Domyślnie Poznań-Izmir-Poznań

Witam,

Jest już to chyba moja 3 relacja , tym razem z wakacji w Turcji i lotem liniami Saga Airlines

Poznań(POZ) - Izmir(ADB) SGX 426

Nasz lot miał być o 22.25 , więc na lotnisku w Poznaniu jesteśmy 2 godziny przed odlotem i od razu idziemy do odprawy , ponieważ dokumenty podróży przyszły do domu miesiąc wcześniej , omija nas dodatkowe czekanie w kolejce po bilety i vouchery.
    Po odprawie sprawdzamy jakie mamy miejsca w samolocie , są to 12 D,E,F.
    Na lotnisku była odprawa na nasz lot, na Rodos oraz później do Monastyru i Hurghady.
    Między czasie stwierdziliśmy , że zwiedzimy trochę lotnisko i jego otoczenie na zewnątrz , później poszliśmy na taras widokowy popatrzeć co się dzieje na lotnisku.
    Później szybka kontrola bezpieczeństwa i małe zakupy w duty free.
    Kontrola celna i już czekamy w hali odlotów non-schengen , z racji tego ,że hala była prawie pusta znaleźliśmy sobie miejsce przy telewizorze i do odlotu oglądaliśmy TVN 24.
    Okazuje się , że nasz lot do Izmiru , który obsługuje Saga Airlines jest opóźniony o 45 minut.
    Minęła godzina od opóźnienia , a samolotu jeszcze nie ma.
    Najlepsze było to , że kazali wszystkim podejść już pod gate numer 6 na boarding ,a samolotu jeszcze nie było. Po około 1,5 godziny opóźnienia przylatuje nasz samolot B737-48E TC-SGD, tego dnia samolot obchodził swoje 13 urodziny od swojego pierwszego lotu.
    W końcu zaczyna się boarding, który przebiega dosyć sprawnie i pakują nas do autobusu i od razu na pokład samolotu , gdzie wita nas miła i sympatyczna załoga , która jest chyba jedynym plusem tej linii.
    W samolocie brudno i wszędzie gumy do żucia. Szybkie safety demo i zaczynamy kołowanie do pasa 29, dosyć łagodny start i po 30 minutach zaczyna się płatny catering z którego nikt prawie nie korzystał.
    Lot trwał 2 godziny i 40 minut, w trakcie lotu było widać ładnie oświetlone miasta, ale ze względu na to , że lot był w nocy nie ma się co rozpisywać , bo po części ten lot przespałem.
    Lądowanie w Izmirze nie należało do przyjemnych, mocno nami trzęsło i do tego mocne manewry przy podchodzeniu , a na koniec ‘kangur’ przy lądowaniu i jesteśmy w Turcji o 03.15 czasu lokalnego.
    W nocy na lotnisku panowały pustki , kupujemy wizę i jeszcze kontrola celna.
    Trzeba przyznać , że lotnisko w Izmirze jest nowoczesne, przestronne i dobrze oznakowane.
    Po wyjściu z lotniska czeka na nas miła rezydentka TUI / Scan Holiday , która kieruje nas do odpowiedniego autokaru i tak zaczynają się nasze wakacje w Turcji

Pobyt

Wakacje spędzamy w hotelu Ephesia Holiday Beach Club na obrzeżach Kusadasi, hotel składa się z wielu budynków i 4 basenów, a najlepsze było jedzenie
    Jak na 4,5 gwiazdki to raczej zasługuje , gdyby nie brak lobby z klimatyzacją, której brakuje w oczekiwaniu na wyjazd.
    Z wycieczek pojechaliśmy na Pamukkale, było warto.

Izmir(ADB)-Poznań(POZ) SGX 425

Planowany odlot był o 20:15, ale hotelu wyjeżdżamy około godziny 17:00 i po drodze zabieramy ludzi z dwóch hoteli.
    Muszę pochwalić Turków za ich autostrady , które umożliwiają szybki przejazd na lotnisko
    Na lotnisku jesteśmy około 18:00 i pierwsze co nas czeka to kontrola bagażów i od razu kierujemy się do odprawy. Odprawa odbywa się w żółwim tępie , ale okazuje się , że mamy 15 minutowy opóźnienie więc ok.
    Przechodzimy kontrolę celną i od razu idziemy do duty free ,ale ostatecznie nic nie kupujemy wody.
    Dla pasażerów każdego rejsu jest wydzielona specjalna strefa , przed którą czeka nas kontrola bagaży , jak się okazuje tą wodę , którą kupiliśmy musimy wyrzucić lub wypić
    Czekamy na odlot pod gatem 34 i znów zaczyna się seria spóźnień , na sam początek samolot przylatuje opóźniony godzinę z Katowic.
    Nadszedł czas na boarding , który jest dosyć sprawny i wchodzimy do rękawa, ale nagle pan przed nami , mówi nam , że mamy chwilę poczekać.
    Minęło 10 minut , zgasły światła i niestety wychodzimy z rękawa, nasz samolot TC-SGE zepsół się
    Ale co teraz zrobić kiedy dostajemy informację , że mamy czekać na następny samolot , który przyleci za 3 godziny ,a ze strefy nie można wyjść , aby kupić coś do picia(wcześniej nam zabrali) i jedna wspólna toaleta na 170 ludzi !
    W końcu przyszli jacyś panowie w garniturach i mówią , że możemy wyjść ,bo jeszcze sporo się naczekamy , a tymczasem nasz samolot zaczęli naprawiać.
    Nie wiedzieliśmy co ze sobą zrobić , więc kupiliśmy jeszcze raz picie i siedzieliśmy.
    Minęło 30 minut i jest informacja , że lecimy , nasz samolot naprawiono!
    Ale zakupione napoje musimy wyrzucić i znów musimy mieć kontrolę paszportów!
    Wchodzimy na pokład B737-48E TC-SGE i czuć zapach spalenizny , samolot znów brudny i pełno przyklejonych gum do żucia.
    Instrukcja bezpieczeństwa i kołujemy do pasa, na start , ale każdy ruch samolotu jest piszczący , co denerwuje i martwi po tym zepsuciu.
    Silniki odpalone i odlatujemy z Izmiru po 23:00.
    Wszyscy byli zgłodniali i coś kupowali , po mimo wysokich cen cateringu.
    Po cateringu rozdano koce i poduszki , ale nie dało się spać , bo oświetlenie było cały czas włączone.
    Lądujemy w Poznaniu na pasie 29 i tak kończą się nasze wakacje

Podsumowując loty z Sagą da się przeżyć , ale jeśli miałbym z nimi lecieć jeszcze raz to raczej nie.
    Piotr

szacun za ten samolot w powrotnej drodze miał bym wątpliwości czy wchodzić ponownie do niego ;p
    a z ciekawości jak ten rejon Turcji warto tam lecieć

Jul 2008

Nie mam porównania , bo były to moje pierwsze wakacje w Turcji ,ale Turcja Egejska jest bardziej europejska i nie mam tam wielu Rosjan, są też ciekawe miejsca jakie warto zwiedzić Efez czy Pamukkale
    W następnym roku wylatuję ponownie do Turcji , ale z rejsem do Bodrum.

Zbanowany
    Bielsko-Biała

Cytat Zamieszczone przez piter2020 Zobacz posta
    Po wyjściu z lotniska czeka na nas miła rezydentka TUI / Scan Holiday
    To już nie pierwsza taka opinia o samolotach Sagi. Ciekawe że TUI/Scan pozwalają sobie na takie dziadostwo.
    A gdzie fotki?

Jul 2008

Praktycznie nas z TUI/Scan było około 30 osób , reszta to Itaka , która zapewne za to odpowiadała.
    Fotki może będę dzisiaj jak się uda

Awatar voyager747

Mnie też Saga nie zachwyciła, już o tym pisałem. Każda inna turecka linia ma u mnie wyższe noty: SunExpress, Sky, Alfa.
    Też lecieliśmy TC-SGD i TC-SGE.

Jul 2008

Zdjęcia od strony lotniczej ,a także turystycznej

Awatar smuti

May 2007
    Lubin (EPLU)

Ciekawe że TUI/Scan pozwalają sobie na takie dziadostwo.
    TUI/Scan jest na polskim rynku zbyt małym biurem aby pozwolić sobie na czarterowanie całych samolotów (no może nie licząc WAW, chociaż i tam wątpie aby zapełnili samolot). Są skazani na odkupowanie miejsc od większych biur.
    Smuti

Jul 2008

Ale do Antaly'i latali A321 wynajętym tylko dla nich.

Awatar voyager747

Na Maderę też był lot z Itaki i TUI tam miało z 30 miejsc.

Awatar momopoznan

EPPO

Co do tureckich lini to dobre wrażenie zrobiła na mnie w tym roku linia - Turkuaz Airlines, sprawnie, dobrze prezentujące się samoloty na zewnątrz jak i wewnątrz - kojący turkusowy kolor, no i catering w cenie, napoje itd. również, a także korzystaliśmy ze Scana . Jedyny minus że w Antalayi nie wpuszczali nas przez rękaw tylko autobusami.

Edit: cały samolot był TUi/Scan tak jak Piter pisał
    Ostatnio edytowane przez momopoznan ; 16-10-2010 o 09:36 Powód: Literówka

Jul 2008

A miał ktoś przyjemność podróżować z GTI i Sky Airlines ?

Awatar voyager747

My mieliśmy, ale to było dawno w 2002, wszystko było ok, bez poślizgów.