Wątek: Podróże krajowe z LOTem :)

Dec 2009

Domyślnie Podróże krajowe z LOTem :)

Witam,

korzystając z wolnego czasu, którego szykuje mi się pod dostatkiem, postanowiłem zakupić kilka biletów na loty krajowe w LOT.
    Zaczęło się od tego, że znalazłem dobrą cenę na lot z Bydgoszczy do Warszawy. Postanowiłem skorzystać z okazji przelecenia się Saabem
    To zapoczątkowało serię lotów o których mam zamiar pisać w tym wątku, tak żeby nie zaśmiecać forum każdym lotem z osobna.

Tak więc na pierwszy rzut poszła Bydgoszcz. Przy okazji okazało się że i do Poznania znalazł się lot w dobrej cenie na ten dzień więc podróż szykowała się ciekawa: WAW-POZ-BZG-WAW. Z tym, że odcinek z Poznania do Bydgoszczy trzeba pokonać transportem naziemnym

Na Okęciu zjawiłem się ok. 6:10,

nie było specjalnie tłoczno, ale gdy zobaczyłem kolejkę przy stanowiskach LOTu, ucieszyłem się że odprawiłem się online.

Security działało dziś wyjątjkowo skrupulatnie przez co kolejka do kontroli była dość długa, a wydłużało ją dodatkowo otwarcie tylko dwóch stanowisk.

W ramach rozrywki można pograć w piłkarzyki zapewniane przez jednego ze sponsorów EURO.

Przed 7.00 zrobiło się dość ruchliwie przy gate'ach bo zaczynały się poranne odloty - Paryż (Air France), Berlin (LOT) i kilka krajówek.
    Nasz boarding zaczął się o 7.15 (odlot planowany na 7.30), kapitan odezwał się przed push-backiem i poinformował o pogodzie w Poznaniu i czasie przelotu (ok. 30 minut). Przed startem staliśmy w małej kolejce i ok. 7.40 byliśmy w powietrzu.
    Obłożenie lotu jak na moje oko ok. 80% i chyba tylko ja nie byłem w garniturze
    Szybki serwis składający się z Prince Polo/Talarków oraz zimnych napoi. Lot trwał ok 30 minut, zgodnie z informacją kapitana. Na podejściu trochę pobujało, generalnie nieprzyjemna ostania faza lotu i twardawe przyziemienie i mocne hamowanie.

Tu już w Poznaniu

Na płycie lotniska tylko nasz Embraer, Enter i odkołowujący właśnie Swift Air.
    Sam terminal nieduży i (zapewne z powodu wczesnej pory) niezatłoczony.

Terminal

I nowo powstający

Prace trwają też po lotniczej stronie portu - nowe płyty i droga kołowania.

Z lotniska na dworzec PKP zabrał mnie autobus linii L. Kierowca był na tyle miły i uprzejmy, że wyszedł z kabiny i tłumaczył jaki bilet należy kupić w biletomacie wewnątrz autobusu.

Korzystając z wolnej chwili jaka została do odjazdu pociągu do Bydgoszczy wybrałem się na mały spacer.

Po spacerze powrót na dworzec, bo o 10.50 odjazd TLK do Bydgoszczy pociąg spóźnił się 5 minut więc w granicach błędu, a podróż trwała trochę ponad 2 godziny.

Bydgoszcz:

Biuro LOT

Autobus na lotnisko

Lotnisko

Taras niestety zamknięty

Nie warto przyjeżdżać na to lotnisko wcześniej niż 1,5 godziny przed odlotem bo nie ma tam co robić

"Hala" odlotów

Ok. 40 minut przed odlotem otwarto Baltonę.

Samolot z Warszawy przyleciał trochę przed rozkładem, we wspomnianej poczekalni naliczyłem 22 osoby.

Zamiast autobusu jest Pani prowadząca pielgrzymkę pasażerów do samolotu (SP-KPL)

Ponad chmurami

Już w Warszawie

Niewyraźne bo autobus podskoczył

BMW HON Shuttle

I na dziś to koniec

Dalsza część w poniedziałek, wtedy odbędę podróż do Rzeszowa, według systemu ma mnie tam zawieźć E-190
    szczurwa and mikii77 like this.

Fajny pomysł i sympatyczna relacja. Dużo tych krajówek w planie? To jeszcze zaakceptowane efekty błędu z opodo czy "zwykłe" nabijanie kresek?

Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Dużo tych krajówek w planie?
    Plan jest taki żeby pojawić się na każdym polskim lotnisku na które lata LOT

To jeszcze zaakceptowane efekty błędu z opodo czy "zwykłe" nabijanie kresek?
    Coś takiego chodziło mi po głowie już od jakiegoś czasu, bilety kupowane w First Minute.

Jeszcze dodam coś na temat lotu z Bydgoszczy do Warszawy, spodziewałem się czegoś gorszego niż w rzeczywistości zastałem. Saab, jest ciasnym samolotem, nie ma co zrobić nawet z małym bagażem podręcznym w kabinie, ale moim zdaniem całkiem sporo miejsca na nogi i dość wygodny fotel. Jedna stewardessa obecna na pokładzie całkiem sprawnie poradziła sobie z serwisem. Głównym mankamentem jednak jest hałas. Chciałbym pochwalić też pilotów, start był bardzo łagodny, wręcz ledwie wyczuwalny. Przy lądowaniu troszkę uderzył o pas ale mimo wszystko cały lot będę wspominał bardzo pozytywnie

Awatar boos03

EPKO

Hej!
    Suuuper!
    Powiedz tylko jak tam LF na obu lotach.
    Sky-Watcher MAK 102/1300 + Nikon D60 ;-)

Dec 2009

W relacji wspomniałem, że w locie do Poznania "na oko" było ok. 80% obłożenia.
    Pisałem też że w locie do Warszawy udało mi się naliczyć 22 osób na 33 miejsc w Saabie

Awatar bukow

May 2007
    Rotterdam

Saab340 chyba nie jest głośniejszy od ATR72, takie przynajmniej były moje odczucia. Schowki nad głowami, faktycznie mikroskopijnej wielkości na rękawiczki i gazetę.

Cytat Zamieszczone przez bukow Zobacz posta
    Myślę, że poziom hałasu porównywalny, poza tym taki urok turbopropów
    A Twoja uwaga odnośnie schowków jak najbardziej trafna.

wpadłeś na genialny pomysł Lot faktycznie bardzo ciekawe ceny zaserwował, żal by było nie skorzystać Dziękuję za miłą relację

Awatar Razze

Mar 2010

Ja na krajowkach w tym roku zrobiłem już FT, ale wybierałem zazwyczaj krotkie i w miare bezpieczne czasowo bilety RT np: WAW-KRK 8:25 KRK-WAW 11:40. Co do Saab340 to miałem okazje lecieć Jetair bu SkyTaxi i samolocik spoko, miejsca na nogi dużo

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

szczurwa
    Goście

Cytat Zamieszczone przez szerszen Zobacz posta
    Masz fantazję, chłopie ! To lubię !

Dec 2009

No dobra, wracam do tematu
    Wróciłem i coś przekąsiłem więc mogę napisać parę słów o dzisiejszej wycieczce do Rzeszowa.

Wylot był planowany dziś o godz. 12:35. Początkowo w obie strony miał mnie wieźć B737, jednak okazało się że do Rzeszowa jest podmianka na E-190, oczywiście bardzo mnie to ucieszyło
    Na lotnisku byłem ok. 11:30, tym razem postanowiłem przetestować mobilną kartę pokładową i jeśli chodzi o trasy krajowe to moim zdaniem sprawdza się w 100 procentach (aczkolwiek widziałem że co poniektórych dziwi skanowanie telefonu przy bramce ).
    Chyba jest sezon na wycieczki z Tel Avivu do Warszawy bo wnioskując po tablicy odlotów, do południa samoloty odlatywały w tamtym kierunku co 2 godziny, włącząjąc w to B747 którego start miałem możliwość obserwować przez szybę przed moim odlotem.
    Niestety nasz lot był ok.30 minut opóźniony, LF "na oko" wynosił 50% - do 14 rzędu pełno, dalej już tylko pojedyncze osoby.

Tym razem przytrafiło mi się miejsce przy wyjściu awaryjnym, jak widać nawet po pełnym wyprostowaniu nóg zostało trochę wolnego miejsca. Mam ok 185cm wzrostu.

Prawie połowę lotu byliśmy w chmurach, przed rozpoczęciem zniżania wyszliśmy z dość wysokich chmur.

Tuż przed lądowaniem

Po lądowaniu

Lądowanie bardzo łagodne, przed końcowym podejściem chyba zrobiliśmy kółeczko a co najmniej bardzo mocny skręt w prawo.

Nasz E-190, podczas deboardingu

Rynek

Tadeusz Kościuszko na rynku

Niestety poniedziałek to nie jest dobry dzień na odwiedzanie muzeów i innych podobnych obiektów.

Tadeusz Nalepa

Zamek

Chwila oddechu

Nowy terminal (zdaje się, że jutro oficjalne otwarcie)

Stary terminal

Poczekalnia w hali odlotów

Polecam kawiarnię na górze

Ceny nielotniskowe (bohater powyższego kadru 6zł)
    A przy okazji widok na pas i płytę

A tu deboarding maszyny która po nas przyleciała

Podczas powrotu do Warszawy

Podczas lądowania w Warszawie dość mocno bujało na podejściu, ale pogoda dziś nie była specjalnie przyjazna.

W poczekalni przed odlotem naliczyłem ok 50 osób, ale na górze jest wspomniana kawiarnia więc mogło być parę osób więcej.
    Na pokładzie był także Minister Rolnictwa Marek Sawicki.

Obecny terminal jest już trochę chyba za mały, na pewno więcej w nim życia niż w Bydgoszczy, a kawiarnia Voyage na górze powinna być standardem na innych lotniskach Widok na lotnisko, niewygórowane ceny i niezbyt duży ruch.

Następna podróż 26.04 - tym razem Katowice, ale już bez opuszczania lotniska, ze względu na szybki powrót
    sven, armani and mikii77 like this.

Amadeusz
    Goście

Turystyka krajoznawcza po Polsce z LOTem!!! fantastycznie!
    Też o tym myślałem ale jak żonie pokazałem kółeczko KRK-WAW-RZE-WAW-KRK jako sposób na spędzenie wolnego dnia to nie chcę już kończyć tego zdania
    klemenko and szerszen like this.

Jun 2011

Zachęciłeś mnie swoją relacją....a że nie miałem okazji być w Rzeszowie....to chyba czas najwyższy o tym pomyśleć

Nigdy nie byłem w Rzeszowie... ten który pokazałeś na zdjęciach jest bardzo ładny.

Paulaner za 6 na lotnisku? Toż to za darmo.

Cytat Zamieszczone przez jakanu Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Mi też się podobał ten kawałek miasta który miałem okazję zobaczyć. Z powodu ograniczenia czasowego pokręciłem się tylko po Rynku i jego okolicy. Żałuję że Podziemna Trasa Turystyczna była zamknięta w poniedziałek, bo wydaje się być ciekawą wędrówką

Paulaner za 6 na lotnisku? Toż to za darmo.
    Też byłem zaskoczony cenami w tym bistro. Chyba niektóre artykuły były tańsze niż w Baltonie na dole no i ten widok na płytę lotniska wliczony w cenę kawy/piwa/czegoś do jedzenia

Z wyjazdem do Rzeszowa wstrzymajcie się aż będzie ciut cieplej... Piękne kobiety!
    W relacji brakuje mi tylko zdjęcia pewnego pomnika

Apr 2012

dokładnie, wszak Rzeszów z niego słynie Poza tym naprawdę fajna relacja. Miło się to czyta i ogląda. Oferty specjalne i tanie linie lotnicze to genialny sposób na szybkie i tanie podróżowanie. W zeszłym roku byłem w Barcelonie za grosze, w tym nadal czekam na ofertę idealną

Dec 2009

Niedawno wróciłem z krótkiej wyprawy do Katowic, oto wrażenia

Lot z Warszawy zaplanowany był na 7:20. Na lotnisku byłem ok 6:30, okazało się że do security jest dość spora kolejka. Spędziłem w niej ok 15 minut.
    Boarding zaczął się o 6:55, w autobusie naliczyłem 34 osoby (oczywiście błąd w liczeniu niewykluczony). Autobus zabrał nas do ATR-42 SP-EDE. Wystartowaliśmy o 7:30, a w Katowicach wylądowaliśmy o 8:10. Sam lot spokojny.

Ponieważ mucha też postanowiła się przelecieć, część zdjęć wyszła nieostra

Warszawa tuż po starcie

Deboarding

Taśmy bagażowe

Terminal B w Katowicach jest przestronny, na piętrze kilka knajpek i sklepów.

Ale chyba najfajniejszą atrakcją jest taras widokowy na drugim piętrze, przeszklony z widokiem na całe lotnisko. Wstęp kosztuje 1zł, a środku są krzesełka przy szybach i interaktywna makieta lotniska która "opowiada" o planach rozbudowy.

Ciekawe czy i to się spełni

Samolot powrotny zaplanowany był na 10:25 (E70), okazało się że maszyna ta przyleci po nas z Monachium.

Po kontroli bezpieczeństwa przechodzi się do części odlotów lotniska, także dość przestronna z kilkoma sklepami i kawiarnią.

Orkiestrolot (SP-LDI) wylądował o 9:40.

Kilka osób kontynuowało podróż z Niemiec, widziałem też kilka osób które wybierały się za ocean.
    "Na oko" przy bramce było 50 osób, na Okęciu okazało się że 15-20 z nich to pasażerowie transferowi.
    Lot powrotny także bardzo przyjemny, bez żadnych niespodzianek.

Podczas boardingu

Przed przyziemieniem

Już po zaparkowaniu minął nas gość z Chorwacji.

Po wyjściu z terminala buraczkowego okazało się że oczekuje taka kolumna pojazdów, zaraz potem zrobiło się zamieszanie, błyski fleszy itp. Chyba Tyson przyleciał kręcić reklamy Tigera...mają rozmach

W drodze z lotniska na Żwirki i Wigury minęła mnie najpierw kolumna Tigera, a później gościa z Chorwacji oraz Bułgarii.

Dziwnie tak przeczytać relację z wycieczki na "swoje" lotnisko
    Zdjęcia potwierdzają to co sądzę w rzeczywistości - KTW to świetne lotnisko.

Awatar sinus

Oct 2007
    Katowice

Fajna relacja

KTW to świetne lotnisko
    Tiaa... oprócz komunikacji z samym miastem Autobus PKM znowu podrożał (one-way 26zł, z kartą rabatową 23zł), godziny nadal niedopasowane do przylotów. Ja jeżdżę jak się da przez Bytom (za free bo mam miesięczny, normalnie koszt 4,40zł) ale tamten autobus jeździ co 2h. Ogólnie to PKM i Matuszek (25zł) mają chyba jakąś zmowę z lotniskiem, bo nie wierzę że żadna inna firma nie wyczuła biznesu i nie chciała jeździć na tej trasie za np. 15zł.