Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
Like Tree1Likes
  • 1 Post By teyyare

Wątek: KTW-GDN - inauguracyjny lot OLT JetAIR

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie KTW-GDN - inauguracyjny lot OLT JetAIR


    Polecamy

    14 listopada miałem okazję odbyć podróż inauguracyjnym lotem linii OLT JetAIR z Katowic do Gdańska.
    Dokonałem rezerwacji na 3 dni przed wylotem, udało mi się nabyć bilet w dość atrakcyjnej cenie 159 zł. Wg. informacji przewoźnika pierwsze 10 miejsc na rejsy na tej trasie sprzedawane jest w tej cenie. Z informacji na tej stronie wynikało, że polecimy samolotem Jetstream 32. Linie lotnicze podstawiły jednak na ten rejs samolot Dornier 328, wynajęty na zasadzie wet-lease od brytyjskich linii Suckling Airwais (nazwa dość dziwna). O tym jednak dalej. Przypadło mi w udziale miejsce 8A.
    Udałem się na lotnisko w Pyrzowicach. Po sprawnie przebiegającej odprawie udałem się do sali odlotów, z dobrym widokiem na płytę lotniska. Miałem szczęście bo właśnie lądował Boeing 747 linii El-Al z Tel Avivu. Prawdopodobnie przywiózł żydowską młodzież na obowiązkową wycieczkę do Polski.




    Uploaded with ImageShack.us

    Po chwili wylądował kolejny samolot z Tel Avivu, tym razem Boeing 757 linii Arkia




    Uploaded with ImageShack.us

    Nadeszła pora boardingu. Lecący z Rzeszowa samolot znajdował się dość daleko od terminala. Zawiezieni zostaliśmy autobusem. Wśród pasażerów była ekipa lokalnej telewizji TVS, która zrealizowała następujący materiał:
    Ze Śląska nad morze samolotem (film) - TVS




    Uploaded with ImageShack.us

    Po wejściu do samolotu okazało się, że zabrakło miejsca dla dwóch pasażerów. Ci zostali przebukowani na następny dzień.Przeprosił ich lecący wówczas Ireneusz Dylczyk, dyrektor ds. rozwoju OLT Jetair. Ogólnie panował zamęt przy zajmowaniu miejsc, część pasażerów nie wiedziała, że są one numerowane. W rezultacie ktoś zajął moje miejsce 8A, a ja siedziałem na przedostatnim pojedynczym miejscu w tym niewielkim samolocie. Obsługa składała się z dwóch stewardess, jednej Brytyjki z Suckling Airways oraz Polki z OLT JetAIR. Nie można mieć co do niej najmniejszych zastrzeżeń. W czasie lotu panowie z telewizji intensywnie filmowali, a to widoki za oknem, a to wnętrze samolotu, a to przeprowadzali wywiady z pasażerami.



    Uploaded with ImageShack.us

    Sam samolot jest dość wygodny. Sporo w nim miejsca, o czym z resztą była już mowa w innym wątku. Jest też dobrze wyciszony. Widać po nim jednak, że do najnowszych nie należy.
    Przyszła pora na catering. Znaczna część pasażerów z niego zrezygnowała, myśląc że jest on dodatkowo płatny. W tym momencie z przodu samolotu stanął pan Dylczyk, przywitał pasażerów inauguracyjnego rejsu, przeprosił za to, że zabrakło miejsc dla dwóch osób. W momencie, gdy powiedział, że taki catering będzie normą w tych liniach, część osób zrobiła wielkie oczy. Sam posiłek był smaczny. Składał się z dużej muffinki, sałatki z kurczakiem i sosem vinegrette i mikro kanapki chyba z pumpernikla. Przypominał nieco te serwowane przez Aeroflot.




    Uploaded with ImageShack.us

    Po krótkim, godzinnym locie dotarliśmy do Gdańska. Dla mnie to bardzo przydatne połączenie. Jeśli frekwencja nadal będzie tak wysoka, a ceny biletów przystępne, mam nadzieję, że połączenie się utrzyma.
    Lukasz likes this.

  2. #2
    Awatar letowniak

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UK/Aviation Valley

    Domyślnie

    Wiesz może ile upłynęło czasu od momentu przylotu z RZE do chwili odlotu do GDN?

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Wydaje mi się, że minęło mniej więcej 40 minut.

LinkBacks (?)

  1. 14-07-2012, 13:20
  2. 17-02-2012, 22:46

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •