• 2 Post By nrm
  • 1 Post By nrm
  • 1 Post By Quantas

Wątek: POZ-ALC Alicante na weekend (miasto polskich akcentów)

KTW

Cool POZ-ALC Alicante na weekend (miasto polskich akcentów)

W zasadzie nic niezwykłego, ot zwykły weekendowy wylot relaksujący. Jedyne co było niezwykłe to dobór grupy (nie mieliśmy okazji znać się wcześniej bezpośrednio, jedynie wirtualnie ). I nie wrzucałbym tego tutaj gdyby nie fakt, że współtowarzysz wycieczki natrzaskał taka ilość fotek, że aż ciężko to opisać. Normalnie jakby migawka mu latała co kilka sekund Ma to swoje plusy: po raz pierwszy (i na razie ostatni) mam taką ilość fotek "lotniskowych". Ze swojego aparatu mam na ogół jedną dwie i tyle. A tutaj cała masa, że trzeba jeszcze coś wybrać. Być może kogoś coś zainteresuje.

1. Zaczynamy na Ławicy, pierwszy raz z tego miejsca, z uwagi na mega męczący dojazd zostało nam to w pamięci i już nigdy nie zdecydowaliśmy się lecieć z Poznania. Z zabawnych sytuacji: podjechaliśmy pod terminal wyglądający jak barak, był otwarty ale... pusty. Okazało się, że nowy jest z 500m dalej, a nas znaki poprowadziły na stary Było trochę śmiechu

2. Lot chyba niczym szczególnym się nie wyróżniał bo nic z niego nie pamiętam. Chyba nawet wyjątkowo spokojnie go przeżyłem co jest nietypowe jak na mnie Wysiadka i rzut okiem na naszego podniebnego Ikarusa

7. Pierwsza ciekawostka zaraz po wyjściu - tego nie będzie widać na tak małej fotce więc musicie mi uwierzyć - przy wyjściu stoi pan z ogłoszeniem: Pokoje do wynajęcia blisko Playa San Juan. Czyli "nasi. nasi tu byli" Jak się okazało później, kierunek ten był tak popularny dla rodaków niczym kanary dla niemców Jeszcze wielokrotnie w centrum dało się usłyszeć polski język, nie mówiąc o innej zabawnej sytuacji kiedy to jakaś grupka meneli zaczepiała w centrum ludzi prosząc o papierosy. Po odmowie udało się usłyszeć swojskie "ja pierd* k* mać"

8. Szybko, tanio i sprawnie udaliśmy się do miasta

9. Tutaj następuje spora ilość fotek architektury i miejskiego transportu. Jak ktoś siedzi z zamiłowania na SSC (SkyscrapperCity) to pewnie rozumie Wybiorę tylko kilka. Najbardziej spodobała mi się nowa linia tramwajowa. Piękne, nowe bany z automatami w środku. Nie było problemów z odnalezieniem się w zupełnie obcym miejscu.

10. Równie bacznie przyglądałem się małej architekturze. Nawet zwykłe przystanki miały w sobie jakąś estetykę, ład i porządek czego nie można powiedzieć o naszych krajowych żenujących wiatach przystankowych. Zabawna sytuacja: był jakiś słupek z mikrofonem i głośnikiem. Zanim zorientowaliśmy się do czego służy to zdążyliśmy się połączyć z informacją

c.d.n.

KTW

11. Nie mówiąc już o przystankach, które są małymi dziełami sztuki Ten przystanek, Sergio Cardell, nawet dostał w tym roku jakąś nagrodę w dziedzinie architektury

12.

13.

14. Jak widać na fotkach efekt "serca szwajcarskiego" daje ciekawe efekty gry światłem, szczególnie ciekawie to wygląda w nocy, kiedy przystanek jest też ładnie podświetlony. Nic tylko się zakochać

15. Jak się już podniecam bankami, to jeszcze to czego w polszy mi brakuje:

16. Mówiłem już o akcencie polskim na lotnisku, o polskich żulach w centrum, ale co powiedzie na akcent plażowy?

17. Jak widać nasi są wszędzie i wszystko zniszczą.

18. Dotarliśmy do naszego hostelu. Hostel za grosze ale basen był. Fak je! O to właśnie chodzi w weekendowym wyjeździe
    Z minusów (o którym wiedzieliśmy z neta) obsługa hostelu za cholerę nie znała nawet jednego słowa po angielsku. Ciężko to sobie wyobrazić w biznesie turystycznym, ale jak widać można. Było trochę zabawy na migi z użyciem mojej nikłej znajomości hiszpańskiego i jakoś się udało

19. Wchodzimy na górę zamkową

20. Widoki z góry bardzo przyjemne, a szczególnie lekki orzeźwiający wiatr

cdn.
    PolishAir42 and opary like this.

KTW

21. Widoki z góry zamkowej są na prawdę fajne. Raj dla miłośników robienia panoram (czyli nie mnie)

22.

23.

24.

25.

26. Alcampo - logotyp wydaje się być znajomy

27.

28.

29. Explanada de Espańa, znana również pod nazwą Paseo de la Explanada - szeroka 500 metrowa promenada w Alicante w Hiszpanii biegnąca równolegle wzdłuż rozległej linii nabrzeża, wzdłuż portu. Swój początek bierze w Puerta del Mar i ciągnie się aż do Parque de Canalejas. Jest to jeden z najpopularniejszych bulwarów spacerowych w całej Hiszpanii.

30. Duże drzewo, oj duże

KTW

30. Drzewo jest tak duże, że potrzebuje stalowych podpór w kilku miejscach.

31.

32. Czas się przejść wzdłuż morza. Wybieramy drogę z hostelu w kierunku na centrum miasta.

33. Wcześniej po drodze jakaś sztuka nowoczesna, a w zasadzie zegar słoneczny

34.

35. Przed nami kilka kilometrów spacerem wzdłuż wybrzeża. Piękne widoki.

36. Dotarliśmy do portu.

37.

38.

39.

40. Pani się opala

Manfredo90 likes this.

Jul 2011
    Rzeszów

na prawdę świetne widoki, a Hiszpanię to kocham ;D ale jeszcze tu nie miałem okazji być.
    Pozdro

Jul 2010
    EPPO

no wiesz co.. terminal GA porównywać do baraku? a znaki przy głównej ulicy jak wół informują, że to terminal GA/Cargo, a ten właściwy jest gdzie indziej

KTW

Pisałem już to na F4F bo się jakiś hejter do mnie przyczepił byliśmy całą noc w drodze, zmęczeni, kierowca to tym bardziej. Jak dojechaliśmy wykończeni do tej głównej drogi przylotniskowej to była ona wtedy w remoncie, cała rozkopana, korek, zjazdy, objazdy, kurz i bałagan. Jakiś przekręcony znak tam wskazywał to zjechaliśmy Tyle filozofii. Napisałem to bo było zabawne Wiesz, coś w rodzaju "jak jest? bunkrów nie ma ale tez jest zajebiście"

KTW

41. Wracamy się do centrum miasta. Wychodząc z portu rondo z fajną fontanną, natryskiem czy jak to zwać: nad ziemia unosiła się taka mgiełka wody. Bardzo fajnie to wyglądało. Pierwszy raz widziałem takie rozwiązanie.

42.

43. Jesteśmy głodni, kierujemy się na wskazaniami nosa szukając czegoś do jedzenia. Wchodzimy w głąb miasta gdyż przy głównej alei spacerowej jest masa nijakich knajpek dla turystów, z angielsko-niemieckim jedzeniem prezentowanym w menu w formie obrazkowej Tak wygląda jedna z uliczek - niemal niekończący się ciąg stolików - co kilka metrów od kolejnego lokalu. Trochę pusto bo tylko takie dziwne osobniki z Polski chciały by jeść obiad o godzinie 15 Zupełnie inaczej te uliczki wyglądają wieczorem.

44. Raz Paella z owocami morza i raz z królikiem, por favore. No i oczywiście la cerveza Mas frio.

45. Paści (nieznoszę ) z morza oczywiście było więcej

46. Wszystko świeże, obłożone lodem

47. Dla koneserów spory wybór mini alkoholi

48. Suszenie gaci to normalna sprawa

49. Wracamy do hostelu i wieczorem robimy obchód po tej stronie plaży (hostel leży 15 min. tramwajem od centrum, w kierunku na północ, na tym najbardziej wysuniętym cyplu ).

50. Przy plaży trochę dziwnie wyglądający (slumsowato choć pewnie ceny podobne jak widok z niego ;D ) budynek. Tak jakby na każdym pietrze każdy sam sobie robił swój balkon, taka wolna amerykanka

c.d.n.

KTW

51. Na plaży trochę przyrządów do zabawy...

52. i ćwiczeń. Zresztą w centrum Alicante, tuz przy tym ogromniastym drzewie też jest mini siłownia pod chmurką.

53. Morza szum, ptaków śpiew...

54. ...złota plaża pośród drzew

55. To półokrągłe wygląda jak klatka schodowa z naturalna klimatyzacją

56. Kolejna ciekawa klatka schodowa, ten sam patent z naturalna klimatyzacją

57. Hmm, hiszpański modernizm?

58. Zielono mi. Zieleń, zieleń, dużo zieleni. Uwielbiam to.

59. Ładny park w tej dzielnicy i kolejna już publiczna siłownia

60. Kolejny klocek oparty na zasadzie: moje piętro, moja aranżacja

Uwielbiam zdjęcia takiego błękitnego morza - super!

Piękne, nowe bany
    Na zdjęciu jest bimba a nie bana!

Po za tym fajny wypad i relacja.
    KAWA likes this.

Bimba to mi bimba co najwyżej, bana jak nic :P

---

No i czas zakończyć tą wycieczkę

61. Jeszcze trochę przyjemnych widoków...

62. ...i niestety czas się powoli żegnać

63. Jeszcze rzut okiem na jeden z placów w drodze do centrum

64. W oddali mój ukochany przystanek. <3 kocham go

65. Nie wiem co o tym sądzić

66. Ten stał niedaleko naszego hostelu

67.

Reasumując: bardzo udał się nam wyjazd. Ciepło, miło, wesoło. Alicante jest fajnym miastem choć oczywiście trzeba mieć na uwadze, że najbliżej mu do miast, które ja nazywam "fabrykami turystycznymi". Przedmieścia ciągną się kilometrami wzdłuż morza i wyglądają w zasadzie tak samo: masa bloków, domków, jasno, kontrastuje z dużą ilością zieleni. W samym Alicante poza kilkoma starymi budynkami w centrum mamy zamek na skale. Długie wejście po schodach, bardzo fajne widoki. I w zasadzie to tyle. Niedawno przebili się z tramwajem o kolejne dwie stacje (tramwaj wjeżdżając do centrum schodzi pod ziemie robiąc przez parę stacji za metro) - gdyby u nas budowali w takim tempie to już dawno było by kilka linii mera Mam nadzieję, że uda mi się tam wkrótce wrócić, zobaczyć co się pozmieniało i odpocząć

Bimba to mi bimba co najwyżej, bana jak nic :P
    No tak, Ty Ślązak jesteś, to że leciałeś z POZ mnie zmyliło.
    Ok, to coś przy okazji Cię nauczę.

KTW

Jak wspomniałem na wstępie była to taka wirtualnie zorganizowana wycieczka w związku z czym musieliśmy się dostosować do miejsca wylotu Przynajmniej dzięki temu wiemy, że już nie chcemy latać z POZnania Nie żebyśmy cokolwiek do niego mieli czy samego portu, po prostu droga dojazdowa była makabryczna, wykończyła nas wszystkich.

Ryanair chyba wyczuł nasze narzekania i jak widzę w tej chwili można polecieć do Alicante tylko z Wrocławia lub Krakowa

Ok, znam już bimba, znam i blubry. Człowiek uczy sie całe życie Tej :P
    Quantas likes this.

Feb 2010
    Tychy

Fajna relacja. Polskie akcenty mniej fajne...
    Patrząc na ostatnie zdjęcie i zaparkowane auta przypomniał mi się mój pobyt na Majorce. Spieszyłem się na lotnisko, a tu po obu stronach auta po 15 cm luzu. Wyjeżdżałem "na 15" przez zęby recytując słownik wulgaryzmów polskich

Cytat Zamieszczone przez nrm Zobacz posta
    gdyby u nas budowali w takim tempie to już dawno było by kilka linii mera
    U nas, w przeciwieństwie do Hiszpanii, nie ma kryzysu, więc nie mogą budować tak szybko jak tam

Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    No tak, Ty Ślązak jesteś, to że leciałeś z POZ mnie zmyliło.Ok, to coś przy okazji Cię nauczę.U Was faktycznie "Bana" to tramwaj, u nas w WLKP "Bana" to pociąg, a tramwaj to "BIMBA"
    U Was w Pyrlandii to wszystko na opak. Nawet kromki macie nie po tej stronie chleba co trzeba

Cytat Zamieszczone przez PiotrekS Zobacz posta
    Nawet kromki macie nie po tej stronie chleba co trzeba
    Kromki mamy po obu stronach chleba, a w środku mamy "skibki"
    Suzia likes this.

Poznań

Cytat Zamieszczone przez PiotrekS Zobacz posta
    U Was w Pyrlandii to wszystko na opak.
    A może to właśnie u innych jest na opak?

Awatar charli91

Nov 2010
    Gdańsk

Świetna relacja, zdjęcia wywołują miłe wspomnienia z Alicante <3
    Cała południowa Hiszpania ma coś co powoduję, że wraca się tam bardzo szybko

KTW

Dziękuje wszystkim za miłe słowa, nie sądziłem, że w zestawieniu z całą masą fantastycznej egzotyki obecnej w tym dziale, ktoś łaskawym okiem rzuci na "zwykłą" Hiszpanię Być może jeszcze coś wrzucę z tych "zwykłych wyjazdów" (Mediolan? Jutro lecę do Rzymu ale Rzym jest "taaaaak oklepany", że musiałbym mieć coś innego do pokazania) ale i będzie też wyspa kanaryjska, której forumowa szukarka nie znajduje (więc możemy lekko naciągnąć, że to "prawie" egzotyka... haha).