFC ale przed nim zauważam "Sevi Kebab" wyglądał smakowicie, a że planowałem jedzenie z KFC wsiąść na podróż to wybieram właśnie to, za 10,5 zł zakupiłem tortille z kebabem wołowym, przyznam bardzo dobre dla tych co będą w tej galerii serdecznie polecam - dobra alternatywa na Mc Donaldy i inne KFC.

Jak pisałem, zaliczyłem jeszcze KFC wziąłem zestaw na wynos, przy okazji uprzejma pani poinformowała mnie jak się dostane na autobus na lotnisko i jaki bilet muszę zakupić, patrze na zegarek już późno(hehe jak to brzmi jak mówimy o godzinach 9-10 rano ), więc do kiosku i na przystanek. Na przystanku parę niespodzianek.
    Pierwsza
    Autobus przyjedzie za 20 minut.

BTW: Fajna nazwa przystanku
    Druga
    Kaczki które się gryzą o jedzenie - było się czym zająć przez te 20 minut.

Trzecia
    Biletomat który jak w Poznaniu nie działa .

Punktualnie zjawia się mój Mercedes z szoferem i przygotowany na korki (tak mówiła pani z KFC), zajmuje miejsce siedzące i jadę.

Po 20 minutach jazdy, bezproblemowej myślę sobie co o jakich korkach ona mówiła przecież jestem na wyjeździe z miasta a ani minuty w nim nie stałem. Wypowiedziałem to w złym momencie, patrz a tu robota wrze, no i przymusowe opóźnienie 5 minut, no ale nic jakoś na lotnisko dotarłem.

Wchodzę do Terminalu A - patrze na wyświetlacze - WizzAir do Oslo Torp - 8,9 Check-in, teraz dla mnie do jest jasne że jak odprawiłem się przez internet to nie muszę się tam udać ale wtedy chyba napadło mnie chwilowe zaćmienie umysłu ale miła pani wytłumaczyła że ja już mam kartę pokładową i muszę się udać pod Gate 3. Przechodzę kontrole i jestem we Wrocławskiej strefie bezcłowej - nic ciekawego nie zaobserwowałem idę się usiąść. Ruchu prawie nie było, my jako pierwsi do boarding-u, ale jak to ze mną bywa bez przygód się nie mogło obyć. Na telewizorze wyświetla się że samolot ma 20 minut opóźnienia. Ludzie już ustawiają się w kolejkę no i ja to uczyniłem. Nawet miałem przyzwoite miejsce bo przede mną było tylko 7-8 osób a za mną pełnoooo. Po dziesięciu minutach stania i nic nie robienia za oknem wyłania się obraz lądującego czegoś, po chwili upewniłem się że tak to jest samolot linii WizzAir, kołował aż pod samo wyjście z terminalu więc autobusem się nie przejechałem w Wrocławiu, myślałem że to ruszy nasz boarding niestety się myliłem. I zaczęły się dla mnie pierwsze sterujące chwile w tym dniu, rozmowa w kolejce na temat strajku w Norwegii, ktoś podał informacje że nie ma lotów powrotnych ze wszystkich lotnisk. Krótka kalkulacja ile mam kasy w portfelu i czy dam rade za tyle wyżyć do możliwego powrotu, ale uspokoiłem się gdy wchodząc na pokład dowiedziałem się że załoga wraca dzisiaj więc pewnie wszystkie loty odbędą się normalnie (z tego co później wyczytałem to Oslo Torp funkcjonowało cały czas normalnie).

Moja machina - Airbus A320 - HA-LPD

Zająłem miejsce i czekałem na odlot. No własnie czekałem, czekałem, czekałem. Potem załoga przedstawiła się, krótka gimnastyka stewardes i już byłem zapoznany z tym co mam robić jak będzie się źle działo. Dodatkowo przed każdym w kieszonce były te same informacje tylko wypisane , ja jednak preferuje gimnastykę stewardes.

No i z jakimś godzinnym opóźnieniem rozpoczynamy kołowanie, zaobserwowałem 3 maszyny stojące i czekające na pasażerów, fruuu i lecimy. Widoki piękne, świetna pogoda w większości lotu bezchmurna pogoda. Kilka zdjęć z drogi + te samoloty.

Po pół godziny lotu do akcji wkracza WizzCafe. Ja zamawiam sobie następujące rzeczy -

Po krótkim deserze w powietrzu, pora na muzykę ale nie zdążyłem włączyć odzywa się nasz kapitan podaje ważniejsze informacje dotyczące lotu, następnie głos zabrał 2 pilot który był Polakiem i powtórzył wszystko po Polsku. No to teraz muzyka, chwila lotu z rytmami nowej płyty DGE - Totem Leśnych Ludzi i już zostałem poproszony o wyłączenie ponieważ rozpoczynamy podchodzenie do lądowania.

YouTube - Lądowanie Oslo Torp

Wylądowaliśmy, w spokoju opuszczam pokład mym oczom ukazuje się mały port lotniczy pod Oslo. Wychodzę na świeże powietrze, krótki spacer w okolicach lotniska i wracam. Przydało by się coś zjeść ale wszystko co miałem skonsumowałem już wcześniej więc podchodzę do pani - obsługa lotniska i pytam o jakiś kantor, odpowiada mi że ta szara skrzynka po środku to właśnie kantor. No po sprawdzeniu ile dostane za jaką kwotę, szukam czegoś pożywnego do zjedzenia, wielka promocja 30kr - Hot Dog + Coca Cola 0.5, jak na tamte realia naprawdę tanio więc muszę wymienić 20 zł ... cofam się do "kantoru", zassał moje 20 zł i wydał ... uwaga .... 3 monety wielkości naszych 50 gr i jedną z dziurą w środku, moja mina niezapomniana zapewne dla ludzi którzy byli na lotnisku, stałem jeszcze z 2 minuty myślałem że dostane za 20 zł jakąś "papierową" koronę ale nie, no więc idę z moją norweską fortuną zamówiłem zestaw, usiadłem się kulturalnie, spożyłem wybrałem się na drugi spacer, wróciłem i pora się pojawić przed GATE-m.

Zdjęcia ze spaceru + ten zestaw

Przed wyjściem już sporo ludzi, jak na środę naprawdę dużo ludzi wracało do Polski, 90% samolotu to byli Polacy, i wtedy naprawdę pierwszy raz podczas mojej wycieczki poczułem się zawstydzony tym że jestem Polakiem, grupa 4-5 Polaków na emigracji widać że po spożyciu sporej dawki alkoholu zaczepiała Norweskie dziewczyny i ogólnie przynosiła wstyd. Na szczęście reszta Polaków to byli naprawdę porządni ludzie. Samolot przyleciał punktualnie i na 20 minut przed odlotem zostałem wpuszczony na pokład , zająłem miejsce ponownie przy oknie i kolejna porcja gimnastyki stewardes i zaczynamy kołowanie które trwało strasznie długo, ale w końcu oderwaliśmy się od ziemi i udaliśmy się w kierunku Polski, powrotny lot minął mi bardzo szybko, ponownie świetne widoki.

Porcja zdjęć z powrotu

Lądowanie bez większych przeszkód, sprawne opuszczenie samolotu, podwózka autobusami, i szybkie udanie się w kierunku autobusu.

Około godziny 20 siedziałem już w autobusie gotowy do odjazdu do domu.

Podsumowując, bardzo udana wyprawa, zapewniam że nie jest to mój ostatni lot - (25 czerwca z Poznania lecę do Turcji bodajże Turkuaz Airlines, a potem zobaczymy jak trafi się jakaś okazja w miarę szybko jestem otwarty na wszystkie propozycje), myślę że będę się teraz aktywniej udzielał na forum, przepraszam za moją wiedzę na temat lotnictwa nie jest ona zbyt wielka, przepraszam za jakość zdjęć i filmików - dzień wcześniej dostałem do przetestowania Fujifilm FinepixZ ale sam i tak nie mam lepszego aparatu. Konstruktywna krytyka mile widziana . I jeśli możecie to polećcie jakieś dogodne połączenia tak na wycieczkę jednodniową, czytałem o STN może Mediolan zobaczymy. Jeżeli doczytaliście do tego momentu jestem pełen podziwu dla was, i dziękuje za uwagę.

PS - Jeżeli chodzi o koszty to w jedną stronę - 4zł + koszt przelewu a w drugą 14 + koszt przelewu.

MOMO

Dec 2008
    Bydgoszcz

Bardzo ciekawy raport, szczególnie, że zawiera on inne elementy, nie tylko lotnictwa a np. PKP ze zdjęciem A co do polecenia tras jednodniowych to może: Poznań-Londyn-Bydgoszcz (godzinowo tylko w sobotę pasuje), Bydgoszcz-Liverpool-Poznań (tylko niedziela) no albo jakieś Poznań-Dortmund-Poznań
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Nov 2008
    Lublin

Na serio tak tanio z Wrocka lata Wizz? A ja wyłapałem najtańsze bilety na Okęciu i w jedną stronę mam 79zł. Jeśli chodzi o krótkie wypady to polecam takie w okolicach 2-3 dni, wtedy można przynajmniej poznać główne atrakcje miasta. Do tego hotel, który kosztuje 10 euro za nockę i można poszaleć.

Awatar momopoznan

EPPO

@ EPBY - Co do Poznań - Dortmund - Poznań to zastanawiałem się nad 13.06 bo było bardzo tanio, ale jako że 14 wyjeżdżam do Bułgarii i muszę na jakieś kieszonkowe oszczędzić. A nad Liverpoolem się chętnie wezmę pod uwagę bo powrót do Poznania to się przynajmniej pod wieczór PKP nie muszę wlec.

@ Erykko - gdy bookowałem bilety załapałem się na - SuperPROMO i były po 4zł ogólnie to z tego co patrzyłem na inne loty to sporo po 39zł trafiają się po 19zł.