Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
Like Tree13Likes

Wątek: WAW-CDG-JFK-CDG-WAW

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie WAW-CDG-JFK-CDG-WAW


    Polecamy

    Witam!

    Zapraszam wszystkich do przeczytania relacji z mojej ostatniej podróży lotniczej, do USA. Leciałem francuskimi liniami Air France. Z góry uprzedzam, że kilka zdjęć będzie złej jakości, kilka będzie bardzo do siebie podobnych.

    Na samym początku chciałbym także podziękować mojej siostrze za bilet Bez tego siedziałbym w domu i umierał z nudów.

    WAW-CDG
    25.07.2011r.
    AF1247 7:05-9:30
    Airbus A320 F-GFKJ (retro).


    Z racji, że samolot obsługujący mój rejs do Paryża miał nocowanie w WAW, już dzień wcześniej wiedziałem, że polecę Airbusem A320 w malowaniu retro Zawsze coś fajnego Pobudka bardzo wcześnie. Na lotnisko przybywam po godz. 5 rano i od razu udaję się do odprawy. Niestety nie odprawiłem się online i nie było już dostępnych miejsc przy oknie. Oddaję bagaż o wadze 23.2kg, odbieram karty pokładowe i idę do security. Po chwili mogę podziwiać już mój samolot

    AF A320 F-GFKJ


    Uploaded with ImageShack.us

    Nie wiem, czemu, ale A320 wydają mi się duże. Lotnisko budzi się do życia. Idę pochodzić po terminalu. Mogłem ustrzec A320 Alitalii w specjalnym malowaniu, tym szarym. Kupuję kanapki i colę i czekam na boarding. Samolot stoi przy gate 26. Po wejściu na pokład wszystkich wita bardzo miła obsługa Z racji, że w tym akurat samolocie numerki siedzeń nie są umieszczone wprost przy półkach na bagaże, nie wiedziałem, gdzie znajduje się moje miejsce i musiałem spytać stewardessy (wiem, porażka xd). Dopiero potem zobaczyłem, że owe numerki umieszczone są z boku kontrolki "zapiąć pasy". Zajmuje swoje miejsce i czekam, aż zjawią się inni z mojego rzędu, ponieważ strasznie chciałem miejsce przy oknie. Zjawia się pani z dzieckiem i mężem i pierwsza pyta, czy bym się nie zamienił, bo ich rozsadzono po samolocie. Na wieść, że mam w ofercie miejsce od okna błyskawicznie się zgadzam Z miejsca 15C przesiadam się na miejsce 25A. Miałem cały rząd dla siebie, z racji, że pozostałych 2 pasażerów przesiadło się do UM, do rzędu przede mną Push back następuje o godzinie 7:10, kołowanie o 7:14, a line up o 7:18 i od razu prawie start. Przed nami startuje jakiś mały samolocik. Podczas line upu mogę widzieć F50 AirBaltic z Rygi. On jeszcze lądował na 33, my natomiast (i samolocik przed nami) startujemy już z 15. Po starcie kierujemy się chyba w prawą stronę. Deszczowa pogoda w Warszawie nie rozpieszczała (ale było ciepło), ale już na górze jest lepiej Po czasie rozpoczyna się serwis. Szefowa i jedna ze stewardess obsługują biznes, a eco trzecia stewardessa i steward. Do jedzenia u nas muffin bądź mała bułeczka francuska. Ja wziąłem ostatniego muffina. Całkiem dobry. Rozmiarowo też ok. Załoga wciąż jest na kabinie. Jak nie przechodzą, żeby zebrać śmieci, to oferują napoje. Proszę stewardessę o drugą herbatę, którą od razu dostaję. Stewardessa zaoferowała mi również jeszcze małego rogaliczka Mały, prosty gest, a cieszy Wystarczyło, że lot był milszy, żeby polubić AF Powiem Wam, że podczas tych 4 lotów AF, przekonałem się, że to jednak załoga (przynajmniej w moim przypadku) stanowi największą wizytówkę linii lotniczej. Lot raczej spokojny, lądowanie na CDG chyba o czasie albo coś takiego na pasie oznaczonym 27R.

    Podejście do pasa 27R na CDG


    Uploaded with ImageShack.us

    Jeszcze na pasie


    Uploaded with ImageShack.us

    Kołujemy jakiś czas do stanowiska postojowego, skąd zabiera nas autobus do terminala. Na przesiadkę miałem 1h lub coś koło tego. Bez zbędngo chodzenia po terminalach i przy bezzwłocznym dążeniu do drugiego gate'u powinno się akurat zdążyć. Ja oczywiście byłem mądry i musiałem prosić, żeby przejść kontrolę bagażu bez kolejki, co się udało (podziękowania dla miłej Pani z CDG, która mi pozwoliła pójść poza kolejką ). Osoba kontrolująca mój bagaż również się nie spieszyła. Pani najpierw zajrzała do jednej kieszonki w moim podręcznym bagażu, potem 2 i 3. Znów do 1, później kogoś zawołała. No cóż, taka jej praca, musi ostarożnie i wolno wszysrko sprawdzić, żeby było dobrze. Oczywiście musiałem biec nawet gdyby mnie nie spradzali, ale kiedy dobiegłem do gate'u, moim przypadku E65 (na samiusieńkim konću terminala), kolejka była długaśna, byłem prawie na samym końcu.

    Kołowanie do stanowiska postojowego


    Uploaded with ImageShack.us


    CDG-JFK
    25.07.2011r.
    AF012 10:30-12:30
    Boeing 777-300ER F-GSQM.


    F-GSQM
    ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

    Już w kolejce, podaczas boardingu zostały rozdawane "karty imigracyjne", które należy wypełnić. W LH owe karty były rozdawane przez CC podczas lotu. Moje miejsce znajduje się w ostatniej sekcji samolotu. 39L. Po prawej stoją A388 AF. Łapiemy opóźnienie, ale nie udało mi się zrozumieć, dlaczego. Odlot planowany był na godzinę 10:30. Pushback zaczął się o godzinie ~11:04. Kołowanie do pasa 27L. Krótka kolejeczka. Za nami m.in. A388 AF do chyba SFO jako AF084, Delta, albo 2 lub nawet 3. Line up o ~11:34 i start.

    3 A388 AF


    Uploaded with ImageShack.us

    Kołujący za nami A388 AF lecący do SFO jako AF084. No chyba, że pomyliłem rega


    Uploaded with ImageShack.us

    Sam lot ok. Do CC zastrzeżeń nie ma. Jedzenie ok. Nie pamiętam już dokładnie, co jadłem. Z przelotówek uchwyciłem 1, ale zdjęcie było na tyle marne, że nie wiam, jaka to była linia. Strasznie długi lot. Kolejnym razem polecę czymś, co ma w układzie 2 siedzenia od okna obok siebie, a nie 3. System rozrywki w miarę, aczkoliek nie zachwycał. Nie było miliona piosenek, miliona filmów, ale dało się przeżyć Fajna rzecz, to quizy, w tym quiz o Air France. Pytania w stylu "ile win jest serwowanych w jakiejś tam klasie AF?" lub "co jaki czas odbywa się rezerwacja biletu na stronie internetoej Air France?" O dziwo albo o nie, rezerwacja na ich stronie odbywa się co 15 sekund! Przed zniżaniem snack. Kanapka z serem i coś tam jeszcze. Dobra była. W końcu zniżanie i podchodzenie do lądowania. Lądowanie, jak rok temu na pasie 22L. Kołowanie do rękawa i koniec lotu. Mój samolot wróci potem do Paryża jako AF017 o godz. 18:15. Niestety zgody na wizytę w kokpicie nie uzyskałem. Terminal 1 znajomy. Podczas stania w kolejce do immigration widzę przez okna, że mojego samolotu przy rękawie już nie ma. Widać stewardessy chyba z China Airlines. Mają super uniformy. Klasyczne, bez żadnych zbędnych dodatków i wydziwieństw.
    Welcome to USA '11.


    JFK-CDG
    29.08.2011r.
    AF017 18:15-7:30
    Boeing 777-200ER F-GSPF.


    Tego dnia na szczęście wszystko latało już normalnie, przynajmniej większość. W weekend masa lotów została odwołana z uwagi na huragan Irene. Tego dnia, którego leciałem do Warszawy via CDG, AF wysłało do USA dodatkowe samoloty. Chyba na JFK, IAD i gdzieś tam jeszcze, ale na 100% pewien nie jestem.
    Swoją drogą w życiu czegoś takiego nie widziałem. W sklepach pustki, ludzie na potęgę robią zapasy. Okna pozaklejane taśmami. Szok. W miejscu, gdzie ja mieszkałem w NY (Queens) huraganu nie było. Był silny wiatr, zielone liście i gałązki na ulicach. Jak u nas w jesień. Wszystko zamknęło się chyba w okolicach wybrzeża (dosłownie).
    Od razu po przybyciu na lotnisko udaję się do kolejki odprawy. Każdy odprawiał się sam w automatach, natomiast przy check in desk oddaje się tylko bagaż. Niestety na mój lot AF2046 CDG-WAW nie ma już miejsc przy oknie. Wybieram więc miejsce 24C. Po oddaniu bagażu udajemy się zobaczyć znajomą, która odprawia loty LH i Air China, ale niestety nie dostrzegamy jej nigdzie. W jednej z restauracji zjadamy małe jedzenie i kolejka do security. W ogólnodostępnej części terminala widać załogę LH, która poleci jako LH411 do MUC na A343 D-AIGO.
    Kilka zdjęć z JFK.

    B773 TK do IST


    Uploaded with ImageShack.us

    A332 SU z Moskwy


    Uploaded with ImageShack.us

    A388 AF F-HPJF do CDG jako AF007


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us

    A343 LH D-AIGO do MUC


    Uploaded with ImageShack.us

    B772 OS OE-LPC do VIE


    Uploaded with ImageShack.us

    Rozpoczyna się boarding. jak to na JFK 2 rękawami. Miła załoga wita wszystkich w drzwiach i wskazuje, którędy udać się na miejsce Po zajęciu miejsca czekamy. Przed nami wypychają LH do MUC na A343, Aeromexico na 738, Austriana na 772 OE-LPC do VIE. Potem chyba już my. Kołowanie dookoła lotniska do pasa 22R. Po drodze masa samolotów z całego świata. AA, BA, Qantas, Qatar.

    Widok z mojego miejsca


    Uploaded with ImageShack.us

    B738 Aeromexico


    Uploaded with ImageShack.us

    B772 OS


    Uploaded with ImageShack.us

    Rękaway mojego samolotu


    Uploaded with ImageShack.us

    B772 AA


    Uploaded with ImageShack.us

    AA i American Eagle


    Uploaded with ImageShack.us

    B752 AA


    Uploaded with ImageShack.us

    B777 QR


    Uploaded with ImageShack.us

    BAs


    Uploaded with ImageShack.us

    BA i Qantas


    Uploaded with ImageShack.us

    Przed nami kilka maszyn w kolejce. M.in. Austrian do VIE, Finnair do HEL, Iberia, chyba China Airlines, ale nie wiem czy pax czy cargo. Coś pewnie jeszcze było, ale nie wiem, czy i ewentualnie co. Kapitan informuje nas, że jesteśmy numer 6 w kolejce. W końcu czas i na nas. Wjeżdżamy na pas za Finnairem. Coś niesamowitego! Tyle różnych samolotów z całego świata na 1 lotnisku. Rozpoczynamy rozbieg i startujemy z JFK o zachodzie Słońca. Kierujemy się w lewo i wznosimy wyżej i wyżej, a za oknem ciemniej i ciemniej.

    Kolejka do pasa


    Uploaded with ImageShack.us

    B738 Carribean Airlines i FedEx


    Uploaded with ImageShack.us

    B772 OS po raz ostatni


    Uploaded with ImageShack.us

    JFK


    Uploaded with ImageShack.us

    A330 AY


    Uploaded with ImageShack.us

    B752 AA


    Uploaded with ImageShack.us

    Przed startem


    Uploaded with ImageShack.us

    Po starcie


    Uploaded with ImageShack.us

    Chyba Manhattan


    Uploaded with ImageShack.us

    Zalane pola golfowe?


    Uploaded with ImageShack.us

    I jeszcze kilka fotek


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us

    PTV


    Uploaded with ImageShack.us

    Serwis rozpoczął się chyba po godz. 20 czasu amerykańskiego. Do wyboru lazania chyba lub kurczak. Sam już nie wiem co było drugie (to właśnie jadłem). Do tego kawałek ciasta truskawkowo-cytrynowego, jogurcik, bułeczka, woda, masełko, serek, te coś po prawej (zdjęcie) z kurczakiem. Jedzenie bardzo dobre.

    Posiłek


    Uploaded with ImageShack.us

    W kabinie noc. Niestety zostałem na miejscu "zablokowany" przez śpiącą/ych Kolejnym razem przy konfiguracji xxx koło okna pomyślę 100 razy nad miejscem przy przejściu Obejrzałem trochę teledysków itp itd. Podczas lotu przeglądałem magazyn pokładowy AF i zobaczyłem, że jest możliwość kupna kilku gadżetów AF. Ja kupiłem sobie 2 długopisów w cenie około 3 dolarów. Uwaga! Na pokładzie nie wydają reszty (drobnych albo może i papierkowych - nie wiem) i nie przyjmują drobniaków. Jeden długopis kosztował chyba 1.48$, więc bardziej opłacało mi się wziąć 2. Nabyłem je u bardzo miłej stewardessy, która potem również roznosiła wodę Przed lądowaniem śniadanie. Z tego, co pamiętam muffin, jogurcik i coś tam chyba jeszcze było. Zniżanie na CDG i lądowanie na pasie chyba 26L. Albo 8R. Sam nie wiem. Krótkie kołowanie do rękawa. Tym razem udaje mi się wejść do kokpitu Mam nawet fotę I to w czapce hehe Bardzo fajny lot z bardzo fajną załogą.

    Podczas lotu, jakiś czas przed lądowaniem


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us

    Bonjour


    Uploaded with ImageShack.us

    Mój 777


    Uploaded with ImageShack.us

    Transfer z 2E na 2F wydał mi się krótszy. Zero kolejek. Nic. Jakby mniej chodzenia.

    A321 AF F-GTAK


    Uploaded with ImageShack.us

    Terminal 2F


    Uploaded with ImageShack.us


    CDG-WAW
    30.08.2011r.
    AF2046 9:35-11:50
    Airbus A319 F-GRHK.



    Będąc już w terminalu 2F widzę, że boarding odbędzie się z autobusu. Podczas wsiadania do autobusu Pani z obsługi CDG mówi każdemu przed wejściem do autobusu "bonjour" Bardzo miłe. Nie była to Pani od sprawdzania bpassów. Rundka po lotnisku i podjeżdżamy do jakiegoś rękawa, nie wiem, przy którym terminalu. Przy rękawie stoi Airbus A319 F-GRHK. Od progu wita wszystkich znów bardzo fajna i miła załoga. Przy wejściu Purser i jedna ze stewardess. Po środku druga stewardessa, a z tyło samolotu trzecia. Wszyscy bardzo mili, stewardessy ładne Koniec końców siadam na 24A. Po naszej lewej A320 AF F-HEPD. Pushback i kołowanie do pasa 27L. Po drodze mijamy B773, którym przed miesiącem leciałem na JFK (F-GSQM). Line up i od razu rozbieg.

    A320 AF F-HEPD


    Uploaded with ImageShack.us

    A319 AF F-GRXA


    Uploaded with ImageShack.us

    B744 AF F-GISD przy rękawie, z którego boardowany był mój samolot do USA


    Uploaded with ImageShack.us

    Znów 3 A388 AF


    Uploaded with ImageShack.us

    B773 AF F-GSQM


    Uploaded with ImageShack.us

    Przed pasem 27L


    Uploaded with ImageShack.us

    Wznoszenie i zaczyna się serwis. Do wyboru napoje oraz krakersiki lub ciasteczka. Załoga na prawdę bardzo miła. Udaje mi się uciąć pogawędkę z jedną ze stewardess Sam lot spokojny i chyba jeden z najfajniejszych, jakie miałem, o ile nie najfajniejszy. Zniżanie na EPWA. Oczywiście pas 33. Podczas podejścia samolotem lekko hustało, lekko uskakiwał. POLSKA!!!!! DOM!!!! Kołowanie do rękawa. Znów udaje mi się wejść do kokpitu Krótka rozmowa z First Officer'em i niestety trzeba spadać ;// Wychodzę jako ostatni z samolotu, purser mnie żegna, ja jego i w rękawie jeszcze jedna stewardessa Drzwi do wyjścia zamknięte, co robić...? W końcu dostrzegam przycisk z symbolem kluczyka i "sezamie otwórz się!". Zadziałało Jeszcze 3 fotki mojego samolotu i po bagaż.

    Kabina A319 AF F-GRHK


    Uploaded with ImageShack.us

    Niebo


    Uploaded with ImageShack.us

    Już w Varsovie


    Uploaded with ImageShack.us

    A320 Arkia


    Uploaded with ImageShack.us

    A320 Aer Lingus i B735 LOT


    Uploaded with ImageShack.us

    A319, którym przyleciałem


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us

    Kiedy podchodzę do taśmy (terminal 1) moja walizka akurat jedzie. Niestety uszkodzona. Pan w biurze powiedział, że z WAS współpracuje jakaś firma. Mogę się z nimi skontaktować, przyjadą wszystko sprawdzą i spróbują naprawić walizkę, a jeżeli się nie uda, to kupią mi nową. Dużo uszkodzona nie została, bo tylko rączka się do góry nie wyciąga, ale na szczęście mam walizkę na 4 kółkach. Życzę Panu miłego dnia i wychodzę.


    Podsumowując:
    -AF super linia. Samoloty czyste, jedzenie ok, obsługa świetna. Uwielbiam AF.
    -CDG. Ujdzie, da się przeżyć, ale czasami ta 1 godzina na przesiadkę to może być za mało.
    -JFk. Jak to JFK. Do immigration kolejki. Ogólnie Terminal 1 jest w miarę. Ale mimo wszystko WAW to moje ulubione lotnisko

    Koniec

    Miłego dnia/wieczoru/dobrej nocy

    Sebastian.
    KyFrUn, magic, kwiatek13 and 1 others like this.


  2. #2
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Bardzo fajna relacja, fajnie się czyta, dobre proporcje tekst/obrazki... nic tylko czekać na następną
    Pozdrawiam, Pluxe

  3. #3
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Mile mi sie ten raporcik czytalo. Szkoda troche, ze sie nie zalapales choc w jedna strone
    na A 380. Ale to moze nastepnym razem

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Dzięki za relację! Miła lektura i ładne zdjęcia.

  5. #5
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie

    Suuuper

    A obczajcie na 2-gim zdjęciu jakie ładne, równiutkie ślady na polu :P

  6. #6
    Awatar KyFrUn

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Bochnia

    Domyślnie

    Podoba się !

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Fajna relacja, ale powinno być w kabinie a nie na kabinie!!
    Kto w ogóle wymyślił nowa modę że wszystko jest "na"
    na sklepie na magazynie etc.
    6182 likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dziękuję wszystkim za miłe słowa
    @kurt, powinno być w kabinie? "W kabinie" brzmi, jakby byli, ale zaraz mieli wyjść No ale nie wiem, polonistą nie jestem hehe

    PS. Jak będę miał już zdjęcia z wyjazdu tam, to postaram się wrzucić trochę, bo zostało prawie wszystko w USA


  9. #9

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994 Zobacz posta
    "W kabinie" brzmi, jakby byli, ale zaraz mieli wyjść
    Taaak? Nigdy by mi to do głowy nie przyszło

  10. #10
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Fajna relacja - super opisana, no i dużo zdjęć

    PS. Załogi zwyczajowo mówią 'na kabinie'
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #11

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ja rozumie że załogi mówiom na kabinie, a panie na "kerfurze" mówiom na sklepie i na magazynie
    Ostatnio też bardzo popularny stał się miesiąc czasu i inne tego typu koszmarki językowe.
    Wiem że dźwi (drzwi) też są całkiem popularne, ale to nie znaczy, że mamy jej używać na forum.
    Szanujmy chociaż nasz język pisany, bo na mówiony już chyba niestety jest za późnio.
    Na nieszczęście, wielkorotnie powtarzane w mediach, te "koszmarki językowe" wychodzą ze wsi i wchodzą do języka używanego na co dzień przez ludzi "wykształconych" z miast.
    Ale to nie znaczy że stają się poprawne, poszłem lub mój faworyt pojszłem nie stanie się w najbliżyszm czasie forma poprawną.
    Mówmy/piszmy po polsku a nie po polskiemu lub może zgodnie z trendem na polskiemu, a co jak szaleć to szaleć

    @Sebek: jesteś w samolocie czy na samolocie bo jak na to mi się kojarzy z jazdą na oklep na kadłubie ;-)

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    @kurt: też strasznie mnie drażnią błędy typu "dźwi", "pojszłem" ewentualnie "stewardess" *stjuardes* zamiast steward i też zawsze staram się poprawiać innych Co do kabiny to tak napisałem, bo nie byłem w 100% tego pewny, ale dzięki za jasne rozpisanie i uświadomienie


  13. #13

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie ma problemu
    Naprawdę fajna relacja, pisz więcej!!
    Dużo zdjęć = dobra relacja mało zdjęć "mniej dobra"

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    109

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994 Zobacz posta
    A319, którym przyleciałem
    Stanowisko postojowe 15R dla ciekawości

  15. #15
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kurt Zobacz posta
    Ja rozumie że załogi mówiom na kabinie, a panie na "kerfurze" mówiom na sklepie i na magazynie
    Ostatnio też bardzo popularny stał się miesiąc czasu i inne tego typu koszmarki językowe.
    Wiem że dźwi (drzwi) też są całkiem popularne, ale to nie znaczy, że mamy jej używać na forum.
    Szanujmy chociaż nasz język pisany, bo na mówiony już chyba niestety jest za późnio.
    Na nieszczęście, wielkorotnie powtarzane w mediach, te "koszmarki językowe" wychodzą ze wsi i wchodzą do języka używanego na co dzień przez ludzi "wykształconych" z miast.
    Ale to nie znaczy że stają się poprawne, poszłem lub mój faworyt pojszłem nie stanie się w najbliżyszm czasie forma poprawną.
    Mówmy/piszmy po polsku a nie po polskiemu lub może zgodnie z trendem na polskiemu, a co jak szaleć to szaleć
    Są jeszcze bardzo popularne kwiatki "na stołówce" i "na świetlicy" ew."na dyżurce".O tyle niebezpieczne,że najczęściej używane w szkołach.Nauczyciele tak mawiają,informacje na ścianach też zawierają te niepoprawne zwroty i potem dzieciaki inaczej powiedzieć nie potrafią-a właśnie to szkoła,poloniści,powinni to tępić i nauczać naród poprawnie Ale jak sami nie wiedzą (bo ich nikt nie nauczył,bo oni też za młodu "na świetlicy" siedzieli i "na stołówce" jadali) to czego wymagać...


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    109

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Stanowisko postojowe 15R dla ciekawości
    Przepraszam 16

  17. #17
    Awatar d2jmr

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Wybaczcie jeśli coś palnąłem, ale gdzie jest napisane, że zdanie Idę na stołówkę jest niepoprawne?
    Idę do stołówki brzmi kuriozalnie.

    Może, idąc tym tropem, powinniśmy mówić: Jadę do lotniska?

  18. #18
    Awatar igor289

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Łódź/Kraków

    Domyślnie

    Super relacja!! Gratuluję zarówno podróży jak i zdjęć Oby jak najwięcej takich!

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez d2jmr Zobacz posta
    Wybaczcie jeśli coś palnąłem, ale gdzie jest napisane, że zdanie Idę na stołówkę jest niepoprawne?
    Idę do stołówki brzmi kuriozalnie.
    Na pewno w Słowniku Języka Polskiego, proponuję również odwiedzenie poradni PWN (mają swoją stronę internetową) albo zasięgnięcie opinii Rady Języka Polskiego. Jeśli dobrze pamiętam, to wyrażenie "na (...)" można użyć, gdy chodzi nam o abstrakcyjną funkcję danego miejsca, np. "studiuję na politechnice" (uczelnia), ale "mam spotkanie w politechnice" (budynku).


  20. #20
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Trzeba pamiętać, że język cały czas się zmienia, a utrzymanie go w niezmienionej postaci przez ileśtam lat jest praktycznie niemożliwe. Na stołówce się przyjęło do języka codziennego,moja polonistka tak mówi, moja mama też (polonistka z wykształcenia)... więc naprawdę, z tą stołówką to zamieszanie jest niepotrzebne. Co innego "na kabinie" czy "na magazynie", to jest niepoprawne.
    Pozdrawiam, Pluxe

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •