• 9 Post By pitterek

Awatar pitterek

Sosnowiec, Poland

Cool KRK-BLL-KRK – czyli Legoland Billund w 3 dni

Zaczęło się całkiem niewinnie od rozważania kupna biletów. 36PLN + Opłata 6X30 (lot dla 3 osób). Na szczęście całkiem przypadkowo dzięki sinusowi udało się zakupić bez opłat w dosłownie ostatnich dniach działania RCP. Na nieszczęście doszły jeszcze różnice kursowe w kwocie 0,72

Zamysł był taki – kupuj a potem planuj. Jak to jeden z kolegów policzył całkiem „niezły” procent całej wycieczki to był zakup tych biletów, 1,4%. Bileciki już mamy na termin 25-28.04. Teraz rozpoczęły się poszukiwania zakwaterowania. Najtańsze co udało mi się znaleźć to
    Billund Camping & Cottages za około 1200 PLN do tego dwudniowe wejściówki do Legolandu za ok 670 PLN. Na stronie legolandholidays znalazłem super deal ok 450 EUR za pobyt na 3 noclegi ze śniadaniem dla 3 osób (2+1). Rozważałem 2 oferty: pierwsza Zleeep Hotel na lotnisku (za bliskość do niedzielnego porannego odlotu 07:10) i druga Billund KRO (bliskość centrum miasteczka i sklepów). Jak się później okazało wybór hotelu w centrum był dobrym rozwiązaniem.

Przejdźmy zatem do podróży. 25.04 pobudka 04:30 i już 05:10 jesteśmy w samochodzie w drodze do KRK. Na A4 włączamy się w Jaworznie omijając pierwszą bramkę i skracając sobie troszkę drogi. Po 66 km zjawiamy się na parkingu Błękitnym koło terminala krajowego.
    W terminalu znaleźliśmy się zgodnie z planem i samolot również nie miał opóźnienia.

Do samolotu EI-DYZ na lot numer 116 z buta.

Podróż przebiegła bez żadnych historii LF >=90%, w załączeniu film ze startu.

Przebieg lotu na radarku.
    Flightradar24.com - Live flight tracker!
    Lądowanie całkiem spokojne na RWY27, parking na stanowisku 40 przy rękawie, ale deboarding z buta :P

Udałem się do informacji na lotnisku, z której dowiedziałem się, że dla 3 osób to opłaca się pojechać taxa J za ok 100-130 Krone. (autobus ok 75). Wybraliśmy Billund Taxa i okazało się rzeczywiście 102 Koronki wybił taksometr (wcześniej odpytałem przed wejściem do taksówki ile będzie kosztowało, pan powiedział, że około setki i się nie pomylił – 2% to nie błąd). Od razu po zostawieniu bagaży w Hotelu i otrzymaniu dwudniowych biletów do Legolandu odpytałem jak tam dojść i Pani w recepcji była mocno zdziwiona, że chcemy iść na piechotkę bo to strasznie daleko !!! (1200 m – 20 minut piechotką bardzo wolno)

Z Legolandu na lotniczo A 380:

No i perełka:

Stanowisko do odladzania

Oraz procedura odladzania:

Rzut oka na BLL Airport:

Żona cyknęła zdjęcie temu samolotu więc uwag nie przyjmuję :P

Troszkę kosmicznie też było – symulacja odpalenia SRB

oraz Sokół Millenium i Gwiezdne Wojny wszystkie części

Lekkim szokiem cenowym okazało się kupno „czegoś do picia” na terenie Legolandu. Cola duża 0,8L, 2 Fanty średnie 0,5l woda mineralna 0,5l i duże fryty kosztowała 164 Korony
    czyli ok 95PLN. Na następny dzień zrobiliśmy zakupy w supermarkecie nieopodal. Dla porównania 170 Koron kosztowały całkiem solidne zakupy (bułeczki, serki, szyneczki, napoje, ciasteczka) Swoją drogą po 3 dniowym żywieniu na bułkach mamy ich dość na jakiś czas
    W zasadzie już nie byłem zdziwiony, że lokalni byli solidnie zaopatrzeni w kanapki i napoje.
    Pierwszy dzień w parku rozrywek zakończyliśmy około 17 (karuzele jeżdżą do 18) co okazało się niezłym rozwiązaniem bo jak tylko wróciliśmy się zalogować do hotelu nieźle się rozpadało.

W drugim dniu pobytu (okazało się świętem narodowym w Danii) pustki na ulicach poszliśmy na spacer po miasteczku i Sculpture Park J. Przedstawiam jedną z rzeźb, spróbujcie zgadnąć co to nie patrząc na podpis. Ja z żoną urycałem się ze śmiechu. Celowaliśmy z nazwami – ja obstawiałem na „Rzymski krawężnik” z III wieku p. n. e.

Reszta figurek:

Dla porównania pobyt w tym hotelu kosztował 1200 Eur w tym samym okresie. Na szczęście jeden sklep był otwarty (FAKTA) i można było uzupełnić zapasy ;-) (Pomimo, że zgrzewka Tuborga 6x0,33 była tańsza od zgrzewki Coli 12x,033– Tuborg wygrał
    W piątek przeprowadziliśmy test dotarcia na lotnisko na autonogach :P Niestety pomysł ten okazał się nietrafiony ze względu na odległość – zrezygnowaliśmy na wysokości RWY09-27. Znalazłem opinie o cenach taksówki i przygotowałem się na przełknięcie ok 150 Koron. Zamówiłem przez internet i otrzymałem potwierdzenie „Booking OK”
    W sobotę udaliśmy się drugi raz do Legolandu i obeszliśmy go tym razem zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Po drodze w Billund Centret spotkaliśmy ciekawostkę motoryzacyjną:

Pan z Porshe proponował nawet zrobienie zdjęcia w samochodzie, ale pomyślałem, że nie będę mu pakował doopska do środka. Zamieniliśmy kilka słów, potem spotkaliśmy go jeszcze jak przejeżdżając koło nas machał i pozdrawiał (całkiem miły człowiek).
    Jeszcze widokowo, powietrznie, legolandowo:

A wracając upolowałem jeszcze jedno zdjęcie, do którego dołóżcie sobie lokalny przystanek komunikacji miejskiej i przeprowadźcie porównanie typu znajdź różnicę:

Niedziela 28.04 pobudka 04:40 i o piątej upewniłem się, że „Taxa will pick me up at 05:30 as planed”. Rzeczywiście podjechała 05:27 i za jedyne 131 Koron dotarliśmy na lotnisko BLL. W rzeczywistości zapłaciłem +50 bo dałem taksiarzowi 150 a potem czopke monet (31Koron) więc powinien się cieszyć z napiwku

Lot 117 odbył się EI-EKI
    Flightradar24.com - Live flight tracker!
    Startz 09 w BLL:

Lądowanie na 25 w KRK i taxi via F (nagranie włączyłem po Clear to land RWY 25) lądowanie było tak delikatne, że gdyby nie spoilery to bym się nie zorientował:

Deboarding w KRK

Potem jeszcze parking niebieski, odbiór samochodu i już po godzince w domciu.
    Z ciekawostek:

1. nie spotkałem się z miejscem, w którym nie można było by zapłacić kartą, ale w większości miejsc za płatność karta doliczana jest opłata do rachunku (w przypadku kart zagranicznych nawet do 5%) W sklepie ABC obok hotelu nie doliczali opłaty ale było tam drożej niż np. w Fakta – 100m obok
    2. Za każdy napój w plastikowej butelce naliczana jest kaucja 1,5 Korony za małą i 3 Korony za dużą.
    3. Ludziska bardzo mili i uczynni.
    4. Na każdej karuzeli robią zdjęcia i można je nabyć – 15 PLN za zdjęcie w Zakopanym to pryszcz przy 200 Koronach – prawda ?
    5. Loty FR były bardzo delikatne, wznoszenie, zniżanie i lądowania (w porównaniu do LOT – strzałeczka do góry, w dół ze spojlerami) więc chyba piloci mają premie od mniejszego spalania nie to co nasi.
    6. Na lotnisku w BLL wszystkie bagaże podręczne są ważone - jednak jest to jedyne lotnisko gdzie do samolotu można zabrać 1 torbę z zakupów na airside, poza podręcznym oczywiście.

Zajmijmy się kosztami:
    Bilety Ryanair: 36,72 PLN
    Nocleg Billund KRO: 3288 Koron w tym opłata za kartę 118,84 - 1889 PLN
    Catering FR: 8Eur 34 PLN
    Parking 59 + autostrada 18 – 77
    Przejazd Sosnowiec – Kraków 132 km – bezcenne

Razem około 2623 PLN
    Polecam wszystkim na wyjazd z dziećmi od 10 roku życia lub powyżej 120 cm, wtedy można jechać na wszystkich karuzelach. Jest co prawda Duplo park w środku ale dziecko i tak największą frajdę ma na tych karuzelach typu „rollercoaster”
    (72. Xtreme racers, 83. The Dragon,91. Ice Pilots School 92. Polar X-plorer).
    Pierwsza relacja, więc nie strzelać
    Ostatnio edytowane przez pitterek ; 02-05-2013 o 12:07 Powód: Korekta
    tartal, Olson, hiszpan2007 and 6 others like this.
    Pitterek

Ekstra wszystko rozpisałeś i zobrazowałeś. Faktycznie zabawnie wygląda koszt lotu w porównaniu do całego pobytu, niestety to wiadomo trzeba liczyć jak się wybiera do Skandynawii

Awatar PolishAir42

Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA

Nocleg Billund KRO: 3288 Koron w tym opłata za kartę 118,84 - 1889 PLN
    Wow, jestem zaskoczony ze az tak drogo.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

Pics - www.nonreving.com

Awatar pitterek

Sosnowiec, Poland

Drogo za Hotel czy opłatę za kartę kredytową ?
    Pitterek

Boże jak Tobie zazdroszczę spotkania tego Porsche,od dziecka jestem zakochany konkretnie w tym modelu

Awatar Mateusz Janiec

Aug 2007
    Rzeszów

Bardzo fajna relacja i zdjęcia!

A to lego-lotnisko jest genialne ;-)
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

Awatar PolishAir42

Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA

Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Drogo za Hotel czy opłatę za kartę kredytową ?
    Hotel. (Oplata tez)
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

Pics - www.nonreving.com

Awatar martineho

Jun 2010
    EPKK_OSKAR

No właśnie chciałem tam zabrać córkę w czerwcu. Hostel (!) Legoland powalił mnie cenami wyższymi niż w **** w centrum Krakowa. Jakbym się potargował tobym wyrwał Sheratona pod Wawelem za tę cenę. A w Legolandzie chcą jeszcze dodatkową opłatę za pościel w wysokości 9 EUR od osoby (!).