Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie MCO-DAY-(Wright Patt. Air Force Base/USAF Museum)-BWI-TPA. Pierwsze Lotnisko Swiata.


    Polecamy

    W piatek popoludniu zmusilem sie ze polece do Dayton, OH jak juz wczesniej mowilem ze chcialem przez tyle miesiecy. Cel to oczywiscie muzeum USAF. Mowie ze zmusilem sie bo wiedzialem ze 1 z 3 hangarow w muzeum USAF jest zamknietych no i jest jeszcze to ze pogoda -10C No nic raz sie zyje a dolece znowu w lato i zobacze reszte.

    Plany zrobilem o 16tej. Hotel zlapalem na Hotels.com jako specials za $50USD z podatkami w Wyndham Suites kolo lotniska DAY na polnoc od samego miasta. Auto $33USD z podatkami na dobe w National. W tym roku probuje dotrzec do statusu Emerald Club Executive Elite z terazniejszego statusu Executive. Zeby dotrzec do tego statusu potrzebuje wypozyczyc auto albo 24x albo na 84 dni w calym roku. 84 dni to nie realne dla mnie ale przez 24 dni juz mam 6 wynajem takze niezle. Executive status daje mi wybor aut z alejki "Executive Aisle" co mi gwarantuje minimum Full-Size auto. Planuje wylot z Dayton na Sobote wieczor do Tampa (TPA) przez Baltimore (BWI). W Tampa wypozycze auto znowu ktore oddam w Orlando nastepnego dnia (koszt tego $42USD ze wszystkim znowu w National).

    Z pracy jak zwykle w piatek wieczorem wylatuje jak z procy i sie pakuje szybko i naginam do MCO. Check-in szybki i przelatuje przez Employee Priority Lane. Biedny proletariat kolo mnie czeka w normalnej kolejce ktore na oko wyglada mi naprawde dluga bo krazy do polowy glownego lobby przy wejsciach do airside B. Wiekszosc ludzi to Anglicy i Niemcy udajacy sie do odlotow VS, BA i LH.

    Udaje do bramki 95 przy ktorej kolezanka pracuje. Lot do DAY odbywa sie z 94 ale mam pare minut na plotkowanie o pracownikach i pax'ach. Dowiaduje sie ze wygrala nagrode "Excellence Award." Excellence Award jest nagroda wydawana 1x do roku dla pracownikow ktorzy przez caly rok dysponowali pozytywna mentalnoscia i atutami w pracy. Jest to naprawde duzy zaszczyt u nas bo z okolo 9000 pracownikow okolo 40-50 dostaje co roku ta nagrode. Zlozylo sie tak ze kolega z ktorym pracuje w network planning tez zostal wybrany. Cala frajda polega na tym ze jest caly wieczor (z kolacja, nagrodami itd) poswiecony na wydawanie tych nagrod. W tym roku odybwa sie to w Grand Hyatt w Orlando bodajze. Fajne jest to ze personalnie sie dostaje nagrode od CEO i od calego Board of Directors, ale zdecydowanie najfajniejsze jest to ze dostaje sie tez podwyzke czyli "Morale Booster #1."



    Dygresje...jak zwykle. 717 napelniony tylko do 79 miejsc ale C jest pelne. Crap, nie tak chcialem zaczac swoj wieczor. Wchodzac do samolotu jako ostatni zobaczylem ze 3F jest puste. Od razu sie pytam kolegi ktory odprawia ten lot "No show in 3F?" po czym slysze "Yea, dont know where he went" Swiat jest dobry i siadam w 3F kolo starszego goscia u ktorego widze na podrecznym bagazu A+ Elite (najwyzszy status AirTran FFP). Zaczyna ze mna gadac po czym opowiadam mu co robie i dziekuje mu bardzo ze lata nami i przypilnuje zeby reservations mu wyslalo $100 voucher za to ze jest dobrym klientem. Przed wylotem relaksuje sie z wojkiem Becks'em i nawiazuje konwersacje z moim wspolokatorem z 3D i z 2 gosciami z 2D/F (ktorzy sie dobieraja juz do drugiej Finlandia + Cranberry o Pick-upach i o nowym silniku 3.5L EcoBoost V6 w F-160. 808 mil mija szybko i ladujemy w Dayton. Jest zimno a plyta i taxiways pokryte sa kompletnie sniegiem. Przy rekawach kolo nas stoja 2 bracia naszego 717 (N899AT) AirTran'u ktorzy przylecieli z ATL i BWI.





