Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie WAW - LTN - WAW (Wizzair)


    Polecamy

    Zarówno trasa jak i linia o których będzie mowa w niniejszym wątku są raczej powszechnie znane więc ograniczę się do kilku własnych spostrzeżeń a resztę czyli starty i lądowania proponuję obejrzeć samodzielnie klikając linki umieszczone na końcu relacji. Podróż miała charakter czysto turystyczny więc odbyła się w konfiguracji 2 + 2 czyli cała rodzinka i generalnie wszyscy byli zadowoleni. Nadmienię że moi synowie (9 i 12) latają ze mną dość często i też mają swoje zdanie na temat jakości usług lotniczych. Zacznę od początku czyli rezerwacji. Cena 2100 PLN za 4 osoby i 2 szt. bagażu z kwartalnym wyprzedzeniem to może nie jest mało ale warto było te pieniądze wydać, choćby po to by polecieć praktycznie nowiutkim Airbusem A320 (HP-LPZ) i nie takim starym bo niespełna dwuletnim HP-LPT. Różnica w stosunku do starszych maszyn jest odczywiście nieodczuwalna, ale efekt psychologiczny istnieje. Wiek floty maszyn Wizzair'a to spory plus. Żona stwierdziła że samolot był cichszy i "równiej leciał" od Boeinga 737 cokolwiek to znaczy w ustach blondynki. Gorzej z miejscami na nogi. Tego po prostu dla mnie jest za mało, co sprawia że siedzienia ABEF raczej nie dla mnie przy wzroście 190 cm a szkoda bo do ideału tak niewiele zabrakło. W żadnym kierunku nie było 100% pax na pokładzie więc po co aż tyle foteli w kabinie ?. Wcześniej leciałem raz Wizzair'em do Dortmundu zimą i nie pozwalano zajmować miejsc w dwóch ostatnich rzędach. Samolot niewyważony czy o co mogło chodzić ? Jak ktoś wie to proszę o komentarz. Myslę że eliminacja jednego rzędu foteli rozwiązałaby syndrom sardynek. W kierunku WAW - LTN praktycznie nikt nie korzystał z opcji pierwszeństwa wejścia na pokład w kierunku powrotnym było kilkanaście takich osób ale mimo tego nie mieliśmy problemu ze znalezieniem 4 miejsc obok siebie w ulubionym trzecim rzędzie od końca. Odloty a co za tym idzie i przyloty punktualne. Totalnym MINUSEM boardingu w WAW było czekanie w autobusie pod samolotem na wpuszczenie do samolotu. Staliśmy tak chyba z 15 minut, w końcu małe dzieci zaczęły płakać na rękach swoich mam i zaczęło się robić nieprzyjemnie. Co za problem aby skomunikować załogę pokładową z kierowcą w chwili gdy stoi on jeszcze pod rękawem ?. Na LTN w obie strony wycieczka spacerem po płycie. Zaskoczeniem na LTN w drodze powrotnej była zawijasta kolejka do kontroli osobistej, staliśmy w niej prawie godzinę - sytuacja ponoć tam niespotykana, zważywszy że nie jest to duże lotnisko. Być może przyczyną był fakt że loty miały miejsce zaledwie tydzień po otwarciu przestrzeni powietrznej nad Europą w związku z wybuchem wulkanu a do tego w dniu tzw Bank Holiday - być może część brytyjczyków postanowiła wykorzystać ten dzień na wypad na zakupy np do Polski. Reasumując Wizzair jest w mojej ocenie niskokosztową ale bynajmniej nie niskojakościową linią lotniczą pozwalającą na miłe i komfortowe (dla tych poniżej 180 cm) podróżowanie po Europie. Poniżej podaję linki do filmików zrobionych na pokładzie:

    WAW - LTN: http://www.youtube.com/watch?v=wU6G_iUssPI
    LTN - WAW: http://www.youtube.com/watch?v=0EGAe4poqLQ

    Niestety youtube kiepsko konwertuje pliki wmv i z formatu 16:9 zrobiło się 4:3

  2. #2
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rangelso Zobacz posta
    Cena 2100 PLN za 4 osoby i 2 szt. bagażu z kwartalnym wyprzedzeniem to może nie jest mało
    No fakt, zawsze jestem w szoku cenami LCC z Warszawy. Z Gdańska za 2100 lecimy do Londynu (2 osoby) a potem w czwórkę w grudniu na Fuerteventure z przesiadką w Hahn. I jeszcze parę setek zostanie w kieszeni...

    Cytat Zamieszczone przez rangelso Zobacz posta
    Gorzej z miejscami na nogi.
    Rzeczywiście, leciałem w marcu nowym nabytkiem do Bergamo (steward aż puchł z dumy i kazał wąchać jak fabryką pachnie ) i pierwsza refleksja to: nie dało się chyba bardziej foteli ścisnąć, i chociaż sprytnie wyprofilowane to jednak ciasnota. Na szczęście refleksję przyćmiła radość z nadrobionego opóźnienia z pierwszej rotacji, przez co zdążyliśmy przed zamknięciem car renta

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    I jeszcze parę setek zostanie w kieszeni...
    No właśnie, jedno mnie zastanawia taki nabytek to wydatek rzędu 60 mln $ czyli 180 mln PLN, to ile oni chcą cykli zrobić zanim zaczną zarabiać przy biletach po sto złotych.

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    nie dało się chyba bardziej foteli ścisnąć, i chociaż sprytnie wyprofilowane to jednak ciasnota...
    myślę że gdyby wprowadzili jakiś ekono plus na chociaż 3-4 rzędach kosztem zmniejszenia liczby foteli do np 174 czy nawet 168 to i tak znaleźli by chętnych na zapłacenie ekstra 15-20% ceny za więcej miejsca ze mną w pierwszej kolejności...

  4. #4
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez rangelso Zobacz posta
    No właśnie, jedno mnie zastanawia taki nabytek to wydatek rzędu 60 mln $ czyli 180 mln PLN, to ile oni chcą cykli zrobić zanim zaczną zarabiać przy biletach po sto złotych.
    1. Bilety po stówie są dla łowców. Są niezłym wabikiem, a firma wie że prawidziwa prawdziwa granica decyzji jest zwykle dalej.
    2. Też się zastanawiałem i liczyłem, tylko że w tym rachunku brakuje opłat jakie wnoszą miasta na "fundusz marketingowy".

    Cytat Zamieszczone przez rangelso Zobacz posta
    myślę że gdyby wprowadzili jakiś ekono plus na chociaż 3-4 rzędach kosztem zmniejszenia liczby foteli do np 174 czy nawet 168 to i tak znaleźli by chętnych na zapłacenie ekstra 15-20% ceny za więcej miejsca ze mną w pierwszej kolejności...
    Zwłaszcza po przećwiczeniu na nowej konfiguracji foteli. Zresztą w Wizz takie pseudo ekono-plus jest - sprzedają miejsca w rzędach (bodajże) 18, 19 (przy wyjściu awaryjnym) za exstra kasę. Fakt że miejsca na nogi jest, ale siatki na fotelu z przodu nie ma, szersi też się trudniej pakują....

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •