Pojawił się autobus wahadłowy na lotniskoN
Po siedmu minutach na lotnisku
Tablica odlotów
I terminal od środka:
O
Parę miesięcy temu założyłem się z userem @Atco odnośnie tego ile do końca roku pasażerów odprawi port w Modlinie. Ustaliliśmy, że jeśli powyżej 600 tys to wygrywam. Zobowiązałem się, że w takim wypadku odbędę niewielką podróż(bilet w rozsądnej cenie)- wylot z Modlina(bo dzięki temu lotnisku w zasadzie wygrałem) a powrót do Wrocławia tego samego dnia. Już na początku listopada okazało się, że moje szacunki były słuszne. Zacząłem szukać biletu. Nie dość, że trzeba było znaleźć wspólne lotnisko dokąd lata Wizzair lub Ryanair to po drugie cena musiała być dość niska, po trzecie loty nie mogły się nakładać i musiał być bezpieczny margines by wrócić do Wrocławia. Łatwo nie było znaleźć port jak również datę spełniającą te kryteria. W końcu się jednak udało- Oslo Rygge. Pierwszy bilet za 1 zł z WMI do RYG kosztował złotówkę, wylot o 10.00. Z kolei powrót do WRO o 15.20 wyszedł ,,aż" 16 razy więcej Udało się jeszcze za pośrednictwem allegro zarezerowować te 2 bilety za 17 zł(jeszcze nie było jeszcze tych zmian w płatnościach u Ryanaira). Najdroższym elementem podróży był bilet na Polskiegobusa 20 zł+1 zł za rezerwację. Do tego bilet na tramwaj 4,40 i 12 zł za pociąg Kolei Mazowieckich do Modlina.Do tego bilet z lotniska we Wrocławiu do centrum miasta- 3 zł. Łącznie za 57.40 zł odbyłem ciekawą podróż. Słowo się rzekło i wspomniana fotorelacja i wrażenia z podróży oraz z lotniska w Modlinie oraz Rygge.
Początek we Wrocławiu, dworzec PKS, wyjazd w godzinach popołudniowego szczytu
Udało się jednak zająć miejsce z przodu, wypełnienie koło 60%
10 minut w korku koło dworca i jedziemy..Początkowo byłem zdziwiony, że na południe w stronę Bielan, ale racja obwodnicą autostradową i dalej nowymi odcinkami S8 będzie szybciej i wygodniej.
Po drodze mijałem stadion, niestety ciemność utrudniała robienie zdjęć. Po 45 minutach mijałem Oleśnicę a z 20 minut póżniej skończyła się wygodna i szybka otwarta parę dni wcześniej S8 i zaczęła się męczarnia DK8, dalej DK 14 przez Łódź, Stryków i A2 do Warszawy, Po 5h 40 minutach autobus dojechał na przystanek Wilanowska.
Niedaleko do metra i na Centralny a dalej pociągiem KM do Modlina.Pani w kasie bez problemu sprzedała bilet, trochę informacji jak się dostać było na dworcu.
Nowoczesne składy ELF od środka
Przejazd 45 minut-ok. Fatalne jest jednak przechodzenie przez kładkę-Tutaj jednak wina PLK. Ciekawe czy kiedyś zrobią windę. Co mnie zaciekawiło to oznaczenia dla pasażerów na kładce nie tylko po polsku i angielsku, ale i po rosyjsku. Wg władz portu trochę Rosjan i Białorusinów podróżuje z WMI. W terminalu również słyszałem nieraz języki naszych wschodnich sąsiadów.
I dojście do autobusu
Bardzo ładny i wyremontowany budynek dworca w Modlinie.
Pojawił się autobus wahadłowy na lotniskoN
Po siedmu minutach na lotnisku
Tablica odlotów
I terminal od środka:
O
A co, gdyby Atco wygrał?
Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
Aer Lingus - Simply unbeatable!
Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
Aer Lingus - Reaching for new heights!
Gratuluję wycieczki, zaniepokojonych o moją rzetelność chciałem uspokoić, że ze zobowiązań z tytułu przegranego zakładu wywiązałem się niezwłocznie.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Na lotnisku generalnie ok, jest to co trzeba-kantor, bankomaty, wypożyczalnie aut, bary, sklepy oraz informacje jak dojechać do Warszawy.Już po przejściu przez bramki do gate'a 4a i widok na boczną ścianę lotniska- w trosce o ptaki, które stanowią przecież zagrożenie dla samolotów, zainstalowano te nalepki-znane również np. z terminalu we WRO.
Widok w stronę budynku straży lotniskowej
Reszta zdjęć póżniej bo hosting coś zacina
@Atco zgadza się, wywiązał się bardzo szybko, dzięki jeszcze raz. @shiver no staram się opisać wyjazd od A do Z-moje spostrzeżenia, uwagi. Co do terminala- moim zdaniem dużo ochrony-prywatna firma OIDP spółka córka Poczty Polskiej. Gate'y pewnie planowano 4, ale w związku z dużym zainteresowaniem podzielono na pół i ja trafiłem na 4a. Pewnie dlatego pasażerowie czekają na zewnątrz(ja czekałem 10-15 minut) i może sytuacja się poprawi jak dobudują(co widać na planie terminala) kolejne gaty. Architektoniczne szału nie ma, ale jak na low-costowe lotnisko źle nie jest. Ceny nie są jakiejś astronomiczne np. koło gatów 0,5 l Pepsi za 5 zł(jak na lotnisko wydaje się cena normalna). Parking przed lotniskiem na oko w 2/3 pełen. Z kolei po drodze ze stacji na lotnisko widziałem kilka reklam i parkingów dla pasażerów.
Terminal z zewnątrz
Oraz wozy LSP
Czyżby w WMI nie dorobili się na taśmy na bagaże?
a
Ze względu na wyważenie samolotu 3 tyle i 5 przednich rzędów było pustych
No i ruszamy...
Oo i zbliża się kolejny Ryanair.
I już na drodze startowej.
Po drodze mijam terminal, startować będziemy w kierunku wschodnim.
Ostatnio edytowane przez Gabec ; 08-12-2012 o 16:51 Powód: scalanie
Sporo słyszało się na temat problemów z nowa betonową częścią i widać tu(zdjęcie pod światło), że są setki miejsc, gdzie zapchano ubytki. Mam nadzieję, że to wystarczy i nie zagrozi bezpieczeństwu lotów.
Linia E65
Centralnie u góry widać lotnisko w pobliżu zlewni dwóch rzek
Zaskoczyła mnie w magazynie pokładowym Ryanaira reklama Transludu:
Już w okolicach Rygge a prawdopodobnie jeszcze nad Szwecją
Fiordy, ale tym razem nie jadły mi z ręki
Widoczność była extra, kiedy jednak kapitan powiedział, że na miejscu są minus 13 stopnie myślałem, że albo się pomylił(miało być minus 3 albo chodziło mu, że na tej wysokości). Szybko się przekonałem, że miał rację... Tutaj autostrada między Geteborgiem a Oslo(koło niej leży lotnisko Moss Rygge)
@stawka, no racja to sprzęt handlera. Jak lotnisko low-costwe to i handling tnie koszty (dobrze, że pasażerowie sami nie muszą wkładać
Lądowanie w RyggeTerminal z zewnątrz. Na dole przyloty, co ciekawe w strefie przylotów były sklepy...
... i znalazłem ulubione czekolady mojej narzeczonej, kiedy studiowała w Szwecji/ Norwegii. Bardzo smaczne, ale wiadomo, Skandynawia tania nie jest 40 kn czyli ponad 22 zł za jedną, ale wartoTTerminal od środka otwarty w 2008 roku.Skromna skandynawska architektura- o tej godzinie cisza i spokój. Plan terminala Taki typowy krajobraz skandynawski w drodze na stację kolejową(bezpłatnym autobusem spod lotniska-jakiejś 5 minut jazdy). Oczywiście w autobusie sporo Polaków. Jak ktoś chciał może jechać autobusem do Oslo- w 2 strony 290 NOK czyli koło 150 zł
Oczywiście polskich akcentów nie brakuje...
jByło niestety tak zimno, że zdjęć się nie chciało robić, niedaleko od przystanku był sklep, dokupiłem jeszcze parę drobiazgów, ale jak pisałem Skandynawia tania nie jest(zwłaszcza Norwegia np. puszka 0,5l Heinekena 28 NOK czyli z 16 zł) i szybko wróciłem do Terminala. Tutaj mapa kierunków jednego z przewoźników-sporo lotów po Skandynawii. Do tego na tablicy odlotów tego dnia były loty do Krakowa, Gdańska, no i wiadomo Wrocławia
Tutaj strzał na strefę odlotów:
I już koło gate'a
Zaciekawił mnie bankomat- można wypłacać pieniądze w kilku najpopularniejszych walutach. Na dole w strefie przylotów można wybrać również w złotówkach(tylko po 100 zł)
Widać, że Polacy są poszukiwanymi fachowcami...
No i już w drogę do WRO- na pokładzie 142 osoby i tym razem znowu 3 tylne rzędy oraz 3 z przodu dla wyważenia były puste.
No i pewnie gdzieś nad Szwecją.Lot trwał dokładnie 1h 22 minuty, nie obyło się bez tradycyjnych dla Ryanaira fanfar.
Niestety już trochę rozmazane, ale było ciemno, za to podświetlony terminal we Wrocku moim zdaniem prezentuje się super.
No i z drugiej strony. Nie zapomnę jak mi wtedy było ciepło jak wysiadłem z samolotu we WRO 2 stopnie i wilgotne powietrze w porównaniu z minus 13 i silnym mrozem były niczym upał. Spieszyłem się na 406 bo już grzała silniki do odjazdu.
Później 20 min autobusem, tramwaj i byłem przed 18 w domu. Wyjazd udany i zostało mi jeszcze naście złotych od @Atco, więc jeśli się trafią tanie bilety i uda zgrać połączenie kto wie... może będzie kolejna fotorelacja WMI-???-WRO
Ostatnio edytowane przez Gabec ; 08-12-2012 o 19:19 Powód: scalanie
Wychodzi na to, że gdyby w listopadzie przymroziło to zakład wygrałbym ja
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
wspominałeś coś o transakcji przy pomocy allegro, czy mógłbyś podać więcej informacji odnośnie tego? Czy z przystanku Polskiego Busa Wilanowska można się piechotką dostać na Okęcie? (wiem,że jesteś z Wrocławia,ale może coś na ten temat wiesz). No i to łatanie dziur na pasie startowym w Modlinie, hehe no tak... Odnośnie Norwegii to prawda, zapotrzebowanie na Polaków do pracy jest duże, mój towarzysz życia w tym roku spędził tam 8 miesięcy w pracy. Co mu się skończył jeden kontrakt, to przyjeżdżał do GDN, wstawiał pralkę i zaraz telefon ,, znowu Pan wyjeżdża do Norwegii''.
Zdjęcia fajnie,życzę więcej udanych zakładów
Z metra wilanowska możesz dojechać na dwa sposoby:
- pierwszy metrem do stacji centrum i zaraz obok niej jest stacja Warszawa Śródmieście i dalej kolejka na lotnisko.
- drugi moim zdaniem lepszy i na ogół szybszy to dojechanie metrem do stacji imielin i pózniej autobus 148 na lotnisko, to wersja nieco prostsza, albo autobusem do przystanku Poleczki (najczęściej jeździ autobus 709 z pętli metro wilanowska) i tam przesiadka tez w 148.
Czasowo wersja z autobusem powinna byc nieco szybsza a na dodatek wysiadasz pod samym terminalen, bo od stacji kolejki na lotnisku masz mały spacer. Minusem mogą byc małe korki na Poleczki szczególnie miedzy 16-18 bo jest tam trochę biur.
Na piechotę będzie kawałek, w półtorej, dwie godzinki powinno sie dac radę
Kombinować to można na wiele sposobów jak dojechać na terminal.
-331 non-stop do terminalu
-metro na służew, potem 189/414 do warszawa Służewiec i potem pociąg lub do sasanki i potem 175/188
-tramwajem 31 bezpośrednio lub autobusem na Rzymowskie i potem przesiadka w inny autobus lub tramwaj do Służewca na pociąg
-metrem na Imielin i 148 lub autobusami do poleczki i 148.
Ilości sposobu dojazdu jest wiele zależy jaki dzień (i jaka pora) i jak kto lubi.
Zakładki