    Pierwsze wrazenia z lotniska nie takie zle. Architektura i wykonczenia przypominaja mi pozne lata 80te/wczesne 90te. Wszystko za to jest czyste i nawet bym powiedzial ze duze jak na lotnisko tak malego miasta (166,000 a metro area 850,000 ludnosci). Lotnisko jest podzielone na Concourse B (8 rekawow) i C (12 rekawow), nowa wieze ATC ktora wyglada naprawde fajnie i 3 pasy startowe (3,322m + 2,220m + 2591m) wyposazone w zaleznosci od pasa w ILS CATI, II i III + GPS Approaches. Dayton kiedys bylo ogromnym hubem cargo kiedy to operowal Emery Worldwide ale po roku 2000 powtorzyla sie historia z lat 80tych kiedy tutejszy hub Piedmont zostal zamkniety.

    Nowy wielopoziomowy garaz w DAY jest naprawde zreczny bo car rentals sa standardowo na parterze i od razu pobieglem do Grand Cherokee Laredo z najbardziej spartkanskich ze wszystkich systemow 4x4 w stajni GC Quadra-Track I. No nic, lepiej miec staly 4WD niz nie miec nic na ten snieg.

    W hotelu sie znalazlem o 00:30 a 20 minut pozniej bo wtargnieciu walizki do pokoju pojechalem do Wal-Martu calodobowego zeby kupic sobie cos do zjedzenia. Nie chcialo mi sie robic nic wiekszego o tej porze i temperaturze -15C takze kupilem sobie pizze + chipsy Blue Corn + wode mineralna o smaku malinowym. Wszystko bylo super dopoki nie wyjalem karty do pokoju i chcialem otworzyc drzwi. Zielona lampka mruga ale nic sie nie dzieje. Cholera jasna no -15C 1 nad ranem i nie moge do pokoju wejsc. Probowalem jeszcze przez 5min ale sie poddalem i poszedlem do recepcji gdzie gosciu mi powiedzial ze czasami odczytnik sie zamraza kiedy temperatura spada do takich temperatur. Niezle. Wyslal mnie z porada zeby po-huhac troche na odczytnik i to powinno zadzialac. No i po 30 sekundach zadzialalo Pare minut potem dyskutowalem z kolega ktory akurat tranzytowal w DXB na drodze do NBO ze jestem idiota bo wylecialem z +25C i palm do -15C gdzie diabel mowi dobranoc. Hah, no nic...odpalilem kablowke i wcialem strasznie zdrowa pepperoni ogladajac "The Rock" czyli Sean Connery ktory ma jedna z najlepszych linijek z filmow -> "The Best? Losers always whine about their best, winners go home and f*** the prom queen" .

    Ktos sie mnie pytal w blogu o JAX czy ktos to kupuje...tak kupuja:


    Nastepnego ranka wstalem, zjadlem Hot Pocket (czyli Amerykanski wynalazek ktory smakuje jak wszystko ale zarazem niczym) i udalem sie do Wright Patterson AFB/USAF Museum. Po drodze zauwazylem ze jest tutaj Kanadyjska siec gastronomiczna Tim Hortons...mmmm. Polecam naprawde szczegolnie mrozonego Ice Capp. Muzeum USAF jest krotko mowiac duze, a dodatkowo kompletnie za darmo.

    R32 zgubiony z Nevady


    Zima ludzie zima











    Przy wjezdzie stoi na strazy F-104 StarFighter. Z lewej strony przed parkingiem jest airpark w ktorym stoja takie egzemplaze jak RC-135.










    Hale sa podzielone na Cold War (zamknieta), Korean/Vietnam War/troche Modern i WWI/WW2. Tutaj nie mam co mowic wiecej bo zdjecia gadaja same za siebie.



    C-124




    Drone this!






    MiG power






    Mig Alley






    F-22 Raptor...Business End.


























    F-111






    Connie


    F-4 business:
















    OV-10


    Taka powinni wypozyczac w szkole:




    B-52










    Znalazlo sie nawet o Polsce pare slow:














































































    Atomowka:










    Spedzilem w sumie w muzeum z dobre 3-4 godziny a potem udalem sie droga ktora mnie prowadzila kolo granicy bazy do pierwszego lotniska na swiecie czyli Huffman Prairie Flying Field gdzie bracia Wright testowali swoje samoloty. Milosnicy tablic rejstracyjnych w USA dobrze znaja drake miedzy Ohio ktory na rejstracji ma napisane "Birthplace of
    Aviation" a North Carolina ktora ma Wright Flyer na tablicy i napisane "First in Flight" i otym wlasnie mysle kiedy widze replike katapulty i stodoly braci Wright.

    W Szlaku Braci Wright:







    Bazant:


    Obiad:





    Czuje sie naprawde dziwnie bo stoje sam po kostki w sniegu na lace gdzie 107 lat temu urodzil sie samolot. Ten widok i to uczucie bylo warte calej wycieczki. Goraco polecam to miejsce dla kazdego z nas bo wedlug mnie takich miejsc w swiecie lotnictwa jest malo, a to jest najwazniejsze z wszystkich. W tej chwili pare set metrow nad moja glowa przelecial C-5 Galaxy ladujacy w Wright Patterson i pomyslalem sobie "Cholera ciekawe gdzie bedziemy za nastepne 107 lat."

    Stodola + katapulta + Lotnisko


























    WP C-17 na rampie:








    Przy lace braci Wright jest strzelnica...no problem.



    Dayton:








    Tim Hortons...mmmmmmm





    Po tej wyciecze do przeszlosci udalem sie do Tim Hortons i na lotnisko do DAY. Spalilem $23USD wahy i za auto zaplacilem $33 takze wyrobilem sie ponizej $60USD...nie najgorzej. Na dosc pustym lotnisku odprawilem sie w 30 sekund i udalem sie do gateow airtran na koncu C concourse. Po drodze kupilem sobie najnowszego Maxim bo mialem jeszcze 3 godziny do odlotu i wypilem Stelle w barze. Slowo jedno o barach na lotniska, kazdy wie ze sa drogie ale nie wiem jak to sie stalo ze zaplacilem za browar 0,5L w DAY ponad $10USD! WTF!? Wiecej to kosztuje tam niz w ORD...jakies nieporozumienie ale moja glupota ze sie nie spytalem ile kosztuje zanim zamowilem. Kolo mnie w barze siedzialy 2 starsze babki ktore pytaly sie czy tez lece do Tampy. Pomyslalem sobie...cholera skad one wiedza gdzie ja lece skoro mam przesiadke wpierw w BWI. Okazalo sie ze EMO nonstop ktory mial do TPA wyleciec o 8 rano nie wylecial bo compressor padl w prawym silniku w 717. Po obfitym 8 godzinnym opoznieniu i czesciach przywiezionych z ATL biedni "Ohiowiczanie" wylecieli do cieplych klimatow Florydy. Malo co sie z nimi nie zabralem ale auto mialem dopiero od 23tej i nie chcialem zmieniac na 18ta bo bym musial oddac je o 18tej w niedziele w MCO albo placic za nastepna dobe.

    Need seats!


    All is good:


    Lot do BWI byl dosyc krotki bo tylko 400 mil do przelecenia. Zaliczylem 2x Gin Tonic siedzac w 1C na pokladzie prowadzac rozmowe z naszym Chief Pilot 717s ktory akurat jest z DAY a mieszka teraz w MLB i wysiadlem w BWI gdzie sie dowiedzialem ze system AirTran padl bo robili jakis upgrade w MCO w New Skies (system rezerwacji Navitaire) i niechcacy cos rozwalili. Pieknie...znaczylo to ze nie bylo zadnych seat assignments co nie bylo duzym problemem bo na pokladzie tylko 29/117 miejsc zajetych do Tampy. 4 miejsca w C zajete...no powiedzmy ze 4.5 bo pies tez lecial. Ja wzialem 2C a kolo mnie niewidoma z Yellow Labrador Retriever ktory byl szef'em calej jej wyprawy. Po 2 godzinach lotu do TPA jestem ekspertem w swiecie niewidomych i ich psow. Yellow Lab wabil sie "Bailey" i byl naprawde inteligentym zwiezem. Niesamowicie byl cierpliwy i pomagajacy...dowiedzialem sie ze nie tylko byl trenowany w ABE, MDT, BWI, ATL, MCO i TPA gdzie znal caly uklad lotniska ale tez mogl powiedziec kiedy niewidoma pasazerka zle sobie naklada makijaz lub ma zle ulozone wlosy. Niesamowite...moj Golden Retriever co najwiecej to aportuje, siada, kladzie sie i wzera Zywczajna i Krakowska kielbase tak jakby jutro sie konczyl swiat...a Ogorkowka to je jak opetany "Bailey" za to ze mna wcinala chipsy kettle cooked...bardzo jemu to smakowalo bo zjadl 2 paczki w ciagu 5 minut.



    Zima:




    Nostalagia 80s Air Canada



    DAY-BWI...start z DAY







    Po wyladowaniu w TPA bylem juz ciut zmeczony i wypozyczylem sobie Malibu (z mysla o oszczedzeniu paru $$$ bo jutro mialem do przejechania droge do MCO gdzie zostawilem moje auto) i udalem sie do St. Petersburg do domu dziewczyny gdzie padlem po lasagna, browarze i filmie Despicable Me.

    Wiecej o Wright Patterson AFB i o Muzeum USAF bedzie w blogu w najblizszych dniach bo jest o czym wspominac i pare tematow do poruszenia.

    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 25-01-2011 o 08:21
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Tradycyjnie... super!

    No i ten WL - pikny, w takim samym kolorze jak mój XJ :P

  3. #3
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Relacja standardowo świetnie.
    I ten Polski akcent.

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    pies w samolocie piękny jest tak samo jak ten niebieski Golf
    Jakby tak złożyć wszystkie twoje relacje blogi ciekawa książka by wyszła ^^

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    w-wa

    Domyślnie

    jest jeszcze czwarty hangar, na terenie samej bazy- dobrze, że i tak planujesz pojechać raz jeszcze...

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Jest Presidential i tuż obok Experimental & R&D m.in. z XB-70 - zdecydowanie najciekawszy (jak dla mnie) z całego muzeum, tyle że trzeba się zapisać na przejazd school busem do aktywnej części bazy... Dwa razy jak jechałem to wbijałem się do muzeum w momencie otwarcia i od razu szedłem się zapisać... Polecam...

    Btw - szkoda że jakiegoś cynku nie dałeś, bo ja do DAY mam aktualnie rzut beretem, zresztą dzisiaj po pracy się tam wybieram...
    KZ

  7. #7
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Jest Presidential i tuż obok Experimental & R&D m.in. z XB-70 - zdecydowanie najciekawszy (jak dla mnie) z całego muzeum, tyle że trzeba się zapisać na przejazd school busem do aktywnej części bazy... Dwa razy jak jechałem to wbijałem się do muzeum w momencie otwarcia i od razu szedłem się zapisać... Polecam...
    Wiem...bylem tam wiele wiele lat temu ale nie licze tego bo to byly czasy pre-Aviation

    Btw - szkoda że jakiegoś cynku nie dałeś, bo ja do DAY mam aktualnie rzut beretem, zresztą dzisiaj po pracy się tam wybieram...
    Gdzie mieszkasz dokladnie? Jak bede to dam ci znac. Pewnie bede w CMH niedlugo i tak bo musze tam zrobic nagonke naszych pracownikow i walnac audit.
    jest jeszcze czwarty hangar, na terenie samej bazy- dobrze, że i tak planujesz pojechać raz jeszcze...
    Wiem...nie bylo czasu. Dlatego wracam.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  8. #8
    Awatar mapa

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Relacja jak zwykle extra Czyta sie z zapartym tchem. A co do Tim Hortons, to potwierdzam - nie tylko kawe podaja tam pyszna

  9. #9
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Wiem...bylem tam wiele wiele lat temu ale nie licze tego bo to byly czasy pre-Aviation
    Jakieś ~10 lat temu jak byłem tam pierwszy raz to XB-70 stał gdzieś koło Blackbirda na terenie muzuem, a na terene bazy były tylko prezydenckie - OIDP...

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Gdzie mieszkasz dokladnie? Jak bede to dam ci znac. Pewnie bede w CMH niedlugo i tak bo musze tam zrobic nagonke naszych pracownikow i walnac audit.
    West Chester, OH - bliżej CVG niż DAY, ale nie daleko... Od CMH to już jednak kawałek...
    KZ

  10. #10
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    West Chester, OH - bliżej CVG niż DAY, ale nie daleko... Od CMH to już jednak kawałek...
    Bym odezwal sie gdybys w profilu nie mial "Ambush Country" tylko CVG/DAY Z tego co widze na gmaps to masz tyle samo do IND co do CMH..

    Jakieś ~10 lat temu jak byłem tam pierwszy raz to XB-70 stał gdzieś koło Blackbirda na terenie muzuem, a na terene bazy były tylko prezydenckie - OIDP...
    Ja bylem tam jakies 14-15 lat temu i prawie wogole nic nie pamietam z tych czasow..

    A co do Tim Hortons, to potwierdzam - nie tylko kawe podaja tam pyszna
    Bostom Creme Donut mmmmmmmmmmmmm
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 25-01-2011 o 20:20
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  11. #11

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Relacja jak zwykle fajna i pozdrawiam wspólnie z żoną:-) W Tim Hortons najlepsza jest French Vanilla - polecam

  12. #12
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    Zona znowu czyta?
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com



Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •