Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie POZ-FRA-IAD-BUF | BOS-JFK-FRA | HHN-WRO - LOT, United, Delta, Lufthansa, Ryanair.


    Polecamy

    Kolejny raz (po HKG) dzięki temu forum, a dokładniej dzięki podforum o promocjach, udało mi się zaplanować ciekawą trasę na moje ferie zimowe - odwiedziny rodziny połączone z małym zwiedzaniem wschodniego wybrzeża USA. Cena była znakomita, gdyż za ~1300zł zabookowałem przelot na trasie POZ-FRA-IAD-BUF | JFK-FRA. Pierwsze 3 odcinki operowane były kolejno przez LOT i United, powrót zaś przez Lufthansę.

    Wiedząc, że z Buffalo pojadę z kuzynką na zwiedzanie Bostonu gdzie też ona mieszka, musiałem pomyśleć nad metodą transportu do Nowego Jorku. Taniej od pociągu wyszła Delta w cenie $50 - na całą wyprawę miałem tylko bagaż podręczny więc nie przeraziło mnie to, że a'la Ryanair pobierają opłatę za każdą sztukę, nawet pierwszą, bagażu.

    Jeszcze tylko booking powrotu z Frankfurtu do Polski - tutaj za 20zł z pomocą przyszedł Ryanair z Hahn i za chwilę zamknąłem planowanie "ekspedycji"

    29.01 Poznań - Frankfurt LO 401


    Wylot do FRA miałem o 7:35. Jako, że mieszkam około 1:20h drogi od Ławicy ze sporym zapasem czasu obudziłem się, jeszcze z poziomu łóżka zajrzałem na flightstats czy aby lot nie jest odwołany i wyruszyłem na lotnisko... Byłem tam bardzo wcześnie, bo całe 2 godziny przed wylotem. Pogoda nie rozpieszczała, było ciemno i mgła pokrywała niemal całą płytę uniemożliwiając jakąkolwiek obserwację samolotów. W Baltonie zakupiłem jeszcze 0,5L polskiego, przezroczystego trunku, z którym to miałem małą przygodę na KIAD (o tym później).

    Boarding do naszego ATRa SP-LFF przebiegał w nieśmiertelny sposób - środek zimy a my z otwartymi drzwiami autobusu stoimy na płycie. Przed samolotem oddałem jeszcze mój bagaż obsłudze i rozsiadłem się w ostatnim rzędzie Y (w C tylko jedna osoba na rejsie). Przez odladzanie samolotu wylecieliśmy z opóźnieniem 10min, dodatkowo przez ten fluid szyby zostały tak zapaskudzone że za oknem nie było dosłownie nic widać

    Lot rutynowy więc nie ma szczególnie co opisywać, po starcie zaczęło robić się jasno - ten dzień będzie dla mnie bardzo długi. Na przelotowej rozpoczął się serwis - zimna "tortilla" z szynką i jakąś sałatą - moim zdaniem to zdecydowanie lepszy pomysł niż kanapka, smaczne i nawet dość syte.





    Po lądowaniu, dzięki uprzejmości bardzo sympatycznej załogi, udało mi się zagościć po raz pierwszy w kokpicie ATRa 72. Chwilę ponarzekaliśmy na nasz ULC, który to "dał ciała" i opóźnił całą procedurę konwersji mojej licencji JAR -> FAA do tego stopnia, że list z zaproszeniem po jej odbiór przyszedł w momencie kiedy zbliżałem się do powrotu do Polski....


    Samolot i właściciel
    ATR 72-202
    Lotnisko
    Germany: Frankfurt am Main Rhein-Main AB (FRA EDDF)
    Data /REG / CN
    29.01.2011 / SP-LFF / 402
    Autor
    Maciej Nowaczyk (Chudy)


    Lotnisko we Frankfurcie nie przypadło mi do gustu. Najpierw długa droga jakimś korytarzem, aby potem iść schodami do wyższej części terminala skąd odlatuje mój kolejny samolot do Waszyngtonu. Po kontroli paszportowej, nie zauważyłem też nigdzie żadnych wyświetlaczy o nr. mojego gate-u... Dalej wszechobecny tłok i ścisk, kolejki do jednoosobowych toalet. Czy tylko ja mam takie odczucie, że to lotnisko jest naprawdę słabe przy transferach ? Przynajmniej kolejny raz spróbuję MUC a FRA ominę szerokim łukiem.

    29.01 Frankfurt - Waszyngton UA 917

    Już na 1,5h przed odlotem przy gate, pracownicy United sprawdzali dokumenty pasażerów. Zapytany kilkakrotnie o cel mojej wizyty w USA, o to gdzie zamierzam się zatrzymać, dostałem jakąś naklejkę na paszport i zaczekałem chwilę do boardingu. Przez to, że odbył się on z autobusu zaczęto wpuszczać nas już na 50min. przed planowym odlotem - prawie jak na Okęciu

    Z jednej strony i ciekawe doświadczenie - widok silnika 777 z kilku metrów naprawdę robi wrażenie. Niestety samo wnętrze samolotu jest już mniej ekscytujące, PTVki bardzo małe i słabo czytelne - możliwość uruchomienia mapy bądź jednego z wyświetlanych filmów. Niewątpliwą zaletą jest układ siedzeń 2-5-2 i dodatkowo wolno miejsce obok mnie.



    Absolutną rewelacja jest kanał audio nr. 11 (13?) - czyli podsłuch do korespondencji kokpitu z ATC ! Fajnie było usłyszeć jak nasza Pani F/O prosi np. o zgodę na lot Załoga w dużej mierze niemieckojęzyczna, wszystkie komunikaty na pokładzie również dodatkowo w tym języku.



    Odlot z pasa 07L i oślepiające słońce po starcie. Można odczuć moc silników "trzech kos" - w końcu dane było mi nimi polecieć Niedługo po tym dostaliśmy napoje i słone przekąski....



    ...jak i ciepłe porcje :



    Do wyboru był kurczak bądź makaron, wybrałem to drugie i nie zawiodłem się.

    Poza tym napoje były dostępne praktycznie cały czas, załoga często przechodziła przez kabinę - serwis naprawdę zasługuje na moją pochwałę !

    Dalej długi lot nad Atlantykiem i Kanadą.





    Na godzinę przed lądowaniem kolejny serwis - tym razem chipsy, twix, kanapka i musztarda



    Standardowo na zniżaniu na PTV wyświetlono informacje nt. lotniska Dulles (IAD), o możliwościach przesiadek, transporcie itp. Chwilę później miękkie lądowanie i krótkie kołowanie do gate.





    Podsumowując : byłem przygotowany że United, jako linia Amerykańska nie będzie zachwycać - pozytywnie się rozczarowałem. Fajerwerków nie ma, ale IMHO to zdecydowanie lepszy produkt od LOTu na transatlantykach.

    Po wyjściu z samolotu baaardzo długi spacer do równie długiej kolejki do immigration. Po odstaniu swojego, pieczątka do paszportu i jesteśmy pełnoprawnie na terenie USA. Uśmiechnięta mina szybko zmieniła się o 180 stopni gdy ujrzałem tłok do kontroli bezpieczeństwa - po co ona przy transferach ? Zamiast klasycznej bramki stanąłem w jakiejś "prześwietlającej" bramce po czym zostałem zapytany przez celnika czy to mój bagaż i zostałem poproszony o jego otwarcie...

    Ku mojemu zdziwieniu został odebrany mi alkohol zakupiony w duty free na Ławicy - zostałem poinformowany, że mimo iż jest zapakowany w specjalnej torbie z paragonem wewnątrz, lecąc poza EU nie mam prawa nic takiego wnosić... Szkoda, człowiek uczy się całe życie.

    Na szczęście już tylko spacer do odległych bramek i oczekiwanie na kolejny lot...

    29.01 Waszyngton - Buffalo UA 7294

    Ostatni lot tego dnia a za oknem nadal jasno - ciekawe uczucie. Czekając przed bramką udało mi się podłączyć do "darmowego" wifi o nazwie "Ha ha next time lock your router"

    Na ekranach wyświetlane są informacje o pogodzie u destynacji, ilości mil ile zdobędziemy za przelot oraz o LF ! Ten wynosił aż 100% ! Na 30min przed startem boarding, znów otrzymałem przywieszkę "delivery at aircraft" - nic dziwnego, w końcu lot obsługuję CRJ 700 :


    Samolot i właściciel
    Bombardier CRJ-701
    Lotnisko
    USA - Virginia: Washington - Dulles Int'l Airport(IAD KIAD)
    Data /REG / CN
    29.01.2011 / N504MJ / 10066
    Autor
    Maciej Nowaczyk (Chudy)


    Pasażerowie najróżniejsi, od wejścia na pokład doznałem lekkiego szoku - pierwszy raz leciałem rejsem krajowym w US i zauważyłem, że tam latanie jest jakieś zdecydowanie "luźniejsze". Panuje bardzo swojska atmosfera - ludzie na pokładzie naprawdę najróżniejsi Podoba mi się to bardzo.

    Po oczekiwaniu w kolejce i odlocie serwis w postaci zimnych napoi, przelot to zaledwie 50min. więc niczego innego bym nawet nie oczekiwał. Z powietrza oglądam resztki światła tego dnia.

    Podejście już o ciemku nad oświetlonymi amerykańskimi drogami i ulicami. Bardzo miękkie przyziemienie i chwilę po tym jesteśmy przy terminalu...




    Samolot i właściciel
    Bombardier CRJ-701
    Lotnisko
    USA - New York: Buffalo Niagara Intl.(BUF KBUF)
    Data /REG / CN
    29.01.2011 / N504MJ / 10066
    Autor
    Maciej Nowaczyk (Chudy)


    Jeszce tylko 5min. jazdy do mieszkania rodziny w Lancaster i w końcu ląduję w łóżku. Wyprawa mimo iż dość męcząca, bardzo udana.



    Dziękuję za uwagę - C.D.N
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  2. #2
    Awatar Kac_r

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    rewelacja, bardzo fajnie sie czyta, masz bardzo przyjemn sposob pisania : ). czekam na wiecej.

    ps. do moderatorow : nie mam polskich literek, sorry (pierwszy dzien z apple)

  3. #3
    Awatar banan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Kanał audio z ATC był dostępny przez cały lot? Jak tak to naprawdę super sprawa.
    Z mojego co prawda bardzo skromnego doświadczenie FRA się nie umywa do MUC jeśli chodzi o przesiadki.

    P.S. Masz zamiar kontynuować szkolenie w USA?

  4. #4
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    ATC Channel w UA jest #9 a nie 11/13. Jak jest wlaczony to dziala przez caly lot. Jak nie jest wlaczony spokojnie mozna sie zapytac czy moga wlaczyc i ogolnie nie ma problemu i wlaczaja go.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  5. #5
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez banan Zobacz posta
    Kanał audio z ATC był dostępny przez cały lot? Jak tak to naprawdę super sprawa.
    Tak jak napisał PolishAir - dostępny cały lot, choć były momenty gdzie strajkował.

    Cytat Zamieszczone przez banan Zobacz posta
    P.S. Masz zamiar kontynuować szkolenie w USA?
    Najpierw matura Myślałem o polataniu tam, jednak bardziej jako budowa nalotu i nowe doświadczenie - stricte szkolenie niekoniecznie...

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    ATC Channel w UA jest #9 a nie 11/13
    Najpewniej masz rację, mi już to z głowy uciekło.
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  6. #6
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    08.02 Boston - Nowy Jork JFK DL 6467

    Z nieodległego Salem na lotnisko wyjechałem na 1:40h przed wylotem - zostałem w końcu poinformowany, że przejazd zajmuje maksymalnie do 30min. I faktycznie, lotnisko jest położone bardzo blisko, jednak o tej porze wszystkie drogi dojazdowe były tak maksymalnie zapchane, że zjawiłem się tam po godzinie jazdy na 40min przed planowaną godziną odlotu.

    Planową dlatego, że jak tylko odczytałem swoją rezerwację na automacie "self check-on" wyświetliło mi informacje o 20min. opóźnieniu rejsu. Wydrukowałem więc kartę pokładową i spokojnie przeszedłem security (tutaj kolejny "rozbierający" skan). Dalej jeszcze dość długi spacer przez terminal i jestem pod gate A20. Trafiło mi się bardzo fajne towarzystwo do rozmowy, załoga pokładowa Delty, w uniformach, dolatująca do pracy - ogólnie przed naszą bramką wszędzie pełno pracowników Delty. Porozmawiałem ze stewardem lecącym dalej do Tokio i stewardessą wykonującą do Frankfurtu

    W końcu podkołował nasz piękny CRJ900 N676CA i niedługo później rozpoczął się boarding...



    Pogoda w Bostonie była masakryczna, obawiałem się już o moje krótkie, dobowe zwiedzanie NYC. Kołowaliśmy do pasa dobre 10min, podziwiając po drodze startujące i lądujące maszyny.





    Czas przelotu to 60min, na pokładzie brak jakiegokolwiek serwisu, nawet napoi. Lot rutynowy, ku mojej uciesze gdzieś na jego półmetku chmury zaczęły się przecierać - potwierdził to jeszcze komunikat o pogodzie z kokpitu - na KJFK niemalże CAVOK !



    Pojawił się też A320 Jet Blue, który towarzyszył nam aż do lądowania :







    Po lądowaniu wyjątkowo krótkie kołowanie do terminala Delty i jesteśmy w Nowym Jorku ! Krótki spacer i wychodzę do strefy ogólnodostępnej - czas zlokalizować kolejkę Air Tran łączącą terminale i jeżdzącą do stacji metra NY.



    Europejski klimat, widziany ze wspomnianej kolejki :



    Po wyjściu pojawiają się bramki - płacę za Air Tran i kupuję metro card na przejazdy po Nowym Jorku, pojedynczy kosztuje $2,5 więc taka karta się opłaca, nie trzeba też za każdym razem kupować biletów. Kilka zdjęć z mojego 24 godzinnego pobytu w NYC można zobaczyć na moim blogu, TUTAJ.

    Pzdr, Maciej
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  7. #7
    Awatar KyFrUn

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Bochnia

    Domyślnie

    Świetna relacja Podoba mi się styl pisania , bardzo miło się czyta Pozdrówki

  8. #8
    Awatar PeZet_WAW

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    ATC Channel w UA jest #9 a nie 11/13. Jak jest wlaczony to dziala przez caly lot. Jak nie jest wlaczony spokojnie mozna sie zapytac czy moga wlaczyc i ogolnie nie ma problemu i wlaczaja go.
    Nie wiesz może, czy jest taki kanał w samolotach American Airlines (772)?
    Pozdrawiam,
    Piotr


  9. #9

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeZet_WAW Zobacz posta
    Nie wiesz może, czy jest taki kanał w samolotach American Airlines (772)?
    Tylko w samolotach United.

  10. #10
    Awatar PeZet_WAW

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bgdn Zobacz posta
    Tylko w samolotach United.
    No to szkoda . Ale nic to - do podręcznego skaner powędruje . Mam nadzieję, że Cabin Crew nie będzie przeszkadzał.
    Pozdrawiam,
    Piotr


  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Spoko raport. Tak samo ja nie kupuje alkoholi na bezclowce w USA jak lece do Europy bo w Europie na pierwszym lotnisku przesiadkowym alkohole sa zabierane przy przejsciu przez bramke.
    Kanal 9 jest tylko w United. A co do "Air Tran" to pociag nazywa sie AirTrain AirTran to linia lotnicza


    Pozdrawiam,
    Rafal

  12. #12
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Ciekawa relacja, fajnie sie czyta - czekam na ciag dalszy...
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  13. #13
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Kanal 9 jest tylko w United. A co do "Air Tran" to pociag nazywa sie AirTrain AirTran to linia lotnicza
    Ostatnio przypomnieli mi w DFW Politically Correct TrAAin.

    A co do "Air Tran" to pociag nazywa sie AirTrain AirTran to linia lotnicza
    Nie slyszales o naszym subsidiary? Joint-venture z Amtrak
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 09-03-2011 o 02:14
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  14. #14

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPWA

    Domyślnie

    Takie relacje aż mnie skręcają w żołądku, niesamowite i ciekawie napisane. Nie mogę doczekać się dalszej części, kiedyś i ja muszę tak po podróżować.

  15. #15
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Byłeś na Niagarze z Buffalo? Da się tam jakoś dojechać publicznym transportem?
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  16. #16
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie


    Polecamy

    Byłem, ale niestety nie pomogę bo jechałem autem ze znajomymi. Dałbym sobie jednak głowę uciąć, że jest jakiś "shuttle" z lotniska bo widziałem po drodze autobusy oflagowane "Buffalo airport - Niagara Falls".
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •