Oct 2010

Domyślnie EPWA-LEBL-GCFV-LEMD-EPWA(Warszawa-Barcelona-Fuerteventura-Madryt-Warszawa)Duzo Fotek!

Witam,dziś opisze podróż która odbyłem pod koniec lipca i na początku sierpnia 2009.
    Rodzice postanowili wykupić wakacje na Fuertaventurze ,lecz pojawiły się komplikacje ponieważ z powodu malej liczby klientów biuro zrezygnowało z transportu.Moi rodzice jednak uparli się i postanowili dolecieć tam na własna rękę przez Barcelonę,a w drodze powrotnej przez Madryt.Mi ta kolej rzeczy się bardzo spodobała bo to dawało możliwość zobaczenia 2 największych lotnisk Hiszpanii.

Około 8 rano wyjechaliśmy z domu,na Okęciu byliśmy około godziny 10:00.Oczywiście ja standardowo udałem się na taras widokowy

Taras widokowy(rozkopana płyta i złoty)

Start samolotu do Barcelony zaplanowany był na godzinę o ile dobrze pamiętam 11:50?
    Owym samolotem okazał się Embraer 175 PLL LOT.Był to mój pierwszy przelot Embraerem i muszę wam powiedzieć że bylem miło zaskoczony.Fotele ze skóry,dużo miejsca na nogi.Dodatkowo miałem ciekawego paxa ,a był nim pan Krzysztof HołowczycSamolot oderwał się z pasa 29 około godziny 12:10.Potem skręt na lewe skrzydło i do Barcelony.Z tego odcina trasy nie posiadam zbyt wiele fotek,ponieważ przysnąłem a potem nie mogłem znaleźć aparatu.

Lądowanie w Barcelonie było piękne,zakręt nad górami,widok dróg(ah te autostrady,my się chyba nie doczekamy nigdy),i gładkie przyziemnie.

Podjazd pod starszy terminal w BCN,Wyjście gatem,i na taśmociąg,a tu niespodzianka jak to zwykle bywa nie ma wyjazdu bez problemow,walizki zgubione,a my w BCN na jeden dzień.Lecz po kilku ostrych słowach taty walizki sie jednak znalazły dobrze ze w porę bo prawie poleciały do Madrytu.

Taxi pod hotel w centrum Barcelony,Rozpakowaliśmy się i ogień w miasto,zwiedzanie Placu Hiszpańskiego i Sagrada Familia (nie wiem jak sie pisze to cudo?)Powrot do Hotelu i sen.Ranek to już wyjazd na lotnisko na nowy terminal.

Widoczek przez szybę

Nowy Terminal w BCN

Boarding Swissa

Patrzymy na tablicę pisze Gate B52(przykładowo) czekamy przy owym rękawie ,a tu zmienia się z FUE na TFS patrzymy FUE przy Gate C74 czyli na innym skrzydle terminala a zaraz odlot,w biegu ledwo starczyło nam czasu.Po dojscu rozczarowanie.Miał być Airbus A320 jak widniało na bilecie ,a podstawiony został MD-83.Jako że rok wcześniej w Madrycie rozbil się bardzo podobny samolot tej samej lini ,nie powiem ze miałem stracha,a moje obawy zaczęły nabierać argumentów po tym jak zobaczyłem ze cały plastik w środku wygląda jak z Poloneza i odłazi od niego farba.Nasz start opóźnił sie o jakaś godzinę.Tuż Po Starcie poszedłem spać po to by zapomnieć czym lecę.Lądowanie na FUE z dużym zakrętem.Przyziemienie,podjazd do Gate i wakacje czas zacząć!.

Hotel Pajara Beach był bardzo schludny,zadbany itp,itd.Jedyna dziwna rzeczą było to że 3 piętro było na parterze 1 piętro to było 3 a 9 piętro było ostatnim piętrem.Ktoś tu się chyba zabrał nietrzeźwy do roboty ale było ok.Jak to na Fuercie bywa pełno wiewióreczek chipmunkKtore jadły mi z ręki.Wśród ciekawszych atrakcji to oczywiście wyjazd na spotting do Puerto Del Rossario,oraz zawody we Freestyle Windsurfingu.

Hotel Pajara Beach

Wiewiór!

A321 Spanair

757 ThomasCook

MD83 Spanair

Po urlopie trwajacym 2tygodnie czas wracać.Na lotnisku oczekujemy na Spanaira lot do LEMD

B757 Firstchoice

White A320

B757 Thomascook

Tym razem zalatuje A320!Pakujemy się do samolotu,Tym razem podczas startu zaniepokoił mnie dziwny dym wydobywający się ze schowków na bagaż ale obyło się bez pożarów.Przy starcie podczas chowania podwozia coś strasznie skrzypiało,nie wiem co to było i nie chyba nie chce wiedzieć.Samolot w połowie pusty.Co oznaczało ze mogłem patrzeć sobie przez okno zarówno z prawej jak i z lewej strony samolotu.

Nad Lanzarotte

Lazarotte i skrzydło A320

Miejsce w A320

Lądowanie w MAD z dziwnym kociołem przy schodzeniu strasznie bujało.Pierwsze wrażenie w stosunku do Madryckiego lotniska Barajas-Jakie to wielkie.!
    Nie wiedziałem na co mam patrzeć,wszędzie A320,A330,A340,B747,B757,767,itp co sekundę jakis start lub lądowanie!.Szczególnie dużo było Rayana i EasyJeta oraz oczywiście Iberi.

Kołowanie do gate'u

Do hotelu dostaliśmy sie taksówka,był moim zdaniem dużo lepszy od tego w barcelonie,ladna okolica,w dotatku niedaleko centrum handlowe gdzie mialem okazje zakupić FSXa po hiszpańsku(do tej pory nie rozumiem co tam gadaja np w kontroli).

Z rana na lotnisko,a ze mieliśmy czasu postanowiłem przejść cały terminal wzdłuż.Zajęło mi to jakieś 2 godziny łącznie.Przy okazji patrzyłem na samoloty stojące przy wyjściach.

Samoloty Przy terminalu.

Pullmantur Air B747-400 i A319 Easyjet

A330 Air China Special

Tym razem powrót to B737-400 PLL LOT.Moim zdaniem w gorszej formie niz E170 i A320,ale znacznie lepszy od MD83.Start po oczekiwaniu w kolejce razem z A320 Iberi I A320 British Airways.Start przyjemny,lot również.Na trasie mijamy kilka samolotów.

Start z LEMD

Mijanka na trasie (chyba z B738).

Geneva z powietrza

Wieś w kręgu pól.

Epwa o zachodzie slonca i B767 Lotu oraz Rosyjski Aeroflot

Lądowanie w Waw wieczorna porą również bez zastrzeżeń.Pakujemy się w Busa i na parking.I tak oto ta wspaniała podroż się zakończyła.

Podsumowując najwygodniejszym samolotem był E175 Lotu a najmniej wygodnym MD83 Spanaira.Lotniska Hiszpańskie w bardzo dobrym stanie ,w BCN Terminal nowiutki,Fuerta czysta,Madryt ogromny.

Polecam wszystkim wakacje w hiszpani Do zobaczenia!

May 2007

Ciekawy raport, fajnie się czyta A ta mijanka pod koniec raportu to chyba Blue Air na 737-800.