Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 38
Like Tree37Likes

Wątek: WAW-PRG-WAW na 787, czyli Idzie Nowe w LOT

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie WAW-PRG-WAW na 787, czyli Idzie Nowe w LOT


    Polecamy

    Z pewnym zaskoczeniem stwierdziłem, że nie ma jeszcze relacji z dzisiejszej inauguracji Dreamlinera... Więc pomimo, że zdjęć mam mało, bo fotograf ze mnie raczej kiepski - pozwolę sobie krótkie podsumowanie wycieczki zamieścić. (Na razie zdjęć nie ma, będę dokładał jak trafię na lepsze łącze).

    A zatem: wylot 14.12, powrót 15.12, też Dreamlinerem. Jak już Żona dała mi wolne na wycieczkę, to powłóczę się po Pradze i przynajmniej zakupy świąteczne zrobię. Oraz pójdę na rytualny smazeny syr z hranolkamy, tudzież tatarskou omackou.

    Pobudka o 5 rano w piątek, w zimowy poranek (minus 11) do przyjemnych nie należy. Rezygnuję z przyjemności pojechania SKM na lotnisko (pół godziny snu w plecy - czas przejazdu ok. 55 minut plus dojście do PKP), wbijam się w samochód i po 25 minutach jestem na lotnisku. No, niestety, o tej porze i na tej trasie - kolej przegrywać będzie zawsze.

    Na lotnisku - pierwsze zaskoczenie. Osobny checkin do Pragi, opatrzony stosownymi napisami. (fotka tu będzie, a jakże). Po paru sekundach - mam w dłoni kartę pokładową. Zamiast eco przy oknie - dostaję miejsce w premium eco przy oknie. No trudno

    Szybko przebijam się przez security - i po chwili, prawie na wprost wejścia (gate 23) oglądam 787. Bardzo elegancki samolot.

    (i tu też będzie fotka)

    Boarding się trochę opóźnia - ale nie dużo. Po 15 minutach wsiadamy. I tu kolejne zaskoczenie - dostałem upgrade do C. Taka dozowana przyjemność Wada - miejsce nie przy oknie. Trudno, przebolejemy jakoś

    I po chwili... jest. Zajmuję swoje miejsce. Trwa kotłowanina gości, fotografów, włącznie z wycieczkami do kokpitu. Start opóźnia się, ale w sumie to nic nie szkodzi. Można sobie pooglądać Kolorystyka kabiny - skromna. Estetyczna, ale skromna. Nie rzuca się w oczy w pozytywnym i negatywnym tego słowa znaczeniu.

    Bawię się fotelem - całkiem spore stadko pasażerów "wizga" guziczkami. Testuję lie-flata - wszystko się zgadza, jest Myślę, że będzie wygodnie na tym spać. Podoba mi się wysuwana przegroda między fotelami. Przydałaby się instrukcja obsługi fotela dla niekumatych - ogarnięcie wszystkich guziczków nie jest intuicyjne (zwłaszcza sterujących częścią lędźwiową, a także dodatkowych guzików - np wysuwających ekran).

    Okna - rzeczywiście większe niż w "tradycyjnych samolotach" Przyciemnianie działa dopiero po starcie - w sumie logiczne - zatęsknimy do próśb o podniesienie zasłon przed lądowaniem...

    Po około 30 minutach - pushback. Samolot "pod wodzą" Kapitana Jerzego Makuli - cóż, jesteśmy w pewnych rękach. Niewątpliwie posiadanie takich Pilotów jest wielkim atutem LOTu - chyba troszkę niedostatecznie eksponowanym... Może by pomogło wszelakim cierpiącym na SPL ?

    Oglądam, po raz pierwszy od 150 lat nową "tabletową" instrukcję dla pasażerów. Paluch przeciągający kolejne strony... obracający samoloty itp. Zgrabne, estetyczne i jasne.. choć gdzieś w głębi duszy chciałoby się czegoś w stylu Air New Zealand z Hobbitem. Jeszcze odladzanie i startujemy. Samolot jest cichy. Dużo cichszy od 767, choć nie tak cichy, jak się spodziewałem. Mój ulubiony ostatnio CRJ900 z przodu kabiny jest dużo cichszy, imo. No, ale size does matter after all. Generalnie - jest bardzo dobrze.

    Lot w sumie krótki, serwis - standardowy (śniadanie - pierwsza klasa), nie ma czasu nim się nacieszyć. Na ekranie obrazującym przebieg lotu - nowy widok a'la Google Maps.

    Można pobawić się IFE - na razie program wydaje się być tymczasowy (ograniczony wybór dość kiepskich filmów, brak książek, ale są np. płyty). Raczej demo, moim zdaniem, ale - daje pojęcie o możliwościach systemu. Uwagę zwraca ankieta - w pierwszym odruchu wziąłem ją na serio... (i fotka będzie).

    Generalnie - sam sprzęt (pilot, ekran, słuchawki) robią pozytywne wrażenie. Nie było charakterystycznych np. dla Lufy, czy AC, opóźnień przy nawigacji, jakość obrazu i dźwięku dobra (samolot cichy - mniej zagłusza, a i słuchawki w sumie niezłe). A i gry dzięki temu nie są męczące. Jeśli do tego dojdzie fajna zawartość, z angielska zwana contentem , będzie git.

    Po 40 minutach - podchodzimy do lądowania w Pradze. Lowpass nad lotniskiem - z okien widać tłumy spotterów. Naliczyłem ze trzy grupy na płycie, plus tłum pod płotem (swoją drogą miejscówkę spotterską mają chyba lepszą). Kilkaset osób jak nic. Nawrót i podchodzimy do lądowania. Co ciekawe, samolot jest dość głośny na podejściu - wibracje od wypuszczonego podwozia są głośniejsze niż w innych znanych mi modelach.

    Lądowanie i już - niestety - kołujemy do gate, mijając tabuny spotterów i pielgrzymki różnych samochodów robiących nam fotki. Łącznie ze strażakami. Liczyłem na salut wodny - ale temperatura -6 robi swoje. Trudno, może kiedyś będę leciał pierwszym 797

    I po chwili - koniec. Jeszcze ostatnie zdjęcia i rzuty oka - i pora "na miasto".

    Podsumowując:
    - fajny, naprawdę fajny samolot, z wyposażeniem o klasę wyżej stojącym, aniżeli Lufthansa.
    - do tego - LOTowski serwis - też klasa.
    - dobrej klasy IFE
    Trzymam kciuki.

    Cdn jutro wieczorem, zobaczymy co przyniesie podróż powrotna
    tygrysm, sinus, elza030 and 17 others like this.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  2. #2
    Awatar tygrysm

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Super, dzięki za relację Ja już nie mogę się doczekać mojego lotu w poniedziałek.

    mastah, masz status, czy dostałeś upgrade "od tak"?

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Mam status.

    A i właśnie - zapomniałem napisać: wygląda na to, że pojawił się rytuał "powitania przez Szefową" statusowych Miłe.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  4. #4

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mastah Zobacz posta
    Mam status. A i właśnie - zapomniałem napisać: wygląda na to, że pojawił się rytuał "powitania przez Szefową" statusowych Miłe.
    Pewnie masz senatora albo star gold ? Zastanawiam sie czy ze srebrna karta będzie szansa na Y+, bo miejsca nie są sprzedawane.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Super z tym upgrade Gratulacje!

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Obiecana druga część relacji, z powrotu tym razem.

    Na gorąco… relacja z powrotu. Fotki dorzucę niebawem.

    Tak jak pisałem wcześniej – wracałem w sobotę rano. Poranna Praga powitała mnie gołoledzią – nikt nie sypie chodników piachem, solą, ani niczym – nikt się nie przejmuje Więc o mało co nie zabiłem się przy wyjściu z hotelu Ale nic to, mimo przeszkód metrem + autobusem w 40 minut dojeżdżam do lotniska – dochodzę do gate’u w momencie, kiedy nasz 787 podjeżdża do rękawa. Liczę pasażerów przyjeżdżających – około 120-130 (w drugą stronę nie policzyłem).

    Tym razem upgrade nie ma (w C i A leci gromada Czechów którzy dostali upgrade’y w gate), więc testujemy Y. I dobrze.

    Nie będę się rozpisywał o boardingu, kołowaniu, odladzaniu. Generalnie wszystko szło jakoś baaardzo wolno – w sumie w Waw byliśmy bodajże 30-40 minut w plecy.

    A zatem po kolei.

    1. Fotel Y. Jednak dość wąski. Jestem krótki, lecz szeroki - dłuższa podróż mogłaby dla podobnego rozmiaru sąsiada być obopólnie uciążliwa. Na plus – podnóżki i sposób odchylania (siedzenie ciut „wyjeżdża” do przodu). Inaczej mówiąc, taka współczesna wersja „Cattle class” Da się wytrzymać, ale na środkowym fotelu lepiej być drobnej postury

    2. Fotel w Premium Eco – robi dobre wrażenie. Ale nie siedziałem niestety…

    3. IFE. Jeśli chodzi o treść, nie oceniam – na razie to samo, co w C. Pilot w okrojonej wersji, i słuchawki też ciut mniejsze, niż w C.

    Z IFE mam w LOT jeden zasadniczy problem – pytanie – sugestię. Otóż, drogi LOCie, na miłość Boską, pozwalajcie korzystać z IFE PRZED startem, w TRAKCIE startu i PO ROZPOCZĘCIU zniżania. Stosowana na lotach promocyjnych zasada: „włączone >>zapiąć pasy<< = wyłączamy filmy” jest kiepska i wkurza, nie ma jej też np. w LH – mam nadzieję, że na docelowych trasach jednak to zmienicie. Ja wiem, że słuchawki trzeba zebrać, czy co. Ale w sumie takie ife uprzyjemnia czas, nawet jeśli się stoi na płycie. A z braku innych powodów może być też ten, że IFE jest jedynym miejscem, gdzie widać ekran z postępami lotu... z mojego miejsca nie byłem w stanie odczytać szczegółów wysokości itp. na 'publicznym' ekranie.

    Druga mniejsza sugestia – sprawdźcie proszę kategoryzację muzyki… Niektóre wybory wydają się być kontrowersyjne

    Trzeci drobiazg rzecz - jest jakiś bug w sofcie - przy nawigacji po kategoriach muzyki dzieją się dziwne rzeczy i nie widać aktualnie wybranej kategorii...

    4. Półki nad głowami. Wielkie. Standardowa walizka mieści się w pionie (postawiona na dłuższym boku).

    5. Okno. Pobawiłem się przysłanianiem J Odszczekuję, że zaciemnianie i rozjaśnianie nie działa przed startem. Działa. Tyle, że z dużym bezwładem. Pełne zaciemnienie lub rozjaśnienie trwa ponad dwie (słownie: dwie) minuty w jedną stronę. Ale działa fajnie.

    6. Nie udało mi się zajrzeć do pomieszczenia dla załogi, ale przynajmniej schodki widziałem

    7. Hałas / cisza. Tym razem siedzę na skrzydle. I tu - zaskoczenie: jest naprawdę chicho. Zasadnicza odmiana w stosunku do siedzenia na skrzydle w dowolnym innym znanym mi samolocie (z silnikami pod skrzydłem

    8. Odnośnie miejsc bez dostępu do okna. Są dwa rzędy „ślepe”. 27 i – uwaga – 20. Obustronnie. Ten drugi o tyle istotny, że przy okazji jest to „extended legroom” emergency exit. A zatem, „kto ma proste nogi, ten nie widzi drogi”.

    9. Załoga. O ile "tam" załoga była relatywnie młoda - o tyle "z powrotem" powiało "doświadczonym pokoleniem stewardess". Nie wiem, czy to jest taka polityka, czy przypadkowo wyszło... Mam nadzieję, że Elite niekoniecznie oznacza "50+". (sorki za złośliwość).


    Sam lot mija błyskawicznie. CC zwijają się przy napojach, słuchawki zbierają na dłuuugo przed lądowaniem (po 10 minutach od rozdania).
    Lądujemy – tak jak mówiłem 30 minut po czasie, spora grupa transferowa do ORD przepycha się do wyjścia. Wysiadamy już przez dwa rękawy (dobrze!).

    Jedno jest pewne: w następną podróż przez Atlantyk wybiorę się, o ile się będzie dało, 787. Tylko raczej w A.

    Aha, i jeszcze jedna sugestia… ale natury ogólnej. Czy nie dałoby się zmienić polityki „zapinania pasów” i „wyłączania urządzeń elektronicznych” ? Wiele linii pozwala każe zapinać pasy i wyłączać komputry tudzież iPody naprawdę krótko po starcie, a potem późno, tuż przed przyziemieniem (np. SK, czy nawet LH). LOT – znowu: „włączone >>zapiąć pasy<< = nie ma pracy”. Na krótkich lotach to baaardzo wkurza.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  7. #7

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    choć twoja podróż krótka była to opisana po mistrzowsku. Dużo spostrzeżeń podczas tak krótkiego lotu czy tradycyjnie serwowali paluszki z Price Polo?

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    @elza030 - dziękuję za miłe słowa. Co do cateringu.
    "Tam" leciałem w C, było pełne śniadanie. Nie wiem (jednak rzadko latam w C na krótkich trasach) czy to praktyka, czy wyjątek. Łosoś, wędlina, ogóreczki konserwowe... świeże pieczywo (nie wiem, czy to pisałem: my -Polacy-umiemy robić najlepsze pieczywo na świecie. W LOT to widać doskonale - to pieczywo jest pyszne), dżemiki, masełko. Miodzio

    "Z powrotem" - precelki + napoje. Bez opcji jabłuszkowej. O ile zauważyłem paxowie w A też byli częstowani precelkami.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mastah Zobacz posta
    Z IFE mam w LOT jeden zasadniczy problem – pytanie – sugestię. Otóż, drogi LOCie, na miłość Boską, pozwalajcie korzystać z IFE PRZED startem, w TRAKCIE startu i PO ROZPOCZĘCIU zniżania. Stosowana na lotach promocyjnych zasada: „włączone >>zapiąć pasy<< = wyłączamy filmy” jest kiepska i wkurza, nie ma jej też np. w LH – mam nadzieję, że na docelowych trasach jednak to zmienicie.
    Hmm ale czy IFE moze byc stosowane w trakcie startu i lądowania? leciałem ostatnio Singapore i tam IFE zaczyna działac po wyłączeniu "zapiąć pasy" po starcie (wczesniej jest tylko safety demo) i jest wyłączane przy rozpoczęciu znizania (co oznacza nawet poł h przed samym lądowaniem).

    A sama relacja bardzo fajna

  10. #10
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Hmm ale czy IFE moze byc stosowane w trakcie startu i lądowania? leciałem ostatnio Singapore i tam IFE zaczyna działac po wyłączeniu "zapiąć pasy" po starcie (wczesniej jest tylko safety demo) i jest wyłączane przy rozpoczęciu znizania (co oznacza nawet poł h przed samym lądowaniem).
    W Lufthansie tak działa, pomijając miejsca z ekranikami wyjmowanymi, które zawsze trzeba chować.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Bardzo fajna i miła relacja.
    Co do wpisu:
    Cytat Zamieszczone przez mastah Zobacz posta
    Tym razem upgrade nie ma (w C i A leci gromada Czechów którzy dostali upgrade’y w gate),
    nie wiem czemu, ale wcale mnie to nie dziwi. Znam całą masę Czechów, mieszkałem tam trochę, i oni wprost nas nie cierpią:P Więc aż bym się zdziwił gdyby jakiś Polak taki upgrade dostał...

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    ^^ Wydaje mi się, że cała akcja z upgrade'ami była koordynowana przez osobę wyglądającą na lokalną koordynatorkę LOT...

    Koncepcyjnie na mój gust rzecz słuszna. Nie chodzi o docieranie po raz 29 do lecących SENów, czy innych FTLi, bo ich nie trzeba przekonywać Tu trzeba przekonać Czechów, żeby im się chciało latać do ORD przez Wawę. A to dobra metoda. O ile oczywiście ludzie są właściwi, ale to już inny wątek jest.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  13. #13
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mastah Zobacz posta
    Koncepcyjnie na mój gust rzecz słuszna. Nie chodzi o docieranie po raz 29 do lecących SENów, czy innych FTLi, bo ich nie trzeba przekonywać
    No tak, stąd świetne wyniki Lotu, któremu Lufthansa i spółka zdjęła już prawie półtora miliona pasażerów z macierzystego rynku. Ich też już nie trzeba przekonywać.
    szczurwa, aisle seat and tartal like this.

  14. #14

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    ^^ Ech, następny frustrat.

    Przeczytaj mojego posta ponownie. Czy Praga to jest macierzysty rynek ? Czy LOT leci tam po to, żeby pokazać się Polakom mieszkającym w Czechach ?

    Ja rozumiem, że masz żal do LOTu i PKP, że w GDN jedynym linkiem łączącym Was ze światem jest LH i trochę SK , ale nie rób, proszę, tutaj wpisów z cyklu "Słoń a sprawa polska".
    szymonk2 and tygrysm like this.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  15. #15
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mastah Zobacz posta
    ^^ Ech, następny frustrat.
    To coś dziwnego, że wkurza mnie fakt, że LOT woli moje pieniądze wyciągać w postaci podatków niż w zamian za oferowane usługi?

    Cytat Zamieszczone przez mastah Zobacz posta
    Przeczytaj mojego posta ponownie. Czy Praga to jest macierzysty rynek ? Czy LOT leci tam po to, żeby pokazać się Polakom mieszkającym w Czechach ?
    Rozumiem, że ten samolot zabrał pasażerów z lotniska w Pradze, zrobił kółko widokowe a później wysadził ich w miejscu startu? Czy LOT leci tam, po to, żeby pokazać frustratom ja jak, że zasady typu 20/80 jego nie obowiązują?

    Cytat Zamieszczone przez mastah Zobacz posta
    Ja rozumiem, że masz żal do LOTu i PKP, że w GDN jedynym linkiem łączącym Was ze światem jest LH i trochę SK , ale nie rób, proszę, tutaj wpisów z cyklu "Słoń a sprawa polska".
    Mam żal do BA i AF/KLM bardziej, Warszawa nie jest dla mnie całym światem żebym się LO czy PKP przejmował.
    mikii77 likes this.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    No tak, stąd świetne wyniki Lotu, któremu Lufthansa i spółka zdjęła już prawie półtora miliona pasażerów z macierzystego rynku. Ich też już nie trzeba przekonywać.
    Bez przesady - te rejsy są głównie promocyjne - i upgrade nalezy dac takze z takiego klucza. Poza tym lecąc z Polski jak na razie wszyscy statusowi upgrade dostawali

  17. #17

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Albo ja jakiś tępy jestem, albo nie mogę przeedytować postów, w celu dodania zdjęć.

    Zatem, o ile ktoś mnie nie uświadomi jak to zrobić, fotki zamieszczam poniżej (w razie czego przeniosę). Tak jak pisałem, fotograf ze mnie kiepski, więc słów krytyki nie przyjmuję , co najwyżej tzw. konstruktywny feedback

    787 @ the gate #23 + autor



    Testowa ankieta w IFE:



    Grupa dziennikarzy / spoterów level Expert na płycie lotniska w Pradze. Na płycie były jeszcze dwie, chyba większe grupy...



    Widziałem w zajawce jakiejś 787 - i musiałem sprawdzić. Walizki umieszczamy od tej pory tak:


    Premium Eco, pierwszy rząd tamże:



    Eco, siedzonko w pełnym rozkładzie. Zwracamy uwagę na podnóżek i lekko wysunięte do przodu siedzisko.



    A to już słynny rząd nr 27 pod wezwaniem CBA



    I rząd nr 20, tym razem DEF.



    Przyciemnienie okien na dwóch poziomach Na osiągnięcie takiego stopnia, jak na prawym oknie, potrzebujemy ponad 2 minuty. Ale wygląda to ładnie i działa dobrze.
    I


    Dziękuję za uwagę...
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  18. #18
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie WAW-PRG-WAW na 787, czyli Idzie Nowe w LOT

    Edytowac możesz jedynie przez 30 minut od napisania posta.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  19. #19
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ciekawe czy na Atlantykach będą tak rozdawać upgrejdy dla statusowych.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  20. #20
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie WAW-PRG-WAW na 787, czyli Idzie Nowe w LOT


    Polecamy

    Z tego co było planowane to dla SEN miał być upgrade do Y+.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •