Domyślnie KTW - CRL - BCN - CRL - KRK plus FC Barcelona

Zapraszam na kolejną relację. Tym razem z pięknej Barcelony. Na samym wstępie ostrzegam, że będzie sporo zdjęć i nieco opisu bo i było co.
    Jakoś tak oglądając często mecze FC Barcelony, szczególnie pogrom, który sprawili ostatnio Relaowi, pomyślałem sobie - czemu nie? Okazało się, że bilety na mecze można bez problemu kupować przez internet albo na stronie FC Barcelony albo Serviscaixa, a najtańsze kosztują już od 20 euro (do kupienia w dniu meczu w centrum miasta). W zasadzie było mi wszystko jedno na jaki mecz miałbym iść, ważne żeby poczuć atmosferę Camp Nou. W połączeniu z biletami lotniczymi padło na 19 kolejkę Primera Division i mecz FC Barcelona - FC Malaga. Do wyjazdu namówiłem bez problemu kumpla Konrada, odwiecznego fana Barcy, pozdrawiam z tej strony. I tak decyzja zapadła. Trasa to KTW - CRL - BCN - CRL - KRK, 3 Ryanairy, 1 Wizzair, w sumie około 140 zł. Cena fajna szczególnie, że przylot na El Prat skąd do centrum rzut beretem.
    Ok, czas na zdjęcia.

I tutaj zdjęcie na które długo czekałem. Miły pilot pozwolił usiąść na swoim miejscu. No muszę przyznać, że bardzo wygodnie. Ciagle zadziwia mnie to jak to ustrojstwo wznosi się w powietrze.

Korzystając z kilku godzin czasu do odlotu do Barcelony, wybraliśmy się do pobliskiego Charleroi. Autobus z lotniska to cos ponad 2 euro w 1 stronę, kurs chyba 15 minut. Charleroi tak jak wszędzie opisywane jest faktycznie bardzo przeciętnym i wręcz brzydkim i zaniedbanym miastem. Generalnie nie ma tam nic ciekawego i najlepsze co mogliśmy zrobić to znaleźć sklep i skosztować tutejszego piwa, co też uczyniliśmy. Aha, warto jeszcze wciągnąć kebaba bo porcje so bardzo solidne.

O Barcelonie można by pisać godzinami. Krótko mówiąc jest to miasto idealne. Pogoda, ludzie, język, plaża, piłka nożna, góry, sangria, cerveza, ścieżki rowerowe... Nie ukrywam, że chciałbym tam mieszkać. W Barcelonie zatrzymaliśmy się w hostelu San Jordi, który ma najlepsze opinie w internecie. Jest to typowy party hostel. Wszyscy dosłownie mają niezłą fazę cały dzień a codziennie jeden z pracowników bierze wszystkich na clubing. Tym razem była to ok. 30 osobowa grupa i metrem dotarliśmy do bardzo fajnego miejsca. Piwo 2.50 euro więc całkiem rozsądna cena, szczególnie że to Barcelona. Pozostałe noce spędziliśmy u przesympatycznych couchsurferów ze Stanów.

Kilka wybranych zdjęć z Barcelony:

Katedra

Las Ramblas

Co jeden artysta to ciekawiej

Kilka fotek z targu owocowo - warzywno - rybnego:

Jeszcze kilka mignięć z miasta:

Drogi jakby tak nieco lepsze niż u nas...

Gaudi to musiał chyba coś brać bo na trzeźwo takie coś:

Ponoć najdłuższa ławka świata

Jaszczurka od Gaudiego

Ok, przejdźmy do sedna wyjazdu. Bilety na mecz odebraliśmy przy stadionie aby powrócić tam wieczorem na mecz. Wcześniej jednak wizyta w oficjalnym sklepie Barcy. Można tam kupić dosłownie wszystko z emblematami klubu. Jedyne co mnie wkurza to cena i to, że wszystko pochodzi z Chin, Tajlandii itp. Szczytem jest oryginalna koszulka. Faktycznie ładna, fajny materiał itp ale kosztuje 94 euro, made in Thailand. Jak myślicie za ile Barca kupuje ją tam w hurcie? Ja daje, że nie więcej niż kilka euro.
    Sam mecz jak w większości łatwy dla Barcy, tym razem 4 - 1. Ale atmosfera i świadomość oglądania najlepszych piłkarzy na świecie jest bezcenna.

Sklepik:

Zestaw kibica domowego

Ostatnia rzecz jaką bym kupił

Bilety na mecz w centrum

Przed meczem kibice czekają na przyjeżdżających zawodników. Co ciekawe znają każdą rejestrację i każdy samochód. Nie muszę chyba dodawać jakimi samochodami jeżdżą piłkarze

Ten maluch na jednym wydechu wyminił cały skład do telewizji

No i Camp Nou oczywiście

Nawet gwiazdy potrzebują rozgrzewki

Przepiękne kibicki z Chin

Na trybunach jedyne 71000 widzów

]

David Villa 4 - 1 i pozamiatane

Na koniec seria zdjęć typowo lotniczych z powrotu przez Charleroi do Krakowa

Pusty terminal w Barcelonie

Totalna rzadkość - Ryanair przy rękawie

Konkurencja cargo

Nowy terminal 1 w Barcelonie

Pireneje

Ciekawostka na lotnisku w Charleroi, coś tu chyba nie gra

Leje na wszystko

Prawdziwa rajanerownia

Uffff... Gratuluje tym, którzy dotrwali do końca. To moja najdłuższa relacja, zajęła mi całe 4 godziny pracy.

Awatar PolishAir42

Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA

Przepiękne kibicki z Chin
    Heheh...prosto z Victorias Secret.

Barcelona wyglada na zimne miasto w ciagu zimy...ludzie ubrani grubo. Latem bylem i jest pieknie.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

mss jest nieaktywny
    Awatar mss

RZE

Ale pustki na Ra Lambla W lecie to się tam przejść nie da ... Barca fajne miasto. Byłem już 2 razy i chętnie się jeszcze wybiorę na mecz Barcy własnie. Może kiedyś z RZE

- reklama w podpisie skasowana - REGULAMIN

Super zdjęcia i relacja, ale mam pytanie co do ceny... czy nie jest tak, że sama odprawa w Ryanie to 25 złotych za odcinek? Czy byłbyś w stanie przedstawić rozbicie kosztów na poszczególne loty, bo 140 PLN wydaje mi się bardzo małą kwotą.

Czestochowa

Dzięki za komentarze Odprawa Ryanair online nie kosztuje nic. To znaczy w taryfach promocyjnych wynosi 0 zl. Próbując rozbić 140zł - KTW - CRL 30zl, CRL - BCN 9 E, BCN - CRL 9 E, CRL - KRK 9 E. O ile dobrze pamiętam, czyli 27 euro plus 30 zl. Rambla faktycznie może bardziej pusta niż w lato, ale w sumie może to i lepiej. Najlepsi są wszelkiego rodzaju artyści, inwencja twórcza nie zna granic. Jak widać po ubiorach w Barcelonie zima, ale taką mieć zimę to pozazdrościć. W dzień około 12 - 15 st, w nocy ok5 st i to niestety da się odczuć bo brak jest grzejników w domach. Za to już od marca - kwietnia nadejdzie u nich lato a u nas wiadomo co robi kwiecień - przeplata...

Awatar PolishAir42

Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA

Zimno panie, zimno
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

Pics - www.nonreving.com

Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Zimno panie, zimno
    popieram w Rzymie raz byłem przy temperaturze 13-15 to angole chodzili jakby 30 stopni było.
    Dla was tyle stopni w dzień to ciepło dla nich to ciężka zima ;]

Awatar Chudy

Trzemeszno

Kiedy byłeś ? Ja ostatni weekend spędziłem w Barcy i mogę dołączyć się do pochlebnych opinii o tym mieście ! Na pewno chcę tam wrócić
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104

Czestochowa

Ja byłem 15 - 18 stycznia. To moja druga wizyta w Barcelonie po 5 latach. Ale marzy mi się tak tydzień w maju albo wrześniu i zwiedzić miasto i okolice na rowerze. Styczeń to jednak zima, nie da się oszukać.

prz
    prz jest nieaktywny

Feb 2010
    SCL/ANF/KRK

Nie ma co - Barcelona jest piękna, zwłaszcza jak się do niej ucieknie od polskiej zimy . W zeszłym roku było KRK-REU-KRK za 24 pln RT na przełomie maja i czerwca. Tym razem pewnie polowałbym na El Prat przez BGY gdybym miał tam lecieć (przynajmniej w pierwszą stronę). Choć w Sewilli i tak było cieplej :P. W ogóle to marzy mi się miesiąc albo i więcej objazdówki po Hiszpanii - no ale cóż, czas i pieniądze...

Wybieram się za tydzień do Barcelony i na gwałt potrzebuję znaleźć godny polecenia tani nocleg. Jakieś porady?

Czestochowa

Najtańszy bo bezpłatny jest Couchsurfing. Ja spałem w hostelu San Jordi i polecam ale jeśli ktoś lubi non stop imprezy. Polecam przeszukać hostele przez jakąś hostelową wyszukiwarkę. A opinie o niektórych hostelach można poczytać na hostelz.com

prz
    prz jest nieaktywny

Feb 2010
    SCL/ANF/KRK

Ja byłem w Hostelu Ramblas Home, rezerwowałem przez hostelworld, płaciliśmy koło 15 EUR za noc ze śniadaniem. Dość sympatycznie, całkiem przestronna kuchnia do dyspozycji - ważne, jeżeli jeść też chcesz budżetowo, niedaleko był bodaj Carrefour; dobra lokalizacja (choć uwaga Rambla de Catalunya nie jest tożsama ze słynną La Ramblą - ale stanowi jej przedłużenie za Plaza Catalunya, o ile pamiętam). Jakiegoś dużego imprezowania nie doświadczyłem, raczej spokój, choć chyba w czwartki są noce Sangrii, wtedy spokojnie nie jest na pewno ,

Dzięki. Ten hostel Ramblas jest chyba jedynym oferującym noclegi w pokojach 1, 2 i 3os, troche mnie to zdziwiło przeglądająć ich stronę (aczkolwiek ich ceny na mój termin to +30e). Wybór padł w końcu na Equity Point Sea - 13 euro za noc ze śniadaniem przy plaży Barcelonetta... Lepiej być nie mogło - pod warunkiem, że część nieciekawych opinii na jego temat nie sprawdzi się w praktyce... Jak wrócę to może skrobnę jakąś relację.

Jan 2008
    EPWA/EGPH

Cytat Zamieszczone przez prz Zobacz posta
    he he,
    przerobilem to ... na motocyklu.
    (Barcelona-Walencja-Almeria-Grenada-Kordoba-Sewilla)

ps:
    nie jedz w sierpniu - tlumy i piekielnie goraco.

Awatar manica

Aug 2009
    Toruń/Kraków

Fajna relacja, też kiedyś planuję podobną wyprawę...

Charleroi nudne, brudne i brzydkie, ale wystarczy pojechać 30min koleją do Namur - uroczej stolicy Walonii ze świetną cytadelą - polecam

Marta
    Samota je trpká.

Awatar tigga

Jan 2010
    GDN

Echhh, kręci od tych fotek kręci mnie znowu na wyjazd. I widzę że zima to nie taki głupi pomysł - my w Barcelonie we wrześniu mieliśmy koło 20 st. Ale ludu znacznie więcej...

Cytat Zamieszczone przez tomsik Zobacz posta

Kilka fotek z targu owocowo - warzywno - rybnego:

Tam to można foty strzelać i strzelać.... Ja tylko żałuję, że przyszliśmy tam najedzeni, podobno te bary pośród straganów z seafood'em są bardzo godne....

Gaudi to musiał chyba coś brać bo na trzeźwo takie coś:

Mnie najbardziej rozwaliła cukiernia gdzieś w okolicach, gdzie na wystawie leżą sobie bezy z dumną kartką "Rocs de Gaudi", o nawet nie tylko ja na to zwróciłem uwagę

[/QUOTE]

Cytat Zamieszczone przez prz Zobacz posta
    Eeee tam, my się "zmieściliśmy" w tydzień Alicatne - Barcelona - okolice - Tarragona - Sevilla - Jerez - Ronda - Grenada - Alicante. Well, było aktywnie ale tak lubimy