Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree8Likes
  • 3 Post By PolishAir42
  • 1 Post By shiver
  • 1 Post By PolishAir42
  • 3 Post By Suzia

Wątek: DFW-DTW-AMS-MUC-WAW-MUC-FRA-DTW-DFW AA/DL/LH

  1. #1
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie DFW-DTW-AMS-MUC-WAW-MUC-FRA-DTW-DFW AA/DL/LH


    Polecamy

    Wrzucam szybka relacje, zwlekam z nia juz pare tygodni takze najwyzszy czas.

    Podroz miala byc 4 dniowa ale wydluzyla sie na 7 bo zdecydowalem jak juz bylem na miejscu w Europie ze podlece sobie do WAW na wielkanoc.

    --

    Wylot 26 Marca -

    Po pracy podzucil mnie kolega na lot AA odbywajacy sie o okolo 1750 do DTW. Jako ciekawostka odprawilem sie w odnowionym terminalu na rzecz nowego "brand" AA. Troche wygladala to jak Apple Store, bez zastrzezen prawde mowiac. Agentka byla bardzo sympatyczna i od razu dala mi rzad w MD-80 w Main Cabin Extra. "Beggars cant be choosers"...zaplacilem za ten lot $56 na standby takze biore to co moge i lece. Lot z DFW do DTW to kwestia prawie 3 godzin takze onboard wifi pomaga. Mam abonament w GoGo Wifi (operator Wifi m.in. AA, DL, FL, US i AC) takze po paru chwilach loguje sie i sprawdzam ostatni raz emaile z roboty.





    W DTW podjezdzamy do Polnocnego Terminalu - North Terminal ktory jest uzywany przez wszystkich oprocz DL i partnerow SkyTeam. To ze lece DL do AMS przemieszczam sie shuttle bus do terminalu-giganta McNamara Terminal zwanego przed fuzja DL/NW - "Northwest WorldGateway"



    Wylot do AMS odbywal sie po 2300 (3 rotacja do AMS tego dnia, 2 poprzednie operowane przez A333) takze bylo tylko pare dusz w calym departures hall....w security doslownie 2-3 osoby. Security -> Bar gdzie zatankowalem sobie browara w wydaniu Sam Adams + chips+salsa -> Gate area przy ktorym ladowali mojego 77L.

    Sam lot bez zadnych zastrzezen. W J bylu nas 11 na 45, z tego 4 w tym ja jako non-rev. BusinessElite nie jest zly w 77L, pods ustawione w formacie "sledziowym". Osobiscie wolal bym gdyby byly ustawione odwrotnie czyli w strone sciany a nie alejki. Musze powiedziec tez ze fotele lie-flat w 764ER ktorym niedawno lecialem na trasie LHR-ATL sa wygodniejsze. Ciesze sie ze DL wlasnie zaczela wstawiac siedzenia typu 764 we flocie A330s.



    Szampan jako pre-board drink - > Znakomita kolacja -> Troche filmu -> Spanie 4-5 godzin -> troche wiecej filmu + sniadanie i jestem w AMS. Na szczescie nie ma ladowania na polderbaan takze do bramki jedziemy tylko pare a nie nascie minut

















    Od razu pojechalem do Amsterdamu wynajac auto (nie ma tej strasznej 50EUR oplaty jak na lotnisku) i zwialem do Niemiec gdzie czekala na mnie dziewczyna wraz z kolacja i browarem. Dwie rzeczy - Lie-flat i spanie pomoglo ogromnie, nie jechalem kompletnie zmeczony do Osnabruck, DE i B). Zapomnialem jak cholernie droga jest benzyna w (Zachodniej) Europie. Europcar dalo mi darmowy upgrade do nowego C180 BlueEfficiency ktory napil sie tyle EUR benzyny co moj Mustang widzi w 2 tygodnie. Ufff, dobrze ze za to wszystko zbieram mile lub jest cashback.

    BTW - Nie moglem (a moze nie umialem?) wylaczyc tego TMC...czyli Traffic Alert. Przelaczalo mi to na FM traffic co 30 minut. Co to za idiotyczna bzdura?







    Pierwsza noc 27/3 spedzilem w hotelu Ibis Osnabruck bo tam byla dziewczyna wraz z grupa. Cena okolo $95 ale prawde mowiac nie zaplacil bym za niego wiecej niz $50-60 gdybym mial wybor. Jedyny + to lokacja przy autostadzie. Nastepnego dnia zjechalem z dziewczyna przez CGN do Luxembourgu gdzie okazalo sie ze jest strasznie tanio (jak na Europe) przez te. Benzyna pelne 40c/ltr tansza niz obok w D, F lub B, nawet browar po ludzkich cenach na stacji.













    Fatalnie wygladajace bloki pod Kolonia:



    W Luxembourgu nie bylo mnie prawie 20 lat takze bylo ciekawie. Zauwazylem ze sporo ludzi jezdzi Corvette, co zdziwilo mnie. Druga rzecz...nie wiem czy to normalne ale korek z Luxembourgu (miasta) ciagnal sie dziesiatkami km w glab Francji a nie bylo zadnego wypadku ni robot drogowych. Moze poprostu ludzie wyjedzali na Wielkanoc. Na koniec polecam Doubletree by Hilton. Trzymam status "Gold" w Hiltonie takze na + jeszcze dostalem darmowy wifi, upgrade pokoju + ciastka i wode. Nice touch po tym Francuskim szit zwanym "Accord Hotels" ktory musialem uzywac noc wczesniej. Hotel zabookowalem na Hilton.com (taka sama cena jak na kayak) za $105 all in. Cena naprawde przystepna.











    Nastepnego dnia wrocilem spowrotem zachaczajac o F i B do Amsterdamu. Pare obserwacji z tamtejszych drog. W Niemczech jak zwykle pelna kultura na drodze chociaz powiem auta maja poprostu za malo mocy na warunki gdzie trzeba caly czas przyspieszac a 90kmh max dla TIRow jest kompletna kompromitacja i nie da sie gazowac plynnie bo trzeba nonstop zwalaniac dla wyprzedzajacej ciezarowki. W L bylo ok z jazda ale w Belgi tragedia. Od obwodnicy Brukselskiej po Antwerpie caly czas Belgowie wjezdzali na lewy pas chcac minac auto przed nimi w ostatnim momencie. Szczerze mowie ze takiego idioctwa to ja nawet nie widze w USA gdzie kierowcy sa prawie wszedzie fatalni. Doszlo do tego ze nawet dziewczyna zaczela nazywac Belgow od najgorszych a skonczylo sie na tym ze wkoncu powiedzialem sobie dosyc i odegralem codzienne manewr Amerykanskiej autostrady - mijanie z jakiej kolwiek strony. Okazalo sie ze w Belgi to samo co w USA, da sie prawym pasem minac wszystkich.

    Get a PICKUP. Masakra:









    29/3 i 30/3 spedzilem zwiedzajac Amsterdam z dziewczyna. Zamieszkalismy sobie w Marriott Amsterdam Canal Zone. Pomogl mi tutaj bardzo priceline.com, za dwie noce zaplacilem bodajze $230. Bid $99 za 5***** w centrum AMS byl naprawde optymistyczny ale sie udalo za pierwszym razem. Tak sie zastanawiam czemu nie zaczalem od $75 ale tylko raz sie zyje. Lokalizacja tego hotelu jest naprawde super, polecam goraco. Dodatkowo net dosyc tanie bo tylko okolo pare dolarow za 24h. Nie polecam za to parkingu, 49EUR za 24h hehe. Dobrze ze oddalem auto od razu po powrocie do miasta bo by mnie skosili do 0 za parking.



    Widok z Marriottu Canal Zone:











    Kocham te dziwne WC w Europie...



    Haha...








    30/3 wstalem pare godzin przed dziewczyna ktora leciala tego popoludnia na trasie AMS-IAD (UA 763ER) i udalem sie do przystanku tramwaju. To ze byla to sobota okazalo sie ze tramwaj nie chodzi przed 0715. Nie zostalo nic tylko wywalczyc dobra taryfe z Marokanczykiem do Schipholu. Z 50EUR zrobilo sie szybko 25, komedia jak na Okeciu arrivals hall.

    AMS-MUC-WAW bez wiekszych zarzutow. Zaplacilem tutaj okolo $110 za standby, dzwoniac do LH w USA wpierw pytajac sie ile jest miejsc. Wszystko gralo dopoki FMC w E95 nie padl przy bramce w AMS. Po restart okazalo sie ze wszystko dziala. Pocilem se troche bo z mojej godzinnej przesiadki zrobila sie 30 minutowa. Na szczescie nie bylo problemu i zdazylem na samolot do WAW. W WAW troche padal snieg (przylot okolo godzinny 12-13) ale nie bylem przygotowany na to co sie bedzie dziac przez nastepne 24h...masakra kompletna z ta pogode Wielkanocna





    Prawie jak MB dla HONow...





    Czas na publiczny "Thanks" egon'a ktory po mnie przyjechal na lotnisko i goscil obiadem/kolacja/browarem Wielkanocnym. Pasztecik i Zurek A+. Jestem re-energized przez ten posilek na nastepny rok. Noc spedzilem u dziadkow ktorzy probowali co 5 minut nakarmic mnie nieskutecznie po posilku Wielkanocnym pierogami.

    1/4 czyli nastepnego dnia po objedzie u rodziny ktora mieszka nieopodal Okecia udalem sie na pierwszy etap mojego powrotu do Texas'u. Za nastepne $70 dolarow na standby podlecialem sobie do FRA przez MUC. Dwa spostrzezenia. 1) Ugh, nienawidze tej chamskiej kontroli w Europie bagazu podrecznego. Co tym ludziom przeszkadza do jasnej cholery ze walizka jest wieksza niz ich glupi koszyk uzywany do kontroli? Miesci sie to w overhead bin to sie miesci. Rozumeim kontrole w lini gdzie sie placi za overhead (NK, W6) ale w takiej lini jak LH to kompletny NONSENS. W AMS i MUC nie mialem tego problemu ale tutaj agentka LH w WAW sie do mnie przyczepila jak juz wchodzilem do rekawu. Ze ona od razu do mnie po Angielsku to ja do niej tez. Mowie jej ze lece na standby i nie wiem czy wejde na lot MUC-FRA, mowie jej ze wczoraj lecialem tym samym E95 i nie bylo problemu, mowie ze pracuje dla lini...inne agentki sie patrza a ona wreszcie do mnie mowi "We'll make an exception, just dont do it again" a ja wtedy do niej: "Dziekuje, milych Swiat pani zycze." Takiej miny juz od dawna nie widzialem . 2) LH ma niezly rozklad na MUC-FRA, prawie taki hourly service jak my na DAL-HOU. Ogromny + na standby bo sie zabralem na wczesniejszy lot niz planowalem. Pierwsza regula latania standby - "Never check a bag unless its an absolute emergency" sie tutaj sprawdzila. Bez tej gadaniny w WAW bym siedzial i siedzial w MUC. MUC-FRA na pokladzie pelnego A321. 2x Warsteiner i konwersacja z bardzo przyjemna Niemka ktora okazalo sie mieszkala 5 lat w Michigan i lata czesto do kolezanki ktora mieszka niedaleko mnie w Dallas. Mowi mi ze chce sie przeprowadzic do Texasu bo ma dosyc zimy, podatkow i ludzi ktorzy sie nie usmiechaja do niej gdzie nie pojdzie (jej slowa nie moje). Ciekawe.



    CC calkiem mily...jak na to ze sie ode mnie dowiedzieli ze Augsburg pewnie nie bedzie istnial niedlugo...











    Noc spedzam w jednym z hotelow przy FRA a nastepnego ranka (2 kwietnia) siedze juz w DL 764ER do DTW. J jest zapelniony na okolo 20/36. Fantastyczny crew, wygodne siedzenia i niezly system AVOD pozwala mi na dokonczenie filmu ktorego nieskonczylem tydzien wczesniej na DTW-AMS. Pare filmow i drinkow (ahhh Jack and Coke) pozniej jestesmy w DTW gdzie mnie czeka +3c i immigration. Szczerze mowiac nie mam nigdy problemow z immigration w USA. Powod #1 - Global Entry. Jezeli trzymasz paszport USA jest to najlepsze sto pare dolarow jakie mozna wydac.



    DL 767 do ATL



















    Yes. Musialo sie to stac.







    Podchodze do DL baggage re-check i pytam sie agentki czy sa miejsca na nastepnym DTW-DFW. Mowi mi "not a chance"...czyli czeka mnie transfer znowu do North Terminal. Tam bookuje za nastepne $56 standby na locie AA do DFW. Pol pusty. Dostaje exit row w ktorym sie znajduje 3 pilotow DL i 2 AA. Jako ciekawostka - strasznie duzo CC/Pilotow Delta mieszka w Dallas bo do niedawna Delta miala swoj krotkotrwajacy hub w DFW. Listy standby miedzy DFW a wiekszymi crew bases DL czyli ATL/DTW/MSP sa czesto strasznie dlugie nie tylko w DL ale takze @ AA/WN. Wtorek popoludnie za to to zaden problem. 165 minut po odlocie siadam w DFW gdzie wita mnie +23. Its good to be home.

    ---

    P.S. - Dla tych co sie ciekawiaja jaki byl breakdown cennika -

    Loty - $112 za DFW-DTW-DFW w AA. $510 za DTW-AMS + FRA-DTW w DL. $180 za AMS-MUC-WAW-MUC-FRA w LH.
    Auto - Europcar - $160 za dwa dni z podatkami. Free upgrade z ICAR do rownego PXAR w USA (Intermediate -> Premium Specialty)
    Hotele - $100 z parkingiem Ibis w Osnabruck, $110 Doubletree w LUX, $230 za Marriott w AMS, okolo $80 za hotel przy FRA
    Benzyna - Okolo 300EUR. Najgorzej z tankowaniem tuz przed oddaniem auta w AMS. Skosili mnie za prawie 100 dolarow w Texaco.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 22-04-2013 o 08:44
    mapa, STYRO and egon.olsen like this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  2. #2

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    No jak zwykle takiego latania to tylko pozazdrościć. Bardzo ładnie z Twojej strony, że chciało Ci się przez pół świata do dziadków na Wielkanoc polecieć
    elza030 likes this.

  3. #3
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Ostatnio zacząłem Deltą latać i wrażenia pozytywne jak najbardziej - śledzie są całkiem ok, jest szeroko i przestronnie, ale skiepścili design za plecami, po rozłożeniu jest spadek (podobna koncepcja na innych fotelach w NZ na przykład jest dużo wygodniejsza).
    Odwrotne śledzie niestety tylko na 747, ale za to można wziąć górny pokład. Dużo więcej powierzchni biurowej, ale stopki układamy do pudełka. Podobnie w 764, tylko tam pudełko jeszcze mniejsze.

    Tak się mówi, że Amerykańce to dno jeśli chodzi o poziom produktu i obsługi, ale w ostatnich latach wszystkie linie zrobiły wielki hop do przodu - przynajmniej na dalekich trasach, bo krajówki bez rewelacji.

  4. #4
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    L4 - Ostatnio zwiedzalem nowego AA 77W w DFW MX i jak najbardziej na +..powiedzial bym ze jeszcze lepiej niz w UA F, nowy envoy w US (ktory pewnie przejdzie do histori po US/AA) tez jest niezly.

    Zauwazylem tez spadek, wydaje mi sie ze w 77L bardziej go czuc niz w 764 ale moge sie mylic. Moim rozwiazaniem byly 3-4 poduszki skradzione z sasiednich pustych pod'ow.

    Wszystko to lepsze i tak niz ten cholerny LH NK ktory potrafi rozwalic plecy w ciagu 1 godzinnego lotu.
    Ryan likes this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  5. #5

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Nie no,fajna wyprawa świetne zdjęcia

  6. #6
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    L4 - Ostatnio zwiedzalem nowego AA 77W w DFW MX i jak najbardziej na +..powiedzial bym ze jeszcze lepiej niz w UA F, nowy envoy w US (ktory pewnie przejdzie do histori po US/AA) tez jest niezly.

    Zauwazylem tez spadek, wydaje mi sie ze w 77L bardziej go czuc niz w 764 ale moge sie mylic. Moim rozwiazaniem byly 3-4 poduszki skradzione z sasiednich pustych pod'ow.

    Wszystko to lepsze i tak niz ten cholerny LH NK ktory potrafi rozwalic plecy w ciagu 1 godzinnego lotu.
    Envoy to ten sam typ siedzenia co w 77W AA, tylko barwy i szczegóły inne (podobnie jak Delta na 747). Chyba do F jednak trochę brakuje miejsca ogólnie, choć stan siedzeń w "Global First" UA jest podobno raczej marny.
    764 nie mają takich szpiców za zagłówki jak w 77L, więc po rozłożeniu jest luz.

  7. #7
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    AA J chyba, w Flagship suites jest dosc inaczej, zaczynajac od twojego kochanego zaglowka
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  8. #8
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    AA J chyba, w Flagship suites jest dosc inaczej, zaczynajac od twojego kochanego zaglowka
    No o C chyba mówimy :-). Ten sam fotel praktycznie co Envoy, więc czemu miałby odejść?

  9. #9
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Z tego co pamietam nie bylo tego samego zaglowka w Envoy co w nowym AA J i siedzenie wydawalo mi sie szersze ale nie ukrywam ze moge sie mylic..nie jestem guru J/F tak jak Ty
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  10. #10

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    PolishAir42, miałeś przystawioną broń do skroni jak pisałeś relację? Nie wiem czemu ale mój wewnętrzny głos się zasapał podczas jej czytania )))
    Fajny wypad. Podoba mi się ))
    kacper232, STYRO and sornat like this.

  11. #11
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie, pilem naprawde fatalnego browara..jeszcze gorsze!
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •