• 5 Post By kudak

Wątek: GDN-AYT-GDN 01-08.08.2012

Domyślnie GDN-AYT-GDN 01-08.08.2012

Chciałbym przedstawić moją relację z przelotu na trasie GDN-AYT-GDN liniami Sky Airlines.

Swoją przygodę z tegorocznymi wakacjami rozpoczynamy około 6:30 (wyjazd z domu). O 8:10 jesteśmy na parkingu lotniskowym, krótki spacer do nowego Terminala, podczas którego mijamy rząd Mini pomalowanych w barwy OLT.

Po wejściu czekamy na rozpoczęcie odprawy na rejs ZY378 do Antalyi. Mając jeszcze trochę czasu zwiedzam nowy terminal, naprawdę w porównaniu do T1 jest duże posunięcie do przodu.

Airport - Terminal
    01.08.2012 / EPGD /
    kudak

Check-In rozpoczyna się z małym opóźnieniem, jednak idzie dosyć sprawnie.

Po otrzymaniu karty pokładowej zobaczyłem na niej swoje imię, ale inne nazwisko, wróciliśmy się to wyjaśnić. Pani po chwili wydrukowała nową kartę już z poprawnymi danymi. Kontrola osobista i paszportowa również idą sprawnie i po kilkunastu minutach jesteśmy już w duty-free. Ruch na płycie niewielki, trzeba się nacieszyć tym co jest.

Areszt:

ATR 42-300
    OLT Express
    01.08.2012 / SP-KTR / 92

ATR 72-202
    EuroLOT
    01.08.2012 / SP-EFK / 299
    kudak

Część bezcłowa jest bardzo duża, ponieważ nie ma rozdziału S/NS tak jak było w T1.

Około 10:00 przylatuje nasz samolot, Boeing 737-400 TC-SKM.

kudak

Na około 40 minut przed odlotem przechodzimy przez „rękaw” do części T1, gdzie nie widać żywej duszy, dopiero wokół gate’u 1 oczekiwali pasażerowie naszego rejsu.

Nasze stewki:

Boarding rozpoczął się z kilkunasto minutowym opóźnieniem, przebiegał sprawnie.

OPISZDJĘCIE
    Filip Danielczyk

Przypadło mi miejsce w rzędzie 16 po prawej stronie, rząd za wyjściem awaryjnym.

Kołujemy do pasa 29.

Film ze startu:

HD Take off from Gdansk to Antalya Boeing 737-400 Sky Airlines - YouTube

Po starcie kierujemy się w kierunku Grudziądza.

Przez okno dostrzegam skutki przejścia trąby powietrznej w tych rejonach (chyba)

Poland: In flight( )
    kudak

Wznosimy się do poziomu FL330 (sprawdzone później na FR24).

Po około godzinie lotu serwowany jest darmowy posiłek, woda, kanapka i ciastko.

Cień rzucany przez smugę

Lotnisko
    Other location: International Airspace( )

Bułgaria:

Lot przebiega spokojnie, bez turbulencji, około godziny 15 czasu tureckiego (czas polski + 1h) zaczynamy zniżanie.

Podczas podejścia do AYT robimy kilka zakrętów po czym przyziemiamy na pasie 18 C.

Film z lądowania:

HD Landing at Antalya from Gdansk Boeing 737-400 Sky Airlines - YouTube

6x Ruscy:

Airport - Ramp
    01.08.2012 / LTAI /
    kudak

Do terminala jedziemy autobusem. Kiedy czekaliśmy w kolejce po wizy to jeden pasażer naszego rejsu chciał zapłacić za wizę banknotem 500 €, zrobiło się małe zamieszanie, ponieważ celnik cośtamcośtam…

Po odebraniu bagaży kierujemy się do wyjścia.

Lot powrotny niebawem

Sympatycznie Moje pierwsze loty w życiu odbyłem właśnie ze Sky Airlines na 734, niestety nie mam rejestracji Wtedy bezpłatnie serwowali nawet całkiem smaczny posiłek w obie strony, a to "tylko" Triada organizowała moje wakacje.

super relacja, bardzo dokładna... 200euro drobniejszych nie miał? czekam na dalszy ciąg relacji.Posiłek na 3h robi wrażenie

Cytat Zamieszczone przez elza030 Zobacz posta
    200euro
    pamiętam, że dał 500 euro (Polska głupota nie zna granic ) i celnik nie chciał wydać pozostałej gotówki, ale po chwili problem jakoś rozwiązali.

Posiłek na 3h robi wrażenie
    Co do posiłku to u nich chyba tak jest na wszystkich rejsach, niezależnie kto czarteruje. W końcu tytuł najlepszej linii czarterowej w Europie do czegoś zobowiązuje .

Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Wtedy bezpłatnie serwowali nawet całkiem smaczny posiłek w obie strony
    W locie powrotnym też był niemal identyczny darmowy serwis, jedynie mało wygodne dla paxa są te kubki z wodą, ja np. dostałem lekko przedziurawiony . (tzn. wieczko miało dziurkę).

racja miałam na myśli 500euro a wpisałam 200. Jak leciałam Tunis Air w 2007 w październiku to dostałam małą bułkę suchą wraz z jakimś mięsem (niestety upaprałam się podczas jedzenia) , ciastko i w śmiesznych plastikowych kubkach herbatę nalaną prawie z czubkiem.Jakie było moje zdziwienie,że podczas dwukrotnych turbulencji nic się nie wylało z niego W powrotnej drodze jedzenie to samo,ale już bez turbulencji

Awatar Darecki

Płock

Fizyka panie Menisk wypukły.

Czas na lot powrotny:

08.08.2012

Z hotelu wyjeżdżamy o godzinie 4:45. Podróż mija w miarę szybko, zza gór powoli zaczyna się rozjaśniać, co oznacza że za niedługi czas wzejdzie słońce. O 5:30 docieramy na lotnisko (terminal 2). Najpierw na samym wejściu (tak jak m. in. w HRG) prześwietlanie bagaży. Odprawa czynna już 2,5 h przed odlotem, są to bramki 209 i 210.

Obok naszych stanowisk odprawa na lot do Uljanowska (Orenair). Odprawa uruchomiona szybciej niż planowano była miłym zaskoczeniem, jednak to chyba było ostatnie miłe zaskoczenie

Poranne godziny to natłok operacji na lotnisku w AYT:

Po odprawie udajemy się na 1 piętro w celu odprawy osobistej i kontroli paszportowej. Przed nami pasażerowie z Rosji kłucili się, dlaczego strażnicy zabierają im nóż…

na lotnisku pozornie nic się nie dzieje.

Strefa bezcłowa duża, może wizualnie nie wygląda na taką jaką jest, ale mimo natłoku są wolne miejsca przy wyjściach. OIDP strefa ma trzy kondygnacje + trochę powierzchni na 4. kondygnacji (bary, restauracje i palarnia). Nasz gate to 204, na najniższej kondygnacji, co oznacza, że będziemy dowiezieni autobusem.

Warunki oświetleniowe nie są jednak najlepsze, mimo że ruch na płycie jest duży, to zdjęcia nie wychodzą najlepiej. Naprawdę imponujący jest ogrom operacji do/z Rosji. Przy rękawach stały maszyny UTair (757) oraz Ural Airlines (A321/320) oraz Orenair.

W oddali stał Jakczek 42:

Silnik B757

Rękawy lotniskowe są oklejone rosyjskimi reklamami biura podróży, szyby też są oklejone taśmą z nazwą innego biura podróży... rosyjskiego. Natomiast przez głośniki słychać przeważnie komunikaty w języku... rosyjskim. Oczywiście wzywanie pasażerów, czasami nawet przez 20 minut wzywali tą samą osobę/rodzinę. Jak skończyli jednych, to brali się za drugich. I tak w kółko. Około 7:10 po obejściu strefy czekamy na nasz boarding, który planowany jest na 7:20. Obserwując ruch na płycie słyszę szepty, że Gdańsk opóźniony itp. Zerkam na tablicę i rzeczywiście, opóźnienie wynosi 2 h.

Jednak mój humor szybko się poprawia, kiedy w okolice naszych miejscówek zaparkował IŁ-96, za kilkanaście minut przyleciał drugi.

Światło było coraz lepsze, więc i zdjęcia wychodziły lepiej.

Boeing 767 linii Rossiya

Aby nikt nie pomyślał, że tam są same rosyjskie maszyny wrzucam foto turka:

O 8:20 przyszedł ktoś z obsługi i zaczyna krzyczeć [Gedansk]. Okazało się, że rozdają każdemu kanapkę + colę. Szybko zleciały te dwie godziny i znów czekam na boarding. 9:20, 9:30, 9:40… i dalej nic. O 9:50 ludzie robią sztuczny tłum przy bramce, jednak to tylko ludzie, nikt z obsługi. Rozpoczyna się boarding z gate’u 204… ale na lot do SVO liniami Orenair, który wykonywał Boeing 777-200.

Boeing 777-2Q8(ER)
    Orenair
    08.08.2012 / VP-BHB / 29402

czas pożegnać się z IŁami

Około 10:20 pojawiła się informacja, że odlatujemy o 11:40, zmieniono nam gate na 208. Jest więc jeszcze okazja do obserwowania ruchu. Te gate open prz naszm rejsie to jakieś nieporozumienie.

Air Berlin:

TSO:

Boeing 747-446
    Transaero Airlines
    08.08.2012 / EI-XLH / 27650

Airport - Ramp
    08.08.2012 / LTAI /
    kudak

Ruch został zdominowany przez rosyjskie kolosy. Naliczyłem cztery B744 Transaero, Jeden B772 Orenair, dwa B763 Rossiya i TSO, Dwa IŁy-96 SU + poranna fala odlotów wszelkiej maści B757, B738, A320, A321 i Bóg wie czego jeszcze do Rosji. Mają rozmach skurw*****

Teraz trzeba zająć się swoim rejsem, bo niedługo powiniem się rozpocząć boarding. Jednak cały czas obserwowałem flotę linii Sky Airlines na lotnisku, a właściwie jej brak Wylądował B738, ale podstawili go pod rękaw, z którego będą wsiadać pasażerowie lecący do Hamburga. Jednak kilka minut później lądują dwa B734, w tym ten, którym przyleciałem. W tej chwili było tyle samolotów, ile najbliższych rejsów linii Sky.

[IMG=http://img513.imageshack.us/img513/8787/minidsc09659.jpg][/IMG]

SAS:

Więc czekam spokojnie. Mija 11:10, 11:20, 11:30 – kilka panów z obsługi wchodzi od dworu do środka, myślę - nareszcie, ale pochodzili w te i we wte i... wyszli. 11:40…11:50, aż nagle nasz lot znika z tablicy odlotów. Oczywiście od razu zamieszanie, niektórzy dopatrują się Corendona, który odlatuje do GDN o 13:10 i mówią innym, że lecimy o 13:10… iektórzy próbują wyjaśniać, że to inny rejs, który jest na tablicy od rana. Jednak po kilku minutach sytuacja wraca do normy, a po chwili (12:00) rusza boarding.

Uploaded with ImageShack.us

Po napełnieniu, autobus robi nam wycieczkę krajoznawczą. Wysiadamy pod samolotem TC-SKM, czyli tym samym, którym przylatywaliśmy.

piąty B744 TSO jaki widziałem:

W środku było gorąco, a czekaliśmy jeszcze 15 minut na wypychanie. W międzyczasie demo z podkładem w j. polskim. W środku jest więcej pustych miejsc niż podczas pierwszego rejsu, zdarzają się nawet wolne całe rzędy.

Na koniec żegna nas A333 linii, a jakżeby inaczej, SU!

Potem szybkie kołowanie do pasa 36 R, po czym odrywamy się o godzinie 12:25 (4,5 h opóźnienia).

Film ze startu:

HD Take off from Antalya to Gdansk Boeing 737-400 Sky Airlines - YouTube

Nad Turcją bezchmurnie, jednak huśta nami konkretnie, na przelotowej piloci znowu włączyli sygnalizację zapiąć pasy.

Mimo to stewki robią darmowy serwis, identyczny jak ostatnio. Tym razem wybrałem kanapkę z kurczakiem (ostatnio miałem ze serem). Otóz ten kurczak to tak naprawdę przypominał zwinięte dwa plastry jakiejś szynki , ale smakowało.

Lotnisko Sabiha Gokcen:

Już dalej lot spokojny, tym razem lecimy na FL340.

Lwów + Stadion na EURO:

Miejscan a nogi było trochę więcej niż w A320 LLP.

Wlatujemy nad Polskę od strony Ukrainy. Przelatujemy nad Warszawą i po kilkunastu minutach zaczynamy zniżanie.

Wiatraki w okolicy Kisielic (pomorskie)

Pytanie, czy takie chmurki jak ta na poniższym zdjęciu się omija? Samolot robił 3 lekkie zakręty w prawo podczas zniżania i za każdym razem po chwili pojawiała się mniej więcej taka lub trochę większa chmura.

Poland: In flight( )
    08.08.2012 / TC-SKM / 28882

Tczew:

Wisła długa i szeroka:

Lądujemy na pasie 29 i kołujemy pod halę przylotów (T1).

Film z lądowania:

HD Landing at Gdansk from Antalya Boeing 737-400 Sky Airlines - YouTube

Pojawił się również Bingo z SSH:

Planowy przylot o 10:10, natomiast jest 14:35:

Czekamy około 10 minut na walizki, po czym udajemy się na parking. Po wyjściu wypatruję jeszcze samochody w barwach OLT, jednak na próżno, już ich nie ma...

Mam nadzięję, że całość wygląda "jako tako".

Awatar maciek55

Nov 2010

Wiesz...tak naprawdę to 3/4 ich "tempa" na bramkach czy to check-inach czy kontroli bezpieczeństwa wynika z prostej przyczyny, chcą Ci dać jak najwiecej czasu na zakupy w strefie bezcłowej, a tam handel szaliczkami z kratkami Burberry'ego czy koszulami Hilfigera za " ten juro maj frend, spesiali for ju" kwitnie.....

Bardzo fajnie sie czyta, gratuluje relacji, miło ze ktos opisuje tez te czarterowe wojaże
    Silesia Spotters

Pozdrawiam, Maciek

FighterMan
    Goście

Super spotterska relacja, w sumie jakbym leciał z AYT nawet chciałbym żeby troszke się opóźniło Ruch czarterowy jest tam niesamowity, chyba właśnie do AYT są puszczane wszystkie największe samoloty

Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    Spotter zawsze znajdzie jakieś zajęcie podczas opóźnienia, jednak dołowała mnie trochę myśl, że opóźnienie było większe niż czas przelotu do GDN. Gorzej mieli pasażerowie z małymi dziećmi, a podawane informacje były lekko mówiąc przekręcone. Mogłoby być tak, że linia nie wiedziała kiedy mniej więcej będzie nasza maszyna i ustaliła, że "podamy na początek delayed 2 godziny, a potem będziemy myśleć co dalej" + zwlekanie z drugą informacją, że dochodzą kolejne dwie (lub lotnisko nie otrzymało nowego info i wisiało to co jest). Jednak prawdziwe "ruszenie" się zerwało kiedy to zgasły monitory nad gate'm, a na tablicy zniknął nasz lot, wtedy część okupowała miejsce przed tablicą lotów i doszukiwali się innych lotów do GDN (już wcześniej o tym wspominałem), jedna pani jeszcze mówiła, że możliwy jest lot do POZ, co mnie trochę rozśmieszyło
    Ostatnio edytowane przez kudak ; 01-09-2012 o 23:46 Powód: literówka

Awatar tinek6

Cytat Zamieszczone przez kudak Zobacz posta
    piąty B744 TSO jaki widziałem:

Click here to view the original image of 800x532px.