Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie WAW-MXP-BCN-BRU-WAW czyli 4 loty z LH Italia I Brussels Airlines


    Polecamy

    Tym razem czekał mnie trochę dłuższy weekend w Barcelonie I spotkanie z dawno niewidzianymi znajomymi. Postanowiłem przetestować dwie nowe dla mnie linie czyli LH Italia oraz Brussels oraz jedno nowe lotnisko: El Prat. Po kupnie biletu zorientowałem sie ze za niewielka dopłatą mógłbym wracać bezpośrednio LOTem (choc zależy mi na zbieraniu odcinkow lotu do statusu), a potem jeszcze okazało sie ze mógłbym lecieć nowym E195 - coz następnym razem.
    Wyprawa to dwa loty liniami należącymi do LH, której szczerze mówiąc nie lubie I unikam jak mogę za najgorsze loty w karierze I fatalna obsługę w przypadku jakichkolwiek problemow. Ale miałem nadzieje, ze włoska spolka córka oraz Brussels beda jednak inne. No to zaczynamy

    Warszawa - Mediolan Malpensa LH Italia

    Odprawiłem sie online, po przybyciu na Okecie dosc pusto. Wędruje do stanowiska LH oddać bagaż, srednio mila Pani odsyła czlowiek przede mna do automatow LH aby tam sie odprawil, a przy stanowisku oddać bagaż - podobno tylko pasażerowie klasy biznes moga odprawiac sie przy stanowisku (dziwne, ale LH przyzwyczaiła mnie do dziwnych sytuacji). Pani przy stanowisku mila, szybko oddaje bagaż I kontrola bezpieczeństwa. Na dwoch stanowiskach obok ludzie dopłacają za bagaz - taka ciekawostka. Wędrówka do saloniku w T1, jak zawsze tam pusto, szybkie jedzenie I do samolotu. Boarding o czasie do A319 przez rękaw. Samolot w eco pelny, na oko ok 90%, w biznesie 2 osoby.
    Z polskich gazeta ŻW mające 4 strony (choc nie będąc z Wwy nie wiem czy to normalne) I dodatek Dom do GW (ale bez samej GW!) - ciekawe.
    Do jedzenia mikro rogalik (ok 5 cm dlugosci) suchy oraz Actimel, do tego alkohol. Sporo miejsca na nogi, magazyn pokładowy to magazyn LH + 6 stron LH Italia - ciekawa jest ich siatka połączeń: tylko 16 miast w tym 4 to połączenia sezonowe, po Londynie Paryzu, Barcelonie I Catani Warszawa majac 12 połączeń w tyg jest 5 najczęściej obsługiwanym miastem. Patrzac na mape siatki widać duze zmiany jakie zaszły w tej lini (mnóstwo miast wypadło) I widac nadchodzące zmiany, bo obecnie nie wiadomo na co LH Italia sie nastawia: sa kierunki turystyczne np Ibiza, Olbia, sa 4 miasta na stale we Wloszech (Palermo, Neapol, Bari, Catania, nie ma np Rzymu) do tego Londyn 33 razy w tygodniu, Paryz 25, Barcelona 17, Budapeszt I Wwa 12 razy, Praga, Sztokholm, Palermo, Bari I Lizbona 7 razy, reszta sezonowo - moim zdaniem absolutny mix. Od pewnego czasu pojawiają sie plotki o połączeniu AirDolomiti z LH Italia, niedawno zmieniono prezesa LH Italia - zobaczymy.
    Lądowanie o czasie, włączając telefon dostaje sms'em powiadomienie o zmianie bramki - milo. W Mediolanie rękaw i 55 minut na przesiadkę, Malpensa jaka jest każdy kto był wie, lata 70te, niezbyt przyjaźnie to wyglada, ale przesiadka sprawna.

    Mediolan Malpensa - Barcelona El Prat LH Italia

    Z samolotu z W-wy w samolocie do Barcelony jest ok 15 osob - całkiem sporo. W samolocie LF w ekonomicznej na poziomie 50%-60%, znow A319 (o ile sie nie mylę to jedyne samoloty w tej lini), tym razem do jedzenia kanapka, niestety masa w kanapce nie pozwala określić co to było Z ciekawostek I różnic miedzy LH Italia, a LH to LH Italia oferuje sok ananasowy zamiast pomidorowego ktory jest w LH mi pasuje. Do wyboru tylko prasa włoska, miejsca na nogi tak jak poprzednio duzo.
    Lądowanie 10 minut po czasie, rękaw I swietny nowoczesny terminal. Szybki odbior bagazu I...czas na Barcelone

    Barcelona - Bruksela SN Brussels

    Czas w Barcelonie minął szybko I milo, czas wracac. Kolejny w czasie tej podroży nowy przewoźnik, Brussels Airlines, oraz plan krótkiej przerwy na frytki z majonezem w Brukseli.
    Wylot o godzinie 9:10 wiec musze mocno rano dostac sie na lotnisko, po drodze mijajac ludzi wracających z nocnych imprez. Odprawiłem sie dzien wcześniej online, na karcie pokładowej wielki napis 'no free meals/drinks' bylem tego świadomy kupujac bilet (choc expedia nie wspomniala o tym ani słowem), ale dalej dziwi mnie ta polityka linii bedacej w *Alliance.
    Po przybyciu na lotnisko duża kolejka do odprawy, na szczęście musze tylko oddać bagaż wiec ustawiam sie do stanowiska biznes I po 5 minutach wędruje do kontroli bezpieczenstwa.
    Terminal 1 El Prat jest fantastyczny, absolutnie nowoczesny, przeszklony, typ obiektow użyteczności publicznej jakie lubie, z doskonałym widokiem na samoloty. Swietny jest dziedziniec dla palących, pozwala posiedzieć na zewnatrz, wiec nawet gdy ktoś jak ja nie pali, miedzy małymi drzewkami siedzi sie milo. Jesli moglbym na cokolwiek narzekac to tylko detal w postaci braku darmowego wi-fi, zreszt jak w większości miejsc w Hiszpanii, ale lotnisko bardzo pozytywne
    Airbus A319, w biznesie 1 osoba, b.flex economy+ tez jedna, a w b.light okolo 80-85%. Dość zabawnie to wyglada, bo jeden rząd oznaczono biznesem(tabliczka na fotelu z tego rzedu) I jest tam jedna osoba, nastepny rzad to juz b.flex I tez jedna I caly tyl to b.light, ale jedyna zastosowana zasłonka oddziela wejście do samolotu z kuchnią od biznesu, reszta juz bez zasłonek. Lekko spóźnieni wsiadamy przez rekaw do samolotu I...czekamy. Niestety jeden z pasażerów odprawil sie (I bagaz), ale nie pojawili sie w samolocie wiec czekamy na wypakowanie bagazu.
    W koncu ruszamy, po informacji ze pojawi sie film o procedurach bezpieczeństwa pojawiają sie monitory, ale...połowa nie dziala a w pozostałych absolutnie nic nie widac z powodu zakłóceń. Film zostaje wyłączony po jakis 2 minutach, a załoga próbuje cos zorganizować. Tak wiec w czasie kołowania włączony zostaje komunikat informujacy ze 'po osiągnięciu wysokości kontrolka zapiac pasy została wyłączona, ale...' Co rozbawiło polowe samolotu, ale załoga na zadowolona nie wyglądała. W końcu udalo sie jednak pokazać cala procedure I startujemy. W samolocie zainstalowano fotele Recaro (o ile dobrze pamiętam nazwę), calkiem wygodne. W trakcie lotu komunikaty o tym ze można kupic jedzenie I picie, nadawane w dodatku w 3 jezykach co trochę przeszkadza w spaniu
    Lądowanie o czasie, w Brukseli takze rekaw I prawie 4h na przesiadke, co zostalo zaplanowane tak zeby moc spokojnie pojechac na godzine do centrum - frytki z majonezem jak substytut jedzenia na pokładzie.
    Powrot na lotnisko I ostatni lot.

    Bruksela - Warszawa Brussels Airlines

    Tym razem autobus do Avro85, w biznesie 1 osoba, w b.flex 3 osoby, I eko ok 65% ale nalezy wziac pod uwage ze to lot w niedziele w dodatku 1 maja, w srodku dnia. Znow zaslonka tylko jako oddzielenie kuchni z przodu

    Z ciekawostek przegladalem mape polaczen wlasnych I CS, co ciekawe w Polsce poza WAW I KRK gdzie lata bezpośrednio SN cs jest tylko do GDN, POZ, WRO - czemu w takim razie nie ma reszty miast nie rozumiem. Ciekawi mnie tez z kim jest CS do Kijowa, Rygi, Tallina I Bukaresztu.
    Lot generalnie bez sensacji, znów przez pół lotu widać i czuć jedzenie podawane z przodu samolotu lądowanie o czasie i autobus do terminalu.

    Generalnie całkiem przyjemne 5 dni, 2 nowe linie: LH Italia ok., ale absolutnie nudna i bez wyrazu. SN – trochę dziwna linia, wszystko na pokładzie płatne choc to przewoźnik tradycyjny z grupy LH i ten specyficzny podział na klasy w dodatku bez zasłonek. Wczesniej i do Mediolanu i do Brukseli leciałem LO i szczerze mówiąc następnym razem znów chętnie wybiorę naszego narodowego przewoźnika (choc ja po prostu LOT lubię

  2. #2
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Relacja ciekawa, szkoda tylko, że bez fotek. Ostatnie zdanie mi się najbardziej podoba. Ja sam, jeśli tylko mogę to wybieram nasz poczciwy LOT. Można o nim mówić różne rzeczy, ale serwis tu po Europie naprawdę mają przyzwoity i naturalnie uśmiechnięte stewki (przynajmniej ja na takie zawsze trafiam).

  3. #3
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Jesli moglbym na cokolwiek narzekac to tylko detal w postaci braku darmowego wi-fi, zreszt jak w większości miejsc w Hiszpanii, ale lotnisko bardzo pozytywne
    Na El Prat jest darmowe WiFi, choć mocno ograniczone. Udostępnia je KubiWireless, po rejestracji dostaje się 15 minut darmowego dostępu. Po tym czasie trzeba albo zapłacić albo odczekać 24 godziny.
    Co do darmowego WiFi w Barcelonie to jest go mnóstwo - Barcelona Wifi | The website of Barcelona city - praktycznie każda należąca do miasta instytucja (urzędy, domy kultury, biblioteki) ma hotspota obejmującego okolicę.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Dzieki ols będę pamiętał na przyszłość.
    Zdjęcia mam, ale tylko detale takie jak salonik w w-wie i kilka samolotów z ElPrat. Następnym razem bardziej profesjonalna relacja foto.

  5. #5
    Awatar jtf2

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    DUS

    Domyślnie

    następnym razem znów chętnie wybiorę naszego narodowego przewoźnika (choc ja po prostu LOT lubię
    Ja tez lubie LOT. szczegolnie w Europie. No i jakos mi Polske przypomina. Glownym kryterium jest w tej chwili niestety rozklad lotow- czyli czas, ale jak sie da, to chetnie lece Lotem. A ta relacja potwierdza moje doswiadczenia. A jakies fotki z Barcelony to warto wrzucic.
    pozdrawiam

    jtf2



  6. #6

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie


    Polecamy

    Fajna relacja, też się ostatnio nad lotem SN zastanawiałem.

    Co do odprawy w automatach LH. Obstawiam,że linie w ten sposób chcą oszczędzać na obsadzie checkinu - ciekawe jak to w praktyce się sprawdza ? Zwyczaj chyba zza Wielkiej Wody przywędrował. W zeszłym roku wracałem z Atlanty i miałem dokładnie taki przypadek: miła Pani z checkinu skierowała mnie do automatu. "Odpraw się chłopie sam a bagaż daj nam". Którymś Unitedem leciałem.

    Ponieważ miałem bilet powrotny z 2 przesiadkami (a co - coś się wysypało i odprawiony zostałem tylko na 1 segment. W efekcie obsługiwały mnie później łącznie 3 osoby, przez dobre 15 minut, plus jedna, która musiała pofatygować się "gdzieś na dół" żeby podmienić luggage taga (!). Oszczędność średnia.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



LinkBacks (?)

  1. 12-03-2012, 10:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •