Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 52
Like Tree159Likes

Wątek: Hawaje + krótka wizyta w Wietrznym Mieście :)

  1. #1
    Awatar american_eagle

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie Hawaje + krótka wizyta w Wietrznym Mieście :)


    Polecamy

    Witam wszystkich i zapraszam do lektury mojej drugiej relacji na tym forum. Nie chcę odstawać, więc postaram się żeby było w miarę możliwości na żywo .
    Po kilku latach spędzania wakacji w Azji, tym razem obieram przeciwny kierunek – wybór pada na Hawaje. Zaczynam jutro o 8:50 KRK-MUC LH, następnie:
    MUC-ORD LH
    28.08. ORD-HNL UA
    31.08. HNL-Lihue, Kauai IslandAir
    05.09. Lihue - Kahului, Maui IslandAir
    10.09. Kahului – HNL IslandAir
    10.09. HNL-EWR UA
    11.09. EWR-DUS LH
    12.09. DUS-KRK LH

    Część pierwsza już jutro
    Ryan, aisle seat, N077GL and 9 others like this.

  2. #2
    Awatar american_eagle

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Dobry wieczór, a raczej dzień dobry
    Oto zaległa relacja z podróży z Krakowa do Chicago. Wkładam dopiero teraz, na lotnisku ORD strasznie długo zeszło do immigration ponad godzina czekania (ostatnim razem 3 miesiące temu przylatywałem tutaj Air Berlin ok. 12 i czekałem zaledwie 10 minut), a potem od razu na miasto - szybko coś przekąsić u Five Guys i do downtown. Wieczór w Chicago upalny, teraz po 22 jest 28 stopni.

    KRK-MUC LH Dash8-400
    Na lotnisku w Krakowie byłem 1,5 godziny przed wylotem czyli ok. 7:20. Pomimo rozbudowy lotniska i związanego w tym lekkiego zamieszania (zwłaszcza przed terminalem) praktycznie bez kolejki udaje się odprawić. W KRK odprawy Lufthansy działają w systemie common check-in i są czynne praktycznie cały dzień, co oznacza że można nadać swój bagaż w dogodnym dla siebie momencie. Jedynym minusem był brak możliwości wybrania miejsc na połączenie UA. System losowo przydzielał miejsca. Boarding rozpoczął się punktualnie, pod Dash'a 8-400 pasażerowie zostaliśmy przewiezieni autobusem. Na pokładzie powitała nas dwu osobowa, żeńska załoga pokładowa. Obłożenie wynosiło ok. 65%, więc boarding odbył się bardzo sprawnie. Kiedy wszyscy zajęli swoje miejsca, spytałem szefowej pokładu czy mógłbym zająć miejsce 1A skoro jest wolne - zgodziła się. Startowaliśmy z pasa 07. Zaraz po wyłączeniu sygnalizacji 'zapiąć pasy' rozpoczął sie serwis - jogurt z mussli oraz napoje.
    Ogólne wrażenia z lotu bardzo pozytywne, załoga miła i sympatyczna. Ten krótki lot minął mi bardzo przyjemnie i wygodnie.




    nasz Dash




    śniadanie wg LH Regional

    MUC-ORD UA B777-200
    W Monachium nie miałem zbyt dużo czasu, więc od razu udałem się do gate'u z którego odlatywać będzie samolot United. Przed wejściem do gate'u po raz kolejny sprawdzone zostały wizy i potwierdzony adres w USA.
    Jak tylko ktoś z obsługi pojawił się, zrobiła się dość duża kolejka - wszyscy mieli problem z miejscami. Nikomu nie udało sie zmienić miejsca. Obłożenie wynosiło 100%.
    Boarding rozpoczął się ok. 40 min przed czasem odlotu. Zająłem swoje miejsce 25C, które znajduje się w sekcji Economy Plus. Miejsca jest wystarczająco (pomimo mojego wzrostu 1.90 siedziałem dość komfortowo).
    Załoga zgodziła się, aby dowolnie wymieniać się miejscami. Część z pasażerów zarezerwowała za dodatkową opłatą wcześniej miejsca koło siebie w Eco Plus a pomimo tego zostali rozdzieleni.
    Po osiągnięciu wysokości przelotowej rozpoczął się serwis z napojami a następnie lunch.
    Do wyboru kurczak, lasagna oraz danie wegetariańskie. Wybrałem kurczaka - dosyć dobry. Warto zaznaczyć, że co godzinę załoga przechodziła z wodą/sokiem.
    1,5 h przed lądowaniem podano 2gi posiłek: box zawierający cheese roll, chipsy i czekoladkę.
    Troszkę trzęsło: pierwszym razem niespodziewanie i załoga powiedziała żeby gdziekolwiek sie jest usiąść i chwycić sie fotela, a przed drugimi turbulencjami kapitan zgłosił załodze aby zajęła swoje miejsca.

    Podsumowując: było lepiej niż sie spodziewałem. Na plus na pewno siedzenie Eco+. Jest więcej miejsca, ale serwis niczym się nie różni. Osobiście nie dopłacił bym tych $80-$100 za upgrade (co innego w przypadku np. Y+ w LO gdzie różnica w serwisie i komforcie jest znacząca). Catering też był niczego sobie.
    Jeśli chodzi o IFE to były co prawda monitory w siedzeniach, ale małe, a wybór filmów nie powalał. A największym minusem jest brak możliwości wybrania miejsca przy check-in.


    rzut okiem na biznes klase



    pierwszy posiłek


    przekąska przed lądowaniem


    fajną rzeczą jest możliwość słuchania komunikacji wieży z pilotami podczas lotu



    Kołujemy pod terminal międzynarodowy a tu... Benek LOTu zaparkowany jak za dawnych czasów...
    Jutro po 10 rano LT lece dalej do HNL

  3. #3
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Wybór filmów nie powalał? Mi się zawsze wydawało, że wręcz jest natłok względem tego co np LH oferuje na pokładzie. Monitory też ze zdecydowanie lepszej klasy obrazem.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Czy mi się wydaje, czy w C niektóre fotele są tyłem do kierunku lotu?


  5. #5
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Też niedawno leciałem 777 UA i wybór filmów był bardzo dobry i jakość monitora na pewno lepsza niż w LH.

    Tak, w C niektóre fotele są tyłem.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  6. #6

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Bardzo przyjemna relacja, dobrze się czyta. Dzięki! I powodzenia w dalszej podróży.
    american_eagle likes this.

  7. #7
    Awatar american_eagle

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Aloha! Pozdrawiam z Honolulu. Niestety wifi jest bardzo słabe dlatego przesyłam samą relacje, a zdjęcia dołączę, jak znajde lepsze połączenie.
    Dodam jeszcze, z wczorajszego lotu do ORD, że średnia wieku personelu pokładowego wysoniła 60+. Podczas rozdawania wspomnanych napoi na tacce, gdy zrobiło się ciemniej steward (65+) mówił ze ma sok i wode ale nie wie co jest co bo nie dowodzi bez okularów . Tak czy inaczej była to bardzo sympatyczna i profesjonalna załoga.


    ORD-HNL UA 777-200
    Wypoczęty i wyspany na lotnisko O'Hare dotarłem o godzinie 9, czyli 1h15min przed planowaną godziną odlotu.
    Wczoraj przylatując na T5 zaraz za immigration znadują się stanowiska re-check in UA, gdzie udało nam się nadać bagaże i dostać karty pokładowe na rejs następnego dnia (nawiasem mówiąc obsługiwała nas polka Pani Jadzia ). Dzisiaj prosto do seciurity, poszło dość sprawnie, 20 minut później byłem już pod gate'em B17, zachaczając po drodze o SBUXA. Boarding odbywał się grupami, sprawnie i szybko znazazłem się na pokładzie B777-200. Jest to taka sama maszyna jak wczoraj, tylko w conf domestic, co oznacza konfiguracje 2-5-2 w Y, bez TV w oparciach. Jeszcze jedna różnica, która rzuciła mi się w oczy to brak miejsca do odpoczynku dla załogi. We wczorajszym samolocie leżanki zlokalizowane były nad pokładem przed toaletami w środku kabiny. Teraz oddzielone zasłonką były 3 ostatnie rzędy Eco+. Tym razem nie udało się dostać miejsca w eco+, siedze prawie na końcu w rzędzie 50, niestety nie przy oknie, ale za to miejsce obok jest wolne. Na pokładzie panuje hawajska, wakacyjna atmosfera, przez co 8 godzin lotu upływają szybko.
    Chwile po starcie rozpoczyna się serwis. Jako, że jest to lot krajowy to bezpłatne są tylko napoje, do kupienia kanapki, słodycze (płatność kartą debetówką lub kredytówką).Napoi za to jest pod dostatkiem, w przypadku soku/coli dostaje się całą puszkę.
    Stan Hawaje wymaga aby wypełnić deklaracje wjazdową, którą rozdaje załoga. Trzeba podać m.in. które wyspy się odwedzi i jak długo. Przed lądowaniem, załoga zabrała deklaracje.
    Jest również zabawa, na podstawie danych od F/O o odległości, prędkości itd. trzeba zgadnąć o której godzinie będziemy w połowie drogi. Wypełniony kupon oddaje się załodze, a zwycizca który trafił najlepiej wygrywa przewodnik.
    Lot był średnio spokojny, trzęsie szczególnie nad oceanem.
    Do lądowania podchodzimy bardzo szybko, udaje mi się przesiąść do okna, na wspomniane miejsca dla załogi. Potem tylko bagaże, odbiór samochodu i za 15 min jestem w Waikiki.
    Zaciekawiło mnie w tych dwóch lotach, że załoga nie kazała otwierać zasłonek okiennych na start/lądowanie.
    Mam nadzieje że szybko dojdą zdjęcia, pozdrawiam

    PS. Co do tych telewizorków, to może i wybór był ale odrobinę przestarzały. Co do jakości to mam świeże porównanie z AB gdzie były większe i z lepszą rozdzielczością.
    Olson, tygrysm and Mentos like this.

  8. #8
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Nie ma zwyczaju by podnosic zaslonek w USA...Moj co-tygodniowy commute z Dallas do Houston jest przebywany w goracych temperaturach. Wychdozac z samolotu zaloga prosi by zaslonic okna bo sie samolot inaczej strasznie szybko rozgrzewa. Przez to polowa nowych ludzi wchodzaca na poklady nigdy nie raczy ich otwierac w ciagu lotu. Dla mnie OK bo mozna uciac komara.

    Jeszcze jedno spostrzezenie. Hawaje sa #1 jesli chodzi o stare wiekowo zalogi bo te wypady sa tak zbudowane ze Ci z najwiekszym seniority leca tam i zostaja na 48-72 godziny lub nawet wiecej. Cos w rodzaju Europy ale jeszcze lepiej bo nie ma tej koszmarnej zmiany czasowej i dalej jest to lot domestic.
    american_eagle and STYRO like this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  9. #9
    Awatar american_eagle

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Wychdozac z samolotu zaloga prosi by zaslonic okna bo sie samolot inaczej strasznie szybko rozgrzewa.
    Dzięki za wyjasnienie, szczerze mówiąc to tak się domyślalem bo na ORD stało kilka samolotów zaparkowanych z zamknietymi zasłonkami. Jeśli chodzi o załoge to widać że się cieszyli że pracują na tym locie, zwłaszcza purser który był wyluzowany i miał fajne poczucie humoru - słychać to było w zapowiedziach

  10. #10
    Awatar american_eagle

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Zgodnie z tym co obiecałem, wkładam zdjęcia z lotu do Honolulu:

    Terminal 1 na O’Hare, skąd odlatują lotu United




    Kolejki do boardingu


    Y w 777 domestic


    Soczek



    Deklaracja wjazdowa


    Pierwszy rzut oka na wyspę




    Honolulu podczas podejścia do lądowania



    to jest samochód klasy compact, ah te rozmiary amerykańskie…


    na koniec kilka zdjęć z dzisiejszego zwiedzania O’ahu

















    Pozdrawiam
    kaspric, BN, Lucinekk and 13 others like this.

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Piękne zdjęcia, piękne miejsce!

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Lublin / EPLB

    Domyślnie

    Deklaracja wjazdowa to widzę bardziej statystyka. A widoki na Hawajach piękne.
    "Sometimes your joy is the source of your smile, but sometimes your smile can be the source of your joy."
    -- Thich Nhat Hanh

  13. #13
    Awatar Olson

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    no cóż, zazdroszczę trochę ) rób dużo zdjęć, chętnie pooglądam, bo widoki cudowne.
    Pozdrawiam, Ola

  14. #14

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez american_eagle Zobacz posta
    Jest również zabawa, na podstawie danych od F/O o odległości, prędkości itd. trzeba zgadnąć o której godzinie będziemy w połowie drogi. Wypełniony kupon oddaje się załodze, a zwycizca który trafił najlepiej wygrywa przewodnik.
    Jak leciałem w maju 767 IAD-HNL to był ten sam "konkurs" - to chyba jakiś standard w United

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Nie wiem czy wiecie Hawaje uważane sa za najbardziej odizolowany, zamieszkaly kawałek ladu na naszej planecie.

  16. #16
    Awatar Ansett

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    SYD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994 Zobacz posta
    Czy mi się wydaje, czy w C niektóre fotele są tyłem do kierunku lotu?
    wlasnie to samo chcialem zapytac ale jak sie teraz patrze na seatguru to rzeczywiscie tak to wyglada.
    ciekawe jak to sie leci siedzac "do tylu"

  17. #17
    Awatar tygrysm

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Nie wiem czy wiecie Hawaje uważane sa za najbardziej odizolowany, zamieszkaly kawałek ladu na naszej planecie.
    A nie wyspa Wielkanocna? ;-)
    A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
    9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tygrysm Zobacz posta
    A nie wyspa Wielkanocna? ;-)
    Nie, mierzy sie oddalenie wysp od dużych kontynentów - Hawaje sa bardziej oddalone

  19. #19
    Awatar american_eagle

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Witam z Kauai
    Skoro podobają się zdjęcia, to uzupełnię troszkę wątek ’poza lotniczy’ o drugi dzień na O’ahu.
    Zaczęliśmy od odwiedzenia Pearl Harbor i USS Arizona Memorial – według mnie jest to jeden z ‘must see’ na O’ahu, zwłaszcza że wstęp jest bezpłatny.











    Następnie byliśmy na zachodniej części wyspy – ładniejsze plaże są jednak po drugiej stronie w kierunku Hanamuna Bay.
    Po południu powrót do Honolulu – pałac, Chinatown i wycieczka na Diamond Head (30 min podejścia) skąd rozpościera się piękny widok na Waikiki i Honolulu.








    HNL-LIH IslandAir ATR72Teraz troszkę o locie do Lihue na Kauai. Honolulu International oprócz głównego terminu ma dwa tzw. Inter-island, z których odlatują loty na pobliskie wyspy. Jeden Hawaiian Airlines, a drugi mniejszy Inter-island commuters, z którego odlatują mniejsze linie – go!, Mokulele i IslandAir. Co ciekawe przy terminalu Hawaiian pierwszy raz wdziałem coś takiego jak drive-through check-in, fajna sprawa.





    Szybka odprawa, za bagaż nadawany dopłaca się $15. Następnie z nalepionymi tagami osobiście zanosi się bagaże do kontroli, gdzie są prześwietlane. Następnie kontrola osobista TSA, czyli taka jak zawsze w USA.

    Na boarding oczekuje się w holu zaraz przy którym parkują samoloty.



    Na pokład ATR 72 wchodzę przed godzina 9 po podstawionym podeście. Samolot jest praktycznie w 100% pełen. Podczas wznoszenia się i zniżania do lądowania stewardesa mówi, co po której stronie mijamy. Podczas tego 35 minutowego lotu do wyboru jest woda lub sok w malutkich kubełeczkach.












    A tutaj już witamy Kauai


    lotnisko w Lihue


    i jeszcze ostatni rzut okiem na mojego ATR-ka


    A to zdjęcie zrobione przed terminalem przypominiało mi scene z filmu pt. Spadkobiercy z G. Clooney'em
    tartal, Ryan, PolishAir42 and 6 others like this.

  20. #20
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    HA 717 to jest to

    Kauai jest super, przyroda i malo cywilizacji.
    maciek55 likes this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •