Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
Like Tree5Likes
  • 5 Post By PolishAir42

Wątek: DFW-DEN-DFW w/Frontier Airlines + Gory Skaliste

  1. #1
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie DFW-DEN-DFW w/Frontier Airlines + Gory Skaliste


    Polecamy

    Niestety duzo zdjec z tresci "lotniczych" w tym nie ma ale chcialem i tak napisac szybki trip report by powiedziec pare slow na temat wycieczki.

    Popierwsze to byla podroz sluzbowa odbyta pod pretekstem konferencji slotow w centrum Denver ktora sie toczy 2 dni. Realistycznie konferencja trwa 6-7 godzin a reszta czasu to "podtrzymywanie znajomosci" przy kolacji i alkoholu miedzy Southwest/AirTran, Delta, AA, UA, US, WestJet, Air Canada, Spirit, Frontier, JetBlue, Alaska i Virgin America...czyli kazda wieksza linia ktora lata na wieksze lotniska ze slotami w USA (DCA/LGA/JFK/EWR). Nie bede tutaj sie wdawal za gleboko w ten temat bo to raczej wpis na blog niz do TR.

    Ze konferencja odbywala sie w czwartek + piatek skorzystalismy z lotu Frontier (F9) nonstop we wtorek wieczorem zamiast uzyc srody jako dnia podrozy. Bilety zostaly zalatwione przez bylega szefa wspolpracowniczki mojej ktora kiedys pracowala w YX (Midwest Express). Bilet z DFW prosto do DEN to duza lepsza opcja niz leciec Space Available z AA lub NRPS z WN lecz oczywiscie z przesiadka z powodu Wright Amendment.

    F9 jak najbardziej okay linia ale widac nie jest super wedlug mnie.

    Przyklad #1 - Zajechalismy do DFW tak wczesnie ze bysmy sie zlapali na wczesniejszy lot do DEN. To ze nam ich VP kupil normalny bilet a nie zabookowal non-rev positive space to chcieli gate agents od nas kazdego $50 jako change fee chociaz pokazalismy ID i widzieli w res ze bilet byl kupiony ich karta biznesowa. Nonsens, strasznie mnie to wnerwilo bo takie cos by nigdy sie nie stalo w innej lini, od razu by nas przesuneli szczegolnie ze byly wolne miejsca. Najlepsze to ze moglismy sobie wystawic bilety NRSA za $25 czyli o polowe mniej i poleciec tak. Dodatkowo nasz pierwotny samolot sie spoznil ponad godzine takze przy piwie w barze przeklinalem caly czas.

    Przyklad #2 - Stewki mialy 3 roznej stroje z 2 roznych przewoznikow. Jak to mozliwe, no tak ze F9 nalezy do Republic a Republic operuje loty jako Midwest, Republic + Frontier. Tak sie stalo ze jeden CC byl z F9 a dwie kolezanki z Republic mainline (+ mialy rozne stroje RJET). Nie nazwal bym tego dobrym branding. Wzasadzie to tez dziwne bo Republic probuje sprzedac aktualnie Frontier...problem ze nikt ich nie chce kupic.

    Przyklad #3 - F9 ma PTVs z LiveTV (oczywiscie produkt JetBlue). Ci z taryfami Classic (nasza) + Classic Plus dostaja ta TV za darmo a wszyscy inni placa. Nie fajnie to wyglada za to kiedy trzeba aktywowac ta darmowa TV...stewka musi podejsc do kazdego paxa czytajac manifest z taryfami i uzyc specjalna karte kredytowa w czytniku przy kazdym PTV by ja aktywowac. Ten cyrk trwa pare dobrych minut.

    Wszystko gralo w ta i spowrotem z DEN...nie nazwal bym F9 zadna tragedia ale serwis nie lepszy niz na przecietnym AA lub US, moze nawet i gorszy bo nie dostalem ani puszki i worek na smieci trza bylo czekac pol lotu nim sie zjawi po drink service. Bym ujal cala moje przezycie na F9 okreslil bym to przezycie: oprocz PTVs nic specjalnego. Oba segmenty byly na A319 takze nie bylo tez Wifi bo ten jest tylko w ich E-Jets. No coz chociaz nie ladowalismy w Amarillo, TX.

    FI 757 @ DEN



    W ciagu lata w Colorado nie bylem pare ladnych lat, zawsze jak tam latam to na deske w ciagu zimy ktora trwa jakto w gorach dosc dlugo. To ze teraz mialem pare dni na odpoczynek bo cala srode, pol piatku + sobote objecjalem kawalek tego stanu i mialem szanse odwiedzic takie miejsca jak Mt. Evans, Rocky Mountains National Park, Aspen/Independence Pass, Steamboat Springs i Dillon/Breckenridge/Keystone.

    Auto wypozyczone to byl Chrysler 300C...pierwszy 300C jaki widzialem w wypozyczalni. To juz bogata wersja z silnikiem ktorego tak kocham ze sam go mam . 5 dni wyszlo za $179 z podatkiem, nie tak zle jak na Premium z takimi cackami jak 5.7L Hemi V8, Nav, Podgrzewane/Podchladzane przednie fotele, podgrzewane tylne fotele, podgrzewane/podchladzana cupholders, Sat Radio, Backup Camera i wszystko power. Myslalem ze bede musial zaplacic upgrade fee bo stal on w rzedzie z Camaro i G37 ale ze statusem poprostu mi go dali. Life is good.








    W Srode obskoczylem park narodowy Rocky Mountains wjezdzajc od zachodu bo spalem w oddalonym okolo 120km na zachod od DEN Dillon/Frisco/Breck area. Tutaj zaliczylem 4 losie i stado Elkow.







    Po tych wrazeniach zjechalem przez Estes Park i Central City/Blackhawk (gdzie zabroniona jest jazda rowerem po miescie) do Mt. Evans. Gora ma okolo 4350m takze nie taki maly pagorek. To co jest ciekawe ze na sam szczyt mozna wjechac droga asfaltowa ktora sie tak sklada jest najwyzsza asfaltowana w calej Polnocnej Ameryce. Tutaj spotkalem takie zwiezaki jak Marmot + Kozy Gorskie. Niestety liczyle na owce gorskie ale o tej porze roku trudno o nie. No coz.





























    Jako ciekawostka - przez ta elewacje Mercedes tutaj testuje swoje wozy. Udalo mi sie zlapac pare Mercow z blachami Michigan Manufacturer + sensorami. Dodatkowe punkty za camo Mercedesy!





    Tutaj widac kolumne Mercedesow na testach wysokosci:



    Czwartek to sluzbowo Denver. W piatek za to obskoczylem droge US-285 ktora sie ciagnie z Denver na poludniowy zachod a potem przez Boreas Pass (droga szutrowa) do Breckenridge. Na przeleczy Boreas znajduja sie szczatki "ghost town". Sama droga zostala wybudowana w sladzie kolej ktora kiedys biegla z Denver do Leadville ciagajac wegiel i inne surowce w tym i poszukiwaczy zlota.









    W Sobote obskoczylem wpierw Steamboat Springs (SBS), to okolo 90-120 minut drogi z Dillon/Frisco na polnocny-zachod. SBS to raczej kurort zimowy ale sporo tutaj ludzi bylo i w lecie. Akurat napotkalem sie na maraton...przyznam ze 26 mil biegania po gorskich drogach przy 6-10% katow natarcia to nie moj sposob odpoczynku i sie zmeczylem tylko patrzac z auta na tych maratonczykow. W SBS poszylismy na szybka przechadzke do wodospadu i potem udalismy sie w strone Aspen (ASE). Bocznymi drogami jechalismy do Aspen pare ladnych godzin. Polecam goraco bo pejzaze naprawde przepiekne...raste pustyne raz niczym Tatry. Z bogatego Aspen i widoku na ranczo Kurt Russell + 50 bizjetow na rampie ASE udalismy sie przez Independence Pass w strone Leadville i potem na noc spowrotem do Dillon. Goraco polecam droge przez przelecz Independence. Jest ona nieco waska w stylu pldn. Francji gdzie mijanka to sztuka. Oczywiscie zaliczylismy tutaj nastepne stado Elkow na wzgorzu.

    SBS area:



    ASE/I-Pass



    Wspinaczka:



    Niezla czacha, chcialem wziasc spowrotem do Dallas na sciane ale niestety mialem tylko podreczny, fakt moglbym zostac pierwszym czlowiekiem lecacym z prawie metrowa czacha w kabinie ale nie wiem czy to najmadrzejsza rzecz



    Jakby sie ktos wybieral w te okolice w ciagu lata to spokojnie moge polecic Independence Pass + Mt. Evans + Boreas Pass. To wedlug mnie najciekawsze rzeczy w centralnym Colorado. W Parku Narodowym jest fajnie ale wedlug mnie za duzo osob...wole te odludzia duzo bardziej. By sie ktos uparl i nie mial problemu z nabiciem okolo 1500km to mozna objechac wszystko w 2,5 lub nawet 2 dni. Krecenie sie w Colorado po innych emocjach czyli po Colorado National Monument, Mesa Verde lub Black Canyon of the Gunnison to juz nastepne tyle bo trzeba odbic mozna I-70 na zachod pod granice Utah.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 08-08-2012 o 07:24
    Pawel_EPWR, majek, Irik and 2 others like this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  2. #2

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie


    Polecamy

    Piękne zdjęcia niezwiązane z lotnictwem zrekompensowały brak zdjęć związanych z lotnictwem

    Ciekawa, lekka relacja, którą dobrze się czyta- nic dodać, nic ująć.
    Pozdrawiam
    Hothead.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •