Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
Like Tree13Likes
  • 13 Post By Boguś

Wątek: Przywitanie wiosny w Holandii 22-25.03.2013

  1. #1
    Awatar Boguś

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa/Łowicz

    Domyślnie Przywitanie wiosny w Holandii 22-25.03.2013


    Polecamy

    22 marca wraz z kolegą Radkiem wybraliśmy się do Holandii. Bilety zakupiliśmy około dwóch miesięcy wcześniej, co kosztowało nas 79 zł w obie strony. Początkowo mieliśmy lecieć z Modlina, ale każdy wie jaka jest sytuacja z tym lotniskiem, dlatego wylot nastąpił z Okęcia (dla nas to było oczywiście na plus). Na lotnisku stawiliśmy się jakoś 1,5 godziny przed wylotem. Szybko przeszliśmy kontrolę bezpieczeństwa i mogliśmy już spokojnie wyczekiwać na nasz lot. Udało się w między czasie sfocić Boeinga 777-300 Emirates w specjalnym malowaniu 1000th 777 (A6-EGO). Chwilę później okazało się, że nasz samolot ma przyleci z Eindhoven z około 20-25 minutowym opóźnieniem. Mówi się trudno – czekamy.



    Wchodzimy na flightradar, żeby sprawdzić, gdzie znajduje się nasza maszyna. Jak się okazało opóźnienie mamy już zrekompensowane w postaci specjalnego malowania Ryanair’a – Dreamliner EI-DCL. Banany pojawiły się od razu na twarzach. Jadąc autobusem do samolotu rozmawialiśmy z Radkiem na temat malowania naszego Benka. Radek stwierdził, że za chwilę na pewno ktoś się zapyta co to za linia lotnicza. Na reakcję długo nie trzeba było czekać. Dwie młode dziewczyny zapytały nas, czy aby dobrym autobusem jadą, czy wiezie je do samolotu, który leci do Eindhoven. Były zdziwione, że to nie Ryanair tylko jakaś inna linia. Spokojnie im wytłumaczyliśmy, że wszystko jest okej i pod kontrolą, nie pomyliły autobusu, a samolot ma po prostu specjalne malowanie. Uśmiechnęły się i widać odetchnęły z ulgą.

    Nasz lot FR4022 wystartował około godziny 11.20-11.25. Szybko przebiliśmy się przez chmury i po paru minutach byliśmy już na wysokości przelotowej. Niestety przez większość trasy towarzyszyły nam chmury, więc nie można było zbytnio podziwiać ziemi z góry. Około 14 z groszami wylądowaliśmy w Eindhoven. Szybkie zdjęcia w kokpicie i po wyjściu z lotniska udaliśmy się na parking samochodowy, żeby sprawdzić jak się prezentuje z tego miejsca widok na płytę wojskową w celu późniejszych fotek. Następnie przeszliśmy się na przystanek, skąd autobusem przejechaliśmy na dworzec kolejowy. Tam zakupiliśmy bilety i wyruszyliśmy do Amsterdamu (naszego głównego celu tej podróży).



    Podróż trwała około 1 godziny i 20 minut. Korzystając z okazji pospacerowaliśmy trochę po Amsterdamie, zwiedzając przy okazji słynną ulice czerwonych latarnii :P Choć za dużo czasu nie było na zwiedzanie, to jednak Amsterdam zrobił na mnie bardzo duże wrażenie - piękne miasto, które na pewno warto poznać lepiej. Po 3-4 godzinach spacerowania po mieście, wróciliśmy na dworzec, skąd pojechaliśmy na lotnisko Schiphol, a dalej darmowym autobusem zameldować się do naszego hotelu. Tam ogarnięcie się, kolacja no i na zakończenie dnia chilloucik w postaci browarka i meczu eliminacji do mistrzostw świata Holandia – Estonia. Po meczu spać, bo rano pierwszy dzień spottingu na Schiphol.



    23 marca

    Około godziny 7.00 przyjechał po nas kolega – Bogdan, z którym to przez cały nasz pobyt w Amsterdamie się przemieszczaliśmy. Na początek pojechaliśmy na miejscówkę Kaagban. Tam pofociliśmy około 3 godzinek i wymarznięci (wiał zimny wiatr dochodzący do 60 km/h) wróciliśmy do samochodu. Prognozy zapowiadały pochmurny dzień i opady śniegu, jednak jak to mówią: głupi ma zawsze szczęście, więc zamiast śniegu i chmur zaświeciło dla nas słońce. Gdyby nie ten silny wiatr przez który odczuwalna temperatura była znacznie niższa byłoby idealnie, ale i tak nie ma co narzekać. Kiedy już trochę się ogrzaliśmy, zdecydowaliśmy się pojechać na jedną z miejscówek spotterskich, zlokalizowanych tuż przy naszym hotelu, jednak pobyliśmy tam tylko chwilę ze względu na niezbyt korzystne warunki do zdjęć. Następnie pojechaliśmy na terminal w celu odwiedzenia tarasu widokowego. Taras jest darmowy i robi niesamowite wrażenie - jest bardzo duży i co najważniejsze nie jest przeszklony. Na tarasie postawiono Fokkera 100 KLM, który kiedyś latał w barwach holenderskiego przewoźnika. Kilka szybkich fotek i wracamy na Kaagban. Później okazało się, że świetna miejscówka Polderbaan jest otwarta i tam też się udaliśmy.



    Mała uwaga dla tych, którzy chcieliby się w przyszłości wybrać na Schiphol. Lotnisko jest tak ogromne, że w zasadzie bez samochodu nie ma się co tam wybierać. Na Polderbaan byliśmy tylko chwilę, gdyż szybko kierunek się zmienił, więc powróciliśmy na Kaagban. Zostaliśmy już tam do końca dnia, a wracając na nocleg skręciliśmy jeszcze na kilka minut w okolice cargo, a następnie wróciliśmy do hotelu.



    24 i 25 marca

    Raniutko tak jak w sobotę wypad ponownie na Kaagban. Od rana już było widać, że zapowiada się słoneczny dzień. Niestety nadal silnie wiało.. Większą część dnia zostaliśmy w tym miejscu. Później pojechaliśmy jeszcze w okolice cargo (Pelikaan Weg), gdzie mieliśmy szczęście fotografować kołujące dosłownie kilka metrów od nas B747-4J6(M) Air China Cargo, B747-281B (SF) Saudi Arabian Airlines Cargo (Veteran Avia), B777-FFX Etihad Crystal Cargo, małe Fokkery 70 KLM, Embraery 195 KLM i kilka jeszcze mniejszych maszyn. I na tym zakończył się nasz spotting w Amsterdamie. Bogdan podrzucił nas na terminal, skąd po kilkunastu minutach spędzonych na zwiedzaniu wnętrza lotniska, udaliśmy się pociągiem do Eindhoven.



    Rano mieliśmy samolot powrotny. Niestety zarówno i lotnisko jak i dworzec kolejowy był zamykany na noc, przez co zmuszeni byliśmy pobłąkać się trochę w nocy po Eindhoven, ale przy okazji dowiedzieliśmy się, gdzie znajduje się stadion PSV Eindhoven, jak również, gdzie w tym mieście jest meczet Przemarznięci dotrwaliśmy jakoś do rana. Z dworca udaliśmy się autobusem na lotnisko. Zanim poszliśmy do kontroli bezpieczeństwa poszliśmy na wspomniany na początku relacji parking samochodowy, z którego sfociliśmy dwa stojące holenderskie KC-10. Następnie po przejściu kontroli bezpieczeństwa oczekiwaliśmy już na nasz samolot, który to tym razem przyleciał planowo.Szybki boarding oraz kołowanie do pasa. Po kilku minutach osiągamy wysokość 37 tysięcy stóp. Pogoda na trasie powrotnej zdecydowanie lepsza – praktycznie cały czas bezchmurne niebo z drobnymi chmurkami. Od momentu, kiedy wlecieliśmy nad Niemcy, śnieg leżał już do samej Warszawy. Lądowanie na 33, więc przelatywaliśmy nad Okęciem – ładny widok na lotnisko dla siedzących po lewej stronie Wylądowaliśmy kilka minut przed czasem i tak zakończyła się nasza holenderska przygoda.



    Reasumując zdecydowanie warto było się tam wybrać. Schiphol to wspaniałe lotnisko i warte odwiedzenia. Dużo ciekawostek, głównie za sprawą samolotów cargo. Nam udało się złapać takie maszyny jak: A330-200 i 300, B767-300, B777-200 i 300, B747-200 i400, A380, A340-300, B757-200, B737-300, 400, 500, 700, 800 i 900, Embraer190-100, Fokker 70 i 100, A 319, 320, 321 i jeszcze inne, których już nie wymieniam, a które obrazują zdjęcia. Mam nadzieję, że uda się jeszcze tam powrócić

    Pozdrawiam
    kztk, zakredka, Seikorl and 10 others like this.

  2. #2
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    *KDC-10.

    Zdjecia mega.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  3. #3
    Awatar Boguś

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa/Łowicz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    *KDC-10.

    Zdjecia mega.
    Dzięki Co do maszyny, to oczywiście tak jak napisałeś KDC-10 zjadłem D :P

  4. #4
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie ma sprawy, taka mala korekta. Zeby bylo ciekawie KC-10As tutejsze maja centralny zbiornik paliwa (wiekszy zasieg) ale gorsze parametry transportu cargo przez ow zbiornik.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •