Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie ORD-ABQ-DEN-ORD UAex/UA/UA


    Polecamy

    Cos krotkiego tym razem

    3 dniowy weekend sie okazal faktem i troche trzeba bylo dobic konto UA Mileage Plus z Chicago. Decyzja szybka i padlo na Denver bo i blisko z Chicago i latwo sie dostac no i desant 1 dniowy na gore Breckenridge dosc tani. Rodzinnie jezdzimy co sezon nieopodal w Summit County do Keystone ale tym razem stwierdzilem ze trzeba wyprobowac cos innego.

    Dzien #1 - lot do Denver / kolacja / relax w hotelu
    Dzien #2 - Dojazd do Breckenridge i Deska caly dzien / Kolacja i relax
    Dzien #3 - Zwiedzanie okolicy Rocky Mountains / Odlot do Chicago

    Koszta:

    -15k miles + taxes/fees na promo R/T x 2 (z dziewczyna weekend)
    -Hyatt Downtown Denver $60/noc na priceline.com x 2 = $120
    -Auto full size w National $23 x 3 doby = $69 z podatkami
    Route: ORD-DEN-ORD (zmienione na ORD-ABQ-DEN-ORD)

    Dzien #1 Wylot do ORD mamy o okolo 8 rano. W ORD T1 stawiamy sie z okolo 7 rano. Tlok niesamowity ale to normalne jak na dzien powszedni w ORD Domestic. No nic, robie check-in w oversized baggage kolejce gdzie oddaje 2 pokrowce z deskami + 1 walizke. Szybki flesz AirTran ID do agent'a UA i odejmuje mi oplate za bagaz, life is good. Pare minut potem mijamy generalna kolejke security do "Employee/Crew Line". Chociaz nie latamy do ORD to szczerze mowiac ID lini lotniczej dziala na kazdym Amerykanskim lotnisku niezaleznie czy tam linia lata czy nie. Zauwazylem ze procedura jest troche inna w Europie gdzie jedyne co jest to specjalna kolejka dla Crew on duty ale juz nikogo innego nie wpuszczaja. Co kraj/kontynent to obyczaj ale wole wersje tutejsza z oczywistych powodow. Po security wchodzimy do gmachu Concourse B gdzie na monitorze czeka na mnie wiadomosc ze skasowali nam ORD-DEN na 757. Super. Nagle 150 ludzi westchnelo i wszyscy pobiegli do 3-4 biednych agentow UA na rebooking Dobrze znajac ten swiat od razu pobieglem do telefonow United ktore sa podlaczone do UA reservations bo wiedzialem ze reservation moze zrobic wiecej i szybciej niz stanie 30 minut w kolejce. I sie okazalo prawda, UA Res przebookowal nas z ORD-DEN na ORD-ABQ-DEN, wylot za 15 minut...zostalo tylko sie modlic ze bagaz sie nie zgubi.

    ORD-ABQ na UAexpress takze nie najbardziej wygodne stworzenie Regional Jet. Wole mainline equipment bo chociaz okna sa na wysokosci ludzkiej ale nie mam co marudzic bo lece. Przy starcie z 28R widzac T1 tylko pomyslalem sobie ze polowa tych ludzi z pierwotnego ORD-DEN pewnie dalej czeka w kolejce na rebooking. Heh...szkoda mi bylo biednych pax'ow przez okolo 3-4 sekundy bo potem sie widoki skonczyly z nadejsciem chmur.




    ABQ dosc lubie, bylem tutaj przedtem 2x ale ostatnim razem 3-4 lata temu. Lotnisko ma charakter bardzo Indianski, zreszta tak jak caly stan New Mexico (jedyny stan USA w ktorym Hiszpanski jest tez oficjalnym jezykiem). I architektura terminala jest ciekawa i opcje gastronomiczne w nim. Duzo tutaj Tex-Mex i southwestern mexican. Przesiadka w ABQ 1,5 godziny takze po dosc zwawym lunchu z Quesedilla w glownej roli udalismy sie do A319 czekajacego do DEN. Opowiadac nie ma co tutaj duzo bo jest to znana maszyna w ktorej sie duzo nie dzieje i nie ma. Ani Wifi, ani PTV ani satelitarnego radia ale narzekac nie ma znowu po co bo skok na polnoc do Denver krotki a widoki za oknem az palce lizac.














    Ladowanie w DEN i zaczyna sie wycieczka do gate'u. Ten kto byl w nowym DEN (niektorzy z nas nawet w mlodych latach pamietaja jeszcze Stapleton ) wie ze kolowanie tutaj jest kwestia kwadransow nie pojedynczych minut. Widoki samolotwe w roli glownej znowu UA ze zmiana AA na F9 w przeciwienstwie do ORD. Podczepiamy sie do kolejki do gate'ow za 2x 757, 1x 763ER i 3x A320s. Wycieczka do car rental facility tez dluga w DEN bo wpierw trza jechac do main terminal ala ATL potem autobusem do rental cars. Szacowal bym ze cala ta wyprawa z wyjscia z samolotu do auta trwa 25-30 minut w przeciwienstwie moze do 10 minut w MCO.




    Chociaz jechalem w gory a jest to zima wzialem Impala (co sie pozniej okazalo mega glupota) z napedem FWD bo prognoza byla dobra. Dobrze wiem ze meteorolog jak mowi ze jutro ma byc slonce to naprawde bedzie padac i na odwrot ale jak glupi pomyslalem sobie ze tak bedzie jak mi powiedzieli w Weather Channel. Cieszylem sie ze bagaz dolecial z ORD takze wiecej o tym nie myslalem i wpakowalem manietki do Impala i po odpaleniu XM 20 on 20 Hits pojechalem do centrum Denver. DEN nie jest blisko miasta ale jest jakto prawie kazde lotnisko w USA polaczone z nim ekspresowka. 3 kwadranse pozniej znalezlismy sie w centrum gdzie obczailem na tripadvisor ze parking w Crowne Plaza 50m od naszego Hyatt jest o pelne $10 na noc tanszy niz w Hyatt. Podjechalem pod lobby Hyatt wysadzilem dziewczyne z gratami, zrobilem szybki check-in i odstawilem auto na parking Crowne Plaza co sie zabardzo nie podobalo chlopakom z Hyatt ktorzy zbierali napiwki w Valet Parking. "Sucks to be you" i tyle do powiedzenia bo nie bede placil $30/noc za parking w Denver.



    Centrum Denver da sie lubic, szczegolnie jedna ulica ktora jest tylko zrobiona dla pieszych i dla autobusow ktore jezdza w ta i spowrotem a na obu jej stronach sklepy/restauracje. Wlasnie tutaj sie udalem z dziewczyna na kolacje bo od hotelu mielismy raptem 200m. Po kolacji wizyta w monopolowym po winko. Ze nie mielismy otwieracza wyslalem dziewczyne do baru w lobby zeby nam otworzyli wino (oczywiscie z jakims tam $1-2 napiwkiem w formie "Corking Fee") i tu szok...powiedzieli nam ze nie moga nam tego otworzyc bo jest to nielegalne i nie powinismy wchodzic z wlasnym alkoholem. Taka historie uslyszalem przez telefon od dziewczyny i ze mi sie nie chcialo wiezyc tej glupocie Amerykanskiej zjechalem z 20 ktoregos pietra i powiedzialem ludziom w barze zeby sie pukneli w czolo. Wsparly mnie 3 stewardesy Southwest ktore akurat siedzialy przy barze z Mojitos i wkoncu nam otworzyli wino z mina taka jakby robili przestepstwo najwiekszego stopnia i mieli sie znalesc w SUPERMAX z Unabomber jakby sie ktos dowiedzial co wlasnie zrobili. Wogole w Colorado mam historie z ich glupimi prawami z alkoholem i ta zapisalem w ksiazce zaraz po histori ktora mi sie przydazyla rok wczesniej gdy w miescie Durango (lub Cortez) przy Four Corners powiedzieli mi zebym jechal do New Mexico bo to jest "Dry County" w Niedziele i nie moga sprzedac mi wogole alkoholu. Nie chca mojej kasy to nie i tyle.

