Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree12Likes
  • 4 Post By american_eagle
  • 3 Post By american_eagle
  • 2 Post By american_eagle
  • 3 Post By cart

Wątek: KRK-FRA-BKK-HAN-HUI-SGN-NHA-SGN-BKK-FRA-WAW-KRK THAI, VIETNAM AIRLINES, LOT

  1. #1
    Awatar american_eagle

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie KRK-FRA-BKK-HAN-HUI-SGN-NHA-SGN-BKK-FRA-WAW-KRK THAI, VIETNAM AIRLINES, LOT


    Polecamy

    Witam,
    31.07. rozpocząłem moją podróż do Wietnamu. Wpadłem na pomysł napisania relacji wczoraj wiec niestety z pierwszych lotów nie mam zdjęć - ale postaram się to nadrobić.
    Oto moja trasa: KRK-FRA-BKK-HAN-HUI (lądem) DAD-SGN-NHA-SGN-BKK-FRA-WAW-KRK, do Polski wracam 18.08.

    Wszystko zaczęło się w KRK, gdzie na lotsniko przybyłem ok. 1,5h przed odlotem, do check-in LOTu żadnej kolejki (jak zwykle do FRA), nadałem bagaż narazie tylko do FRA, ponieważ tam nocowałem - co prawda Pani zapoponowała nadanie bagażu do Hanoi, ale jak zobaczyła wydruk ilością lotów, to jednak stwierdziła że lepiej jak to zrobie w FRA
    Wszystko w miare na czas, lot jak zwykle w LOCIE na europejskich - kanapka, picie. Miałem msc 7D, 7C wolne więc dużo miejsca. LF w Y gdzies ok 70 % w C jedna osoba. Przylot do FRA na czas, długie kołowanie na stanowisko, potem autobusem do terminalu po odbiór bagaży.

    Następnego dnia miałem zaplanowany lot Thai Airways do Hanoi przez Bangkok. Na lotnisko we FRA przyjechałem ok. 2,5 godzin przed odlotem. Thai jak chyba wszystkie Star Alliance we FRA odlatują z Terminala 1. Do check-in dosyć duża kolejka, na początku po jednym do Y i C potem do Y otwarli więcej więc kolejka się rozładowała. Karty pokładowe oczywiście dostałem już na lot do Hanoi.
    Boarding opóźniony był gdzieś 30 minut, co chwile kogoś wywoływali i mieli problemy z kartami pokładowymi. Jak już sie rozpoczął to w miare sprawie, 2 kolejki jedna Y, druga bizes, first i gold MM. Leciał B747 ten nowszy Thai z TV w zagłówkach, fotele wygodne, dosyć dużo miejsca na nogi. Długie kołowanie do startu, po starcie serwis z napojami i orzeszki. Potem rozdali menu i rozpoczeli podawanie obiadu. Do wyboru ryba i kurczak. Wybrałem kurczaka - dobry chociaż jak dla mnie za ostro przyprawiony. Do tego sałatka, ciastko, byłka, serek, owoce. Po obiedzie był chyba jeden serwis z piciem, w każdej chwili można było podejśc do galerii po sok/wodę + orzeszki. Były też zupki chińskie jak by ktoś bardziej zgłodniał. 1,5 godziny przed lądowaniem w BKK śniadanie - jajecznica lub omlet, bulka, croissant. Loot trwał 10h 10 min, lądowanie 30 minut po czasie.

    Po przylocie do Bangkoku miałem jakieś 30-40 minut do rozpoczęcia boardingu do Hanoi. Przy połączeniach transytowych w BKK konieczne jest przejście przez kontrolę bezpieczeństwa. Z gate'u zabrali nas do B777 autobusem. Samolot stary, choć czysty, mało miejsca na nogi, fotele wąskie i niewygodne w porównaniu do 747, brak PTV. Wylot opóźniony, w samolocie czekalismy jakieś 30 minut na resztę pasażerów (chyba spóźnionych transytowych). Po stracie dostaliśmy lunchboxy z małymi kanapkami, owocami, soczkiem i wodą. Był tez serwis z kawą i herbatą.
    Lotnisko w Hanoi do najnowocześniejszych nie należy... choć deboarding rękawem, po przyloie chwila na załatwienie wiz, passport control, szybki odbriór bagażu i welcome to Vietnam

    Jutro następny lot, krajowy Vietnam Airlines do Hue, napiszę relację już ze zdjęciami jak tylko będę miał gdzies wifi
    tygrysm, Lucinekk, nrm and 1 others like this.

  2. #2
    Awatar american_eagle

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie HAN-HUI

    Dziś czas na relację z lotu Vietnam Airlines z Hanoi do Hue.
    Na lotnisko w Hanoi dotarłem ok. 1,5 godziny przed planowym odlotem. Loty krajowe Vietnam Airlines odprawione są w jedej części lotniska na kilku stanowiskach - nie zależnie gdzie się leci.



    A tutaj pozostałość po LO-cie do Hanoi




    Po nadaniu bagażu z kartami pokładowymi udałem się do kontroli bezpieczeństwa i gate'u z ktorego będzie odlot. W części krajowej lotniska Noi Hai nie ma za dużo sklepow, jeden z pamiatkami i kawiarenka.

    A oto mój Airbus A321 (wyjątkowo duży jak na tak krótką trasę, reszta lotow po Wietnami ma być też wykonywana tymi samolotami) podjezdża do gate'u.



    Wśród wietnamskiej załogi, była pani pilot (F/O) najprawdopodobniej z Australii lub NZ.



    W przedniej części samolotu klasa C z szerokimi i wygodnymi siedzeniami w układzie 2*2, Y standardowo.



    Nad głowami telewizorki, na ktorych wyświetlane były informacje dotyczące lotu



    Samolot był z pozoru czysty, natomiast po zajęciu miejsca zobaczyłem karalucha !!!!! który chodził sobie swobodnie po fotelu przedemną... - chyba zabrał się bez biletu
    Podczas lotu każdy dostał butelkę wody,
    po wylądowaniu.... ups.. droga do kołowania zamknięta, musieliśmy się nawracac na pasie startowym


    Lotnisko w Hue, małe i dośc prymitywne, na płycie oprócz naszego stał jeszcze jeden A321. Co zdarzyło mi się po raz pierwszy w życiu, po odebraniu bagaży, zaraz przed opuszczeniem hali przylotow obsługa sprawdzała czy zgadzają się nr na potwierdzeniach nadania bagaży i tagach na walizkach, innymi słowem czy każdy wziął tylko swoją walizkę
    W środe lecę z Da Nang - ok. 90 km od Hue do Sajgonu, również postaram się zamieścić jakieś fotki

    mikii77, kwiatek13 and KAWA like this.

  3. #3
    Awatar american_eagle

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie DAD-SGN

    Witam
    Niestety wczoraj nie udał mi sie nic napisac, gdyż wifi na moim piętrze w hotelu nie działało. Po interwencji dzisiaj wszystko jest ok
    To teraz trochę o locie z Da Nang (DAD) do Sajgonu czyli Ho Chi Minh (SGN), zacznę od tego że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony lotniskiem w Da Nang. Otwarte w zeszłym roku, przy tym co widziałem w Hanoi jest o niebo lepsze. Czysto, sprawny i szybki check-in, nawet w strefie odlotów krajowych były sklepy, kawiarnia (z całkiem dobrą kawą za $1,5), BurgerKing i inne... Co prawda na lotnisku ruch dośc mały, to co chwile wojskowe samoloty w ramach lotów ćwiczeniowych (obok jest baza wojskowa).

    Nasz samolot - też A321, tym razem natomiast w malowaniu kambodżańskich linii Cambodia AngkorAir, lot na czas, trwał 1 godzinę. Podczas lotu jak wcześniej dawali niestety tylko wodę mineralną (chyba to standard w VN na krajówkach), karaluchów nie spotkałem.

    Lotnisko w Sajgonie podzielone jest na 2 części: krajowa i miedzynarodową. Żeby przemieszczać się z jednej na drugą trzeba przejść kawałek na zewnatrz (prawie jak w KRK ), ja lądowałem na tej pierwszej - nic specialnego. Straszny "sajgon" bo przyleciało na raz kilka samolotów. Chyba w Wietnamie mają zasade sprawdzania tych bagaży przed opuszczeniem lotniska, o czym pisałem wczesniej bo znów się z tym spotkałem.

    Jutro lecę do Nha Trang, postaram się dodać pare fotek, a za tydzien wracam do KRK, w SGN mam gdzieś 5 godzin więc porobie zdj na międzynarowowym






















    Widok na Da Nang po starcie


    Sajgon przed lądowaniem







    i jeszcze miasto nocą...
    butla and mikii77 like this.

  4. #4
    Awatar american_eagle

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie Sajgon- Nha Trang

    W tytule napisałem Sajgon - Nha Trang, ale tak naprawdę to powinienem napisać SAJGON - bo był jeden wielkji sajgon...
    Od początku: Przychodzę na lotnisko, część krajową 1,5 godziny przed wylotem o 12:30 - lot jest planowo o 14:00. Chwile mi zajmuje znalezienie stanowiska check-in, bo jakimś dziwnym trafem Vietnam Airlines podzieliło się i odprawiają w różnych miejscach, zależy gdzie się leci - zupełnie bez sensu. Gdy już docieram do odpowiedniego stanowiska odprawy, Pani informuje mnie, że nastąpia zmiana rozkładu z przyczyn technicznych (czytaj: opóźnienie) a nowy czas odlotu to 18:40 (boarding 18:10). Pytam czy nie ma innych samolotów żeby mnie przebookować - oczywiście że są, nawet 2 o 16 i 17:30 ale jest overbooking więc nic z tego... Przy odprawie wtrącam dla żartu, że przydały by się jakieś dodatkowe punkty FlyBlue AF ale chyba nie zrozumieli... (na hasło 'business class' też nie reagują...:).
    Dostaję vouchery na taxówkę do miasta w obie strony i zaproszenie na lunch do Delay Restaurant - dla paxów rejsów opóźnionych. Proszę też o pisemne potwierdzenie opóźnienia - w ramach mojej karty bank zwraca 120 euro za zakupy przy rejsach opóźnionych - nie korzystam, gdyż idę do restauracji. Do wyboru są ciepłe dania azjatyckie i napoje.
    Po oczekiwaniu, około godziny boardingu przychodzę pod gate - z którego ma być odlot. Wcześniej się upewniałem czy nie było żadnych zmian - oczywiście że nie. Pod gate'em czeka już dosyć dużo zniecierpliwionych pasażerów mojego lotu. Kilka minut po planowej godz. boardingu, wywieszony zostaje komunikat o zmienie gate'u na następny. Wszyscy przechodzą, czekamy jeszcze jakieś pół godziny, o 18:40 rozpoczynają boarding do A321 też w malowaniu CambodiaAngkor Air. Wylot następuje ok. 19:15, lot trwa 40 min, pod gate'em w NHA jestem o 20:10 czyli 5 godz. 10 min po planowanym przylocie.
    Lot był bardzo nie spokojny. Zdawało się gdyby pilot wykonywał bardzo nerwowe ruchy i skręty, lądowanie też dosyć ostre.

    Ciekaw jestem czy mogę liczyć na jakieś odszkodowanie w związku z ponad 5-cio godzinnym opóźnienie.... Wie ktoś może czy w Azji istnieją jakieś regulacje dot. lotów opóźnionych ??

    Nastepna relacja dopiero z podróży powrotnej do Krakowa










  5. #5
    Awatar DawidZG

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra

    Domyślnie

    5 godz. opóźnienia? Toś chłopie, ja w SFO miałem 7!
    Teleskopy: Synta 8" DOB, SW 114/900 EQ1
    Lornetki: Celestron SkyMaster 15x70, USSR 8x30

    Pozdrawiam,
    Dawid

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Ja w MUC 8h i w Varadero ponad dwa dni(w sumie przedłuzenie urlopu)

  7. #7
    Awatar american_eagle

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie Powrót

    Witam wszystkich czytających moją relację, jestem teraz we FRA (podziwiam B787 ANA), moja podróż z Wietnamu już prawie dobiega końca, za chwilę lecę do WAW i potem do KRK. Teraz trochę wrażeń z lotów.
    NHA-SGNJak poprzednie loty krajowe VN, bez rewelacji, tym razem na czas. Porównując LOT i VN na krajówkach to jak najbardziej zwycięża LO jeśli chodzi o serwis. Miałem miejsce przy wyjściu, więc bardzo dużo miejsca na nogi. Po przylocie do Sajgonu, odebrałem bagaż i przemieściłem się na terminal międzynarodowy. Jest on o niebo lepszy od krajowego. Mam kilka zdjęć, ale włożę je dopiero w domu. Ponieważ mój lot Thai Airways do Bangkoku był dopiero za 5 godzin, nie mogłem nadać bagażu wcześniej, poszedłem coś zjeść do centrum handlowego naprzeciwko lotniska. Kiedy wróciłem otwarte były już stanowiska check-in – odprawiłem się do Frankfurtu i udałem się do gate’u. Obok leciał Turkish też do Bangkoku i potem do Stambułu i LH B747 również przez BKK do FRA.

    SGN-BKK-FRASamolot z Bangkoku przyleciał kilkanaście minut po czasie, przez to tez odlot był odrobinkę opóźniony. Leciał B777-200 taki jak BKK-HAN, mało wygodne siedzenia, mało miejsca, brak PTV. Po stracie lekki posiłek w boxie: sałatka z kurczakiem i serem, ciastko, woda i sok w miniaturowych pojemniczkach, kawa herbata, wino. Po przylocie do BKK chwilę zajął deboarding – niestety przy użyciu schodów – jadąc autobusem mijałem jumbo-jet’a Lufthansy, którego nie dawno widziałem w Sajgonie. W BKK nie miałem zbyt dużo czasu, ok. godziny akurat na przejście przez kontrolę bezpieczeństwa do nowego gate’u, chwię później rozpoczął się boarding. Wszystko przebiegło dosyć sprawinie, obsługa w tajskich strojach witała pasażerów. Po starcie podano kolację – do wyboru z menu kurczak lub wieprzowina, krewetki na zimno, ciastko, zimne napoje. Siedzenia wygodne, telewizorki w zagłówkach, jedyny minus to w rzędach C/J puszka do telewizora przeszkadza – nie ma jak wyciągnąć nóg. 1,5 godziny przed lądowaniem załoga już w klasycznych uniformach (oczywiście w barwach linii) podała śniadania. Do wyboru omlet lub pancake z bekonem, jogurt, bułka, croassaint, owoce. Czego zwyczaj w Thai, przed lądowaniem każda kobieta otrzymała orchidee w podziękowaniu za wspólny lot. Lądowanie we Frankfurcie jeszcze przed wschodem słońca, pół godziny przed planowanym czasem. Podsumowując serwis w Thai, byłem zadowolony, choć gorszy niż ostatnim razem jak z nimi leciałem (2 lata temu) – wtedy dawali jeszcze szczoteczki do zebów i maski na oczy.

    Lot do WAWy mam dopiero o 13:35, więc pomyślałem że spróbuje przebookować bilet. W LH powiedzieli mi że nie mogą zmienić do na LH bo bilet jest do wykorzystania tylko w zakresie LOTu – czyli zostaje lot przez Wawe o 9:30 – ale mam to załatwiać z LOTem, który otwiera swoje stanowisko biletowe o 8. Niestety nic z tego – Pani z LOTu powiedziała że bilet jest ‘nie tykalny’, a jakie kolwiek zmiany mogą przynieść więcej stresu niż to warte (chyba dla Niej J ). Co więcej dostało mi się że próbuje coś zmienić mając karty pokładowe i bagaż nadany – pani z LH wydrukowała mi te karty mówiąc że nie ma problemu jak by mi zmienili lot ze zmianą bagżu… na co pani z LOTu że LH się nie zna „czego oni w tej Lufthansie nie opowiadają”… (co z tego że to w końcu ich hub.. ).
    Pozostaje mi jeszcze tylko czekać, planowo boarding już za nie całą godzinę. W Krk dodam zdjęcia posiłków.

  8. #8
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez american_eagle Zobacz posta
    Co więcej dostało mi się że próbuje coś zmienić mając karty pokładowe i bagaż nadany – pani z LH wydrukowała mi te karty mówiąc że nie ma problemu jak by mi zmienili lot ze zmianą bagżu… na co pani z LOTu że LH się nie zna „czego oni w tej Lufthansie nie opowiadają”… (co z tego że to w końcu ich hub.. ).
    No tu bzdury pani z LOTu opowiada.
    Wracałem w zeszłym roku z SFO i samolot się spóźnił 3h, przez co spóźniłem się na mój lot do WAW (lufą). Automatycznie przerzucili mnie na lot LH z 3h czekania po wylądowaniu, natomiast widziałem samolot LOTu, który właśnie boardowali. Podszedłem i wyłożyłem sprawę. Nie dość, że dostałem się na ten lot, to jeszcze mój bagaż też doleciał w tym samym samolocie.
    mikii77, szpic and american_eagle like this.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  9. #9
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    No ale w zasadzie to na jakiej podstawie mieliby zmienić na ten wcześniejszy lot?

  10. #10
    Awatar american_eagle

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    Jak obiecałem dodaje kilka zdjęć :
    SGN










    Lunch box SGN-BKK









    Thai w malowaniu retro



    E70 LOTu a w tle A380 SQ

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •