Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie Sukhoi Superjet 100 Aeroflot SVO-UFA


    Polecamy

    Здравствуйте уважаемые дамы и господа! Привет из Уфы!
    Przyleciałem tu Aeroflotem. We wtorek SU202 WAW-SVO, a następnie SU891 SVO-UFA. Wybrałem to połączenie, ponieważ w nocy przesiadka na SVO idzie w miarę sprawnie, a przede wszystkim dlatego, że ten lot obsługiwany jest przez najnowszy produkt rosyjskiego przemysłu lotniczego, czyli Sukhoi Superjet 100. Ot tak sobie pomyślałem, że warto posmakować czegoś nowego i poczuć dreszczyk emocji
    WAW-SVO na Arbuzie A321, prawie pustym. Prawie każdy pasażer ma do dyspozycji trzy siedzenia. Start z małym opóźnieniem, lot przyjemny, lądowanie o czasie. Na SVO pusto. Kolejka do kontroli paszportowej kilka minut, przechodzę przez kontrolę i walizka jeździ już na taśmie. Szybki spacer do terminalu D, odprawa, kontrola bezpieczeństwa, obrzydliwa kawa z automatu, włączam lapka, korzystając z lotniskowego otwartego wi-fi grzebię w necie i czekam na boarding. Boarding zaczyna się o czasie, do samolotu jedziemy autobusem. RA-89002 stoi na skraju płyty postojowej, prawie w krzakach. Czyżby chcieli go ukryć przed imperialistycznymi szpiegami?
    Pierwsze wrażenie pozytywne. W końcu to nówka, lata dopiero od lipca. Wrzucam plecak do schowka. Jakieś te plastiki strasznie toporne. Rozsiadam się na 18A, fotel wygodny, dużo miejsca na nogi. Dosiada się sąsiad, duuuuży Iwan, obaj siedzimy swobodnie i nie musimy się do siebie przytulać. Rozglądam się dookoła i zdziwko: nie ma indywidualnych nawiewów powietrza. Po jakimś czasie przyjeżdża drugi autobus. Samolot jest pełny. Push back, uruchomienie silników i myślę sobie: ten Superjet wcale nie jest super, to jest raczej taki latający zaporożec (starsze pokolenie powinno wiedzieć co to jest zaporożec ). Silniki nieprzyjemnie wyją. Kołowanie i start. Podczas rozbiegu wszystkie plastiki grają, jak w 20-letnim zaniedbanym benku. Nawet SP-LLL takich dźwięków nie wydaje Samolocik odrywa się od pasa i leci do góry. Daje radę jakoś. Wspiął się na przelotową i leci dalej. Tylko hałas jest większy, niż w Embraerach czy CRJ-ach (bo chyba do tych samolotów trzeba tego SU porównywać). Szum jest znacznie głośniejszy i słychać nieprzyjemny, wibrujący dźwięk silników. Nagle szum cichnie. Myślę sobie: pilot zmniejszył gaz i lecimy w tempie spacerowym. Po jakimś czasie szum gwałtownie narasta. Myślę sobie: pilot dodał gazu, bo spadamy. I tak co jakiś czas szum się zmniejszał i narastał. Dziwne, nieprzyjemne uczucie.
    Personel pokładowy składa się z dwóch przeciętnej urody Tamar i jednego Iwana. Na początku, jak to zwykle w Aeroflocie, rozdawane są napoje. Iwan z oficjalną miną wita mnie osobiście na pokładzie i pozdrawia mnie serdecznie jako osobę często latającą Aeroflotem. Ja Aeroflotem latam rzadko, ale widocznie dla nich człowiek lecący dwa razy w ciągu doby to już frequent flyer Iwan rozdawszy napoje, zaczyna rozdawać posiłki. Takie prawdziwe posiłki, a nie buły zaprojektowane przez mistrza Sowę Iwan porusza się wolno i bezstresowo. Patrzę na zegarek i myślę sobie, że za chwilę zacznie się zniżanie. Iwan jest w połowie drogi, a obie Tamary są schowane za kotarą w klasie business. Nagle jedna Tamara z włosem rozwianym przybiega i zaczyna pomagać Iwanowi. Rozdają michę w ostatnim rzędzie, kiedy samolot już się zniża i zapala się sygnalizacja zapiąć pasy. Zniżanie znoszę bez stresu. Może dlatego, że poznawszy możliwości akustyczne super zaporożca spodziewałem się jakichś przeraźliwych dźwięków, takich jak na przykład wycie przy wysuwaniu klap w Avro, a tu wszystko odbywa się cicho i łagodnie. Lądowanie przyjemne i jestem w Ufie. Uffffff, jestem w Ufie i więcej tu nie przylecę samolotem Sukhoi Superzaporożec 100. Środki transportu lądowego w Ufie wzbudzają większe zaufanie
    Wklejam parę zdjęć zrobionych telefonem.

  2. #2
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    In Soviet Russia, you dont fly plane, plane flies you.

    Dziwne ze bylo az tak zle. Masakra z brakiem nawiewu, kojarzy mi sie to ze starymi US 737s ktore maja po 30-35 lat.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  3. #3

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Ok, ale w skali od 1 do 10 na ile byś ocenił swoje doświadczenia ? W sumie samolot konstruowany we współpracy z Francuzami, można było się spodziewać jednak bardziej subtelnych problemów Z drugiej strony, to Rosja jest... Tam wszystko musi być "ruskie"

    Poczytałem sobie trochę, ciekawy artykuł tutaj. Skazani na sukces ?
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  4. #4
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Powiem jedno, te overhead bins wygladaja mi na mega duze. Roll-a-board pewnie tam wchodza jak noz w cieple maslo! Respect!
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  5. #5
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Gratulacje i dzieki za pierwsza relacje z lotu Superjetem!
    Samolot na fotkach wyglada jak samolot, ciekawy opis zachowania sie maszyny w locie.
    A co do Aeroflotu to ja przynajmniej bylem zawsze zaskoczony nieprzecietnie wysokim serwisem!
    A Tamary i Iwany byli zawsze ujmujaco mili

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Rozumiem ze jak nie ma indywidualnych nawiewow to tez nie ma indywidualnych lampek do czytania, dla mnie osobiscie duzo wazniejsze od nawiewu. No i pewnie brak jakiegokolwiek sprzetu audio.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 29-09-2011 o 08:44

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    @saturn: Na zdjęciach widać. ;-)

  8. #8
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Dla mnie najbardziej intrygujący jest jednak, ten zygzak korytarzowy pomiędzy biznesem a ekonomikiem

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Co widac?
    Mowa o INDYWIDUALNYCH.

  10. #10
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Co widac?
    Mowa o INDYWIDUALNYCH.
    widać, że są indywidualne lampki, foto nr 4.

  11. #11
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mastah Zobacz posta
    W sumie samolot konstruowany we współpracy z Francuzami, można było się spodziewać jednak bardziej subtelnych problemów
    Silniki skontruowane we współpracy z Francuzami...
    KZ

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Samolot nie tylko robiony wspolnie z Francuzami ale i z Amerykanami (duzo technologicznie waznych podzespolow), plus Boeing byl konsultantem. Przedstawiciel Sukhoia zreszta wcale sie nie kryje z tym faktem i nawet uzywa tego jako atutu reklamowego mowiac ze samolot zbudowano z pomoca "przodujacych dostawcow na swiecie". Oczywiscie awionika Thalesa jest Francuska.

    Ciekawe zreszta by bylo zrobic porownanie, czy ten Sukhoi jest bardziej Rosyjski niz Embraer jest Brazylijski lub na odwrot?

  13. #13
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Co widac?
    Mowa o INDYWIDUALNYCH.
    Okulista


    Dla mnie najbardziej intrygujący jest jednak, ten zygzak korytarzowy pomiędzy biznesem a ekonomikiem
    Musi byc, bo samolot jest czyms miedzy E195 a 717. 2x2 vs 2x3 ale 2x2 w C Class musza byc szersze (jak jest to prawdziwy C class). W 717 sie zmieszcza, w SSJ nie bez tego skretu
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Cani Zobacz posta
    widać, że są indywidualne lampki, foto nr 4.
    Fakt, moj blad, troche na opak interpretowalem zdjecie.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •