Oct 2010

Domyślnie EPWA-LTAI-EPWA (Warszawa Antalya Warszawa) Z ENTER AIR duzo fotek!

Witam to mój pierwszy post na forum,zarazem więc pierwsza relacja.

Podroż rozpoczęła się 20.06.2010 roku,wyjechaliśmy z domu o godzinie 8 rano(do Warszawy 220km) auto zostawiamy na parkingu.

A320 Wizz(foto z parkingu Krakowska 42).

Transferowy bus wiezie nas na Okęcie.
    Na T2 odprawiamy się do Antalyi.Po odprawie szybko przechodzimy do strefy wolnocłowej,ja oczywiście pod szybę popatrzeć na samoloty.Około godziny 15 rozpoczyna sie boarding i mniej więcej o 15:30 samolot Boeing 737-400 o regu SP-ENA kołuje na pas 29

SP-ENA na płycie EPWA

Start przebiega bez zakłóceń,wznosimy się na wysokość przelotowa mijając podrodze rodzinne miasto (Kraśnik) kierujemy się nad Ukrainę.Po osiągnięciu wysokości przelotowej rozpoczyna sie bezpłatny serwis(jakieś kanapeczki picu i batonik) oraz rozdają ankiety .Lot przebiega bardzo spokojnie.(Podczas lotu mijamy kilka samolotow min Fokkera F100 Austrian Arrows i 777 Qatar Airlines

F100 Austrian Arrows

Obstawiam że to Varna

Jakieś tureckie miasteczko.

Po trwającym 3 godziny locie podchodzimy do lądowania od strony lądu.Pierwsze wrażenie odebrane po wylądowaniu w Antalyi -jak tu dużo Ruskich!.Juz na drodze kołowania stal A330 Aeroflotu,kołując do Gate'u mijamy kilka TU-154 np. Orenburg Airlines Oraz IŁA 86 z Atlant-Soyuz .Po Zatrzymaniu sie samolotu odrazu powędrowałem do Cockpitu na słówko z pilotami którzy objaśnili mi ze tutaj mogę się spodziewać prawie samych Rosyjskich lini jednocześnie wykazywali palcem na Airbusa A 320 kolavia o regu TC-KLB i 737-800 lini Moscovia.

Cockpit SP-ENA

rosyjskie maszyny

Po wyjściu z gatu ukazuje się nam lotnisko w wiele lepszej formie niż kilka lat wcześniej(odwidziałem to lotnisko w 2002 roku)Wsiadamy do autokaru i po dojedzie do hotelu niespodzianka od rodziców.Hotel Concorde de-lux palace.Hotel w kształcie concorde z akcentami lotniczymi (rodzice specjalnie wybrali go z powodu mojej pasji xD) Pokoj na ostatnim piętrze z widokiem na lotnisko.Tuz po wejściu do hotelu słychać huk,wychylam głowę z balkonu i ku mojemu zdziwieniu B747-200 Transaero zakręcał nad hotelem.

B742 Transaero

A330 Aeroflot

Hotel Concorde De-lux palace Lara.

W późniejszych dniach udałem sie na spotting pod lotnisko i tam dowiedziałem sie ze B747 w Antalyi z Transaero to nic nowego.Pykam Kilka fotek oraz kręcę filmy lądujących samolotów.

Boeing 737-400 Sky Airlines

Boeing 747-200 VP-BQC Transaero

Tupolev Tu-154 z Oneair

A321 z Austrian Airlines

Airbus A320 z Freebird

Filmik ze spottingu.

Po spottingu czas wracać do hotelu.Wakacje przebiegały bardzo spokojnie.Przez cały urlop siedziałem z lornetka i aparatem na balkonie wypatrujac samoloty wsrod nich zaobserwowałem min:B737 w wersjach 300,400,500,700,800.900,B757,B747-200,300,400,B767, Airbusy A319,320,321,A330,Tupolewy-154,204,Iła 86,Jaka 42 itp.Dnia 7.07.2010 z walizkami czekamy na transfer .O godzinie 15 podjeżdża autokar i zabiera nas na lotnisko.

SP-ENC przy rękawie

Wsiadamy do samolotu tym razem jest to SP-ENC przed zajęciem miejsca zapytalem stewardesę o możliwość wizyty w cockpicie,po 5 min podeszła i powiedziała ze kapitan zezwolił na wizytę i przyjdzie po mnie tuz po starcie,

Lara z lotu ptaka(widoczny hotel Concorde).

wystartowaliśmy a ja udałem sie do cockpitu,gdzie panowie polecili mi opuścić jumpseat(miałem z tym trochę problemów)w cockpicie spędziłem około godziny przyglądając się najciekawszej pracy na świecie(niestety robienie fotek było zabronione) w miedzy czasie panowie powiedzieli ze gdybym zauważył ze zakładają maski tlenowe mam nie pytać o nic tylko zakładać swoja oraz dali mi posłuchać ATIS-u z EPWA.Po powrocie na miejsce oznajmiłem rodzicom ze lądujemy na 33.Samolot gładko przyziemił podjechaliśmy na stanowisko i podjechały po nas schody,jak to zwykle na EPWA bywa,powrót do domu i koniec tej wspanialej podroży.

Na zakończenie chciał bym pozdrowić Pilotów z Enter Air.Polecam linie Enter Air

tam zawsze dużo ruskich było ,ja miałem taką sytuacje w Egipcie wychodzę z holu hotelowego gdzieś godzina 17 a tuż nad hotel IL-96 huku że hej głośne to też ;d myślałem że się wpierdzieli w hotel

Zbanowany

Świetna relacja, a tak na marginesie to z jakiego B.P byłeś, że nawet bezpłatny serwis był i to na tak krótkiej trasie?

Pozdrawiam Damian.

Awatar voyager747

"Ruskich" to chyba mało eleganckie określenie Nic w tym dziwnego w Turcji jest ich mnóstwo, my tam latamy 737, a oni 747 i IŁami 86.

Awatar Adik_s

Jun 2007
    EPBK

Cytat Zamieszczone przez damian737 Zobacz posta
    Wtrącę się: w czerwcu byłem w Turcji z TUI, (przelot Turkuazem), to był normalny, gorący posiłek (całkiem smaczny)...
    A tak żeby nie było całkiem OT:
    Cytat Zamieszczone przez maxlkr Zobacz posta
    Tupolev Tu-154 z Oneair
    Obstawiam Orenair :-)

Zdjęcie z LTAI.
    pozdrawiam,
    Adam

Oct 2010

B.P To Tui ,Speclajnie napisalem Ruskich zeby nie bylo elegancko bo onie sie elegancko nie zachowywali moze z 10 sie przed nas bezczelnie do kolejki po sprawdzanie paszportu wepchalo.Co nie zmienia faktu ze lubie ich za to czym przylatywali.Oprocz wyzej wymienionych był jesz A330 Vladivostokavia,767-300 S7,767-300 Rossyja,Ktoregos dnia jak padało to z nudów postanowilem obliczyc ilu ich przylatuje i z tablicy odlotow na internecie patrzylem linie,potem jej flote i mniej wiecej po miejsach w samolotcie dodawalem i wyszlo ze w ciagu dnia powinno ich przyleciec i odleciec okolo 4tys o ile samoloty byly by pelne.Wliczajac w to 747 ktore czasami lataly po 4-5 razy dziennie

Cytat Zamieszczone przez Adik_s Zobacz posta
    A tak żeby nie było całkiem OT:

Obstawiam Orenair :-)

Zdjęcie z LTAI.
    Tak masz rację,literki mi sie przestawily bo nigdy nie moglem zapamietac tej nazwy xD za malo rosyjska jest w stosunku do samolotu i az nie pasuje xD

Awatar sandokan1966

Jun 2009
    Śląsk

Jakim cudem udało Ci się załatwić wizytę w kokpicie w trakcie lotu ? Jakich użyłeś argumentów ?

Oct 2010

Powiedzialem stwece ze sie interesuje i ze mam zamiar isc na kurs szybowcowy,bo mam zamiar isc.Powiedziala ze zwykle kapitan nie zezwala.Tym razem dopisalo mi szczescieW ckockpicie leciealem jesze kiedys w Air Europa jak mialem 10lat,ale nic z tego nie pamietam.

Awatar d2jmr

Apr 2009
    KRK

Nie wiem czy powinieneś pisać o tym na publicznym forum.. ;]

też nie wiem bo potem oni mogą mieć problemy,ale kiedyś gadałem z jednym "Rosjaninem" w Egipcie 80 lat Polski rozumiał bo studiował gdzieś tam i powiedział że rząd Rosyjski dopłaca też do wczasów i w przypadku Egiptu oni też dopłacają za jakieś maszyny zbrojne czy coś w ramach zapłaty,info od Dziadka z Moskwy jednego to jest,jednakże nie wiem jak to w przypadku Turcji może podobnie ;]

Oct 2010

ok dostosuje sie do waszych wypowiedizec -nie było mnie w cockpice,

Oct 2010

Też leciałem SP-ENA na trasie Antalya - Katowice Pyrzowice 15.09.

Jan 2010
    KTW/EPKT

Cytat Zamieszczone przez maxlkr Zobacz posta
    może się nie znam, ale troszkę chyba przyfantazjowałeś tutaj...