    Wieczorej za to spedzilismy w wysmienitym Jacuzzi prawie ze na dachu hotelu co w zimie sprawialo fajna atmosfere bo mozna bylo sobie usiasc na lezaku pokrytym 50cm sniegiem a potem wskoczyc do 40 stopniowych babelkow.

    Widoki:





    Nastepny dzien (Sobota) to byla wyprawa do Breckenridge gdzie spedzilismy caly dzien na desce i kolacja w Summit County.




    "Breck" Trail Map:










    Got tires?



    W Niedziele postanowilismy ze pojedziemy na mala wycieczke do Estes Park ktory sie znajduje u progu Rocky Mtn. National Park. Pogoda byla fantastyczna dopoki nie wjechalismy do kanyonu gdzie z drugiej strony gory gdzie padal ostro snieg. Do Estes Park dojechalismy gdzie zjedlismy lunch i postanowilismy ze zjedziemy do autostrady I-70 ktora sie ciagnie od Denver przez gory skaliste do Grand Junction i potem do Salt Lake City, czyli ta sama ktora jechalismy wczoraj do Breckenridge. Wogole ta czesc kraju jest mi dobrze znana bo w tych rejonach bywam czesto w zimie i w lato bo jest w okolicach Colorado/Utah tyle do zwiedzania ze czlowiek moglby tutaj jezdzic cala dekade i by wszystkiego nie zobaczyl. Zjechalismy drogami przez Central City/Blackhawk do I-70. A krotkie slowo o Central City/Blackhawk...wszedzie sa tutaj kasyna i miasto w gorach wyglada miej wiecej jak cos z Westernu po goraczce zlota. Dodatkowe punkty u mnie ma Blackhawk bo jezdzenie po drogach historycznych i przy kasynach rowerem tutaj jest NIEDOZWOLONE i czeka kazdego rowerzyste $68 mandat. Czemu? Bo wg. miasta nie ma miejsca dla rowerzystow i aut. Tak trzymac bo wg. mnie rowerzysci niech sobie jezdza na swych sciezkach a nie po drogach w miescie wytwarzajac korek 20 samochodowy bo nie ma jak ich minac.
    Chihuahua, Mexico...troche ma daleko do domu..





    Herbie?









    Polskie klimaty w gorach w Colorado (!!!):







    Koparka ktora dzialala na budowie Panama Canal













    Hummer Cops:



    Powrot do DEN I-70 z ktorej jest dramatyczny zjazd z gor z ktorego widac prawie cale miasto Denver. Oddalismy auto i po 10 minutowej wycieczce bus'em bylismy juz pod UA Check-in. Maszyna do ORD byla 757-200. Naszczescie tutaj nie bylo zadnych niemilych niespodzianek od UA SOC i lot sie odbyl na czas. W ORD znalezlismy sie prawie o polnocy i bylo dosc cicho na plycie bo to wkoncu Niedziela. Jedynie gdzie byl wiekszy ruch to plyta cargo z zachodniej strony gdzie pod swiatlem ksiezyca poruszal sie Southern Air 74F, SQ Cargo 744F i pare FedEx MD-10/11s. Bramka w Concourse C i przejazd ruchomym chodnikiem ze slynymi neon'ami nad glowa zawitaly nas spowrotem w Chicago.

    Mega Klucz

    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  2. #2

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    ciekawie Denver z góry wygląda,nisko do okoła a jak dochodzi do centrum taki wypiętrzenie budynków
    Rocky mountains bardzo ciekawe jak widzę po fotkach

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Puławy

    Domyślnie

    Witam,

    Fajnie, że znów napisałeś, szczerze mówiąc trochę już tęskniłem za Twoim opowiadaniami zza wielkiej kałuży.
    Relacja jak zwykle super, opisujesz jak zawsze wiele innych ciekawych rzeczy i aż miło się czyta.

    Pozdrawiam

  4. #4
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzieki, cos tam probowalem przedtem wyskrobac ale pracy tyle sie narobilo ze za kazdym razem co sie zabieralem za relacje to nie moglem jej dokaczyc.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •