Domyślnie WAW-AGA-WAW 2.12.2011-9.12.2011

W dniu 2.12.2011 razem z rodzicami i babcią postanowiliśmy wybrać się na wakacje do Maroko, do Agadiru. Przelot odbył się z linią Enter Air. Po wcześniejszym kontakcie z prezesem linii poprzez e-mail dowiedziałem się, że na tej trasie operuje 800-tka. No to co, zadowolenie

Mieszkam w Białymstoku, więc aby dostać się na Okęcie na odlot o 6 rano, trzeba wyjechać o północy, aby jeszcze zajechać do Łomży po babcię. Więc wsiadamy w nowy samochód, kupiony pare dni przed wylotem, i wyruszamy w kierunku Warszawy, po drodze zajeżdżając do Łomży. Podróż samochodem przebiega bez zakłóceń, gdy nagle po 30km świeci się kontrolka o awarii silnika. Nie wiadomo co robić, czy jechać dalej, czy w Łomży wziąć samochód od wujka, moment grozy. Dojedziemy? Ryzyk fizyk, jedziemy dalej. <okazało się że to od instalacji gazowej, awarii nie ma tylko nie wykrywa dopływu benzyny>.

Dojeżdzamy do Warszawy, krótkie błądzenie po mieście w nocy, odpalanie nawigacji i dojeżdżamy na parking dobowy P4. Zostawiamy samochód i idziemy na odloty. Wokół cisza i ciemność. Nawet samoloty o tej porze jeszcze nie latają, mamy ok. 3:30 rano. Wchodzimy do Terminala, czekamy na panią z biura podróży która daje nam bilety, po czym udajemy się do odprawy bagażowej. Wszystko przebiega OK, mamy miejsca takie jakie chcemy, udajemy się do kontroli osobistej, przechodzimy bramki i już jestem po odprawie. Sklepy jeszcze zamknięte, lotnisko w półmroku. Gdzieniegdzie ktoś śpi na ławce. Cisza. Oglądam samoloty przez szybę, stoi Air France A320, LOTowskie Embraery oraz Boeingi 737. Siadam w punkcie Wi-Fi obok pana z Wietnamu, który jest tu tranzytem z Hanoi i czeka na odlot do Nicei. Surfuję po internecie, patrze metar EPWA itd. Nagle niespodzianka. Na 33 ląduje 767 z Hanoi. Kołowanie z włączonymi landing lights aż po gate Otwierają sklepy, idę do wolnocłówki, kupuję trochę słodyczy i alkohol, gazety oraz napoje.

Po parunastu minutach jesteśmy gotowi do wejścia na pokład. Wsiadamy do autobusu w ciemnościach i jedziemy w stronę apronu. Patrzę przez okno, stoi B738 SP-ENY, no to mówię o, tu jedziemy. Jednak - podjeżdżamy pod niego, 2 minuty stoimy po czym odjazd, krążymy między 4 B734 Entera, przy każdym się zatrzymując. Widać, że kierowca nie wie pod który podjechać. Jedziemy taxiway Z, i podjeżdżamy pod B734 SP-ENB Entera. Myślę, znowu pomyłka przecież do AGA latają 800-tki. A tu niespodzianka, drzwi otwierają się, i wsiadam do SP-ENB. Lekkie rozgoryczenie, bo 5 godzin w takiej ciasnocie to nie jest przyjemność. Zajmujemy miejsca, po 5 minutach wypychamy i uruchamiamy. Straszne wycie silników, aż się przestraszyłem. No ale cóż, chyba ten typ tak ma. Krótkie kołowanie do 33, mijamy B738 Travel Service i ATRki. Lining up, mamy zgodę i take-off thrust set. Szybki start, wznoszenie, po chwilach słońce zaczyna wschodzić.

Nic się nie dzieje aż do wlotu nad strefę Hiszpanii. Koło Barcelony mdleje kobieta, cała sina, wyglądało to jakby był już z nią koniec. Położono ją na ziemi, podanie tlenu. Wychodzi kapitan. Już myślałem, że lądujemy gdy po 15 minutach kobieta obudziła się, podano jej wodę i tlen, i tak kontynuowała swoją podróż. Porozmawiałem trochę z kapitanem, sporządzanie raportu z tej sytuacji wykonuje załoga pokładowa.
    Przelatujemy nad Casablancą, kapitan lekko przechyla samolot w prawo aby pasażerowie mogli obejrzeć to piękne miasto.
    No i zaczynamy zniżanie. Slalom między górami Atlasu, podejście zapiera dech w piersiach, domki są poprzyklejane do zboczy gór. W końcu wylatujemy nad niziny, wielkie rozległe pola z drzewami arganowymi, które rosną tylko w Maroko. Miękkie lądowanie na 28 w Agadirze, zwalniamy pas, zostajemy powitani przez załogę. Podjeżdżamy do gate'u, ja odwiedzam kokpit, szybkie strzelenie fotki i wysiadamy. Idziemy do terminala, szybkie wbicie wizy do paszportu i wsiadamy w autokar wiozący nas do hotelu.

Podróż zajmuje 30 minut, mijamy ciekawe miejsca miasta.

O powrocie do Warszawy nie będę się rozpisywał, nic ciekawego się nie działo, powrót odbył się już B738 SP-ENZ. Załączam filmik ze startu:
    Take-off from Agadir, Enter Air B737-800 - YouTube

Awatar voyager747

Tylko dwa zdjęcia ?

Białystok

No niestety tak, wcześniej nie myślałem o tym by napisać relację więc wziąłem to co mam z samolotu...

Aug 2011

A ja chciałbym zapytać o długość przelotu, a mianowicie o lot powrotny - czy powrót trwał tyle samo, co lot w pierwszą stronę? Pytam, dlatego że w czerwcu sam wybieram się do Agadiru Easyjetem i według ich rozkładu lot w pierwszą stronę trwa 4,5 godziny, natomiast w drugą 5,5?

Białystok

Z Warszawy do Agadiru lecieliśmy 5h, zaś do Wawy 4h20 minut. Wszystko spowodowane wiatrem. Easyjet z tego co wiem nie lata z Wa-wy do Agadiru

Awatar d2jmr

Apr 2009
    KRK

Cytat Zamieszczone przez Tyszek Zobacz posta
    Ani do AGA ani nigdzie, bo Easy z Wawy nie operuje. W Polsce tylko KRK.

I9001 by Tapatalk

Aug 2011

Oczywiście, w poście się trochę zapędziłem i zapomniałem dodać, że z Berlina. A pytanie o czas przelotu akurat z Warszawy było o tyle sensowne, że odległość pomiędzy stolicami Polski i Niemiec nie jest taka duża ;-)

Białystok

To co innego Z Berlina do Agadiru jest o około 100 mil mniej niż z Warszawy, więc będziesz parę minut szybciej