Domyślnie KRK-CDG-KRK , dużo zdjęć

Cześć.Opiszę swoją podróż do Paryża

Wszystko zaczęło się dwa miesiące przed wylotem , gdy dostałem od wujka prezent na 18nastke , a dokładniej bilet do Paryża wraz z noclegiem Byłem bardzo podniecony myślą o - w zasadzie - pierwszym moim locie samolotem ( nie licząc 4,5 godzinnego lotu AN2 na Pobiedniku ) .

EZY3818 , 25.09.2010 , KRK-CDG , wylot 14:20 , G-EZAZ

Na lotnisku zjawiam się o godzinie 13 , szybka kawka na lotnisku , i do gate'u 8 na kontrolę bezpieczeństwa (leciałem tylko z podręcznym) , następnie oczekiwanie na boarding.Płyta w zasadzie pusta , stoi tylko SP-LDK LOTu. Czekanie minęło dość szybko , udałem się do kolejki , potem do autobusu , który zawozi nas do naszego Airbusa A319.Zajmuję miejsce 23A.Start o czasie.Polska przykryta warstwą chmur , którą zaraz pokonaliśmy z turbulencjami Sam lot dość nudny , brak widoków , naliczyłem ok. 15 mijanek , nawet ich nie fotografowałem z racji , iż okno miałem pod słońce Nad Francją trochę się rozpogodziło.Lądowanie gładziutkie o godzinie 16:24 na pasie 26R. Podjeżdzamy pod rękaw terminalu 2B i wysiadamy. Szukam stację RERa.Gdy już ją znalazłem okazało się , że RER nie jeździ ( parę dni wcześniej były strajki) więc szukam przystanek RoissyBusa , i jadę do samego centrum Paryża pod słynną Operę za 9.40 euro.Chwilka zwiedzania okolic Opery i Galerii Laffayette , i idę do stacji metra , którym dojeżdzam do stacji Lamarck – Caulaincourt , skąd mam 50 metrów do hostelu mieszczącego się przy 2 Square Caulaincourt - 75018.Mam przepiękny widok z okna i widzę wszystkie samoloty startujące oraz lądujące na CDG lecz ze znacznej odległości - ok 19km.Ściemniło się więc postanowiłem zostawić plecak w hostelu i pochodzić chwilę po Montmartre.Piękna , stara , artystyczna dzielnica Paryża.Każdy kto będzie w Paryżu musi ją zobaczyć na własne oczy o 23 do spania z myślą o jutrzejszym całodziennym zwiedzaniu Paryża

26.09.2010 - samotne zwiedzanie Paryża

Pobudka o 7:30 i od razu delektowanie się widokiem z okna i obserwacja samolotów.Złapałem m.in A318 , B772 i A380 Air France

Następnie śniadanie : Croissant plus sok pomarańczowy ( pychota).Wychodzę z hostelu ok 8:30

Bazylika Sacre-Coeur i widok sprzed niej :

Wsiadam w metro i jadę na Plac Zgody :

Z Placu Zgody podchodzę pod Luwr :

Następnie Champs-Elysees pod Łuk Triumfalny :

Po drodze spotykam Ferrari 458 Italia

Docieram pod Łuk Triumfalny , robię kilka zdjęć a następnie wsiadam w metro i jadę do La Defense :

Z La Defense metrem , pod wieżę Eiffla :

Za 3,50 euro wychodzę schodami na górę ( męczące okropnie ale warto ! ). Można za więcej pieniędzy wyjechać windą ale nie warto stać prawie godzinę w kolejce

A oto ja na Wieży Eiffla w deszczu

Spod Wieży Eiffla znowu metrem tym razem w kierunku Katedry Notre Dame , gdzie się gubię i trochę się wkurzyłem ale zrekompensował mi to ten widok :

Wreszcie trafiam :

Totalnie zmęczony wracam metrem do hostelu , zostawiam rzeczy i idę do piekarni po bagietki i croissanty oraz do małego sklepu po jakieś picie itp Miałem potem iść polować na nocny Paryż lecz okropnie się rozpadało Posiedziałem w oknie do 23 i poszedłem spać by się wyspać przed jutrzejszym lotem

EZY3815 , 27.09.2010 , CDG-KRK , wylot 11:20 , G-EZAE

Wstaję o 7:30 , i idę na śniadanie do Hostelu.Szybkie wymeldowanie następnie idę na metro , jadę pod Operę gdzie wsiadam ponownie do RoissyBusa.Wysiadam pod terminalem 2B , szybkie spojrzenie na tablicę odlotów i idę do gate'u 20.Kontrola bezpieczeństwa bardziej rygorystyczna niż w KRK.Siadam i delektuję się widokiem samolotów na CDG.

Co chwilę kołuje jakiś A330,B777 lub B747.Cudowny widok Samolot opóźniony na 11:42.O 11:15 pod rękaw kołuje nasz G-EZAE , i ustawiamy się do kolejki do boardingu.Rękawem do samolotu i zajmuję miejsce 19A , samolotem leci jakaś wycieczka szkolna z Francji z opiekunami , obok mnie siadają dwie francuski O 11:55 odjeżdżamy od rękawa i rozpoczynamy kołowanie.W trakcie kołowania zajmuję się fotografowaniem samolotów Mijamy Terminal 1 gdzie stoi A380 Singapure - fajnie jest go zobaczyć z bliska , gdy codziennie się go widuje na przelotowej

Stajemy w kolejce do startu.Przed nami m.in. A345 Etihad i A343 Air Tahiti Nui.

Startujemy z pasa 27L o 12:13.

Po chwili przebijamy warstwę chmur , z malutkim turbulencjami.Lot okropnie nudny.Przez całą drogę chmury, duża ilość mijanek lecz najlepiej wyszły na zdjęciu B744 Global Supply System oraz B772 British Airways.

Rozpoczynamy zniżanie przed Ostravą , od razu wpadamy w chmury i wypadamy z nich dopiero nad centrum Krakowa, który nas wita deszczem.Pasa dotykamy o 13:59.Kołowanie , i do autobusu.

Odbiera mnie wujek , zawozi do centrum skąd busem do Bochni jade 2 godziny ( korki :/ ) .Więc 1300km pokonałem szybciej niż te 50km

Dzięki za przeczytanie do końca Mam nadzieję , że moja pierwsza relacja się Wam podoba

Pozdrawiam , Bartek.

Awatar boryfik

Jun 2009
    Nowy Wiśnicz

Tak powinny wyglądać prezenty na 18-stkę , relacja i zdjęcia bardzo fajne - dobrze się czyta.
    ------------------------------------------------------------------------------------------
    Celestron 15x70, TPL 20x80 Canon 350D, Canon 7D Tair 300/4,5, TC 2x :)

!Dobra robota!

Awatar pablo2208

Sep 2007

ahhhhhh Paryż
    Pozdrawiam Pablo

Awatar szerszen

Dec 2009

Co prawda 18-ka już dawno za mną ale chyba rozgłoszę wśród znajomych żeby mi takie prezenty zaczęli sprawiać hehe.
    Relacja bardzo fajna, wypad fajny - tylko pozazdrościć

Ps. Pamiętam że jak byłem w Paryżu kilka lat temu to na schodach przed Bazyliką Sacre-Coeur, byli bardzo natrętni handlarze z czarnego lądu co trochę przeszkodziło mi w obejrzeniu okolicy...ale widok spod bazyliki na miasto obłędny, z resztą tak samo jak z łuku triumfalnego - ciekawa alternatywa dla panoramy z wieży Eiffla

Awatar Maciek_Wadowice

EPKK

opłaca się stać godzinę, czy i więcej bo byłeś tylko na 2gim piętrze, a gdzie tam do 3ciego
    Ostatnio wprowadzili system rezerwacji i zakupu biletu przez internet i specjalne kasy.

Jun 2010

hehe na 18 to bym wolał dostać takie "rybie oko" jak kolega ma i nim szpanuje no ale niestety mam już 18 lat i 4 letnie doświadczenie więc może kiedy indziej
    a relacja bardzo fajna i fotki niektóre też całkiem spoko

Awatar magic

Fajna relacja Ach ten Paryż... (wspomnienia)

Cytat Zamieszczone przez KyFrUn Zobacz posta
    Tak btw niedawno leciałem z WAW do WRO - 35 minut, zaś przejazd autem z lotniska do centrum (jakieś 10 km) zajął mi nieco ponad godzinę!

Cytat Zamieszczone przez Aetius Zobacz posta
    hehe na 18 to bym wolał dostać takie "rybie oko" jak kolega ma i nim szpanuje
    to 'zwykły' samyang 8mm

A co do handlarzy - od niech nie da się odpędzić Pod wieżą Eiffla jest najgorzej , jak Ci wpychają te figurki ...

Dzięki wszystkim za dobre słowo Pozdrówki

Feb 2010
    Tychy

Za to jak się fajnie da z ceną zjechać z tymi figurkami. Jak byłem 8 lat temu to za małą wieżę chcieli chyba jakoś 8€. Ja kupiłem za 50 centów

Awatar Maciek_Wadowice

EPKK

Cytat Zamieszczone przez PiotrekS Zobacz posta
    małe, 10 za 1e.

Jul 2008

Super prezent, super relacja, super zdjęcia!

Awatar krecik01

New Sącz

Super prezent, super relacja

Czyta się przyjemnie, jeszcze ciekawiej ogląda

Ps. Jakbyś chciał zobaczyć więcej ciekawych aut, które uwieczniłeś na zdjęciach zapraszam do ... Nowego Sącza Możesz liczyć na Ferrari 430 (czerwony i czarny), Rolls-Royce – Phantom LWB (biały i czarny), Lamborghini Gallardo (pomarańczowe) i Mercedes SLR (srebrny) i jeszcze kilka gorszych sztuk
    Wszystko jest kwestią czasu...

Cytat Zamieszczone przez krecik01 Zobacz posta

Cytat Zamieszczone przez KyFrUn Zobacz posta
    Nawet nie wiedziałem , że u Was takie fury jeżdżą
    Koral - i wszystko jasne
    Wszystko jest kwestią czasu...